SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Volvo XC70 AT- tunnig očami severanov

Na veľtrhu SEMA Show 2005 v Las Vegas, mali minulý týždeň výstavnú premiéru dve štúdie Volvo. Obidve vychádzajú zo sériových modelov, respektíve využívajú modifikované sériové komponenty.

Na veľtrhu SEMA Show 2005 v Las Vegas, (SEMA = Specialty Equipment Market Association) ktorý je najväčšou svetovou výstavou automobilových doplnkov a príslušenstva, mali minulý týždeň výstavnú premiéru dve štúdie Volvo. Obidve vychádzajú zo sériových modelov, respektíve využívajú modifikované sériové komponenty.

Volvo XC70 AT
Volvo XC70 AT (AT = All Terrain) je štúdiou nekompromisného vysokovýkonného terénneho automobilu, vytvoreného na báze sériového modelu kategórie SUV. Päťdverové kombi je čiastočne inšpirované pretekovými špeciálmi pre terénny maratón Baja 1000. Pod kapotou má Volvo XC70 AT prepĺňaný benzínový päťvalec s objemom 2,5 litra zo športovej verzie V70R. Modifikáciou prepĺňania, zahŕňajúcou aj zámenu turbokompresora za väčší exemplár, montáž väčšieho chladiča komprimovaného vzduchu a montážou kompletne novej výfukovej sústavy sa výkon motora zvýšil zo sériových 221 kW (300 k) na 300 kW (408 k). Krútiaci moment motora sa prenáša na všetky štyri kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku (z modelu XC90 V8) a lamelovú spojku Haldex. Podvozok využíva tlmiče s elektronickou adaptívnou reguláciou charakteristiky Volvo Four-C, doplnené pneumatickým pružením ipd, umožňujúcim meniť svetlú výšku v rozmedzí 10 cm. Spolu so špeciálnou súpravou na zvýšenú montáž karosérie tak môže XC 70 AT v prípade potreby svetlú výšku zvýšiť až o 20 cm oproti sériovému modelu. Podvozok je ďalej upravený montážou hrubších stabilizátorov a väčších bŕzd Brembo s ventilovanými kotúčmi priemeru 330 mm. Štúdia jazdí na hliníkových diskoch KMC XD rozmeru 10 x 20 s terénnymi pneumatikami BF Goodrich 285/50 R 20.
Karoséria, lakovaná v jasnej oranžovej farbe, je doplnená špeciálnymi dielmi ipd ako sú bočné ochranné panely a špeciálny predný nárazník, umožňujúci montáž navijaku Warn s ťahom až 4500 kg. Vybavenie štúdie dopĺňa strešný nosič s piatimi
prídavnými diaľkovými reflektormi PIAA 520 a párom hľadáčikov otočených smerom dozadu. Na nosiči je upevnené špeciálne príslušenstvom pre jazdu a opravy mimo komunikácií – kanistra s palivom, špeciálny terénny zdvihák Hi-Lift, rezervné koleso a elektrický generátor s výkonom 1000 W.
Interiér kombi je čalúnený neoprenom a doplnený hliníkovými dekoračnými panelmi. Napriek rozsiahlej prestavbe zostali zachované a plne funkčné všetky sériové bezpečnostné prvky, ktoré Volvo montuje do modelu XC70 – airbagy, SIPS, WHIPS a DSTC

Volvo T6 Roadster
Typicky americkým typom automobilu je tzv. Hot Rod, ktorý v upravenej karosérii historického automobilu z obdobia 30. – 50. rokov dvadsiateho storočia skrýva výkonný motor a primerane upravený podvozok. Motor s výkonom cca 221 kW (300 k) poháňa zadné kolesá prostredníctvom päťstupňovej automatickej prevodovky Geartronic. K dobrému chladeniu prepĺňaného šesťvalca v tesnom motorovom priestore prispieva automaticky ovládané veko, ktoré sa samočinne otvorí ak teplota prekročí preddefinovanú hodnotu. Karoséria je vyrobená z hliníkového plechu, väčšinou s hrúbkou 1,5 mm, vďaka čomu pohotovostná hmotnosť dvojsedadlového špeciálu neprekračuje 1100 kg. V interiéri sú použité pedále, voliaca páka a kožené sedadlá z limuzíny S80. Aj združený prístroj, umiestnený v strede karbónového prístrojového panelu, pochádza zo sériovej limuzíny Volvo. Sympatickým retro-prvkom je trojramenný volant, doplnený chrómovaným prstencom zvukovej signalizácie, pripomínajúci obdobie motorizmu pred 50 rokmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  4. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  7. Úprava osobného motorového vozidla
  8. Important information for Brazilians living in Slovakia
  9. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  10. Vitajte v postapokalyptickom svete
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 841
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 668
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 13 003
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 687
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 936
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 547
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 082
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 578
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 488
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 331
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Od soboty platí zákaz vychádzania, zatvoria sa skoro všetky školy (prehľad)

Ústredný krízový štáb schválil zákaz vychádzania.

Premiér Matovič hovorí o nových opatreniach.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovič nás musí presvedčiť, že vie čo robí

Dnes si už nikto izolovane nevytvorí svoj ostrov bezpečia. Buďme zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Dušana Kováčika zadržali aj obvinili.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson