Renault Megane druhej generácie rozhodne patrí k najvýraznejším zjavom v triede kompaktných vozidiel. Aby sa tak výrazné vozidlo vyrovnalo so silnejúcim tlakom konkurencie potrebuje po troch rokoch mierne osvieženie vzhľadu, vybavenia a ponuky motorov. Začína sa druhý polčas jeho existencie.
Na rozruch aký spôsobil Megane v roku 2002 si budeme ešte musieť počkať, pretože momentálny facelift určený pre modelový rok 2006 je veľmi mierny a týka sa najmä predných svetlometov, zadných skupinových svetiel a pár detailov na karosérii. Interiér s nezmenenou fazónou má mať atraktívnejšie farebné vyhotovenie a kvalitnejšie plasty. Čiastočnú zmenu môžeme očakávať v konfigurácii vybavenia a podľa prvých informácií pribudnú aj nové prvky ako dažďový senzor a navigačný systém Carminat prevzatý z Laguny.
V pomerne širokom zozname benzínových motorov (1,4 –73kW, 1,6 – 81 kW, 2,0 – 99 kW, 2,0T – 121 kW a 2,0T – 165 kW) sa nedočkáme prírastku ale všetky súčasné agregáty budú upravené na splnenie emisnej normy Euro IV.
K naftovým motorom pribudne dvojlitrový štvorvalec 2,0 dCi so slušným výkonom 110 kW /150 k (340 Nm). Megane s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 8,7 s a v priemere spotrebuje 5,4 l/100 km. Nový dvojliter však nevytlačil doterajší naftový motor 1,9 dCi, ktorý bude existovať po jeho boku s výkonom zvýšeným na 95 kW a filtrom pevných častíc. Samozrejme , že pod kapotou Megane zostáva aj najlacnejšia naftová alternatíva 1,5 dCi. V modelovom roku 2006 sa teda odporcovia súčasného dizajnu troj a päťdverovej verzie nedočkajú pozitívnej zmeny. Naopak potešia sa milovníci naftových motorov.
Autor: rch