Luca de Meo, riaditeľ marketingu Fiat : "4x4 je šestnásť!"

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Ako vzniklo meno Sedici?
Luca de Meo: Veľmi prozaicky. Toto meno nemá žiadne korene v minulosti. Keď som sa raz v lete na záhrade rozprával s kolegom o zámere priviesť na trh kompaktné SUV, padla samozrejme aj zmienka o pohone 4x4 na čo jedno z mojich 7-ročných dvojčiat pohotovo zareagovalo: „Štyri krát štyri je šestnásť “. A tak prišiel Fiat Sedici ku svojmu menu...

Článok pokračuje pod video reklamou



Prečo ste váš model predstavili novinárskej obci o niekoľko mesiacov skôr než Suzuki?
Luca de Meo: Dohodli sme sa so Suzuki, že naše auto uvedieme ešte pred autosalónom v Bologni, čo je v Taliansku veľmi dôležité podujatie. Každý rok ho navštívi okolo 1.200.000 ľudí, čo je o 300 až 400 tisíc viac než vo Frankfurte alebo Ženeve . Druhým dôvodom bolo, že Sedici sa zúčastní na organizácii zimných olympijských hier v Turíne a museli sme stihnúť celú komunikáciu okolo neho a ďalšie veci.

Aký má Fiat podiel na vývoji tohto auta a na celkovom projekte ako takom? Náš zdroj z maďarskej fabriky Suzuki, kde sa Sedici vyrába totiž tvrdí, že od rozdelenia koncernov GM a Fiat ostal celý projekt na pleciach automobilky Suzuki, ktorá auto vyvinula a tiež objednala jeho dizajn u Giugiara. Je to pravda? Luca de Meo: Áno je. Úloha Fiatu v tomto projekte bola priniesť multijet technológiu (pozn. redakcie - turbodieselové motory s priamym vstrekovaním paliva typu common-rail), čo je mimochodom srdce produktu a veríme, že prinesie70 až 80-percentný podiel na motorizácii. Hlavné slovo budeme mať v inom projekte, ktorého výsledok uvidíme v najbližšej budúcnosti a týka sa segmentu A (pozn. redakcie – ide o spoluprácu koncernov Fiat a Ford, z ktorej vzídu nástupcovia modelov Fiat 500 a Ford Ka). Vývoj aj produkcia tohto vozidla však bola riadená Suzuki.

V krátkosti sa ešte vráťme k Vašej najdôležitejšej tohtoročnej novinke – modelu Grande Punto. Ako ste spokojný s jeho uvedením na trh? Splnil Vaše očakávania?
Luca de Meo: Áno , úplne. Najprv sme ho predstavili doma v Taliansku, kde sa mu darí veľmi dobre. Potom nasledovalo Nemecko. Tu sme zaň získali „zlatý volant“, čo je pre nás dôležité ocenenie. Veľmi sme radi ako bolo Grande Punto prijaté na nemeckom trhu. Dobre sa predáva aj v Španielsku a Francúzsku. Začiatkom budúceho roka ho spustime v ďalších krajinách (pozn. redakcie – na Slovensku sa začína predávať už v týchto dňoch).

Prečo ste sa rozhodli nezúčastniť s Grande Puntom v boji o titul európske auto roka?
Luca de Meo: Tento rok sme mali v súťaži dva silné produkty – Alfu Romeo159 a Fiat Croma. Ako iste viete Alfa 159 skončila na treťom mieste. Okrem toho sme technicky neboli schopní splniť jednu z podmienok a to uviesť auto do predaja najmenej na 5 trhoch. Čiže to bol hlavný dôvod, ale plánujeme spolupracovať s porotou na budúci rok. Pre tento účel pripravujeme špeciálny program.

Ďakujeme za rozhovor!

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  5. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  1. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Všetko, čo rodiny milujú
  5. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 428
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 226
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 11 797
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 9 214
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 4 773
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 4 590
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 360
  8. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 3 468
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 2 519
  10. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 2 352

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Nová ochrana osobných údajov umožní, aby na vás internet zabudol

Osobné údaje sú veľkou témou nielen pre firmy, ale aj pre ľudí.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Európska komisia vrhla granát, ktorý mení situáciu

Zbytočná administratíva bude zrejme údelom mnohých firiem.

DOMOV

Opozícia neuspela, ministerka Matečná zostáva vo funkcii

Za vyslovenie nedôvery hlasovalo len 60 poslancov zo 134 prítomných.

Neprehliadnite tiež

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan (test)

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.

Problémy s STK pokračujú, Érsek čiastočne ustúpi vodičom

Ministerstvo dopravy zmenilo pravidlá pre stanice technickej kontroly.

Z Dacie Duster sa stala praktická dodávka do terénu

Dacia Duster Fiskal sa vracia aj v druhej generácii modelu, vymenila zadné sedadlá za nákladný priestor.