VW Fox 1,2

V spleti malých a „holých“ automobilov cenovej kategórie do tristotisíc korún sa nedávno objavil Volkswagen Fox, pripravený a nastavený na európsky štandard bezpečnosti. Spomenutý štandard predpokladá, že aj najlacnejšie dostupné auto musí mať dva airb

V spleti malých a „holých“ automobilov cenovej kategórie do tristotisíc korún sa nedávno objavil Volkswagen Fox, pripravený a nastavený na európsky štandard bezpečnosti. Spomenutý štandard predpokladá, že aj najlacnejšie dostupné auto musí mať dva airbagy a ABS. Čo okrem bezpečnostného štandardu Fox ponúka, preveril redakčný test.

Konečne Volks – wagen
Z dielne značky, ktorá na to bola stvorená, už dlho nevyšlo ľudové auto najnižšej cenovej kategórie. Keď sa konečne Volkswagen rozhodol takéto auto vypustiť na trh, urobil rovnako prefíkaný ťah ako evokuje názov auta. Cena modelu Fox s dvomi airbagmi, ABS a úchytmi detskej sedačky isofix neprekročila hranicu tristotisíc korún. V cene je tiež celkom pohľadná, hoci iba trojdverová karoséria postavená na osvedčenej podvozkovej platforme modelu Polo. Úprimne povedané, pri pohľade zvon sa na karosérii šetrenie prostriedkov markantnejšie neprejavilo. Testovacie vozidlo však malo nárazníky vo farbe karosérie, za ktoré si majiteľ priplatí 3 900 Sk. Nám by sa k cestovnému štandardu hodili hmlové svetlá (5700 Sk). Interiéru rozhodne nechýba vnútorný priestor a miesto na sedenie. Dokonca aj na zadných sedadlách určených pre dvoch cestujúcich je prekvapujúco dosť miesta. Daňou za vnútorný priestor sú predné dvere s nedostatočne veľkým boxom a takmer nevyužiteľným držiakom na plastovú fľašu. Našťastie vstupný otvor do interiéru je dostatočne veľký aj pre cestujúcich vzadu. Prístrojová doska nedosahuje úrovne modelu Polo, ale viac menej zodpovedá cene auta. Za negatívum považujeme veľmi malú skrinku pred spolujazdcom. Tvarované odkladacie plochy na stredovej konzole a na vrchu prístrojovej dosky potrebujú k praktickému využitiu ešte protišmykovú textíliu. Prístrojovému panelu v podstate niet čo vytýkať, pretože spolu s chodom radiacej páky patrí k dobrému štandardu značky. Aj na nové spracovanie páčok pod volantom sme si zvykli rýchlo. Základné vybavenie výrobca obohatil o inteligentné zapínanie smerových svetiel, ktoré na jeden krátky impulz bliknú trikrát. Cena vozidla sa mierne prejavila na spracovaní plastového obkladu dverí a na mnohých plechových neočalúnených častiach karosérie (predné dvere, vnútorná strana tretích dverí). Celkovo však Volkswagen postavil Fox na dobrých ergonomických základoch značky a pokarhanie si akurát zaslúži tvarovanie operadiel predných sedadiel s odklonenou hornou časťou sedáka.

Príplatky, príplatky
Základná cena vozidla 287 000 Sk je vzhľadom na ponúknutý bezpečnostný štandard a priestor výborná, pretože menej majetní motoristi už nemôžu na úkor ceny a komfortu obmedziť bezpečnostné prvky. V tomto ohľade znamená Fox prelom. Podrobnejší pohľad do cenníka nám stačil na to, aby sme pochopili, že okrem bezpečnosti si treba za všetko priplatiť. Buď sa motorista zriekne centrálneho zamykania, posilňovača riadenia, posuvnej zadnej lavice, otvárania okien vzadu, komfortného sklápania predných sedadiel, lakovaných nárazníkov vo farbe karosérie , klimatizácie , elektrického otvárania okien a bude mať auto v základnej cene alebo si za všetko priplatí a dostane sa k sume cca 350 000 Sk. V rámci týchto úvah sme vyšpecifikovali, čo by podľa nás malé lacné a bezpečné auto malo mať, aby plnilo nároky bežného motoristu. V prvom rade odporúčame centrálne zamykanie ponúkané iba v balíku s elektrickým ovládaním okien, zrkadiel a diaľkovým ovládaním (19 400 Sk), prípadne ten istý balík aj s alarmom ( 26 500 Sk). Ďalej by nemala chýbať posuvná zadná lavica s delenými sedadlami (3000 Sk), aby bolo možné využiť benefit karosérie a batožinový priestor objemu od 260 do 353 l (sklopené sedadlá 1016 l). Keď oželieme klimatizáciu, tak potom nesmú chýbať výklopné zadné okná (3700 Sk). Na záver ešte odporúčame posilňovač riadenia ponúkaný spolu so širšími pneumatikami s nižším profilovým číslom za 15 500 Sk. Volkswagen Fox namodelovaný k základnej spokojnosti zákazníka (nás) stojí 328 600 Sk.

V istej stope
Jazdné vlastnosti predčia ktoréhokoľvek konkurenta v triede mini alebo malých automobilov. Podvozková skupina pochádza z modelu polo, a to cítiť v každej situácii. Fox bez prievisov sa ľahko ovláda aj na snehu, kde má sklon k nedotáčavému správaniu. V spolupráci s ABS považujeme jazdné vlastnosti za vyrovnané a bezpečné. Kto sa chce kompletne postarať o bezpečnosť dcéry alebo manželky, môže dokúpiť stabilizačný systém ESP a bočné airabgy. Koncernový trojvalcový benzínový motor už mnohí dobre poznajú. Jeho prednosťou je nízky objem, technická nenáročnosť, prijateľná spotreba a v prípade Foxu aj dobre navrhnuté odstupňovanie prevodovky. Na zvýšený prísun hluku do interiéru a netradičný rapotavý zvuk trojvalca si treba zvyknúť. V malom a lacnom vozidle sa totiž ťažko hľadá priestor i peniaze na odhlučnenie. Aj kryt motora, na ktorý sme u koncernových vozidiel zvyknutí, chýba. K dobrému dojmu z jazdy určite prispel príkladný chod radenia a tuhosť karosérie s dvanásťročnou garanciou voči prehrdzaveniu. Výrobcom udávanú priemernú spotrebu 6,0 l/100 km (vyššia než u konkurencie) sme prekročili iba o 0,5 l.

VW Fox bude pre náš i iné rozvíjajúce sa automobilové trhy prínosom, pretože už v základnom riešení mobility ponúka vysoký štandard bezpečnosti. Nutnosť dokupovania ďalších prvkov a narastanie ceny je v tomto prípade druhoradé. Zákazníci sa totiž pri kúpe tohto auta nemusia okrádať o vlastnú bezpečnosť. Jazdné vlastnosti sú nad očakávanie dobré, spracovanie interiéru a prevedenie niektorých detailov naopak horšie. Prístup do inak nadpriemerne veľkého batožinového priestoru zhoršuje vysoká nakladacia hrana umiestnená 30 cm nad dnom kufra.



V tejto kategórii vozidiel stačí malý združený prístroj. Otáčkomer je úplne nenápadný na jednej úrovni s palivomerom.

 

 

 

 

 

Po jednoduchom sklopení zadnej lavice vznikne zaujímavý priestor objemu 1016 l.

 

 

 

 


Nakladacia hrana je až 30 cm nad dnom kufra a sťažuje tak manipuláciu s batožinou alebo pracovným náradím. Ide o typický problém malých vozidiel.

 

 Návod na sklápanie sedadiel netreba čítať, aby človek pochopil jednoduchú manipuláciu so sedadlami. Madlo na pozdĺžne posúvanie je aj v interiéri.


Bežné sklápanie operadla predných sedadiel je samozrejme v základnej cene, ale za komfortné sklápanie easy-entry ( predné sedadlo sa posunie po sklopení dopredu) sa pripláca 6700 Sk. Pri širokom vstupnom otvore stačí aj základný režim sklápateľného operadla.

 

Rázvor náprav 247 cm a celková dĺžka 383 cm tvoria slušný základ pre stavbu priestranného malého automobilu. Napokon vonkajšie rozmery a rázvor sú väčšie ako v prípade novej Toyoty Yaris. O mini automobile teda nemôže byť reč. Dôkazom je priestor na zadných sedadlách.

 

Na základe skúseností s trojdverovými automobilmi odporúčame priplatiť si za otváranie (iba vetracia poloha) zadných okien.

 

 

 



Tvarovanie výplne  dverí vyzerá na prvý pohľad atraktívne, avšak do boxu nevmestíte nič okrem peňaženky a v efektne tvarovanom stojane sa sotva udrží poloprázdna fľaša.


Skrinka pred spolujazdcom ako tak zhltla servisnú knižku s návodom na obsluhu. Pri tak dimenzovanom vnútornom priestore asi viac očakávať nemôžeme.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 153
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 933
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 462
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 380
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 124