SME
Štvrtok, 20. január, 2022 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Fiat 4x4 sa volá "Sedici"

Na blížiacom sa autosalóne v Bologni Fiat oficiálne predstaví do poslednej chvíle utajovaný ďalší prírastok svojej rapídne sa rozrastajúcej rodiny nazvaný Sedici. My sme ho už videli !

Na blížiacom sa autosalóne v Bologni Fiat oficiálne predstaví do poslednej chvíle utajovaný ďalší prírastok svojej rapídne sa rozrastajúcej rodiny nazvaný Sedici. Jeho meno v preklade znamená "16" a ako vzniklo dozviete sa už čoskoro v rámci špeciálneho materiálu, ktorý k tomuto modelu pripravujeme na 1. decembra. Zároveň vám poskytneme viac detailnejších fotografií a prvé dojmy z jazdy, keďže sme už mali možnosť novinku vyskúšať na ceste aj v teréne. Zatiaľ sme pre vás pripravili aspoň malú návnadu v podobe pár základných informácií.

Sedici je spoločný produkt s japonskou automobilkou Suzuki, nad ktorým sa po rozchode Fiatu s koncernom GM zatiahli na chvíľu mraky a pochybnosti o jeho realizácii. Ako nám v exkluzívnom rozhovore potvrdil naše informácie aj brand manager Fiatu Luca de Meo, vývoj a výroba tohto modelu bola nakoniec zo spomínaných dôvodov zverená kompletne Suzuki. Na našom trhu Fiat Sedici očakávame až koncom roka 2006, sesterský model Suzuki (nástupca Liany) príde možno už v marci. Ceny zatiaľ nie sú známe. Podľa slov Lucu de Mea mala by sa pohybovať na úrovni klasického 5-dverového kompaktného vozidla, iný zdroj ale odhaduje 20.000 EUR, čo je asi 760.000 Sk.

Dizajn vozidla navrhlo renomované štúdio Italdesign, s ktorým Fiat v poslednej dobe veľmi úzko spolupracuje a na svedomí má aj Cromu a nové Punto. Giugiarov rukopis vidieť hlavne na prednej časti, kde vynikajú veľké predné svetlomety zasahujúce až do predných blatníkov a napadne pripomínajúce Cromu. Pri pohľade zboku zaujme čierny plastový lem chrániaci spodnú časť karosérie po celej dĺžke, vystúpené blatníky a 16-palcové kolesá rozmeru 250/60 R16. Celkovo sa dá povedať, že po Crome sa Fiat trochu poučil a spolu s Giugiarom si dali viac záležať na vonkajších tvaroch, výsledkom čoho je veľmi pekný automobil hodný talianskej značky.

Fiat sám nový Sedici zaraďuje do odnože kategórie SUV nazývanej Crossover. Súvisí to aj s tým, že v porovnaní s klasickými predstaviteľmi triedy SUV je o 110 mm kratší a 100 mm nižší, čo mu dodáva vzhľad vozidla nižšej strednej triedy. Jeho vonkajšie (4120 x 1760 x 1620 mm) aj vnútorné rozmery však odpovedajú skôr sesterskému modelu Punto (4030 x 1690 x 1490 mm), s ktorým má aj takmer rovnaký rázvor náprav (2500 mm Sedici, 2510 mm Grande Punto). Do kategórie malých automobilov patrí aj objemom batožinového priestoru, ktorý má v základnom usporiadaní objem 270 l, po sklopení zadných sedadiel bude k dispozícii 670 l.

Na pohon budú slúžiť spočiatku len dva motory. Zážihový štvorvalec objemu 1.6 l z dielne Suzuki dosahuje výkon 79 kW/107 k a maximálny krútiaci moment 145 Nm pri 4.000 ot/min. Sedici s ním dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h a spotrebuje v priemere 7,1 l/100 km. Naftovou alternatívou bude 1.9-litrový Multijet od Fiatu , ktorý má byť štandardne vybavený filtrom pevných častíc. Pod kapotou Fiatu Sedici dosahuje výkon 88 kW/120 k a maximálny krútiaci moment 280 Nm pri 2.050 ot/min. Maximálna rýchlosť vozidla s týmto motorom je 180 km/h.

Prioritou konštruktérov pri navrhovaní Fiatu Sedici bolo ponúknuť zákazníkom auto kompaktných rozmerov, ktoré by im dalo možnosť väčšej slobody pohybu za akéhokoľvek počasia. Preto použili elektronicky riadený pohon všetkých štyroch kolies pracujúci v troch režimoch. Na suchej ceste si možno zvoliť výhradne pohon predných kolies. Za dažďa a na snehu je k dispozícii pohon všetkých štyroch kolies variabilne rozdeľujúci silu motora medzi prednú a zadnú nápravu. V teréne padne vhod stále pomerne obstojná svetlá výška vozidla 190 mm a tretí jazdný režim, ktorý pevne uzavrie rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50. Tento režim však funguje len do rýchlosti 60 km/h, potom sa automaticky odpojí. Ide o systém vyvinutý automobilkou Suzuki.

Perlička na záver: Fiat Sedici sa stane oficiálnym vozidlom nastávajúcej dvadsiatej zimnej olympiády v Turíne. Pre potreby organizátorov Fiat uvoľní ešte v predpremiére uvedenia na trh až 100 týchto vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Mecom ide na zelenú
  4. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  7. Marrákeš je červená perla Maroka
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  10. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  1. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Medzi kritické ochorenia pribudli autizmus, celiakia či malária
  4. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  7. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  8. Mecom ide na zelenú
  9. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  10. Marrákeš je červená perla Maroka
  1. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 666
  2. Marrákeš je červená perla Maroka 5 029
  3. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 4 310
  4. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 274
  5. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 512
  6. Cukrovkári a covid-19 2 618
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 527
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 362
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 139
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 1 989
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

ilustračná fotka

Prípad vyšetrovateľky sa naťahuje od leta minulého roku.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám hovorí nová vysvietená atrakcia v lese o nás?


a 1 ďalší 8 h
Peter Schutz.

Niet dôležitého bodu s jednomyseľnou podporou.


13 h

Neprehliadnite tiež

Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


17 h
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


18. jan
Renault Austral s maskovaním počas záverečných testov.

Výrobca sa nebude spoliehať len na elektromobily.


14. jan

Blogy SME

  1. Martin Sústrik: Tajná história mráčikárstva
  2. Věra Tepličková: Ľudia sú leniví poctivo sa zoznamovať s opatreniami
  3. Vladimír Bohm: Don't Look Up! K zemi hľaď, čo máme spoločné s filmom?
  4. Robert Štepaník: diel 59 - moje TOP10 za rok 2021, časť 1 (miesto 10 až 6)
  5. Anna Milanová: Identita... 2020
  6. Štefan Vidlár: Mantra referendum
  7. Tomáš Harustiak: Je Ježiš Boh ? Iba tak vo sne
  8. David Talian: Kuciak žije, médiá klamú!
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 783
  2. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 787
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 5 258
  4. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 4 218
  5. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 4 143
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 3 872
  7. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 642
  8. Tomáš Harustiak: Biblický Exodus Izraelitov z Egypta sa nikdy neodohral 2 380
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu tentokrát stoja na štúdii o sliepkach
Skryť Zatvoriť reklamu