Nemecký automobilový priemysel už viac nebude môcť zvyšovať zamestnanosť

Frankfurt nad Mohanom 28. novembra (TASR) - Nemecký automobilový priemysel sa musí pripraviť na ešte ťažšie časy. V rozhovore pre nemecký denník Frankfurter ...

Frankfurt nad Mohanom 28. novembra (TASR) - Nemecký automobilový priemysel sa musí pripraviť na ešte ťažšie časy. V rozhovore pre nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung to uviedol šéf Združenia nemeckého automobilového priemyslu (VDA) Bernd Gottschalk. Podľa neho toto odvetvie nemeckej ekonomiky už viac nebude môcť zvyšovať počet svojich zamestnancov. "Vrchol zamestnanosti v ňom sme prekročili," dodal.

Automobilový priemysel v Nemecku na konci tohto roku bude zamestnávať 767 000 pracovníkov. Bude ich o 6 000 menej ako v decembri 2004. Jestvujú viaceré faktory, ktoré naznačujú, že v tendencii poklesu zamestnancov v odvetví sa bude pokračovať. V Nemecku sa dostáva na cesty ročne 3,3 milióna nových vozidiel. Je to o 13 % menej ako v roku 1999. Niekoľkoročná stagnácia predaja nových áut sa nemohla nedotknúť výrobcov. Viaceré firmy už majú vypracované plány ďalšej racionalizácie výroby.

Zníženie príspevku na prepravu do zamestnania oslabí kúpnu silu obyvateľstva asi o 2 miliardy EUR ročne, v prepočte 76,9 miliardy SKK. Ak sa k tomu pridajú aj zvýšené náklady na pohonné látky, tak toto zaťaženie vzrastie na 7 miliárd EUR ročne. "A to pocítime", povedal šéf automobilovej loby v krajine.

Znižovanie mzdových nákladov je len jedným z riešení, ako zvládnuť problém. Oveľa ťažšie je obstáť v medzinárodnej konkurencii. Treba sa na ňu pripraviť vopred a mať na zreteli, že ide o dlhodobú úlohu.

(1 EUR = 38,461 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 233
  2. Vizuálny smog je problém 10 822
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 012
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 395
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 105
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 928
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 331
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 272
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 921
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 829

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Spor o Ústavný súd sa opakuje. Zmeny možno ani nebudú

Kiska zatiaľ vymenil štyroch sudcov z trinástich.

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.