SME

Záujem o Audi Q7 prevýšil očakávania VW Slovakia

Bratislava 8. decembra (TASR) - Z výrobných liniek spoločnosti Volkswagen (VW) Slovakia, a. s., Bratislava by tento rok malo zísť viac ako 200 000 nových ...

Bratislava 8. decembra (TASR) - Z výrobných liniek spoločnosti Volkswagen (VW) Slovakia, a. s., Bratislava by tento rok malo zísť viac ako 200 000 nových vozidiel. Na budúci rok plánuje bratislavský závod zvýšiť výrobu na zhruba 220 000 automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako ďalej na dnešnom stretnutí s novinármi pokračoval predseda Predstavenstva VW Slovakia Thomas Schmall, strategickým cieľom prevádzky je ročne produkovať od 200 do 300 000 vozidiel. Vo fabrike v súčasnosti nabieha sériová výroba luxusného offroadu Audi Q7. Na jeho plnú produkciu chcú podľa Schmalla prejsť na prelome 1. a 2. štvrťroka 2006, na trh bude postupne uvádzaný od začiatku budúceho roka. "Audi Q7 bude našim ťažným koňom. Veľký dopyt po tomto modeli, ktorý prekračuje naše očakávania, prichádza zo západnej Európy," poznamenal Schmall.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť podľa neho vedie kontinuálny dialóg s ďalšími dvoma automobilkami, ktoré v budúcnosti spustia svoju výrobu v SR, teda francúzsky PSA a kórejská Kia. Vo VW Slovakia momentálne neuvažujú o spoločnej outsourcingovej stratégii, čo sa však podľa Schmalla môže v budúcnosti zmeniť. "Máme spoločné záujmy, čo sa týka dodávateľov v SR. Naše požiadavky v tejto oblasti sú však od týchto automobiliek dosť odlišné vzhľadom na to, že vyrábame iné typy vozidiel," vysvetlil Schmall.

VW Slovakia je najväčším slovenským exportérom, pričom vývoz závodu predstavuje asi 20 % celkového exportu SR. Za 1. polrok tohto roka objem exportu VW Slovakia dosiahol úroveň 79,3 miliardy Sk, import sa dostal na úroveň 44,8 milióna Sk. V budúcom roku by vývoz spoločnosti mal hlavne vďaka nábehu výroby Audi Q7 vzrásť o 23 až 25 %. "Vývoj exportu však bude závisieť aj od toho, ako sa nám bude dariť s modelmi Touareg a Polo," pripomenul Schmall.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavský výrobno-montážny závod nemeckého koncernu VW AG produkuje v oboch svojich závodoch v Bratislave a Martine osobné automobily a komponenty pre prevodovky, ktoré tiež montuje. Za 1. polrok 2005 VW Slovakia zaznamenal tržby 80 miliárd Sk. V súčasnosti vo výrobe pracuje asi 8 850 pracovníkov, pričom priemerná mzda okrem manažmentu presahuje 30 000 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 898
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 814
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 241
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 856
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 345
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 612
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 558
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 916
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 464
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 457
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 008
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 625
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 962
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu