SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Renault sa chce sústrediť na luxusné autá a zvýšiť rentabilitu

Paríž 23. novembra (TASR) - Francúzska automobilka Renault chce posilnením divízie luxusných vozidiel zvýšiť svoju rentabilitu a znížiť závislosť od úspechu ...

Paríž 23. novembra (TASR) - Francúzska automobilka Renault chce posilnením divízie luxusných vozidiel zvýšiť svoju rentabilitu a znížiť závislosť od úspechu modelu Mégane. Vyplýva to zo správy šéfa koncernu Carlosa Ghosna určenej inžinierom Renaultu, ktorú dnes zverejnil parížsky hospodársky magazín Capital.

"Musíme sa sústrediť na produkty, krajiny a trhy, ktoré by mohli byť zdrojom zisku. Inak budeme extrémne závislí od jedného segmentu a jednej krajiny," píše Ghosn vo svojej správe.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Polovicu zisku dosahuje Renault vo Francúzsku práve s modelom Mégane, čím sa podľa Ghosna stáva automobilka zraniteľnou. Vzorom je pre neho koncern Nissan, ktorý zvýšil svoje prevádzkové marže vďaka luxusnému segmentu z 1,5 % na 10 %. "Také niečo sa však nepodarí s veľkým počtom malých áut," dodal Ghosn. Renault pritom očakáva v tomto roku operatívnu maržu vo výške 3 %.

Renault plánuje do roku 2010 zvýšiť ročný odbyt áut z 1,5 milióna na 4 milióny. Zvýšenie predaja v Číne, s ktorou automobilka v súčasnosti rokuje o vhodnej lokalite pre nový závod, nechce spoločnosť dosiahnuť s lacným vozidlom Logan, ale práve s modelom Mégane.

Renault vykázal za 1. polrok 2005 obrat 21,3 miliardy EUR, v prepočte 824,3 miliardy SKK, a zisk 2,2 miliardy EUR.

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

(1 EUR = 38,701 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon