SME

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur mal premiéru na tohtoročnom jarnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, kde sme ho v spleti noviniek prehliadli. Náhrada za limuzínu XG však už prichádza na trh a pri tejto príležitosti ponúkame aspoň základné informácie.

Hyundai Grandeur mal premiéru na tohtoročnom jarnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, kde sme ho v spleti noviniek prehliadli. Náhrada za limuzínu XG však už prichádza na trh a pri tejto príležitosti ponúkame aspoň základné informácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyslovene americký strih kórejských limuzín je aj v tomto prípade minulosťou, pretože aj Grandeur chce byť európskym autom. S rozmermi 4895 mm (dĺžka), 1865 mm (šírka) a 1490 mm (výška) je nová karoséria o 20 milimetrov dlhšia a širšia a o 70 mm vyššia než predchádzajúci model XG. Medzi podstatné zmeny, najmä pokiaľ ide o priestor pre pasažierov, patrí zväčšenie rázvoru o 30 milimetrov (2780 mm). Tento rázvor je na hornej hranici strednej triedy, prípadne medzi strednou a vyššou strednou triedou. (Renault Laguna 2740mm. Škoda Superb 2800mm, Passat 2710 mm, Peugeot 607 2800 mm). Podľa údajov automobilky sa zväčšil priestor na nohy vpredu o 1 cm a vzadu o 2,5 cm. Do batožinového priestoru sa zmestí o 60 litrov viac, objem dosahuje hodnotu 523 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel až neskôr

Ide o nový, 3,3 litrový celohliníkový šesťvalec s rozvodom DOHC, ktorý poskytuje maximálny výkon 173 kW (235 koní) pri 6000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 304 Nm pri 3500 otáčkach. Staršie automatické prevodovky (štvorstupňové) nahradil nový päťstupňový automat. Aby sa Hyundai Grandeur zapáčil aj zákazníkom v Európe, onedlho dostane naftový štvorvalec 2,2 CRDi s výkonom 107 kW (145 k). Od používania automatických prevodoviek však Hyundai neustúpi a aj verzia s naftovým motorom bude mať automatickú prevodovku. Popri kompletnej „elektrifikácii“ interiéru sú v štandardnom vybavení aj pomerne veľké a široké pneumatiky rozmeru 235/55 R17.

Základné technické údaje:

Motor 3,3 V6 DOHC CVVT

Zdvih. objem (cm3) 3342

SkryťVypnúť reklamu

Max. výkon (kW/ot/min) 173/6000

Max. krút. moment (N.m/ot/min) 304/3500

Dĺžka (mm) 4895

Šírka (mm) 1865

Výška (mm) 1490

Rázvor (mm) 2780

Hmotnosť (kg) 1739 – 1788

Batožinový priestor (l) 523

Cena (Sk) 1.390.900

 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 36 637
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 766
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 292
  5. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 6 268
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 662
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 408
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 878
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 455
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 093
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 781
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 959
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 568
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 925
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu