Honde a Citroenu záleží na chodcoch

Asi najväčším prínosom nezávislej skúšobne Euro NCAP, ktorá robí nárazové testy, je neustále zvyšovanie bezpečnosti automobilov nielen pre posádku, ale aj pre chodcov. Ťažké zranenia životne dôležitých orgánov sú totiž najčastejšou príčinou úmrtia chodco


Asi najväčším prínosom nezávislej skúšobne Euro NCAP, ktorá robí nárazové testy, je neustále zvyšovanie bezpečnosti automobilov nielen pre posádku, ale aj pre chodcov. Ťažké zranenia životne dôležitých orgánov sú totiž najčastejšou príčinou úmrtia chodcov. Kritériá ich ochrany pri testoch Euro NCAP sú také prísne, aby na nich mohla stavať európska legislatíva, ktorá od 1. októbra uviedla do platnosti nové štandardy v ochrane chodcov. Aby ich automobily splnili, ich vývoj bude drahší a náročnejší. Nové bezpečnostné predpisy na ochranu chodcov výrazne zasiahnu do konštrukcie automobilu a možno aj zvýšia jeho cenu. Honda sa ako jedna z prvých automobiliek postavila pozitívne k ochrane chodcov už pri vývoji predchádzajúcej generácie modelu Civic. Aby automobil ublížil chodcom čo najmenej, musí mať optimalizovaný tvar prednej masky, zaoblené nebezpečné výčnelky, mäkkú prednú kapotu, ktorá dokáže stlmiť náraz a pohltiť nárazovú energiu. Ostatné modely Honda nadviazali na Civic a dokonca ho prekonali. Po zavedení nových prvkov zostáva zamedziť kontakt prehnutej kapoty s tvrdými časťami motora.


Isté riešenie ponúka nový Citroen C6 s aktívnou kapotou. Zatiaľ síce neabsolvoval nárazový test Euro NCAP, v krátkom čase sa to však zrejme stane. Aktívna kapota má závesy uchytené na pyrotechnických podložkách, ktoré sa pri nehode s chodcom aktivujú a zdvihnú ukotvenie kapoty o niekoľko centimetrov vyššie. Medzi kapotou a motorovým priestorom tak vznikne väčšia medzera, takže kapota sa môže prehnúť ako záchranná plachta a stlmiť náraz. Ochrana chodcov sa tak konečne presunie aj do kategórie limuzín, ktoré sú k chodcom najtvrdšie, hoci svoju posádku chránia najlepšie. Väčšina limuzín strednej a vyššej strednej triedy dostala za ochranu chodcov iba jednu hviezdičku, niektoré ani to.



Špeciálne senzory v nárazníku dokážu identifikovať charakter nárazu a posúdiť, či vozidlo naráža do chodca. Okrem dvoch senzorov demolácie má nárazník optické vlákna a senzor toku svetla. Nárazník deformujúci sa o nohy vodiča preruší svetelný tok vo vláknach a dá povel na nadvihnutie zadnej časti kapoty.

 


Výborná ochrana chodcov(tri hviezdy) Slabá ochrana chodcov(jedna hviezda)
Honda Jazz Fiat stilo
Fiat Punto Opel Astra
Suzuki Swift Dacia Logan
Citroen C4 Audi A3
VW Golf/4 Fiat Panda
Honda CR-V Hyundai Getz
Honda FR-V Renault ClioII
Seat Altea Renault Modus
VW Touran Smart ForFour

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. BIT arbitration within the context of recent CJEU decision
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  7. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  8. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  9. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  10. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 69 798
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 741
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 10 920
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 463
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 7 642
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 037
  7. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 920
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 917
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 3 426
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 540

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sulík: Hlina sa zaťal, tak asi ešte musíme chvíľu počkať. Ale ja som trpezlivý

O Kočnerovej nahrávke Gorily nehovoril hneď aj preto, aby SaS nepriťažil.

EKONOMIKA

Stavba rodinných domov bude mať nové pravidlá. Zdražie

Štát od roku 2020 povolí len ekologické budovy.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.