SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Luca de Meo, riaditeľ marketingu Fiat : "4x4 je šestnásť!"

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Ako vzniklo meno Sedici?
Luca de Meo: Veľmi prozaicky. Toto meno nemá žiadne korene v minulosti. Keď som sa raz v lete na záhrade rozprával s kolegom o zámere priviesť na trh kompaktné SUV, padla samozrejme aj zmienka o pohone 4x4 na čo jedno z mojich 7-ročných dvojčiat pohotovo zareagovalo: „Štyri krát štyri je šestnásť “. A tak prišiel Fiat Sedici ku svojmu menu...

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu



Prečo ste váš model predstavili novinárskej obci o niekoľko mesiacov skôr než Suzuki?
Luca de Meo: Dohodli sme sa so Suzuki, že naše auto uvedieme ešte pred autosalónom v Bologni, čo je v Taliansku veľmi dôležité podujatie. Každý rok ho navštívi okolo 1.200.000 ľudí, čo je o 300 až 400 tisíc viac než vo Frankfurte alebo Ženeve . Druhým dôvodom bolo, že Sedici sa zúčastní na organizácii zimných olympijských hier v Turíne a museli sme stihnúť celú komunikáciu okolo neho a ďalšie veci.

Aký má Fiat podiel na vývoji tohto auta a na celkovom projekte ako takom? Náš zdroj z maďarskej fabriky Suzuki, kde sa Sedici vyrába totiž tvrdí, že od rozdelenia koncernov GM a Fiat ostal celý projekt na pleciach automobilky Suzuki, ktorá auto vyvinula a tiež objednala jeho dizajn u Giugiara. Je to pravda? Luca de Meo: Áno je. Úloha Fiatu v tomto projekte bola priniesť multijet technológiu (pozn. redakcie - turbodieselové motory s priamym vstrekovaním paliva typu common-rail), čo je mimochodom srdce produktu a veríme, že prinesie70 až 80-percentný podiel na motorizácii. Hlavné slovo budeme mať v inom projekte, ktorého výsledok uvidíme v najbližšej budúcnosti a týka sa segmentu A (pozn. redakcie – ide o spoluprácu koncernov Fiat a Ford, z ktorej vzídu nástupcovia modelov Fiat 500 a Ford Ka). Vývoj aj produkcia tohto vozidla však bola riadená Suzuki.

Skryť Vypnúť reklamu

V krátkosti sa ešte vráťme k Vašej najdôležitejšej tohtoročnej novinke – modelu Grande Punto. Ako ste spokojný s jeho uvedením na trh? Splnil Vaše očakávania?
Luca de Meo: Áno , úplne. Najprv sme ho predstavili doma v Taliansku, kde sa mu darí veľmi dobre. Potom nasledovalo Nemecko. Tu sme zaň získali „zlatý volant“, čo je pre nás dôležité ocenenie. Veľmi sme radi ako bolo Grande Punto prijaté na nemeckom trhu. Dobre sa predáva aj v Španielsku a Francúzsku. Začiatkom budúceho roka ho spustime v ďalších krajinách (pozn. redakcie – na Slovensku sa začína predávať už v týchto dňoch).

Prečo ste sa rozhodli nezúčastniť s Grande Puntom v boji o titul európske auto roka?
Luca de Meo: Tento rok sme mali v súťaži dva silné produkty – Alfu Romeo159 a Fiat Croma. Ako iste viete Alfa 159 skončila na treťom mieste. Okrem toho sme technicky neboli schopní splniť jednu z podmienok a to uviesť auto do predaja najmenej na 5 trhoch. Čiže to bol hlavný dôvod, ale plánujeme spolupracovať s porotou na budúci rok. Pre tento účel pripravujeme špeciálny program.

Skryť Vypnúť reklamu

Ďakujeme za rozhovor!

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 672
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 131
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 161
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 871
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 688
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 486
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 781
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 144
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 963
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 624
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.