Luca de Meo, riaditeľ marketingu Fiat : "4x4 je šestnásť!"

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Ako vzniklo meno Sedici?
Luca de Meo: Veľmi prozaicky. Toto meno nemá žiadne korene v minulosti. Keď som sa raz v lete na záhrade rozprával s kolegom o zámere priviesť na trh kompaktné SUV, padla samozrejme aj zmienka o pohone 4x4 na čo jedno z mojich 7-ročných dvojčiat pohotovo zareagovalo: „Štyri krát štyri je šestnásť “. A tak prišiel Fiat Sedici ku svojmu menu...

Článok pokračuje pod video reklamou



Prečo ste váš model predstavili novinárskej obci o niekoľko mesiacov skôr než Suzuki?
Luca de Meo: Dohodli sme sa so Suzuki, že naše auto uvedieme ešte pred autosalónom v Bologni, čo je v Taliansku veľmi dôležité podujatie. Každý rok ho navštívi okolo 1.200.000 ľudí, čo je o 300 až 400 tisíc viac než vo Frankfurte alebo Ženeve . Druhým dôvodom bolo, že Sedici sa zúčastní na organizácii zimných olympijských hier v Turíne a museli sme stihnúť celú komunikáciu okolo neho a ďalšie veci.

Aký má Fiat podiel na vývoji tohto auta a na celkovom projekte ako takom? Náš zdroj z maďarskej fabriky Suzuki, kde sa Sedici vyrába totiž tvrdí, že od rozdelenia koncernov GM a Fiat ostal celý projekt na pleciach automobilky Suzuki, ktorá auto vyvinula a tiež objednala jeho dizajn u Giugiara. Je to pravda? Luca de Meo: Áno je. Úloha Fiatu v tomto projekte bola priniesť multijet technológiu (pozn. redakcie - turbodieselové motory s priamym vstrekovaním paliva typu common-rail), čo je mimochodom srdce produktu a veríme, že prinesie70 až 80-percentný podiel na motorizácii. Hlavné slovo budeme mať v inom projekte, ktorého výsledok uvidíme v najbližšej budúcnosti a týka sa segmentu A (pozn. redakcie – ide o spoluprácu koncernov Fiat a Ford, z ktorej vzídu nástupcovia modelov Fiat 500 a Ford Ka). Vývoj aj produkcia tohto vozidla však bola riadená Suzuki.

V krátkosti sa ešte vráťme k Vašej najdôležitejšej tohtoročnej novinke – modelu Grande Punto. Ako ste spokojný s jeho uvedením na trh? Splnil Vaše očakávania?
Luca de Meo: Áno , úplne. Najprv sme ho predstavili doma v Taliansku, kde sa mu darí veľmi dobre. Potom nasledovalo Nemecko. Tu sme zaň získali „zlatý volant“, čo je pre nás dôležité ocenenie. Veľmi sme radi ako bolo Grande Punto prijaté na nemeckom trhu. Dobre sa predáva aj v Španielsku a Francúzsku. Začiatkom budúceho roka ho spustime v ďalších krajinách (pozn. redakcie – na Slovensku sa začína predávať už v týchto dňoch).

Prečo ste sa rozhodli nezúčastniť s Grande Puntom v boji o titul európske auto roka?
Luca de Meo: Tento rok sme mali v súťaži dva silné produkty – Alfu Romeo159 a Fiat Croma. Ako iste viete Alfa 159 skončila na treťom mieste. Okrem toho sme technicky neboli schopní splniť jednu z podmienok a to uviesť auto do predaja najmenej na 5 trhoch. Čiže to bol hlavný dôvod, ale plánujeme spolupracovať s porotou na budúci rok. Pre tento účel pripravujeme špeciálny program.

Ďakujeme za rozhovor!

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 355
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 25 766
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 002
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 466
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 646
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 6 916
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 6 232
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 041
  10. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 4 221