Tokio 8. decembra (TASR) - Japonské automobilky majú v Číne po prvý raz väčší trhový podiel ako ich nemeckí konkurenti. Nemci boli na tamojšom trhu dlhoročnými vodcami.
Ako uviedol japonský hospodársky denník Nihon Keizai Šimbun, Japonci dosiahli v Číne za prvých 10 mesiacov tohto roka trhový podiel 26,6 %. Japonskí výrobcovia súčasne zaostávajú za čínskymi automobilkami len o 0,7 percentuálneho bodu. Kvôli striktným obmedzeniam dovozu je až 95 % áut ponúkaných na čínskom trhu zároveň vyprodukovaných v tejto krajine.
Na rozdiel od nemeckých rivalov japonské autokoncerny ponúkli na trhu ČĽR množstvo modelov. Ako uviedli japonské noviny s odvolaním sa na čínsky Zväz výrobcov automobilov, nemeckí autovýrobcovia vykázali za prvých 10 mesiacov 2005 pokles odbytu medziročne o 26,8 % na 376 000 vozidiel. Ich trhový podiel sa zmenšil na 15,4 %. Japonci zas vďaka predaju 651 000 áut zvýšili odbyt o 28,8 %.
Domáci čínski výrobcovia predali v spomínanom období 669 000 kusov automobilov. Tým si poistili 27,3-% trhový podiel a po minuloročnej 3. priečke sa dostali na 1. pozíciu.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.