Luca de Meo, riaditeľ marketingu Fiat : "4x4 je šestnásť!"

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Ako vzniklo meno Sedici?
Luca de Meo: Veľmi prozaicky. Toto meno nemá žiadne korene v minulosti. Keď som sa raz v lete na záhrade rozprával s kolegom o zámere priviesť na trh kompaktné SUV, padla samozrejme aj zmienka o pohone 4x4 na čo jedno z mojich 7-ročných dvojčiat pohotovo zareagovalo: „Štyri krát štyri je šestnásť “. A tak prišiel Fiat Sedici ku svojmu menu...

Článok pokračuje pod video reklamou



Prečo ste váš model predstavili novinárskej obci o niekoľko mesiacov skôr než Suzuki?
Luca de Meo: Dohodli sme sa so Suzuki, že naše auto uvedieme ešte pred autosalónom v Bologni, čo je v Taliansku veľmi dôležité podujatie. Každý rok ho navštívi okolo 1.200.000 ľudí, čo je o 300 až 400 tisíc viac než vo Frankfurte alebo Ženeve . Druhým dôvodom bolo, že Sedici sa zúčastní na organizácii zimných olympijských hier v Turíne a museli sme stihnúť celú komunikáciu okolo neho a ďalšie veci.

Aký má Fiat podiel na vývoji tohto auta a na celkovom projekte ako takom? Náš zdroj z maďarskej fabriky Suzuki, kde sa Sedici vyrába totiž tvrdí, že od rozdelenia koncernov GM a Fiat ostal celý projekt na pleciach automobilky Suzuki, ktorá auto vyvinula a tiež objednala jeho dizajn u Giugiara. Je to pravda? Luca de Meo: Áno je. Úloha Fiatu v tomto projekte bola priniesť multijet technológiu (pozn. redakcie - turbodieselové motory s priamym vstrekovaním paliva typu common-rail), čo je mimochodom srdce produktu a veríme, že prinesie70 až 80-percentný podiel na motorizácii. Hlavné slovo budeme mať v inom projekte, ktorého výsledok uvidíme v najbližšej budúcnosti a týka sa segmentu A (pozn. redakcie – ide o spoluprácu koncernov Fiat a Ford, z ktorej vzídu nástupcovia modelov Fiat 500 a Ford Ka). Vývoj aj produkcia tohto vozidla však bola riadená Suzuki.

V krátkosti sa ešte vráťme k Vašej najdôležitejšej tohtoročnej novinke – modelu Grande Punto. Ako ste spokojný s jeho uvedením na trh? Splnil Vaše očakávania?
Luca de Meo: Áno , úplne. Najprv sme ho predstavili doma v Taliansku, kde sa mu darí veľmi dobre. Potom nasledovalo Nemecko. Tu sme zaň získali „zlatý volant“, čo je pre nás dôležité ocenenie. Veľmi sme radi ako bolo Grande Punto prijaté na nemeckom trhu. Dobre sa predáva aj v Španielsku a Francúzsku. Začiatkom budúceho roka ho spustime v ďalších krajinách (pozn. redakcie – na Slovensku sa začína predávať už v týchto dňoch).

Prečo ste sa rozhodli nezúčastniť s Grande Puntom v boji o titul európske auto roka?
Luca de Meo: Tento rok sme mali v súťaži dva silné produkty – Alfu Romeo159 a Fiat Croma. Ako iste viete Alfa 159 skončila na treťom mieste. Okrem toho sme technicky neboli schopní splniť jednu z podmienok a to uviesť auto do predaja najmenej na 5 trhoch. Čiže to bol hlavný dôvod, ale plánujeme spolupracovať s porotou na budúci rok. Pre tento účel pripravujeme špeciálny program.

Ďakujeme za rozhovor!

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 774
  2. Vizuálny smog je problém 10 692
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 5 196
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 756
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 130
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 014
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 519
  8. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 2 506
  9. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 126
  10. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 114

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

KULTÚRA

Prezidentom pripomínala ľudskosť. Zomrela kráľovná, Aretha Franklin

Speváčka odišla po dlhom boji so zákernou chorobou.

DOMOV

Bývalý policajný prezident Gašpar robí poradcu ministerke Sakovej

Gašpar patril k najbližším spolupracovníkom bývalého ministra vnútra Roberta Kaliňáka.

Neprehliadnite tiež

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.

Onedlho začne platiť jednotné označovanie palív. Čo sa zmení?

Cieľom je pomôcť vodičom vybrať správne palivo.

Pozrite si najpredávanejšie autá v Európe za prvý polrok

Aj po šiestich rokoch sa najlepšie darí Golfu.