SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Vladimír Častka v Yamahe Kurz Teame

Po minuloročnej málo úspešnej sezóne v seriáli majstrovstiev sveta v talianskom tíme Paton, navyše popretkávanej viacerými pádmi a zraneniami, bude slovenský motocyklový pretekár Vladimír Častka jazdiť európsky šampionát v tíme majiteľa Hermanna Kurza z N


emecka. Nové vykročenie dvadsaťosemročného pretekára Slovnaft Yamaha Kurz Teamu by malo byť správnym smerom k cieľom, ktoré si tento húževnatý pretekár už dávnejšie vytýčil.

Teraz má šancu presadiť sa v kvalitnom tíme, kde je popri dvoch japonských jazdcoch Taro Sekiguchi a Naoki Matsudo, nasadzovaných do pretekov majstrovstiev sveta, tretím členom tímu, v ktorom jazdili aj také hviezdy ako Katoh a Ui. Tohotoročná sezóna má byť štartovacím rokom pre štvornásobného medzinárodného majstra SR a ČR a dvojnásobného majstra Maďarska. Pred začiatkom sezóny sme ho požiadali o rozhovor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ako prišlo k spolupráci s tímom Yamaha?
Po minuloročnom účinkovaní v tíme Paton, ktoré dopadlo vcelku neúspešne, som sa v strede sezóny stretol s pánom Kurzom. Už vtedy sa začali črtať kontúry budúcej spolupráce. Navrhol mi, že na to, aby som mohol pokračovať v mojom raste, mi ponúka svoje služby na najvyššej úrovni. Spomenul, že mi ponúka továrenský motocykel pre majstrovstvá sveta v minulom roku. Hovorili sme najmä o financiách, ktoré by bolo treba do toho dať. Rokovania trvali do januára tohto roku, no k spolupráci nedošlo. Ale z vedenia Slovnaftu prišiel návrh, že bude oveľa lepšie jazdiť majstrovstvá Európy, a teda ak budem obhajovať jeho farby, tak na najvyššej úrovni v majstrovstvách Európy a nie na nejakom dvadsiatom mieste na majstrovstvách sveta. Taká je proste stratégia: chceli by sme patriť medzi najlepších v majstrovstvách Európy.

SkryťVypnúť reklamu

Znamená to, že spolupráca sa mohla rozvinúť, ak by bolo  došlo  k dohode, už v druhej polovici minuloročnej sezóny?
Bolo to tak, že bolo pripravené moje angažmán pre Grand Prix Brno a pre nasledujúce tri zámorské veľké ceny. Uskutočnili sa však len preteky v Brne, tie tri nasledujúce sa už neuskutočnili, pretože sme sa nedohodli.

V Brne ste teda štartovali  na Yamahe.
Na brnenskom okruhu som na nej jazdil po prvý raz.

Považujete tento motocykel za konkurencieschopný a na ME by mal patriť k tým najlepším?
Mali by sme patriť k Top Ten. Čo sa týka samotného motocykla, myslím si, že bude patriť kvalitatívne do desiateho miesta.

Aký program vás čaká v tohtoročnej sezóne?
Mal by to byť kompletný seriál majstrovstiev Európy - to je osem pretekov v celej Európe. Potom kompletný seriál majstrovstiev Slovenska a majstrovstvá Česka, kde sa pokúsim obhájiť titul majstra ČR. Určite pôjdem VC ČR v Brne, a čo je dosť dôležité, som prvý náhradník za dvoch Japoncov Mahoki Macuda a Tarasi Migučiho. To znamená, že ak z akéhokoľvek dôvodu nebudú môcť nastúpiť, nastúpim namiesto nich na štart veľkej ceny ja.

SkryťVypnúť reklamu

Keby sme mali porovnávať nový tím s tímom Paton, ako vidíte túto spoluprácu?
Tím Yamaha Kurz s tímom Paton majú spoločné azda len to, že jazdia motocyklové veľké ceny. Inak sú to diametrálne odlišné tímy. Firme Paton išlo hlavne o ladenie motocykla a o vlastný vývoj, to bol motocykel, ktorý bol kompletne vyrábaný firmou. Yamaha Kurz používa kvalitné fabrické motocykle Yamaha. Paton sa sústreďoval na svojom piesočku na ladenie svojho motocykla a Yamaha Kurz má v pláne dosahovať tie najvyššie méty v kooperácii s najväčšími motocyklovými fabrikami.

Aké máte ciele pre tohtoročnú sezónu?
Chcel by som vyhrať majstrovstvá Slovenska a Česka a na ME by som chcel skončiť do piateho miesta. Považujem to za možné, no bol by som veľmi šťastný, keby som skončil do tretieho miesta, prípadne,  keby som zvíťazil v nejakých pretekoch.

SkryťVypnúť reklamu

Akú konkurenciu predpokladáte vo vašej triede?
Na majstrovstvách Európy bude najväčšia konkurencia, aká sa tu doposiaľ zišla, a to z dôvodu, že trieda do 500 cm3  sa pretransformovala na GP1, to znamená, že pribudli jazdci zo superbikov a z iných kategórií a viacerí jazdci, ktorí štartovali na dvojválcových motocykloch v triede do 500 cm3, prešli do „dvestopäťdesiatok“ a zase z „dvestopäťdesiatok“ prešli do majstrovstiev Európy. Takže ME do 250 cm3 pôjde určite 7 až 10 veľmi kvalitných jazdcov, ktorí jazdili majstrovstvá sveta.

Konkurencia bude teda veľmi silná.
Som veľmi rád tej šanci, ktorú som dostal a budem sa snažiť využiť ju na sto percent.

Kedy sa naplno rozbehne sezóna?
Prvé testy sú v marci a prvé preteky 14. apríla v Ríme vo Valolunge
v Taliansku. Dovtedy ešte absolvujem dva testy v Španielsku.

SkryťVypnúť reklamu

Doterajšie skúsenosti s týmto motocyklom?
Prakticky som na ňom šiel len v Brne, bol to taký priamy prechod z triedy päťstoviek, to znamená, že som nemal veľa času na testovanie motocykla, a podľa toho vyzeral aj výsledok. Dúfam, že teraz to bude oveľa lepšie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 403
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 203
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 8 589
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 446
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 641
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 992
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 944
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 587
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Robert Škerko: Moja Haidukova ulica
  2. Marek Kytka: Naša nová draftová jednotka Theo Kiss ? Jeho ukážkový gól
  3. Fondee: Eva Hlavsová z Fondee: Češky sú v porovnaní so Slovenkami voči investovaniu skeptickejšie, ukázal prieskum
  4. Jozo Peric: Česká národná banka po sérii zvyšovania ponechala úrokové sadzby
  5. Lucia Žárska: Aký dopad môže mať spor medzi Taiwanom a Čínou na akciové trhy?
  6. Olívia Lacenová: Okolo čínskej ekonomiky sa pomaly uťahuje slučka...
  7. Věra Tepličková: A zasa ten spln...
  8. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 997
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 14 540
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 614
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 664
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 257
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 010
  7. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 342
  8. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 055
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu