SME

Prvá jazda – Ford Fiesta a Fusion 2006

Ďalšia vlna inovácií v triede malých automobilov vyprovokovala aj Ford k omladeniu modelov Fiesta a Fusion, ktoré navštívili vyzážistu. Ten dvojčatá upravil po stránke štylistickej i technickej.

Ďalšia vlna inovácií v triede malých automobilov vyprovokovala aj Ford k omladeniu modelov Fiesta a Fusion, ktoré navštívili vyzážistu. Ten dvojčatá upravil po stránke štylistickej i technickej. Hneď na úvod treba ale povedať, že základ ostáva prakticky nezmenený a na konštrukčne úplne nové auto si budeme musieť počkať. Aj za volantom modelového roka 2006 sme si vychutnali tradične skvelý podvozok, riadenie ale aj dobrú polohu sedenia, príjemné sedadlá a primeraný vnútorný priestor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Exteriér Fiesty dostal nové predné svetlá, ktoré majú pod spoločným krytom nanovo usporiadané tri kruhové reflektory. Ich úlohou je okrem výraznejšieho odlíšenia Fiesty od modelu Fusion vdýchnuť staršej z dvojičiek veselší a hravý vzhľad, korešpondujúci s celkom zábavnými jazdnými vlastnosťami. Nové sú aj oba nárazníky a zadné skupinové svetlá. Fusion sa tak tvári ešte svalnatejšie ako doteraz. V porovnaní s Fiestou pôsobí robustnejším a serióznejším dojmom. Na vrchole ponuky opäť stojí model Fusion Plus, odlišujúci sa plastovými doplnkami karosérie v štýle SUV. Podstatne viac zmien sa udialo v interiéri, kde najvýznamnejší pokrok badať na palubnej doske a prístrojovom panely. V minulosti často kritizovaný tvrdý a lesklý plast vystriedal mäkší, ktorý je príjemný na dotyk a pôsobí kvalitne. Navyše oba modely teraz viac doprajú aj individualistom, pretože vrchnú časť ich palubnej dosky si môžu objednať v jednej zo štyroch ponúkaných farieb. Prístrojový panel dostal nové fonty, je celkovo prehľadnejší a dôležitá zmena nastala v prípade ukazovateľa paliva, kde pôvodný digitálny vystriedala klasická a dôveryhodnejšia analógová ručička. Fiesta tiež prichádza s možnosťou rozšírenia elektronickej výbavy o nastavovanie klimatizácie a autorádia hlasom. Systém Bluetooth dokáže spolupracovať s mobilnými telefónmi a pri prichádzajúcom telefonáte stlmiť rádio a prepojiť volajúceho do reproduktorov autorádia. V ponuke motorov nastali dve významné zmeny. Z pohľadu slovenského zákazníka je dôležité, že starší zážihový štvorvalec 1.3 8V nahradil nový základný motor objemu 1.25 l so štvorventilovou technikou a výkonom zvýšeným na 55kW/75 k (o 5k viac). Dynamicky jazdiacich vodičov zase určite osloví prírastok v rodine naftových motorov - turbodiesel 1.6 TDCi (66 kW/90 k). Cena modernizovanej Fiesty ostáva nezmenená a začína od 329.000 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné vlastnosti zostali takmer nezmenené, napokon Fiesta má jeden z najlepších podvozkov v triede. Na oživenie vzhľadu a interiéru bol už najvyšší čas.

Najdôležitejšou zmenou v interiéri je palubná doska postavená z mäkšieho plastu. Teraz pôsobí hodnotnejšie a vďaka novým farbám aj živšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  3. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  4. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  2. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  3. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 095
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 935
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 532
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 042
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 3 356
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 203
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 3 187
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Soňa Fröhlichová: Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 3, kantón Valais (Furka, ľadovec Aletsch, Leukerbad, Crans Montana, Zermatt, Sion....Abbaye de Saint-Maurice)
  2. Anton Kaiser: V kaštieli rodiny Migazzi
  3. Dalibor Eštočák: Ficov Mesiáš z Moskvy: Premiérov sen a naša nočná mora?
  4. Matej Ferjanc: Prvý sonet z básnickej zbierky "Lyrika mojich miest"
  5. Jakub Cipko: Mladé pušky SMERu lovia mladých mužov v extrémistických vodách
  6. Dušan Koniar: Keď Fico kváka o žabe
  7. Viktor Pamula: Kto, ak nie my ? Kedy, keď nie teraz
  8. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov – Poľsko, Bukowina Tatrzańska
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 22 035
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 025
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 886
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 12 251
  5. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 9 839
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 772
  7. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 749
  8. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 7 296
  1. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  2. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  3. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  5. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  7. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
SkryťZatvoriť reklamu