SOS – systém núdzového volania v automobiloch

Pred pár rokmi začali automobilky s vývojom systému, ktorý v prípade nehody alebo poruchy samočinne zavolá pomoc a určí svoju polohu, prípadne rozsah poškodenia. Dnes už autá s vlastným SOS systémom jazdia a v obmedzenom počte krajín môžu systém využiť.

Pred pár rokmi začali automobilky s vývojom systému, ktorý v prípade nehody alebo poruchy samočinne zavolá pomoc a určí svoju polohu, prípadne rozsah poškodenia. Dnes už autá s vlastným SOS systémom jazdia a v obmedzenom počte krajín môžu systém využiť. V rokoch 2009 až 010 má byť dostupný v celej Európe.

Pokrytie
Väčšina luxusných automobilov má pre prípad poruchy alebo malej nehody zabudované volanie servisného centra. V modeloch značky Peugeot sme sa už stretli aj s tlačidlom SOS, ktoré však v podmienkach Slovenska nefunguje a nedokáže samočinne určiť polohu vozidla, prípadne privolať pomoc. Ide o vozidlá s navigačným systém a zabudovaným GSM telefónom. Systém Volvo On Call, ktorý sa začne zavádzať v paneurópskom meradle od jari 2006, bude na želanie dostupný pre všetky nové modely značky Volvo. Spočiatku sa bude ponúkať v siedmich európskych štátoch – Belgicku, Francúzsku, Holandsku, Luxembursku, Švédsku, Taliansku a Veľkej Británii. V týchto štátoch bude už začiatkom roka 2006 dobudovaná potrebná infraštruktúra. Okrem toho budú služby On Call prostredníctvom medzinárodného servisného centra dostupné v siedmich ďalších štátoch – Dánsku, Nemecku, Nórsku, Portugalsku, Rakúsku, Španielsku a Švajčiarsku.

Dopravné nehody
Systém On Call bude existovať ako štandardný balík (Safety package) zameraný na bezpečnosť a rozšírený balík (Security package) určený na ochranu vozidla. Základom hardvéru vo vozidle je integrovaný telefón GSM a prijímač signálu družicovej navigácie GPS. Základný systém dokáže spustiť automatický poplach pri nehode ak bol aktivovaný niektorý z airbagov alebo niektorý napínačov bezpečnostných pásov. Vodič bude môcť spustiť volanie aj o pomoc pri malej nehode alebo zdravotných problémoch. Privolanie asistenčnej služby pri poruche vozidla je samozrejmou súčasťou. Automatický poplach poskytuje posádke vozidla prakticky okamžitý prístup k odbornej pomoci a to aj vtedy, ak v dôsledku zranení posádka nie je schopná sama si túto pomoc privolať. Záchranné zložky automaticky získajú informácie o presnom mieste nehody s približným odhadom rozsahu poškodenia vozidla.

Automobilky majú svoje centrá
Srdcom celého systému Volvo On Call je špeciálne zákaznícke centrum s nepretržitou prevádzkou. V každej zo siedmich prvotne pripojených krajín funguje národné servisné centrum. Operátor môže získať rozličné informácie o stave vozidla a situácii posádky. Napríklad môže na diaľku monitorovať, koľko airbagov bolo aktivovaných, či sú okná vozidla otvorené alebo dvere zamknuté. Ďalšie informácie, potrebné na zabezpečenie optimálnej pomoci sú uložené v centrálnom počítači systému. Systém Volvo On Call tak so značným predstihom predbieha rozsah budúcich požiadaviek Európskej únie, ktoré predpokladajú že, všetky nové automobily po roku 2009-2010 majú byť vybavené systémom na privolanie pomoci po dopravnej nehode. V budúcnosti by nemal byť problém na diaľku diagnostikovať technický stav vozidla a dokonca takto inštalovať nový softvér.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  3. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  1. Move in immediately, if you feel like it
  2. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  3. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  9. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 288
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 891
  3. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 13 616
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 13 050
  5. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 12 822
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 711
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 383
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 874
  9. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 552
  10. Nový Supermarket Fresh Plus v centre je nabitý novinkami 4 477

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

EKONOMIKA

Kočnerove výpovede nesedia. Klamal o zmenkách súdu alebo polícii?

Kočnera vypočúvali pre vraždu Valka.

DOMOV

Polícia zatkla Šajgala z kauzy vraždy Jána Kubašiaka

Odsúdeného podnikateľa zatkli v okrese Rimavská Sobota.

Neprehliadnite tiež

Audi A1 je už v predaji. Koľko stojí a aké prvky výbavy ponúka?

Mestské autá sú hitom, no zákazníci sú na cenu citliví.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Vieme, čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.