SOS – systém núdzového volania v automobiloch

Pred pár rokmi začali automobilky s vývojom systému, ktorý v prípade nehody alebo poruchy samočinne zavolá pomoc a určí svoju polohu, prípadne rozsah poškodenia. Dnes už autá s vlastným SOS systémom jazdia a v obmedzenom počte krajín môžu systém využiť.

Pred pár rokmi začali automobilky s vývojom systému, ktorý v prípade nehody alebo poruchy samočinne zavolá pomoc a určí svoju polohu, prípadne rozsah poškodenia. Dnes už autá s vlastným SOS systémom jazdia a v obmedzenom počte krajín môžu systém využiť. V rokoch 2009 až 010 má byť dostupný v celej Európe.

Pokrytie
Väčšina luxusných automobilov má pre prípad poruchy alebo malej nehody zabudované volanie servisného centra. V modeloch značky Peugeot sme sa už stretli aj s tlačidlom SOS, ktoré však v podmienkach Slovenska nefunguje a nedokáže samočinne určiť polohu vozidla, prípadne privolať pomoc. Ide o vozidlá s navigačným systém a zabudovaným GSM telefónom. Systém Volvo On Call, ktorý sa začne zavádzať v paneurópskom meradle od jari 2006, bude na želanie dostupný pre všetky nové modely značky Volvo. Spočiatku sa bude ponúkať v siedmich európskych štátoch – Belgicku, Francúzsku, Holandsku, Luxembursku, Švédsku, Taliansku a Veľkej Británii. V týchto štátoch bude už začiatkom roka 2006 dobudovaná potrebná infraštruktúra. Okrem toho budú služby On Call prostredníctvom medzinárodného servisného centra dostupné v siedmich ďalších štátoch – Dánsku, Nemecku, Nórsku, Portugalsku, Rakúsku, Španielsku a Švajčiarsku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravné nehody
Systém On Call bude existovať ako štandardný balík (Safety package) zameraný na bezpečnosť a rozšírený balík (Security package) určený na ochranu vozidla. Základom hardvéru vo vozidle je integrovaný telefón GSM a prijímač signálu družicovej navigácie GPS. Základný systém dokáže spustiť automatický poplach pri nehode ak bol aktivovaný niektorý z airbagov alebo niektorý napínačov bezpečnostných pásov. Vodič bude môcť spustiť volanie aj o pomoc pri malej nehode alebo zdravotných problémoch. Privolanie asistenčnej služby pri poruche vozidla je samozrejmou súčasťou. Automatický poplach poskytuje posádke vozidla prakticky okamžitý prístup k odbornej pomoci a to aj vtedy, ak v dôsledku zranení posádka nie je schopná sama si túto pomoc privolať. Záchranné zložky automaticky získajú informácie o presnom mieste nehody s približným odhadom rozsahu poškodenia vozidla.

Automobilky majú svoje centrá
Srdcom celého systému Volvo On Call je špeciálne zákaznícke centrum s nepretržitou prevádzkou. V každej zo siedmich prvotne pripojených krajín funguje národné servisné centrum. Operátor môže získať rozličné informácie o stave vozidla a situácii posádky. Napríklad môže na diaľku monitorovať, koľko airbagov bolo aktivovaných, či sú okná vozidla otvorené alebo dvere zamknuté. Ďalšie informácie, potrebné na zabezpečenie optimálnej pomoci sú uložené v centrálnom počítači systému. Systém Volvo On Call tak so značným predstihom predbieha rozsah budúcich požiadaviek Európskej únie, ktoré predpokladajú že, všetky nové automobily po roku 2009-2010 majú byť vybavené systémom na privolanie pomoci po dopravnej nehode. V budúcnosti by nemal byť problém na diaľku diagnostikovať technický stav vozidla a dokonca takto inštalovať nový softvér.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 331
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 836
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 990
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 999
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 372
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 4 996
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 744
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 380
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 375

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež