SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Renault sa chce sústrediť na luxusné autá a zvýšiť rentabilitu

Paríž 23. novembra (TASR) - Francúzska automobilka Renault chce posilnením divízie luxusných vozidiel zvýšiť svoju rentabilitu a znížiť závislosť od úspechu ...

Paríž 23. novembra (TASR) - Francúzska automobilka Renault chce posilnením divízie luxusných vozidiel zvýšiť svoju rentabilitu a znížiť závislosť od úspechu modelu Mégane. Vyplýva to zo správy šéfa koncernu Carlosa Ghosna určenej inžinierom Renaultu, ktorú dnes zverejnil parížsky hospodársky magazín Capital.

"Musíme sa sústrediť na produkty, krajiny a trhy, ktoré by mohli byť zdrojom zisku. Inak budeme extrémne závislí od jedného segmentu a jednej krajiny," píše Ghosn vo svojej správe.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Polovicu zisku dosahuje Renault vo Francúzsku práve s modelom Mégane, čím sa podľa Ghosna stáva automobilka zraniteľnou. Vzorom je pre neho koncern Nissan, ktorý zvýšil svoje prevádzkové marže vďaka luxusnému segmentu z 1,5 % na 10 %. "Také niečo sa však nepodarí s veľkým počtom malých áut," dodal Ghosn. Renault pritom očakáva v tomto roku operatívnu maržu vo výške 3 %.

Renault plánuje do roku 2010 zvýšiť ročný odbyt áut z 1,5 milióna na 4 milióny. Zvýšenie predaja v Číne, s ktorou automobilka v súčasnosti rokuje o vhodnej lokalite pre nový závod, nechce spoločnosť dosiahnuť s lacným vozidlom Logan, ale práve s modelom Mégane.

Renault vykázal za 1. polrok 2005 obrat 21,3 miliardy EUR, v prepočte 824,3 miliardy SKK, a zisk 2,2 miliardy EUR.

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

(1 EUR = 38,701 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 251
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 161
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 726
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 924
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 821
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 686
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.