Renault sa chce sústrediť na luxusné autá a zvýšiť rentabilitu

Paríž 23. novembra (TASR) - Francúzska automobilka Renault chce posilnením divízie luxusných vozidiel zvýšiť svoju rentabilitu a znížiť závislosť od úspechu ...

Paríž 23. novembra (TASR) - Francúzska automobilka Renault chce posilnením divízie luxusných vozidiel zvýšiť svoju rentabilitu a znížiť závislosť od úspechu modelu Mégane. Vyplýva to zo správy šéfa koncernu Carlosa Ghosna určenej inžinierom Renaultu, ktorú dnes zverejnil parížsky hospodársky magazín Capital.

"Musíme sa sústrediť na produkty, krajiny a trhy, ktoré by mohli byť zdrojom zisku. Inak budeme extrémne závislí od jedného segmentu a jednej krajiny," píše Ghosn vo svojej správe.

Polovicu zisku dosahuje Renault vo Francúzsku práve s modelom Mégane, čím sa podľa Ghosna stáva automobilka zraniteľnou. Vzorom je pre neho koncern Nissan, ktorý zvýšil svoje prevádzkové marže vďaka luxusnému segmentu z 1,5 % na 10 %. "Také niečo sa však nepodarí s veľkým počtom malých áut," dodal Ghosn. Renault pritom očakáva v tomto roku operatívnu maržu vo výške 3 %.

Renault plánuje do roku 2010 zvýšiť ročný odbyt áut z 1,5 milióna na 4 milióny. Zvýšenie predaja v Číne, s ktorou automobilka v súčasnosti rokuje o vhodnej lokalite pre nový závod, nechce spoločnosť dosiahnuť s lacným vozidlom Logan, ale práve s modelom Mégane.

Renault vykázal za 1. polrok 2005 obrat 21,3 miliardy EUR, v prepočte 824,3 miliardy SKK, a zisk 2,2 miliardy EUR.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

(1 EUR = 38,701 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  2. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  3. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  5. Move in immediately, if you feel like it
  6. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 765
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 933
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 282
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 960
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 847
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 204
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 645
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 829
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 701
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 473

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kľúčová postava Gorily reportérom SME: Nemôžete sa pýtať

Malchárek je v jednej z akcioviek s finančníkom Siekelom, ktorý je považovaný za sponzora SNS.

SVET

Na trhoch v Štrasburgu zahynuli štyria ľudia, strelec uniká

Prokuratúra vyšetruje streľbu ako teroristický čin.

Dobré ráno

Dobré ráno: V Británii je chaos, brexit sa zasekol

Ako vládni poslanci prestali odporovať vládu.

Neprehliadnite tiež

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.