SME

Kupujeme ojazdené auto: Fiat Barchetta

S príchodom leta nejeden motorista zatúži po automobile s otvorenou strechou. V Taliansku je takmer jednoznačnou voľbou Fiat Barchetta. Aj v našich končinách patrí medzi dostupnejšie varianty tejto kategórie...


S príchodom leta nejeden motorista zatúži po automobile s otvorenou strechou. V Taliansku je takmer jednoznačnou voľbou Fiat Barchetta. Aj v našich končinách patrí medzi dostupnejšie varianty tejto kategórie. Prirodzene, „vietor vo vlasoch“ je premietnutý do predajnej ceny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fiat Barchetta sa vyrába od roku 1995. Dvojmiestny roadster, ktorý pred siedmimi rokmi opustil výrobnú linku, mal pod kapotou štvorvalcový motor so zdvihovým objemom valcov 1,8 l a výkonom 131 k. A pri tom aj ostalo. Do Barchetty sa okrem tohto motora žiaden iný nemontuje.

SkryťVypnúť reklamu

Výber zjednodušuje, ale najmä dosť zužuje aj jediná verzia karosérie. Počas celého obdobia navyše neabsolvovala žiaden facelift ani iné kozmetické úpravy. Naopak mimoriadne vydarený dizajnérsky produkt sa stal inšpiráciou aj pre iné automobilky. Keďže motor ani karoséria nerozptyľovali pozornosť výrobcu, ten sa mohol venovať výlučne vychytávaniu počiatočných múch a technickým inováciám. Prvé tri ročníky navštevovali servis pomerne často.

Dôvodom bolo nelícovanie dverí a kapoty, netesná strecha, zadné svetlá a nádrž kvapaliny do ostrekovačov. Pri výbere ojazdenej Barchetty je lepšie siahnuť po novšej verzii. Jediný motor je vysokootáčkový, veľmi pružný a navyše príjemne prekvapí spotrebou. Vychutnať radosť z radenia umožňuje krátka a presná päťstupňová prevodovka. V úzkych majiteľa nenechá spoľahlivá brzdová sústava a podvozok s kvalitnou protikoróznou ochranou. Úložný priestor nebýva silnou stránkou tohto typu automobilov a ani to od neho nik neočakáva. Barchetta so svojím  165 l objemom bohato stačí na batožinu pre dvoch pasažierov.
                                                                             

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
poruchy výfukovej sústavy, osvetlenie

+
výborný výhľad
dostatok priestoru
komfortné pruženie
výkonný štvorventilový motor
dobré jazdné vlastnosti

-
so zatvorenou strechou silný aerodynamický hluk a zlý výhľad dozadu
priemerná kvalita dielenského spracovania
poruchy zadnej nápravy


Ceny

ojazdených automobilov Fiat Barchetta zodpovedajú základnému modelu so základnou výbavou, môžu sa však podľa motora, výbavy a príplatkov líšiť

R. v. 2001  - 710 300Sk
R. v. 2000  - 597 900Sk
R. v. 1999  - 484 000Sk
R. v. 1998  - 392 600Sk
R. v. 1997  - 333 800Sk
R. v. 1996  - 283 700Sk
R. v. 1995  - 243 800Sk

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Martina Skurková, pripravené v spolupráci s www.eurotax.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 849
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 778
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 795
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 395
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 249
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 727
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 279
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 1 957
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 967
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 70 949
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 384
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 29 803
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 053
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 021
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 046
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 567
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
SkryťZatvoriť reklamu