Za 11 mesiacov v SR zaregistrovali 63 843 nových vozidiel do 3,5 tony

Za 11 mesiacov tohto roka policajné štatistiky v SR zaregistrovali celkovo 63 843 nových osobných a malých nákladných autombilov.

Bratislava 12. decembra (TASR) - Za 11 mesiacov tohto roka policajné štatistiky v SR zaregistrovali celkovo 63 843 nových osobných a malých nákladných automobilov hmotnosti do 3,5 tony - kategórie M1 a N1. V porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška to predstavuje zvýšenie o 7,86 %.

Ako ďalej TASR informovalo Združenie automobilového priemyslu (ZAP) SR, v mesiaci november bolo zaregistrovaných 5 840 vozidiel uvedených kategórií, čo je medziročne o 1,44 % viac. Najvýraznejší nárast v medziročnom porovnaní zaznamenávajú v SR nové nákladné automobily hmotnosti nad 12 ton (kategória N3). Oproti minulému roku sa po novembri 2005 tiež ďalej znižoval doterajší celkový deficit odbytu nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2). Prvýkrát tohto roku tiež bolo v súhrne zaregistrovaných viac autobusov ako za rovnaké obdobie roka 2004.

Článok pokračuje pod video reklamou

Poradie 10 najžiadanejších značiek sa po novembrovom predaji nezmenilo. Za 11 mesiacov vedie na slovenskom automobilovom trhu značka Škoda s celkovým počtom registrácií 17 743 áut do 3,5 tony nadobudnutých z oficiálneho dovozu a trhovým podielom 27,79 %. Druhý Peugeot dosiahol 7,39 % a tretí Volkswagen 6,88. Trhový podiel 6,43 % mal štvrtý Citro‰n, 6,41 % piaty Renault, 4,77 % zaznamenalo šieste Suzuki, 4,68 % siedmy Opel a 4,09 % ôsmy Ford. Deviaty Fiat mal 3,97 % a skupinu 10 najžiadanejších značiek na Slovensku uzatvára s podielom 3,29 % skupina Toyota/Lexus.

Za január až november 2005 zaregistrovali spolu 695 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2) čo je o 5,18 % menej oproti rovnakému obdobiu vlani. Najžiadanejšia značka je Iveco s podielom na trhu 42,88 %, druhá Mercedes-Benz má 20,86 % a tretia Renault zaznamenala 18,99 %.

Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton (kategória N3) dosiahol oproti prvým 11 mesiacom 2004 naopak nárast o 28,41 % pri odbyte za prvých 11 mesiacov 2005 spolu 2 337 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Scania s trhovým podielom 18,96 %, druhá Mercedes-Benz dosiahla 18,44 % a tretie Volvo 17,93 %.

Za 11 mesiacov roku 2005 zaregistrovali tiež 216 nových autobusov (kategória M2 a M3). Vedie značka Karosa s podielom na trhu 28,24 %, druhá je SOR s 19,44 % a tretia Mercedes-Benz dosiahla 13,89 %.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  6. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  2. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  3. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  8. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  9. Company´s autumn in the High Tatras
  10. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 153
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 933
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 462
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 380
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 124