Nemecký automobilový priemysel už viac nebude môcť zvyšovať zamestnanosť

Frankfurt nad Mohanom 28. novembra (TASR) - Nemecký automobilový priemysel sa musí pripraviť na ešte ťažšie časy. V rozhovore pre nemecký denník Frankfurter ...

Frankfurt nad Mohanom 28. novembra (TASR) - Nemecký automobilový priemysel sa musí pripraviť na ešte ťažšie časy. V rozhovore pre nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung to uviedol šéf Združenia nemeckého automobilového priemyslu (VDA) Bernd Gottschalk. Podľa neho toto odvetvie nemeckej ekonomiky už viac nebude môcť zvyšovať počet svojich zamestnancov. "Vrchol zamestnanosti v ňom sme prekročili," dodal.

Automobilový priemysel v Nemecku na konci tohto roku bude zamestnávať 767 000 pracovníkov. Bude ich o 6 000 menej ako v decembri 2004. Jestvujú viaceré faktory, ktoré naznačujú, že v tendencii poklesu zamestnancov v odvetví sa bude pokračovať. V Nemecku sa dostáva na cesty ročne 3,3 milióna nových vozidiel. Je to o 13 % menej ako v roku 1999. Niekoľkoročná stagnácia predaja nových áut sa nemohla nedotknúť výrobcov. Viaceré firmy už majú vypracované plány ďalšej racionalizácie výroby.

Zníženie príspevku na prepravu do zamestnania oslabí kúpnu silu obyvateľstva asi o 2 miliardy EUR ročne, v prepočte 76,9 miliardy SKK. Ak sa k tomu pridajú aj zvýšené náklady na pohonné látky, tak toto zaťaženie vzrastie na 7 miliárd EUR ročne. "A to pocítime", povedal šéf automobilovej loby v krajine.

Znižovanie mzdových nákladov je len jedným z riešení, ako zvládnuť problém. Oveľa ťažšie je obstáť v medzinárodnej konkurencii. Treba sa na ňu pripraviť vopred a mať na zreteli, že ide o dlhodobú úlohu.

(1 EUR = 38,461 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 355
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 25 766
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 002
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 466
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 646
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 6 916
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 6 232
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 041
  10. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 4 221

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila dve lekárky pre smrť dievčaťa. Zomrelo od smädu

Opätovné vyšetrovanie nariadila Generálna prokuratúra.

SVET

Saudská Arábia vraždu novinára plánovala, vyhlásil Erdogan

Turecký prezident viní Saudskú Arábiu z vraždy.

DOMOV

Lipšic podáva trestné oznámenie na Petra Tótha za ohováranie

Podľa Lipšica Tóth pokračuje v diskreditačných kampaniach.

Neprehliadnite tiež

Ako sa zvyšoval výkon Golfu GTI? Najrýchlejšia verzia príde už čoskoro

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.