SME

Volvo XC70 AT- tunnig očami severanov

Na veľtrhu SEMA Show 2005 v Las Vegas, mali minulý týždeň výstavnú premiéru dve štúdie Volvo. Obidve vychádzajú zo sériových modelov, respektíve využívajú modifikované sériové komponenty.

Na veľtrhu SEMA Show 2005 v Las Vegas, (SEMA = Specialty Equipment Market Association) ktorý je najväčšou svetovou výstavou automobilových doplnkov a príslušenstva, mali minulý týždeň výstavnú premiéru dve štúdie Volvo. Obidve vychádzajú zo sériových modelov, respektíve využívajú modifikované sériové komponenty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Volvo XC70 AT
Volvo XC70 AT (AT = All Terrain) je štúdiou nekompromisného vysokovýkonného terénneho automobilu, vytvoreného na báze sériového modelu kategórie SUV. Päťdverové kombi je čiastočne inšpirované pretekovými špeciálmi pre terénny maratón Baja 1000. Pod kapotou má Volvo XC70 AT prepĺňaný benzínový päťvalec s objemom 2,5 litra zo športovej verzie V70R. Modifikáciou prepĺňania, zahŕňajúcou aj zámenu turbokompresora za väčší exemplár, montáž väčšieho chladiča komprimovaného vzduchu a montážou kompletne novej výfukovej sústavy sa výkon motora zvýšil zo sériových 221 kW (300 k) na 300 kW (408 k). Krútiaci moment motora sa prenáša na všetky štyri kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku (z modelu XC90 V8) a lamelovú spojku Haldex. Podvozok využíva tlmiče s elektronickou adaptívnou reguláciou charakteristiky Volvo Four-C, doplnené pneumatickým pružením ipd, umožňujúcim meniť svetlú výšku v rozmedzí 10 cm. Spolu so špeciálnou súpravou na zvýšenú montáž karosérie tak môže XC 70 AT v prípade potreby svetlú výšku zvýšiť až o 20 cm oproti sériovému modelu. Podvozok je ďalej upravený montážou hrubších stabilizátorov a väčších bŕzd Brembo s ventilovanými kotúčmi priemeru 330 mm. Štúdia jazdí na hliníkových diskoch KMC XD rozmeru 10 x 20 s terénnymi pneumatikami BF Goodrich 285/50 R 20.
Karoséria, lakovaná v jasnej oranžovej farbe, je doplnená špeciálnymi dielmi ipd ako sú bočné ochranné panely a špeciálny predný nárazník, umožňujúci montáž navijaku Warn s ťahom až 4500 kg. Vybavenie štúdie dopĺňa strešný nosič s piatimi
prídavnými diaľkovými reflektormi PIAA 520 a párom hľadáčikov otočených smerom dozadu. Na nosiči je upevnené špeciálne príslušenstvom pre jazdu a opravy mimo komunikácií – kanistra s palivom, špeciálny terénny zdvihák Hi-Lift, rezervné koleso a elektrický generátor s výkonom 1000 W.
Interiér kombi je čalúnený neoprenom a doplnený hliníkovými dekoračnými panelmi. Napriek rozsiahlej prestavbe zostali zachované a plne funkčné všetky sériové bezpečnostné prvky, ktoré Volvo montuje do modelu XC70 – airbagy, SIPS, WHIPS a DSTC

SkryťVypnúť reklamu

Volvo T6 Roadster
Typicky americkým typom automobilu je tzv. Hot Rod, ktorý v upravenej karosérii historického automobilu z obdobia 30. – 50. rokov dvadsiateho storočia skrýva výkonný motor a primerane upravený podvozok. Motor s výkonom cca 221 kW (300 k) poháňa zadné kolesá prostredníctvom päťstupňovej automatickej prevodovky Geartronic. K dobrému chladeniu prepĺňaného šesťvalca v tesnom motorovom priestore prispieva automaticky ovládané veko, ktoré sa samočinne otvorí ak teplota prekročí preddefinovanú hodnotu. Karoséria je vyrobená z hliníkového plechu, väčšinou s hrúbkou 1,5 mm, vďaka čomu pohotovostná hmotnosť dvojsedadlového špeciálu neprekračuje 1100 kg. V interiéri sú použité pedále, voliaca páka a kožené sedadlá z limuzíny S80. Aj združený prístroj, umiestnený v strede karbónového prístrojového panelu, pochádza zo sériovej limuzíny Volvo. Sympatickým retro-prvkom je trojramenný volant, doplnený chrómovaným prstencom zvukovej signalizácie, pripomínajúci obdobie motorizmu pred 50 rokmi.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 34 034
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 704
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 420
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 362
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 045
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 624
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 506
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 278
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 512
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 442
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 831
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 770
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 873
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 498
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 893
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 299
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu