Frankfurt nad Mohanom 28. novembra (TASR) - Nemecký automobilový priemysel sa musí pripraviť na ešte ťažšie časy. V rozhovore pre nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung to uviedol šéf Združenia nemeckého automobilového priemyslu (VDA) Bernd Gottschalk. Podľa neho toto odvetvie nemeckej ekonomiky už viac nebude môcť zvyšovať počet svojich zamestnancov. "Vrchol zamestnanosti v ňom sme prekročili," dodal.
Automobilový priemysel v Nemecku na konci tohto roku bude zamestnávať 767 000 pracovníkov. Bude ich o 6 000 menej ako v decembri 2004. Jestvujú viaceré faktory, ktoré naznačujú, že v tendencii poklesu zamestnancov v odvetví sa bude pokračovať. V Nemecku sa dostáva na cesty ročne 3,3 milióna nových vozidiel. Je to o 13 % menej ako v roku 1999. Niekoľkoročná stagnácia predaja nových áut sa nemohla nedotknúť výrobcov. Viaceré firmy už majú vypracované plány ďalšej racionalizácie výroby.
Zníženie príspevku na prepravu do zamestnania oslabí kúpnu silu obyvateľstva asi o 2 miliardy EUR ročne, v prepočte 76,9 miliardy SKK. Ak sa k tomu pridajú aj zvýšené náklady na pohonné látky, tak toto zaťaženie vzrastie na 7 miliárd EUR ročne. "A to pocítime", povedal šéf automobilovej loby v krajine.
Znižovanie mzdových nákladov je len jedným z riešení, ako zvládnuť problém. Oveľa ťažšie je obstáť v medzinárodnej konkurencii. Treba sa na ňu pripraviť vopred a mať na zreteli, že ide o dlhodobú úlohu.
(1 EUR = 38,461 SKK)