SME
Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Vladimír Častka v Yamahe Kurz Teame

Po minuloročnej málo úspešnej sezóne v seriáli majstrovstiev sveta v talianskom tíme Paton, navyše popretkávanej viacerými pádmi a zraneniami, bude slovenský motocyklový pretekár Vladimír Častka jazdiť európsky šampionát v tíme majiteľa Hermanna Kurza z N


emecka. Nové vykročenie dvadsaťosemročného pretekára Slovnaft Yamaha Kurz Teamu by malo byť správnym smerom k cieľom, ktoré si tento húževnatý pretekár už dávnejšie vytýčil.

Teraz má šancu presadiť sa v kvalitnom tíme, kde je popri dvoch japonských jazdcoch Taro Sekiguchi a Naoki Matsudo, nasadzovaných do pretekov majstrovstiev sveta, tretím členom tímu, v ktorom jazdili aj také hviezdy ako Katoh a Ui. Tohotoročná sezóna má byť štartovacím rokom pre štvornásobného medzinárodného majstra SR a ČR a dvojnásobného majstra Maďarska. Pred začiatkom sezóny sme ho požiadali o rozhovor.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ako prišlo k spolupráci s tímom Yamaha?
Po minuloročnom účinkovaní v tíme Paton, ktoré dopadlo vcelku neúspešne, som sa v strede sezóny stretol s pánom Kurzom. Už vtedy sa začali črtať kontúry budúcej spolupráce. Navrhol mi, že na to, aby som mohol pokračovať v mojom raste, mi ponúka svoje služby na najvyššej úrovni. Spomenul, že mi ponúka továrenský motocykel pre majstrovstvá sveta v minulom roku. Hovorili sme najmä o financiách, ktoré by bolo treba do toho dať. Rokovania trvali do januára tohto roku, no k spolupráci nedošlo. Ale z vedenia Slovnaftu prišiel návrh, že bude oveľa lepšie jazdiť majstrovstvá Európy, a teda ak budem obhajovať jeho farby, tak na najvyššej úrovni v majstrovstvách Európy a nie na nejakom dvadsiatom mieste na majstrovstvách sveta. Taká je proste stratégia: chceli by sme patriť medzi najlepších v majstrovstvách Európy.

Skryť Vypnúť reklamu

Znamená to, že spolupráca sa mohla rozvinúť, ak by bolo  došlo  k dohode, už v druhej polovici minuloročnej sezóny?
Bolo to tak, že bolo pripravené moje angažmán pre Grand Prix Brno a pre nasledujúce tri zámorské veľké ceny. Uskutočnili sa však len preteky v Brne, tie tri nasledujúce sa už neuskutočnili, pretože sme sa nedohodli.

V Brne ste teda štartovali  na Yamahe.
Na brnenskom okruhu som na nej jazdil po prvý raz.

Považujete tento motocykel za konkurencieschopný a na ME by mal patriť k tým najlepším?
Mali by sme patriť k Top Ten. Čo sa týka samotného motocykla, myslím si, že bude patriť kvalitatívne do desiateho miesta.

Aký program vás čaká v tohtoročnej sezóne?
Mal by to byť kompletný seriál majstrovstiev Európy - to je osem pretekov v celej Európe. Potom kompletný seriál majstrovstiev Slovenska a majstrovstvá Česka, kde sa pokúsim obhájiť titul majstra ČR. Určite pôjdem VC ČR v Brne, a čo je dosť dôležité, som prvý náhradník za dvoch Japoncov Mahoki Macuda a Tarasi Migučiho. To znamená, že ak z akéhokoľvek dôvodu nebudú môcť nastúpiť, nastúpim namiesto nich na štart veľkej ceny ja.

Skryť Vypnúť reklamu

Keby sme mali porovnávať nový tím s tímom Paton, ako vidíte túto spoluprácu?
Tím Yamaha Kurz s tímom Paton majú spoločné azda len to, že jazdia motocyklové veľké ceny. Inak sú to diametrálne odlišné tímy. Firme Paton išlo hlavne o ladenie motocykla a o vlastný vývoj, to bol motocykel, ktorý bol kompletne vyrábaný firmou. Yamaha Kurz používa kvalitné fabrické motocykle Yamaha. Paton sa sústreďoval na svojom piesočku na ladenie svojho motocykla a Yamaha Kurz má v pláne dosahovať tie najvyššie méty v kooperácii s najväčšími motocyklovými fabrikami.

Aké máte ciele pre tohtoročnú sezónu?
Chcel by som vyhrať majstrovstvá Slovenska a Česka a na ME by som chcel skončiť do piateho miesta. Považujem to za možné, no bol by som veľmi šťastný, keby som skončil do tretieho miesta, prípadne,  keby som zvíťazil v nejakých pretekoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Akú konkurenciu predpokladáte vo vašej triede?
Na majstrovstvách Európy bude najväčšia konkurencia, aká sa tu doposiaľ zišla, a to z dôvodu, že trieda do 500 cm3  sa pretransformovala na GP1, to znamená, že pribudli jazdci zo superbikov a z iných kategórií a viacerí jazdci, ktorí štartovali na dvojválcových motocykloch v triede do 500 cm3, prešli do „dvestopäťdesiatok“ a zase z „dvestopäťdesiatok“ prešli do majstrovstiev Európy. Takže ME do 250 cm3 pôjde určite 7 až 10 veľmi kvalitných jazdcov, ktorí jazdili majstrovstvá sveta.

Konkurencia bude teda veľmi silná.
Som veľmi rád tej šanci, ktorú som dostal a budem sa snažiť využiť ju na sto percent.

Kedy sa naplno rozbehne sezóna?
Prvé testy sú v marci a prvé preteky 14. apríla v Ríme vo Valolunge
v Taliansku. Dovtedy ešte absolvujem dva testy v Španielsku.

Skryť Vypnúť reklamu

Doterajšie skúsenosti s týmto motocyklom?
Prakticky som na ňom šiel len v Brne, bol to taký priamy prechod z triedy päťstoviek, to znamená, že som nemal veľa času na testovanie motocykla, a podľa toho vyzeral aj výsledok. Dúfam, že teraz to bude oveľa lepšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  6. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  9. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  10. Vážení poslanci, to naozaj?
  1. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  6. Vážení poslanci, to naozaj?
  7. Koniec čakania na kuriéra
  8. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  9. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 650
  2. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 180
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 360
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 956
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 3 735
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 387
  7. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 274
  8. Vážení poslanci, to naozaj? 3 149
  9. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 3 044
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 3 017
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel po príchode na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Za Brhela ručil kňaz, hoci ho nepozná.


29m
Riaditeľ Kriminálneho úradu finančnej správy Ľudovít Makó a prezident finančnej správy František Imrecze.

Analýza Nadácie Zastavme korupciu.


a 1 ďalší 2 h
Rozlúčka Slovákov na šampionáte bola trpká.

Kde vidí príčiny debakla a aké kroky teraz očakáva zo strany kompetentných?


Titanilla Bőd 8 h

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Pri hybride ponúka aj pohon všetkých kolies.


7 h
Felicia s "novou tvárou" prišla v roku 1998 a modernizácia ju udržala vo výrobe do júna 2001.

Dobre sa predáva aj 18 rokov po ukončení výroby.


26. sep
Peugeot 308 SW

Predĺžený rázvor kolies ponúkne posádke ešte viac miesta.


23. jún
Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


22. jún