SME

Opel Meriva 2006 - nový vzhľad a ostrá verzia OPC.

Keď v roku 2003 prišiel na trh Opel Meriva, nikto nevedel presne odhadnúť, ako sa mu bude dariť. Prekvapenie nenechalo na seba dlho čakať, v priebehu dva aj pol roka sa predalo viac ako 500 000 kusov, čo logicky znamená úspech.

Zdá sa, že Opel pri navrhovaní modelu videl až „za roh“ a vystihol náladu európskych zákazníkov. Za roh bude vidieť aj vynovená Meriva, pretože okrem nových motorov dostane natáčacie svetlomety (Adaptive Forward Lighting), ktoré sa natáčajú spolu s riadením do zákrut. Päťmiestna Meriva sa vo svojej modernizovanej podobe predstaví na autosalóne v Boloni (3. až 11. decembra). Miernym osviežením prešiel zovňajšok Merivy, ktorá už aj vo svojom súčasnom vydaní dokonale zapadla do novodobého dizajnu značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nemenej dôležitá je zmena interiéru, ktorý pôsobil príliš chladne s prevahou neprívetivého plastu. Meriva dostala nové druhy čalúnenia sviežich odtieňov a chrómované dekoratívne prvky. V modernizovaných modeloch Opel Meriva sa objavujú aj dve nové pohonné jednotky: malý turbodiesel z dielne Fiat 1.3 CDTI a nový benzínový motor s objemom 1,6 l s technológiou premenlivého nasávania TWINPORT. Agregát 1.3 CDTI s výkonom 55 kW/75 k je vybavený systémom priameho vstrekovania nafty do valcov „common-rail“ s piezo-elektrickými vstrekovačmi a filtrom pevných častíc DPF. Turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC, ktorý sa okrem iného pýši aj titulom motor roka vo svojej kategórii spotrebuje v priemere iba 5 l nafty /100 km a Meriva s ním dosiahne rýchlosť 157 km/h. Benzínový štvorvalec 1.6 TWINPORT ECOTEC predstavuje mierne vylepšenie doteraz používaného motora v Merive. Novinka disponuje výkonom 77 kW/105 k, čo je o 5 k viac ako pri doterajšom motore a jeho priemerná spotreba 6,7 l/100 km je asi o 6 % nižšia ako predchádzajúca verzia.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia modelového roku 2006 je určená pre majetnejších zákazníkov, ktorí budú chcieť do kompaktného minivanu „napratať“ moderné technológie ako napríklad telefónnu konzolu s technológiou Bluetooth a hlasovým ovládaním. Do štandardnej výbavy teraz patrí aj elektrické odisťovanie zámku veka batožinového priestoru a konečne aj svetlomety s funkciou „Welcome. Diaľkovým ovládaním zámkov dverí totiž možno na 30 sekúnd aktivovať svetlá aj interiérové osvetlenie. K Merive neodmysliteľne patrí aj systém sklápania a modulovania zadných sedadiel Flex Space, ktorý umožňuje premeniť Merivu z päťmiestneho modelu na štvormiestny automobil. V prípade potreby môže vodič meniť konfiguráciu sedadiel na troj-, dvoj-, alebo jednosedadlové prevedenie interiéru, pričom nie je potrebné z auta vyberať žiadne sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu

A nakoniec to najlepšie. Rad výkonných modelov pripravených centrom OPC (Opel Performance Center) rozšíri Meriva OPC s novo vyvinutým benzínovým štvorvalcom 1,6 l, ktorý vďaka preplňovaniu disponuje výkonom 132 kW/180 k. Motor 1.6 ECOTEC Turbo vystrelí Merivu OPC z 0 na 100 km/h za 8,2 s a dosiahne max. rýchlosť až 222 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 22 078
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 476
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 615
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 406
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 721
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 248
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 737
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 541
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 918
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 398
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 554
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 747
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 549
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 809
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 167
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 793
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu