SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Akčné modely Subaru – prvá jazda

Nový importér automobilov značky Subaru, spoločnosť Mikona, štartuje tohtoročnú jeseň s paletou nových modelov. Okrem obnovených modelov Forester a Impreza prichádzajú na trh dve akčné verzie, ktoré sme vyskúšali na vlastnej koži.

Nový importér automobilov značky Subaru, spoločnosť Mikona, štartuje tohtoročnú jeseň s paletou nových modelov. Okrem obnovených modelov Forester a Impreza prichádzajú na trh dve akčné verzie, ktoré sme vyskúšali na vlastnej koži.

Ide o Subaru Impreza sedan a Subaru Legacy kombi v limitovanej edícii „pro:sports:line“, s rozsiahlou základnou výbavou pozostávajúcou prevažne zo športových prvkov. Názov edície poukazuje na úspešnú spoluprácu koncernu Fuji Heavy Industries (majoritný vlastník značky Subaru) s tímom Prodrive vo svetovom šampionáte automobilových súťaží, kde spolu dosiahli už tri tituly v hodnotení značiek a tri v hodnotení jazdcov. Oba akčné modely poháňa výhradne nový dvojlitrový štvorvalec 2.0R s výkonom 118 kW/160 k pri 6.400 ot/min (Impreza), resp. 121 kW/165 k pri 6.800 ot/min pod kapotou Legacy. Ich výbava sa v závislosti od zamerania na rozdielnu klientelu odlišuje. Imprezou „pro:sports:line“ chce výrobca osloviť predovšetkým mladých ľudí, pre ktorých to je ideálne auto na prvé zoznámenie so značkou Subaru a pohonom všetkých kolies. Za polovicu ceny STi dostanú relatívne rýchle a dobre vybavené auto s krásnym zvukom a kvalitným obutím. Z príplatok 30 000 Sk možno Imprezu 2,0 obohatiť o 17-palcové disky z modelu WRX obuté do majstrovských pneumatík Pirelli PZero Nero rozmeru 215/45, športovú koncovku výfuku od špecializovanej firmy Laser, xenónové svetlomety, 3-ramenný športový volant, hlavicu radiacej páky od firmy Momo, hliníkové pedály z modelu STi, hliníkový obklad kulisy radiacej páky, rádio s CD, automatickú klimatizáciu a svetlá do hmly. Z ponuky farieb budú na výber len dve – čierna alebo biela. Bledomodrá metalíza ostáva vyhradená pre STi.
Sériová výbava Legacy „pro:sports:line“ je vzhľadom na rodinnejší charakter tohto modelu viac zameraná na komfort. V jej rozsiahlom zozname nájdete napríklad automatickú klimatizáciu, zimný balík (vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaná plocha čelného skla pod gumičkami stieračov), tempomat, rádio s CD a prídavnú redukčnú prevodovku. Zo športových doplnkov spomeňme trojramenný športový volant, hlavicu radiacej páky od firmy Momo, hliníkové pedále, svetlá do hmly, dve koncovky výfuku a 18-palcové disky od firmy Speedline (dodávateľ diskov pre mnohé továrenské tímy v MS rely) obuté do pneumatík Pirelli PZero Rosso rozmeru 215/45.


Športová koncovka od firmy Laser nie je žiadna lešenárska rúrka, ale krásne vyladená rúra s veľmi príjemným zvukom.

Disky značky Speedline sa stali vo svete motoristického športu pojmom.

 

 

 

 

Ruky milovníkov Subaru sú už na takýto volant zvyknuté. Nehovoriac o hlavici radiacej páky Momo. Teraz si ich môžu vychutnať aj majitelia slabšej verzie 2,0.

 

 

 

 

STi s novou tvárou
Inovácia modelového radu Impreza sa dotkla aj najrýchlejšej verzie STi. Najvýraznejšou zmenou je nová trojdielna maska, ktorú štylisti prvýkrát použili na veľkom SUV Tribecca, určenom výhradne pre americký trh. Jedno z vysvetlení tohto počinu hovorí, že ide o zámernú poctu materskému koncernu Fuji Heavy Industries, ktorá v minulosti pôsobila v leteckom priemysle. Stredná časť masky zobrazuje trup lietadla v priečnom reze, zatiaľ čo horizontálne pruhy predstavujú krídla. Faktom však ostáva, že mnoho „subaristov“ sa s novým výtvorom dizajnérov nestotožnilo a považujú ho za krok späť. Podľa nás, v skutočnosti vyzerá Impreza oveľa krajšie ako na snímkach. Predná kapota je osadená o niečo vyššie, no výrazný nasávací otvor v strede ostal. Nástavce prahov sú ešte robustnejšie než predtým a nad zadným oknom pribudol decentný strešný spojler, ktorý podľa slov výrobcu má za úlohu zvýšiť prítlak na zadnú nápravu. O lepšie prúdenie vzduchu pod podlahou sa zase stará nový difúzor, ktorý spolu s oboma spojlermi prispieva k stabilite vo vysokých rýchlostiach. V interiéry sa žiadne zmeny neudiali. Rovnako ťažko sa dajú rozoznať úpravy na strednom, manuálne nastaviteľnom diferenciály DCCD, prostredníctvom ktorého môžete čiastočne ovplyvňovať činnosť elektronicky riadeného pohonu všetkých kolies. Nastavuje sa malým rotačným ovládačom umiestneným medzi prednými sedadlami. Ním sa dá prerozdeliť výkon medzi prednú a zadnú nápravu z 50:50 až na 35:65 v prospech zadných kolies. Najciteľnejšou zmenou pod kabátom Imprezy STi modelového roku 2006 je zvýšenie výkonu na 280 k a ešte viac krútiaceho momentu na 422 Nm pri 4.400 ot/min, ktoré konštruktéri dosiahli zvýšením zdvihového objemu na 2,5 l. Cítiť to najmä na lepšom ťahu z nízkych otáčok a plynulejšej krivke krútiaceho momentu. K životu sa preberá o 1000 ot/min nižšie než predchodca a bez turbodiery s nasadením ťahá až po červené pole. Dostať sa viac pod kožu tomuto autu a vychutnať si jeho fajnovosti by však chcelo stráviť viac času za jeho volantom. Preto na detailnejšie hodnotenie motora a jazdných vlastností si počkajme, až sa nám dostane do rúk v rámci pravidelného testu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  3. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  4. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  5. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  6. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  2. Budúcnosť M&A v Európe
  3. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  4. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  5. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  6. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  9. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  10. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 442
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 207
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 471
  4. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 9 306
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 085
  6. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 858
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 597
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 590
  9. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 543
  10. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 299
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Matovičova paradigma

Keby žil v ére Edisona, tak sa hádže o zem a vyhráža až kým by sme nemali ústavný zákon o svietení petrolejkami.

Autorská strana Samuela Marca

Privítajte Petra Pellegriniho, náhradného človeka (píše Samo Marec)

Môžete Pellegriniho vyhnať zo Smeru, ale nemôžete Smer vyhnať z Pellegriniho.

Peter Pellegrini.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Prvá námestníčka Kováčiková odchádza z prokuratúry

Rezignáciu odôvodňuje aj útokmi na svoju osobu.

Viera Kováčiková.

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.