Rozdiel medzi priemernou spotrebou udávanou výrobcom a skutočnosťou spotrebou býva niekedy priepastný rozdiel. Redakcia časopisu Autožurnál už niekoľko krát merala spotrebu vybraných automobilov presným kalibrovaným prístrojom bude v tom pokračovať. Tentokrát je ale výber automobilov na čitateľoch auto.sme.sk.
Počas redakčných testov prebieha meranie spotreby dotankovaním paliva do plnej nádrže a spočítaním prejdených kilometrov. Pri veľkom meraní spotreby s redakciou Autožurnálu plánujeme podrobiť presnému meraniu spotreby pomocou externých prístrojov troch čitateľmi vybraných automobilov. V prvom rade nás bude zaujímať rozdiel medzi skutočnou spotrebou a výrobcom udávanými hodnotami. Rovnako budeme porovnávať namerané údaje s výsledkom vstavaného palubného počítača automobilu. Zo základného zoznamu automobilov si môžete vybrať jeden automobil, ktorého presnú palivovú spotrebu chcete poznať. Do základného zoznamu sme zaradili vozidlá, ktoré sme schopní zabezpečiť. Vozidlá, ktoré nie sú v zozname, a ktorých spotrebu by ste chceli vedieť, pripíšte do reakcií k článku spolu s označením motora.
Kliknitím na automobil zahlasujete o jeho zaradenie do testovania.
Akceptuje sa vždy len jeden hlas.
- Alfa Romeo 159 1,9 JTDM
- Audi A3 2,0 FSI
- Audi A4 2,0 TFSI
- BMW 320 d
- Citroen C1 1,0
- Citroen C4 1,6 HDi
- Citroen C4 1,4i
- Dacia Logan 1,5 dCi
- Fiat Grande Punto 1,3 JTDM
- Ford Fiesta 1,25 16V
- Ford Focus 1,6 Ti-VTC
- Honda Civic 1,8 i-VTEC
- Hyndai Getz 1.4i
- Kia Rio 1,5 CRDi
- Mazda 5 2,0i
- Mitsubishi Colt 1,1
- Opel Vectra 1,9 CDTI
- Opel Zafira 1,9 CDTI
- Peugeot 2.7 V6 Hdi
- Renault Clio 1,4 16V
- Seat Leon 2,0 FSI
- Suzuki Swift 1,3
- Suzuki SX4 1,6i
- Suzuki Vitara 2,0 i
- Škoda Fabia 1,2
- Škoda Fabia 1,4 TDI
- Škoda Octavia 1,6 FSI
- Toyota Avensis D4-D
- Toyota Yaris 1,3 VVT-i
- Volvo S60 D5
- VW Fox 1,2