SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Ďalší do terénu: Suzuki Grand Vitara XL-7

V duchu tradície pravých terénnych automobilov pokračuje aj najnovší produkt japonskej automobilky Suzuki – model Grand Vitara XL7. Ide o úplne nový sedemmiestny terénny automobil postavený na platforme známej Grand Vitary

. Ani XL-7, podobne ako všetkým doterajším modelom terénnych Suzuki, nechýba podvozkový rebrinový rám, samozrejmý zapínateľný pohon všetkých štyroch kolies a prídavná redukčná prevodovka.

Je to dosiaľ najväčšia Vitara, ktorá vznikla pridaním priestoru a komfortu, aj preto dostala prívlastok kráľovská. V XL-7 sa snúbi priestranný interiér s veľkým výkonom motora, praktickosťou a vcelku výhodnou cenou. Oproti Grand Vitare je dlhšia o 505 mm, takže teraz má dĺžku 4700 mm, šírku 1780 mm a výšku 1740 mm. Rázvor náprav je 2800 mm, rozchod kolies vpredu i vzadu 1500 mm, svetlá výška 183 mm a pohotovostná hmotnosť 1615 kg.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Vonkajší vzhľad krášlia hliníkové ráfiky kolies a chrómované diely, najmä však triezve a elegantné tvary karosérie. Na elegancii Grand Vitare XL-7 pridávajú elegantné perleťové a metalizované farby karosérie: perleťová biela, hodvábno-strieborná, jemná béžová, modročierna perleťová, zelená perleťová a modrá „mačacie oko“. Vo farbe karosérie sú aj nárazníky a vonkajšie spätné zrkadlá. Interiér je konštruovaný pre sedem osôb, v poslednom rade je však menej miesta najmä pre nohy a aj nastupovanie je menej pohodlné.

Variabilnosť interiéru umožňujú sklápateľné sedadlá v strednom a zadnom rade, sklopením oboch radov sa vytvorí solídny batožinový priestor. Základný pri troch radoch sedadiel má veľkosť 186 litrov, pri dvoch radoch 790 a pri jednom 1492 litrov. V štandardnej výbave má XL-7 posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie okien, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, tónované sklá, vyhrievanie oboch predných sedadiel, ale aj mechanická klimatizácia.

Skryť Vypnúť reklamu

Základnou pohonnou jednotkou je benzínový vidlicový 24-ventilový šesťvalec s rozvodom 2xDOHC s objemom 2,7 l, ktorý pri otáčkach 6000/min.-1 dosahuje 127 kW/173 k, krútiaci moment 231 Nm pri 3300/min.-1 a akceleruje z nuly na 100 km/h pod 10 sekúnd. Prenos sily na kolesá zadnej nápravy sprostredkováva 5-stupňová mechanická prevodovka s ručným radením alebo 4-stupňová samočinná, s ktorými XL-7 dosahuje najvyššiu rýchlosť 175, resp. 170 km/h.

Od použitej prevodovky sa odvíja aj spotreba – s mechanickou je 13,8/9,1/10,8 l/100 km (mesto/mimo mesta/kombinovaná), so samočinnou 15,6/9,9/12,0 l/100 km. Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové dopĺňa protiblokovací systém ABS. Systém Drive select 4x4 umožňuje zapojiť do pohonu aj kolesá prednej nápravy, a to aj za jazdy do rýchlosti 96 km/h. Toto použitie pohonu všetkých štyroch kolies zvyšuje bezpečnosť jazdy najmä na menej priľnavom povrchu, najmä však bezproblémovú jazdu v teréne. Na Suzuki Grand Vitaru dáva importér záruku tri roky, ktorá môže byť obmedzená najazdením 100-tisíc km. Na karosériu proti prehrdzaveniu šesť rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 950
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 819
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 516
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 256
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 710
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 664
  7. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 644
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 374
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 224
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 940
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 9 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún