SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Luca de Meo, riaditeľ marketingu Fiat : "4x4 je šestnásť!"

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Počas jazdnej prezentácie modelu Sedici sme dostali možnosť pozhovárať sa s riaditeľom marketingu značky Fiat – Lucom de Meo. Preto sme využili príležitosť a položili mu niekoľko otázok.

Ako vzniklo meno Sedici?
Luca de Meo: Veľmi prozaicky. Toto meno nemá žiadne korene v minulosti. Keď som sa raz v lete na záhrade rozprával s kolegom o zámere priviesť na trh kompaktné SUV, padla samozrejme aj zmienka o pohone 4x4 na čo jedno z mojich 7-ročných dvojčiat pohotovo zareagovalo: „Štyri krát štyri je šestnásť “. A tak prišiel Fiat Sedici ku svojmu menu...

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu



Prečo ste váš model predstavili novinárskej obci o niekoľko mesiacov skôr než Suzuki?
Luca de Meo: Dohodli sme sa so Suzuki, že naše auto uvedieme ešte pred autosalónom v Bologni, čo je v Taliansku veľmi dôležité podujatie. Každý rok ho navštívi okolo 1.200.000 ľudí, čo je o 300 až 400 tisíc viac než vo Frankfurte alebo Ženeve . Druhým dôvodom bolo, že Sedici sa zúčastní na organizácii zimných olympijských hier v Turíne a museli sme stihnúť celú komunikáciu okolo neho a ďalšie veci.

Aký má Fiat podiel na vývoji tohto auta a na celkovom projekte ako takom? Náš zdroj z maďarskej fabriky Suzuki, kde sa Sedici vyrába totiž tvrdí, že od rozdelenia koncernov GM a Fiat ostal celý projekt na pleciach automobilky Suzuki, ktorá auto vyvinula a tiež objednala jeho dizajn u Giugiara. Je to pravda? Luca de Meo: Áno je. Úloha Fiatu v tomto projekte bola priniesť multijet technológiu (pozn. redakcie - turbodieselové motory s priamym vstrekovaním paliva typu common-rail), čo je mimochodom srdce produktu a veríme, že prinesie70 až 80-percentný podiel na motorizácii. Hlavné slovo budeme mať v inom projekte, ktorého výsledok uvidíme v najbližšej budúcnosti a týka sa segmentu A (pozn. redakcie – ide o spoluprácu koncernov Fiat a Ford, z ktorej vzídu nástupcovia modelov Fiat 500 a Ford Ka). Vývoj aj produkcia tohto vozidla však bola riadená Suzuki.

Skryť Vypnúť reklamu

V krátkosti sa ešte vráťme k Vašej najdôležitejšej tohtoročnej novinke – modelu Grande Punto. Ako ste spokojný s jeho uvedením na trh? Splnil Vaše očakávania?
Luca de Meo: Áno , úplne. Najprv sme ho predstavili doma v Taliansku, kde sa mu darí veľmi dobre. Potom nasledovalo Nemecko. Tu sme zaň získali „zlatý volant“, čo je pre nás dôležité ocenenie. Veľmi sme radi ako bolo Grande Punto prijaté na nemeckom trhu. Dobre sa predáva aj v Španielsku a Francúzsku. Začiatkom budúceho roka ho spustime v ďalších krajinách (pozn. redakcie – na Slovensku sa začína predávať už v týchto dňoch).

Prečo ste sa rozhodli nezúčastniť s Grande Puntom v boji o titul európske auto roka?
Luca de Meo: Tento rok sme mali v súťaži dva silné produkty – Alfu Romeo159 a Fiat Croma. Ako iste viete Alfa 159 skončila na treťom mieste. Okrem toho sme technicky neboli schopní splniť jednu z podmienok a to uviesť auto do predaja najmenej na 5 trhoch. Čiže to bol hlavný dôvod, ale plánujeme spolupracovať s porotou na budúci rok. Pre tento účel pripravujeme špeciálny program.

Skryť Vypnúť reklamu

Ďakujeme za rozhovor!

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 021
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 806
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 741
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 107
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 709
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 516
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 592
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 512
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 405
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 337
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

19 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

1 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

49m

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

19 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan