Nové Punto na Slovensku - aká bude cena?

Po Renaulte Clio a Toyote Yaris prichádza na náš trh ďalší silný hráč v segmente malých automobilov - nový Fiat Grande Punto. Podarí sa tecnicky vyspelému a veľkému autu vysporiadať s finančnými schopnosťami nášho trhu?

Po Renaulte Clio a Toyote Yaris prichádza na náš trh ďalší silný hráč v segmente malých automobilov - nový Fiat Grande Punto. Importér Fiat Slovensko už oficiálne zverejnil jeho ceny a výbavy.

Tento model má zmeniť pohľad zákazníkov na značku Fiat a definitívne napraviť jej pošramotenú povesť v posledných rokoch. Dosiahnuť to chce novou kvalitou vypracovania, materiálov a v neposlednom rade veľkým dôrazom na spoľahlivosť. Nové Punto, ktoré nedávno získalo prestížne nemecké ocenenie zlatý volant má na to všetky predpoklady. Na začiatok nás o tom presvedčili prvé testovacie jazdy, ktoré sme absolvovali už pred dvomi mesiacmi a rovnaký názor zastávame aj po zoznamovacích jazdách v slovenských podmienkach. Uvidíme však ako sa osvedčí pri dlhodobejšom používaní. Ako naznačuje už jeho názov "grande", nové

Punto podrástlo v porovnaní so svojim predchodcom o 190 mm do dĺžky a má o 50 mm dlhší rázvor náprav. Vnútorný priestor dostal teda úplne nové rozmer. Spolu s novým Cliom i Yarisom patrí miestom pre pasažiarov vpredu i vzadu medzi najpriestrannejšie vozidlá tohto segmentu, pričom rovnako solídny má aj batožinový priestor. Ten ponúka objem od 275 l v základnom usporiadaní až po 1.030 l po sklopení zadných sedadiel. Na výber sú od začiatku dve verzie karosérie (3 a 5-dverová).

Paletu motorov
pre nové Punto tvoria 3 benzínové motory 1.2 8V (65 k), 1.4 8V (77 k) a 1.4 16V (95 k), z ktorých posledný príde na trh až v druhej polovici budúceho roka. Ponuka naftových pohonných jednotiek pozostáva z dvoch prepĺňaných štvorvalcov objemu 1.3 a 1.9 l s vysokotlakovým priamym vstrekovanim paliva common-rail v dvoch výkonových prevedeniach (75 resp. 90 k a 120 resp. 130 k).
Benzínové agregáty a 1.3 Multijet (75 k) výrobca kombinuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, od výkonnejšej varianty 1.3 Multijet (90 k) montuje 6-stupňové manuály. Servisné intervali boli teraz pre všetky motory predĺžené na 30.000 km.
Podvozok so zavesením McPherson vpredu a ľahkou tuhou zadnou nápravou vzadu nie je v prípade základnej motorizácie 1.2 8V vybavený stabilizátorom prednej nápravy a nemá vnútorne chladené predné kotúčové brzdy.
Ostatné verzie majú stabilizátor a vzduchom chladené predné kotúčové brzdy štandardne, varianty s motorom 1.9 JTD sú vybavené kotúčovými brzdami aj vzadu.

Predaj nového Punta oficiálne štartuje v posledný januárový víkend.
Grande Punto sa vyrába v štyroch stupňoch výbavy nazvaných Active, Dynamic, Emotion a Sport. Základná verzia bola cenou i výbavou ušitá presne podľa nového Clia. S 3-dverovou karosériou začína podobne ako Clio na sume 364.900 Sk. Štandardne pritom obsahuje: ABS + EBD, čelné airbagy, protipožiarny systém FPS odpájajúci prívod paliva v prípade havárie, úchyty Isofix, elektrický posilňovač riadenia Dual Drive, elektricky ovládané predné okná, centrálne zamykanie, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, imobilizér, palubný počítač, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, funkciu "follow me home", príprava na rádio (6 repro. + anténa), plnohodnotné rezervné koleso a iné.
Cena 5-dverového modelu s tou istou základnou výbavou začína od 379.900 Sk.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 374
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 785
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 593
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 417
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 931
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 556
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 190
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 213
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 946
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 414

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko väzní boháča z Ruska, ktorý hovoril o úplatkoch pre Kremeľ

Valentin Vinogradov sa mal dopustiť podvodu pri obchode s nehnuteľnosťou. Nikomu pritom nevznikla škoda.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kúpiť lístky na hokej cez web? Nemožné

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Stĺpček Petra Schutza

O vydaní Vinogradova do Ruska by sa nemalo ani uvažovať

Rusko nie je právny štát.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.