Ďalšia vlna inovácií v triede malých automobilov vyprovokovala aj Ford k omladeniu modelov Fiesta a Fusion, ktoré navštívili vyzážistu. Ten dvojčatá upravil po stránke štylistickej i technickej. Hneď na úvod treba ale povedať, že základ ostáva prakticky nezmenený a na konštrukčne úplne nové auto si budeme musieť počkať. Aj za volantom modelového roka 2006 sme si vychutnali tradične skvelý podvozok, riadenie ale aj dobrú polohu sedenia, príjemné sedadlá a primeraný vnútorný priestor.
Exteriér Fiesty dostal nové predné svetlá, ktoré majú pod spoločným krytom nanovo usporiadané tri kruhové reflektory. Ich úlohou je okrem výraznejšieho odlíšenia Fiesty od modelu Fusion vdýchnuť staršej z dvojičiek veselší a hravý vzhľad, korešpondujúci s celkom zábavnými jazdnými vlastnosťami. Nové sú aj oba nárazníky a zadné skupinové svetlá. Fusion sa tak tvári ešte svalnatejšie ako doteraz. V porovnaní s Fiestou pôsobí robustnejším a serióznejším dojmom. Na vrchole ponuky opäť stojí model Fusion Plus, odlišujúci sa plastovými doplnkami karosérie v štýle SUV. Podstatne viac zmien sa udialo v interiéri, kde najvýznamnejší pokrok badať na palubnej doske a prístrojovom panely. V minulosti často kritizovaný tvrdý a lesklý plast vystriedal mäkší, ktorý je príjemný na dotyk a pôsobí kvalitne. Navyše oba modely teraz viac doprajú aj individualistom, pretože vrchnú časť ich palubnej dosky si môžu objednať v jednej zo štyroch ponúkaných farieb. Prístrojový panel dostal nové fonty, je celkovo prehľadnejší a dôležitá zmena nastala v prípade ukazovateľa paliva, kde pôvodný digitálny vystriedala klasická a dôveryhodnejšia analógová ručička. Fiesta tiež prichádza s možnosťou rozšírenia elektronickej výbavy o nastavovanie klimatizácie a autorádia hlasom. Systém Bluetooth dokáže spolupracovať s mobilnými telefónmi a pri prichádzajúcom telefonáte stlmiť rádio a prepojiť volajúceho do reproduktorov autorádia. V ponuke motorov nastali dve významné zmeny. Z pohľadu slovenského zákazníka je dôležité, že starší zážihový štvorvalec 1.3 8V nahradil nový základný motor objemu 1.25 l so štvorventilovou technikou a výkonom zvýšeným na 55kW/75 k (o 5k viac). Dynamicky jazdiacich vodičov zase určite osloví prírastok v rodine naftových motorov - turbodiesel 1.6 TDCi (66 kW/90 k). Cena modernizovanej Fiesty ostáva nezmenená a začína od 329.000 Sk.
Jazdné vlastnosti zostali takmer nezmenené, napokon Fiesta má jeden z najlepších podvozkov v triede. Na oživenie vzhľadu a interiéru bol už najvyšší čas.
Najdôležitejšou zmenou v interiéri je palubná doska postavená z mäkšieho plastu. Teraz pôsobí hodnotnejšie a vďaka novým farbám aj živšie.