SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Za 11 mesiacov v SR zaregistrovali 63 843 nových vozidiel do 3,5 tony

Za 11 mesiacov tohto roka policajné štatistiky v SR zaregistrovali celkovo 63 843 nových osobných a malých nákladných autombilov.

Bratislava 12. decembra (TASR) - Za 11 mesiacov tohto roka policajné štatistiky v SR zaregistrovali celkovo 63 843 nových osobných a malých nákladných automobilov hmotnosti do 3,5 tony - kategórie M1 a N1. V porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška to predstavuje zvýšenie o 7,86 %.

Ako ďalej TASR informovalo Združenie automobilového priemyslu (ZAP) SR, v mesiaci november bolo zaregistrovaných 5 840 vozidiel uvedených kategórií, čo je medziročne o 1,44 % viac. Najvýraznejší nárast v medziročnom porovnaní zaznamenávajú v SR nové nákladné automobily hmotnosti nad 12 ton (kategória N3). Oproti minulému roku sa po novembri 2005 tiež ďalej znižoval doterajší celkový deficit odbytu nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2). Prvýkrát tohto roku tiež bolo v súhrne zaregistrovaných viac autobusov ako za rovnaké obdobie roka 2004.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Poradie 10 najžiadanejších značiek sa po novembrovom predaji nezmenilo. Za 11 mesiacov vedie na slovenskom automobilovom trhu značka Škoda s celkovým počtom registrácií 17 743 áut do 3,5 tony nadobudnutých z oficiálneho dovozu a trhovým podielom 27,79 %. Druhý Peugeot dosiahol 7,39 % a tretí Volkswagen 6,88. Trhový podiel 6,43 % mal štvrtý Citro‰n, 6,41 % piaty Renault, 4,77 % zaznamenalo šieste Suzuki, 4,68 % siedmy Opel a 4,09 % ôsmy Ford. Deviaty Fiat mal 3,97 % a skupinu 10 najžiadanejších značiek na Slovensku uzatvára s podielom 3,29 % skupina Toyota/Lexus.

Za január až november 2005 zaregistrovali spolu 695 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2) čo je o 5,18 % menej oproti rovnakému obdobiu vlani. Najžiadanejšia značka je Iveco s podielom na trhu 42,88 %, druhá Mercedes-Benz má 20,86 % a tretia Renault zaznamenala 18,99 %.

Skryť Vypnúť reklamu

Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton (kategória N3) dosiahol oproti prvým 11 mesiacom 2004 naopak nárast o 28,41 % pri odbyte za prvých 11 mesiacov 2005 spolu 2 337 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Scania s trhovým podielom 18,96 %, druhá Mercedes-Benz dosiahla 18,44 % a tretie Volvo 17,93 %.

Za 11 mesiacov roku 2005 zaregistrovali tiež 216 nových autobusov (kategória M2 a M3). Vedie značka Karosa s podielom na trhu 28,24 %, druhá je SOR s 19,44 % a tretia Mercedes-Benz dosiahla 13,89 %.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 099
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 332
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 567
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 966
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 758
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 656
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 848
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 756
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 621
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 952
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.