Opel Meriva 2006 - nový vzhľad a ostrá verzia OPC.

Keď v roku 2003 prišiel na trh Opel Meriva, nikto nevedel presne odhadnúť, ako sa mu bude dariť. Prekvapenie nenechalo na seba dlho čakať, v priebehu dva aj pol roka sa predalo viac ako 500 000 kusov, čo logicky znamená úspech.

Zdá sa, že Opel pri navrhovaní modelu videl až „za roh“ a vystihol náladu európskych zákazníkov. Za roh bude vidieť aj vynovená Meriva, pretože okrem nových motorov dostane natáčacie svetlomety (Adaptive Forward Lighting), ktoré sa natáčajú spolu s riadením do zákrut. Päťmiestna Meriva sa vo svojej modernizovanej podobe predstaví na autosalóne v Boloni (3. až 11. decembra). Miernym osviežením prešiel zovňajšok Merivy, ktorá už aj vo svojom súčasnom vydaní dokonale zapadla do novodobého dizajnu značky.

Nemenej dôležitá je zmena interiéru, ktorý pôsobil príliš chladne s prevahou neprívetivého plastu. Meriva dostala nové druhy čalúnenia sviežich odtieňov a chrómované dekoratívne prvky. V modernizovaných modeloch Opel Meriva sa objavujú aj dve nové pohonné jednotky: malý turbodiesel z dielne Fiat 1.3 CDTI a nový benzínový motor s objemom 1,6 l s technológiou premenlivého nasávania TWINPORT. Agregát 1.3 CDTI s výkonom 55 kW/75 k je vybavený systémom priameho vstrekovania nafty do valcov „common-rail“ s piezo-elektrickými vstrekovačmi a filtrom pevných častíc DPF. Turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC, ktorý sa okrem iného pýši aj titulom motor roka vo svojej kategórii spotrebuje v priemere iba 5 l nafty /100 km a Meriva s ním dosiahne rýchlosť 157 km/h. Benzínový štvorvalec 1.6 TWINPORT ECOTEC predstavuje mierne vylepšenie doteraz používaného motora v Merive. Novinka disponuje výkonom 77 kW/105 k, čo je o 5 k viac ako pri doterajšom motore a jeho priemerná spotreba 6,7 l/100 km je asi o 6 % nižšia ako predchádzajúca verzia.

Modernizácia modelového roku 2006 je určená pre majetnejších zákazníkov, ktorí budú chcieť do kompaktného minivanu „napratať“ moderné technológie ako napríklad telefónnu konzolu s technológiou Bluetooth a hlasovým ovládaním. Do štandardnej výbavy teraz patrí aj elektrické odisťovanie zámku veka batožinového priestoru a konečne aj svetlomety s funkciou „Welcome. Diaľkovým ovládaním zámkov dverí totiž možno na 30 sekúnd aktivovať svetlá aj interiérové osvetlenie. K Merive neodmysliteľne patrí aj systém sklápania a modulovania zadných sedadiel Flex Space, ktorý umožňuje premeniť Merivu z päťmiestneho modelu na štvormiestny automobil. V prípade potreby môže vodič meniť konfiguráciu sedadiel na troj-, dvoj-, alebo jednosedadlové prevedenie interiéru, pričom nie je potrebné z auta vyberať žiadne sedadlá.

A nakoniec to najlepšie. Rad výkonných modelov pripravených centrom OPC (Opel Performance Center) rozšíri Meriva OPC s novo vyvinutým benzínovým štvorvalcom 1,6 l, ktorý vďaka preplňovaniu disponuje výkonom 132 kW/180 k. Motor 1.6 ECOTEC Turbo vystrelí Merivu OPC z 0 na 100 km/h za 8,2 s a dosiahne max. rýchlosť až 222 km/h.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  7. Najužitočnejšia appka
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  9. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  10. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  3. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  4. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  5. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  6. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  7. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  8. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  1. Najužitočnejšia appka 16 341
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 705
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 716
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 650
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 909
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 540
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 190
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 199
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 002
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 413

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

AUTO

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.