SME

Akčné modely Subaru – prvá jazda

Nový importér automobilov značky Subaru, spoločnosť Mikona, štartuje tohtoročnú jeseň s paletou nových modelov. Okrem obnovených modelov Forester a Impreza prichádzajú na trh dve akčné verzie, ktoré sme vyskúšali na vlastnej koži.

Nový importér automobilov značky Subaru, spoločnosť Mikona, štartuje tohtoročnú jeseň s paletou nových modelov. Okrem obnovených modelov Forester a Impreza prichádzajú na trh dve akčné verzie, ktoré sme vyskúšali na vlastnej koži.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o Subaru Impreza sedan a Subaru Legacy kombi v limitovanej edícii „pro:sports:line“, s rozsiahlou základnou výbavou pozostávajúcou prevažne zo športových prvkov. Názov edície poukazuje na úspešnú spoluprácu koncernu Fuji Heavy Industries (majoritný vlastník značky Subaru) s tímom Prodrive vo svetovom šampionáte automobilových súťaží, kde spolu dosiahli už tri tituly v hodnotení značiek a tri v hodnotení jazdcov. Oba akčné modely poháňa výhradne nový dvojlitrový štvorvalec 2.0R s výkonom 118 kW/160 k pri 6.400 ot/min (Impreza), resp. 121 kW/165 k pri 6.800 ot/min pod kapotou Legacy. Ich výbava sa v závislosti od zamerania na rozdielnu klientelu odlišuje. Imprezou „pro:sports:line“ chce výrobca osloviť predovšetkým mladých ľudí, pre ktorých to je ideálne auto na prvé zoznámenie so značkou Subaru a pohonom všetkých kolies. Za polovicu ceny STi dostanú relatívne rýchle a dobre vybavené auto s krásnym zvukom a kvalitným obutím. Z príplatok 30 000 Sk možno Imprezu 2,0 obohatiť o 17-palcové disky z modelu WRX obuté do majstrovských pneumatík Pirelli PZero Nero rozmeru 215/45, športovú koncovku výfuku od špecializovanej firmy Laser, xenónové svetlomety, 3-ramenný športový volant, hlavicu radiacej páky od firmy Momo, hliníkové pedály z modelu STi, hliníkový obklad kulisy radiacej páky, rádio s CD, automatickú klimatizáciu a svetlá do hmly. Z ponuky farieb budú na výber len dve – čierna alebo biela. Bledomodrá metalíza ostáva vyhradená pre STi.
Sériová výbava Legacy „pro:sports:line“ je vzhľadom na rodinnejší charakter tohto modelu viac zameraná na komfort. V jej rozsiahlom zozname nájdete napríklad automatickú klimatizáciu, zimný balík (vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaná plocha čelného skla pod gumičkami stieračov), tempomat, rádio s CD a prídavnú redukčnú prevodovku. Zo športových doplnkov spomeňme trojramenný športový volant, hlavicu radiacej páky od firmy Momo, hliníkové pedále, svetlá do hmly, dve koncovky výfuku a 18-palcové disky od firmy Speedline (dodávateľ diskov pre mnohé továrenské tímy v MS rely) obuté do pneumatík Pirelli PZero Rosso rozmeru 215/45.

SkryťVypnúť reklamu


Športová koncovka od firmy Laser nie je žiadna lešenárska rúrka, ale krásne vyladená rúra s veľmi príjemným zvukom.

Disky značky Speedline sa stali vo svete motoristického športu pojmom.

 

 

 

 

Ruky milovníkov Subaru sú už na takýto volant zvyknuté. Nehovoriac o hlavici radiacej páky Momo. Teraz si ich môžu vychutnať aj majitelia slabšej verzie 2,0.

 

 

 

 

STi s novou tvárou
Inovácia modelového radu Impreza sa dotkla aj najrýchlejšej verzie STi. Najvýraznejšou zmenou je nová trojdielna maska, ktorú štylisti prvýkrát použili na veľkom SUV Tribecca, určenom výhradne pre americký trh. Jedno z vysvetlení tohto počinu hovorí, že ide o zámernú poctu materskému koncernu Fuji Heavy Industries, ktorá v minulosti pôsobila v leteckom priemysle. Stredná časť masky zobrazuje trup lietadla v priečnom reze, zatiaľ čo horizontálne pruhy predstavujú krídla. Faktom však ostáva, že mnoho „subaristov“ sa s novým výtvorom dizajnérov nestotožnilo a považujú ho za krok späť. Podľa nás, v skutočnosti vyzerá Impreza oveľa krajšie ako na snímkach. Predná kapota je osadená o niečo vyššie, no výrazný nasávací otvor v strede ostal. Nástavce prahov sú ešte robustnejšie než predtým a nad zadným oknom pribudol decentný strešný spojler, ktorý podľa slov výrobcu má za úlohu zvýšiť prítlak na zadnú nápravu. O lepšie prúdenie vzduchu pod podlahou sa zase stará nový difúzor, ktorý spolu s oboma spojlermi prispieva k stabilite vo vysokých rýchlostiach. V interiéry sa žiadne zmeny neudiali. Rovnako ťažko sa dajú rozoznať úpravy na strednom, manuálne nastaviteľnom diferenciály DCCD, prostredníctvom ktorého môžete čiastočne ovplyvňovať činnosť elektronicky riadeného pohonu všetkých kolies. Nastavuje sa malým rotačným ovládačom umiestneným medzi prednými sedadlami. Ním sa dá prerozdeliť výkon medzi prednú a zadnú nápravu z 50:50 až na 35:65 v prospech zadných kolies. Najciteľnejšou zmenou pod kabátom Imprezy STi modelového roku 2006 je zvýšenie výkonu na 280 k a ešte viac krútiaceho momentu na 422 Nm pri 4.400 ot/min, ktoré konštruktéri dosiahli zvýšením zdvihového objemu na 2,5 l. Cítiť to najmä na lepšom ťahu z nízkych otáčok a plynulejšej krivke krútiaceho momentu. K životu sa preberá o 1000 ot/min nižšie než predchodca a bez turbodiery s nasadením ťahá až po červené pole. Dostať sa viac pod kožu tomuto autu a vychutnať si jeho fajnovosti by však chcelo stráviť viac času za jeho volantom. Preto na detailnejšie hodnotenie motora a jazdných vlastností si počkajme, až sa nám dostane do rúk v rámci pravidelného testu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 34 890
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 720
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 424
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 344
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 923
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 834
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 521
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 333
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 162
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 448
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 910
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 774
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 915
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 531
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 908
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 8 803
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu