Hrôzostrašný crashtest čínskeho auta

Nemecký ADAC už pred časom uskutočnil nárazový test čínskeho terénneho automobilu Jiangling Landwind, ktorý je napodobeninou modelu Opel Frontera.

Nemecký ADAC už pred časom uskutočnil nárazový test čínskeho terénneho automobilu Jiangling Landwind, ktorý je napodobeninou modelu Opel Frontera. O katastrofálnych výsledkoch nárazového testu sa už písalo mnoho, ale pri opätovnom študovaní výsledkov sme sa rozhodli priam hrozné video z crashtestu zverejniť.

Krátky videozáznam z priebehu nárazu a demolácie auta ukazuje, čo sa stane s vodičom v čínskom terénnom aute pri čelnom náraze v rýchlosti 64 km/h do prekážky s polovičným prekrytím čela automobilu. Podľa metodiky nárazov Euro NCAP by zrejme Landwind nedostal ani jednu hviezdu za ochranu posádky. Skôr ako Jiangling Landwind dobyl svet predajnými číslami, stal sa predmetom diskusií o lacných automobiloch z Číny a video sa ocitlo v tisíckach mailových schránok.

Crashtest a mimoriadne zlý výsledok opäť rozvíril diskusiu o objektívnosti testov ADAC a zaujatosť voči „cenovým trhákom“ z východu. Nakoľko sme aj my pred časom hodnotili prevrátenie Dacie Logan pri testoch ADAC ako nedostatočne podložené, teraz sa musíme prikloniť k snahe skúšobne ADAC poukázať na kvalitu extra lacných automobilov. Nejasné okolnosti okolo prevrátenia Dacie Logan napokon ADAC priznal. Podmienky nárazového testu sú však zhodné so skúšobňou Euro NCAP a celá procedúra je doložená potrebnou dokumentáciou.

Pri pozeraní tohto videa si však treba uvedomiť, že podobnú úroveň bezpečnosti dosahuje množstvo starých vozidiel na našich cestách. Súvislosť medzi katastrofálnou bezpečnosťou starých automobilov a rýchlosťou, akou sa ich vodiči rútia vpred, nám zišla na um dnes ráno (18.11.2005) pri pohľade na zdemolovanú Škodu Favorit. Jej vodiča, ktorý nezaregistroval prvú poľadovicu tohtoročnej zimy už odvážala Sanitka. Video ADAC-u ponúkame aj ako krátke zamyslenie sa nad tým, čo sa deje s posádkou počas nárazu.

Video z crashtestu - zdroj: ADAC

Doplnené 18.11.2005

Opel Frontera, z ktorého Landwind vychádza absolvoval nárazový test podľa metodiky Euro NCAP v roku 2002. Podľa technikov ADAC súčasné podmienky nárazového testu ADAC sa zhodujú s Euro NCAP teda predpokladáme, že Frontera prešla rovnakým nárazovým testom. V celkovom hodnotení terénny Opel dostal tri hviezdy iba vďaka bočnému nárazu (16 bodov – 89%), pretože čelný náraz nedopadol dobre a Frontera ochránila posádku iba na úrovni 31%) za, čo dostala 5 bodov. Čelný náraz bol slabinou vozidla už v jeho originálnom vyhotovení, kedy sa klietka na prežitie výrazne zmenšila a časti interiéru atakovali vodičove telo. Veľké deformácie boli zaznamenané v oblasti nôh a pedálovej skupiny. Podľa Euro NCAP Frontera neposkytuje dostatočný priestor na prežitie nad a pod vodičom. Podlaha sa prelomila a pedále zasiahli vodičove nohy. Na rozdiel od vodiča spolujazdcove nohy a kolená ohrozené neboli. Ohrozeniu posunutým volantom sa nevyhol hrudník vodiča. Výčitky smerovali aj strednému pásu vzadu, ktorý je iba dvojbodový a tiež k ochrane detí, ktorá mohla byť lepšia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  2. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  3. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  5. Move in immediately, if you feel like it
  6. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 765
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 933
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 282
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 957
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 847
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 204
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 643
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 829
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 701
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 473

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kľúčová postava Gorily reportérom SME: Nemôžete sa pýtať

Malchárek je v jednej z akcioviek s finančníkom Siekelom, ktorý je považovaný za sponzora SNS.

SVET

Na trhoch v Štrasburgu zahynuli štyria ľudia, strelec uniká

Prokuratúra vyšetruje streľbu ako teroristický čin.

Dobré ráno

Dobré ráno: V Británii je chaos, brexit sa zasekol

Ako vládni poslanci prestali odporovať vládu.

Neprehliadnite tiež

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.