SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Vladimír Častka v Yamahe Kurz Teame

Po minuloročnej málo úspešnej sezóne v seriáli majstrovstiev sveta v talianskom tíme Paton, navyše popretkávanej viacerými pádmi a zraneniami, bude slovenský motocyklový pretekár Vladimír Častka jazdiť európsky šampionát v tíme majiteľa Hermanna Kurza z N


emecka. Nové vykročenie dvadsaťosemročného pretekára Slovnaft Yamaha Kurz Teamu by malo byť správnym smerom k cieľom, ktoré si tento húževnatý pretekár už dávnejšie vytýčil.

Teraz má šancu presadiť sa v kvalitnom tíme, kde je popri dvoch japonských jazdcoch Taro Sekiguchi a Naoki Matsudo, nasadzovaných do pretekov majstrovstiev sveta, tretím členom tímu, v ktorom jazdili aj také hviezdy ako Katoh a Ui. Tohotoročná sezóna má byť štartovacím rokom pre štvornásobného medzinárodného majstra SR a ČR a dvojnásobného majstra Maďarska. Pred začiatkom sezóny sme ho požiadali o rozhovor.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ako prišlo k spolupráci s tímom Yamaha?
Po minuloročnom účinkovaní v tíme Paton, ktoré dopadlo vcelku neúspešne, som sa v strede sezóny stretol s pánom Kurzom. Už vtedy sa začali črtať kontúry budúcej spolupráce. Navrhol mi, že na to, aby som mohol pokračovať v mojom raste, mi ponúka svoje služby na najvyššej úrovni. Spomenul, že mi ponúka továrenský motocykel pre majstrovstvá sveta v minulom roku. Hovorili sme najmä o financiách, ktoré by bolo treba do toho dať. Rokovania trvali do januára tohto roku, no k spolupráci nedošlo. Ale z vedenia Slovnaftu prišiel návrh, že bude oveľa lepšie jazdiť majstrovstvá Európy, a teda ak budem obhajovať jeho farby, tak na najvyššej úrovni v majstrovstvách Európy a nie na nejakom dvadsiatom mieste na majstrovstvách sveta. Taká je proste stratégia: chceli by sme patriť medzi najlepších v majstrovstvách Európy.

Skryť Vypnúť reklamu

Znamená to, že spolupráca sa mohla rozvinúť, ak by bolo  došlo  k dohode, už v druhej polovici minuloročnej sezóny?
Bolo to tak, že bolo pripravené moje angažmán pre Grand Prix Brno a pre nasledujúce tri zámorské veľké ceny. Uskutočnili sa však len preteky v Brne, tie tri nasledujúce sa už neuskutočnili, pretože sme sa nedohodli.

V Brne ste teda štartovali  na Yamahe.
Na brnenskom okruhu som na nej jazdil po prvý raz.

Považujete tento motocykel za konkurencieschopný a na ME by mal patriť k tým najlepším?
Mali by sme patriť k Top Ten. Čo sa týka samotného motocykla, myslím si, že bude patriť kvalitatívne do desiateho miesta.

Aký program vás čaká v tohtoročnej sezóne?
Mal by to byť kompletný seriál majstrovstiev Európy - to je osem pretekov v celej Európe. Potom kompletný seriál majstrovstiev Slovenska a majstrovstvá Česka, kde sa pokúsim obhájiť titul majstra ČR. Určite pôjdem VC ČR v Brne, a čo je dosť dôležité, som prvý náhradník za dvoch Japoncov Mahoki Macuda a Tarasi Migučiho. To znamená, že ak z akéhokoľvek dôvodu nebudú môcť nastúpiť, nastúpim namiesto nich na štart veľkej ceny ja.

Skryť Vypnúť reklamu

Keby sme mali porovnávať nový tím s tímom Paton, ako vidíte túto spoluprácu?
Tím Yamaha Kurz s tímom Paton majú spoločné azda len to, že jazdia motocyklové veľké ceny. Inak sú to diametrálne odlišné tímy. Firme Paton išlo hlavne o ladenie motocykla a o vlastný vývoj, to bol motocykel, ktorý bol kompletne vyrábaný firmou. Yamaha Kurz používa kvalitné fabrické motocykle Yamaha. Paton sa sústreďoval na svojom piesočku na ladenie svojho motocykla a Yamaha Kurz má v pláne dosahovať tie najvyššie méty v kooperácii s najväčšími motocyklovými fabrikami.

Aké máte ciele pre tohtoročnú sezónu?
Chcel by som vyhrať majstrovstvá Slovenska a Česka a na ME by som chcel skončiť do piateho miesta. Považujem to za možné, no bol by som veľmi šťastný, keby som skončil do tretieho miesta, prípadne,  keby som zvíťazil v nejakých pretekoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Akú konkurenciu predpokladáte vo vašej triede?
Na majstrovstvách Európy bude najväčšia konkurencia, aká sa tu doposiaľ zišla, a to z dôvodu, že trieda do 500 cm3  sa pretransformovala na GP1, to znamená, že pribudli jazdci zo superbikov a z iných kategórií a viacerí jazdci, ktorí štartovali na dvojválcových motocykloch v triede do 500 cm3, prešli do „dvestopäťdesiatok“ a zase z „dvestopäťdesiatok“ prešli do majstrovstiev Európy. Takže ME do 250 cm3 pôjde určite 7 až 10 veľmi kvalitných jazdcov, ktorí jazdili majstrovstvá sveta.

Konkurencia bude teda veľmi silná.
Som veľmi rád tej šanci, ktorú som dostal a budem sa snažiť využiť ju na sto percent.

Kedy sa naplno rozbehne sezóna?
Prvé testy sú v marci a prvé preteky 14. apríla v Ríme vo Valolunge
v Taliansku. Dovtedy ešte absolvujem dva testy v Španielsku.

Skryť Vypnúť reklamu

Doterajšie skúsenosti s týmto motocyklom?
Prakticky som na ňom šiel len v Brne, bol to taký priamy prechod z triedy päťstoviek, to znamená, že som nemal veľa času na testovanie motocykla, a podľa toho vyzeral aj výsledok. Dúfam, že teraz to bude oveľa lepšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 698
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 044
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 895
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 274
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 770
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 131
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 504
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 355
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson