SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Ďalší do terénu: Suzuki Grand Vitara XL-7

V duchu tradície pravých terénnych automobilov pokračuje aj najnovší produkt japonskej automobilky Suzuki – model Grand Vitara XL7. Ide o úplne nový sedemmiestny terénny automobil postavený na platforme známej Grand Vitary

. Ani XL-7, podobne ako všetkým doterajším modelom terénnych Suzuki, nechýba podvozkový rebrinový rám, samozrejmý zapínateľný pohon všetkých štyroch kolies a prídavná redukčná prevodovka.

Je to dosiaľ najväčšia Vitara, ktorá vznikla pridaním priestoru a komfortu, aj preto dostala prívlastok kráľovská. V XL-7 sa snúbi priestranný interiér s veľkým výkonom motora, praktickosťou a vcelku výhodnou cenou. Oproti Grand Vitare je dlhšia o 505 mm, takže teraz má dĺžku 4700 mm, šírku 1780 mm a výšku 1740 mm. Rázvor náprav je 2800 mm, rozchod kolies vpredu i vzadu 1500 mm, svetlá výška 183 mm a pohotovostná hmotnosť 1615 kg.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Vonkajší vzhľad krášlia hliníkové ráfiky kolies a chrómované diely, najmä však triezve a elegantné tvary karosérie. Na elegancii Grand Vitare XL-7 pridávajú elegantné perleťové a metalizované farby karosérie: perleťová biela, hodvábno-strieborná, jemná béžová, modročierna perleťová, zelená perleťová a modrá „mačacie oko“. Vo farbe karosérie sú aj nárazníky a vonkajšie spätné zrkadlá. Interiér je konštruovaný pre sedem osôb, v poslednom rade je však menej miesta najmä pre nohy a aj nastupovanie je menej pohodlné.

Variabilnosť interiéru umožňujú sklápateľné sedadlá v strednom a zadnom rade, sklopením oboch radov sa vytvorí solídny batožinový priestor. Základný pri troch radoch sedadiel má veľkosť 186 litrov, pri dvoch radoch 790 a pri jednom 1492 litrov. V štandardnej výbave má XL-7 posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie okien, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, tónované sklá, vyhrievanie oboch predných sedadiel, ale aj mechanická klimatizácia.

Skryť Vypnúť reklamu

Základnou pohonnou jednotkou je benzínový vidlicový 24-ventilový šesťvalec s rozvodom 2xDOHC s objemom 2,7 l, ktorý pri otáčkach 6000/min.-1 dosahuje 127 kW/173 k, krútiaci moment 231 Nm pri 3300/min.-1 a akceleruje z nuly na 100 km/h pod 10 sekúnd. Prenos sily na kolesá zadnej nápravy sprostredkováva 5-stupňová mechanická prevodovka s ručným radením alebo 4-stupňová samočinná, s ktorými XL-7 dosahuje najvyššiu rýchlosť 175, resp. 170 km/h.

Od použitej prevodovky sa odvíja aj spotreba – s mechanickou je 13,8/9,1/10,8 l/100 km (mesto/mimo mesta/kombinovaná), so samočinnou 15,6/9,9/12,0 l/100 km. Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové dopĺňa protiblokovací systém ABS. Systém Drive select 4x4 umožňuje zapojiť do pohonu aj kolesá prednej nápravy, a to aj za jazdy do rýchlosti 96 km/h. Toto použitie pohonu všetkých štyroch kolies zvyšuje bezpečnosť jazdy najmä na menej priľnavom povrchu, najmä však bezproblémovú jazdu v teréne. Na Suzuki Grand Vitaru dáva importér záruku tri roky, ktorá môže byť obmedzená najazdením 100-tisíc km. Na karosériu proti prehrdzaveniu šesť rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 671
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 776
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 723
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 688
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 546
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 580
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 393
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 282
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 139
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Marek Majeský.