SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Nové Punto na Slovensku - aká bude cena?

Po Renaulte Clio a Toyote Yaris prichádza na náš trh ďalší silný hráč v segmente malých automobilov - nový Fiat Grande Punto. Podarí sa tecnicky vyspelému a veľkému autu vysporiadať s finančnými schopnosťami nášho trhu?

Po Renaulte Clio a Toyote Yaris prichádza na náš trh ďalší silný hráč v segmente malých automobilov - nový Fiat Grande Punto. Importér Fiat Slovensko už oficiálne zverejnil jeho ceny a výbavy.

Tento model má zmeniť pohľad zákazníkov na značku Fiat a definitívne napraviť jej pošramotenú povesť v posledných rokoch. Dosiahnuť to chce novou kvalitou vypracovania, materiálov a v neposlednom rade veľkým dôrazom na spoľahlivosť. Nové Punto, ktoré nedávno získalo prestížne nemecké ocenenie zlatý volant má na to všetky predpoklady. Na začiatok nás o tom presvedčili prvé testovacie jazdy, ktoré sme absolvovali už pred dvomi mesiacmi a rovnaký názor zastávame aj po zoznamovacích jazdách v slovenských podmienkach. Uvidíme však ako sa osvedčí pri dlhodobejšom používaní. Ako naznačuje už jeho názov "grande", nové

Punto podrástlo v porovnaní so svojim predchodcom o 190 mm do dĺžky a má o 50 mm dlhší rázvor náprav. Vnútorný priestor dostal teda úplne nové rozmer. Spolu s novým Cliom i Yarisom patrí miestom pre pasažiarov vpredu i vzadu medzi najpriestrannejšie vozidlá tohto segmentu, pričom rovnako solídny má aj batožinový priestor. Ten ponúka objem od 275 l v základnom usporiadaní až po 1.030 l po sklopení zadných sedadiel. Na výber sú od začiatku dve verzie karosérie (3 a 5-dverová).

Paletu motorov
pre nové Punto tvoria 3 benzínové motory 1.2 8V (65 k), 1.4 8V (77 k) a 1.4 16V (95 k), z ktorých posledný príde na trh až v druhej polovici budúceho roka. Ponuka naftových pohonných jednotiek pozostáva z dvoch prepĺňaných štvorvalcov objemu 1.3 a 1.9 l s vysokotlakovým priamym vstrekovanim paliva common-rail v dvoch výkonových prevedeniach (75 resp. 90 k a 120 resp. 130 k).
Benzínové agregáty a 1.3 Multijet (75 k) výrobca kombinuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, od výkonnejšej varianty 1.3 Multijet (90 k) montuje 6-stupňové manuály. Servisné intervali boli teraz pre všetky motory predĺžené na 30.000 km.
Podvozok so zavesením McPherson vpredu a ľahkou tuhou zadnou nápravou vzadu nie je v prípade základnej motorizácie 1.2 8V vybavený stabilizátorom prednej nápravy a nemá vnútorne chladené predné kotúčové brzdy.
Ostatné verzie majú stabilizátor a vzduchom chladené predné kotúčové brzdy štandardne, varianty s motorom 1.9 JTD sú vybavené kotúčovými brzdami aj vzadu.

Predaj nového Punta oficiálne štartuje v posledný januárový víkend.
Grande Punto sa vyrába v štyroch stupňoch výbavy nazvaných Active, Dynamic, Emotion a Sport. Základná verzia bola cenou i výbavou ušitá presne podľa nového Clia. S 3-dverovou karosériou začína podobne ako Clio na sume 364.900 Sk. Štandardne pritom obsahuje: ABS + EBD, čelné airbagy, protipožiarny systém FPS odpájajúci prívod paliva v prípade havárie, úchyty Isofix, elektrický posilňovač riadenia Dual Drive, elektricky ovládané predné okná, centrálne zamykanie, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, imobilizér, palubný počítač, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, funkciu "follow me home", príprava na rádio (6 repro. + anténa), plnohodnotné rezervné koleso a iné.
Cena 5-dverového modelu s tou istou základnou výbavou začína od 379.900 Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  2. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  5. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  6. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 20 021
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 657
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 153
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 467
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 828
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 589
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 263
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 117
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 5 907
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 873
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Čo robiť, ak som sa nestihol objednať na odber? (otázky a odpovede)

Mobilné odberové miesta sú síce plné, samosprávy však cez víkend otvoria vlastné odberové miesta.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
Stĺpček Jakuba Fila

Zhovievavosť voči Matovičovi už vôbec nie je namieste

Premiér vydiera národ aj koalíciu.

Jakub Filo.
Autorská strana Samuela Marca

Ak by sa Fico a Pellegrini chceli vrátiť, nerobili by to lepšie (píše Samo Marec)

Nikam sme sa nepohli, len sa všetci dohádali.

Predseda vlády Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí  po rokovaní 67. schôdze vlády SR.
Píše Ivan Ostrovský

Plagiátori ničia štát

Rakúska ministerka ukázala našim zlodejom titulov, ako sa to robí.

Premiér Matovič a Boris Kollár.