SME

Hyundai Grandeur

Hyundai Grandeur mal premiéru na tohtoročnom jarnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, kde sme ho v spleti noviniek prehliadli. Náhrada za limuzínu XG však už prichádza na trh a pri tejto príležitosti ponúkame aspoň základné informácie.

Hyundai Grandeur mal premiéru na tohtoročnom jarnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, kde sme ho v spleti noviniek prehliadli. Náhrada za limuzínu XG však už prichádza na trh a pri tejto príležitosti ponúkame aspoň základné informácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyslovene americký strih kórejských limuzín je aj v tomto prípade minulosťou, pretože aj Grandeur chce byť európskym autom. S rozmermi 4895 mm (dĺžka), 1865 mm (šírka) a 1490 mm (výška) je nová karoséria o 20 milimetrov dlhšia a širšia a o 70 mm vyššia než predchádzajúci model XG. Medzi podstatné zmeny, najmä pokiaľ ide o priestor pre pasažierov, patrí zväčšenie rázvoru o 30 milimetrov (2780 mm). Tento rázvor je na hornej hranici strednej triedy, prípadne medzi strednou a vyššou strednou triedou. (Renault Laguna 2740mm. Škoda Superb 2800mm, Passat 2710 mm, Peugeot 607 2800 mm). Podľa údajov automobilky sa zväčšil priestor na nohy vpredu o 1 cm a vzadu o 2,5 cm. Do batožinového priestoru sa zmestí o 60 litrov viac, objem dosahuje hodnotu 523 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel až neskôr

Ide o nový, 3,3 litrový celohliníkový šesťvalec s rozvodom DOHC, ktorý poskytuje maximálny výkon 173 kW (235 koní) pri 6000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 304 Nm pri 3500 otáčkach. Staršie automatické prevodovky (štvorstupňové) nahradil nový päťstupňový automat. Aby sa Hyundai Grandeur zapáčil aj zákazníkom v Európe, onedlho dostane naftový štvorvalec 2,2 CRDi s výkonom 107 kW (145 k). Od používania automatických prevodoviek však Hyundai neustúpi a aj verzia s naftovým motorom bude mať automatickú prevodovku. Popri kompletnej „elektrifikácii“ interiéru sú v štandardnom vybavení aj pomerne veľké a široké pneumatiky rozmeru 235/55 R17.

Základné technické údaje:

Motor 3,3 V6 DOHC CVVT

Zdvih. objem (cm3) 3342

SkryťVypnúť reklamu

Max. výkon (kW/ot/min) 173/6000

Max. krút. moment (N.m/ot/min) 304/3500

Dĺžka (mm) 4895

Šírka (mm) 1865

Výška (mm) 1490

Rázvor (mm) 2780

Hmotnosť (kg) 1739 – 1788

Batožinový priestor (l) 523

Cena (Sk) 1.390.900

 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 502
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 057
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 726
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 342
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 2 610
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 475
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 100
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 095
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Pre Fica to vôbec nie je totálne víťazstvo!
  2. Jozef Huljak: Rozbuška na Blízkom východe je odpálená
  3. Vladimír Čuchran: Sme tam, Gde sme. Gde sme? V ...i
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kauza vraždy exprimátora Hurbanova: Prokurátor účelovo zmenil právnu kvalifikáciu. Chcel odmeniť kajúcnika
  5. Jaroslav Liptak: 10 dní bez – môj prvý míľnik
  6. Matúš Grznár: Vízia Slovenska (ne)chýba.
  7. Judita Vargová: Pozemšťan nie je vysávač alebo pohľad na reformu Erika Tomáša
  8. Dalibor Eštočák: V Boha ver, ale farárovi nie!
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 959
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 839
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 692
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 794
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 488
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 182
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 354
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 016
  1. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  2. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  3. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  6. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  7. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  8. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu