SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Volvo XC70 AT- tunnig očami severanov

Na veľtrhu SEMA Show 2005 v Las Vegas, mali minulý týždeň výstavnú premiéru dve štúdie Volvo. Obidve vychádzajú zo sériových modelov, respektíve využívajú modifikované sériové komponenty.

Na veľtrhu SEMA Show 2005 v Las Vegas, (SEMA = Specialty Equipment Market Association) ktorý je najväčšou svetovou výstavou automobilových doplnkov a príslušenstva, mali minulý týždeň výstavnú premiéru dve štúdie Volvo. Obidve vychádzajú zo sériových modelov, respektíve využívajú modifikované sériové komponenty.

Volvo XC70 AT
Volvo XC70 AT (AT = All Terrain) je štúdiou nekompromisného vysokovýkonného terénneho automobilu, vytvoreného na báze sériového modelu kategórie SUV. Päťdverové kombi je čiastočne inšpirované pretekovými špeciálmi pre terénny maratón Baja 1000. Pod kapotou má Volvo XC70 AT prepĺňaný benzínový päťvalec s objemom 2,5 litra zo športovej verzie V70R. Modifikáciou prepĺňania, zahŕňajúcou aj zámenu turbokompresora za väčší exemplár, montáž väčšieho chladiča komprimovaného vzduchu a montážou kompletne novej výfukovej sústavy sa výkon motora zvýšil zo sériových 221 kW (300 k) na 300 kW (408 k). Krútiaci moment motora sa prenáša na všetky štyri kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku (z modelu XC90 V8) a lamelovú spojku Haldex. Podvozok využíva tlmiče s elektronickou adaptívnou reguláciou charakteristiky Volvo Four-C, doplnené pneumatickým pružením ipd, umožňujúcim meniť svetlú výšku v rozmedzí 10 cm. Spolu so špeciálnou súpravou na zvýšenú montáž karosérie tak môže XC 70 AT v prípade potreby svetlú výšku zvýšiť až o 20 cm oproti sériovému modelu. Podvozok je ďalej upravený montážou hrubších stabilizátorov a väčších bŕzd Brembo s ventilovanými kotúčmi priemeru 330 mm. Štúdia jazdí na hliníkových diskoch KMC XD rozmeru 10 x 20 s terénnymi pneumatikami BF Goodrich 285/50 R 20.
Karoséria, lakovaná v jasnej oranžovej farbe, je doplnená špeciálnymi dielmi ipd ako sú bočné ochranné panely a špeciálny predný nárazník, umožňujúci montáž navijaku Warn s ťahom až 4500 kg. Vybavenie štúdie dopĺňa strešný nosič s piatimi
prídavnými diaľkovými reflektormi PIAA 520 a párom hľadáčikov otočených smerom dozadu. Na nosiči je upevnené špeciálne príslušenstvom pre jazdu a opravy mimo komunikácií – kanistra s palivom, špeciálny terénny zdvihák Hi-Lift, rezervné koleso a elektrický generátor s výkonom 1000 W.
Interiér kombi je čalúnený neoprenom a doplnený hliníkovými dekoračnými panelmi. Napriek rozsiahlej prestavbe zostali zachované a plne funkčné všetky sériové bezpečnostné prvky, ktoré Volvo montuje do modelu XC70 – airbagy, SIPS, WHIPS a DSTC

Volvo T6 Roadster
Typicky americkým typom automobilu je tzv. Hot Rod, ktorý v upravenej karosérii historického automobilu z obdobia 30. – 50. rokov dvadsiateho storočia skrýva výkonný motor a primerane upravený podvozok. Motor s výkonom cca 221 kW (300 k) poháňa zadné kolesá prostredníctvom päťstupňovej automatickej prevodovky Geartronic. K dobrému chladeniu prepĺňaného šesťvalca v tesnom motorovom priestore prispieva automaticky ovládané veko, ktoré sa samočinne otvorí ak teplota prekročí preddefinovanú hodnotu. Karoséria je vyrobená z hliníkového plechu, väčšinou s hrúbkou 1,5 mm, vďaka čomu pohotovostná hmotnosť dvojsedadlového špeciálu neprekračuje 1100 kg. V interiéri sú použité pedále, voliaca páka a kožené sedadlá z limuzíny S80. Aj združený prístroj, umiestnený v strede karbónového prístrojového panelu, pochádza zo sériovej limuzíny Volvo. Sympatickým retro-prvkom je trojramenný volant, doplnený chrómovaným prstencom zvukovej signalizácie, pripomínajúci obdobie motorizmu pred 50 rokmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  5. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  6. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  7. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 057
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 233
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 710
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 638
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 393
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 018
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 480
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 427
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 427
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 4 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 14 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  2. Zuzana Cascino: Striptér duše
  3. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  4. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  5. Martin Greguš: GDPR akadémia pre laika - každý deň tento týždeň jeden krok. Dnes: Osobné údaje, získanie súhlasu, správca, typy a zásady ich spracovania
  6. Ivo Nesrovnal: Vďaka Angele Merkelovej!
  7. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  8. Viktor Pamula: Spišiaci stále nohami na zemi
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 838
  2. Peter Chudý: Ako sa zbaviť redaktorky Denníka N, Moniky Tódovej? Alebo hrozí jej zákaz činnosti výkonu povolania? 3 155
  3. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 3 010
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  5. Ingrid Škropeková: Manažér, riaditeľ, upratovačka, chlap či žena. Na ARO je jedno, kým ste. Keď vám povedia, otočte sa mi ritkou, tak sa tou ritkou otočíte. 2 559
  6. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 282
  7. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 252
  8. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 2 226
  1. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  2. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  3. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  4. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  5. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  6. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu