Fiat Panda Cross - prvá jazda

„Najtvrdšia“ verzia Pandy 4x4 sa volá Cross a okrem niekoľkých technických vylepšení prináša do sériovej výroby štylistické prvky štúdie Simba, ktorú Fiat prvýkrát ukázal v roku 2003.

Súčasne s SUV Sedici predstavil Fiat na domácej pôde v Bologni aj ďalší automobil s pohonom všetkých kolies. „Najtvrdšia“ verzia Pandy 4x4 sa volá Cross a okrem niekoľkých technických vylepšení prináša do sériovej výroby štylistické prvky štúdie Simba, ktorú Fiat prvýkrát ukázal v roku 2003.

Predné aj zadné svetlá obalené masívnym plastom vytvárajú z Pandy Cross skôr hračkárske autíčko než drsné auto do terénu. Už praktickejšie sú prvky ako pozdĺžne strešné nosiče , ochranné kryty pod predným i zadným nárazníkom, či plastové kryty na boku karosérie, chrániace spodnú časť dverí a blatníky pred poškrabaním. Po technickej stránke sa novinka od klasickej Pandy 4x4 odlišuje o 5 mm vyššou svetlou výškou (165 mm) a elektronicky uzatvárateľným stredovým diferenciálom (ELD), ktorý sa v segmente mini vozidiel predstavuje vôbec prvýkrát. Vďaka nemu dokáže Panda teraz v spolupráci so systémami ABS a ASR pribrzdiť koleso, ktoré dočasne stratí adhéziu a výkon plynulo preniesť na druhé koleso tej istej nápravy s lepším záberom (základný model 4x4 tento systém nemá). Systém sa dá aktivovať stlačením tlačidla a funguje len do rýchlosti 30 km/h, po jej prekročení sa automaticky vypne. Za bežných podmienok prenáša Panda Cross výkon medzi prednú a zadnú nápravu prostredníctvom viskóznej spojky, ktorá rozdeľuje silu variabilne podľa potreby. Ak je cesta suchá a adhézne podmienky ideálne, až 98% krútiaceho momentu prechádza dopredu. S týmto technickým vybavením vrátane nájazdových uhlov 24º vpredu a 42º vzadu dokáže toto mini vozidlo prekonať v teréne nie jednu, na prvý pohľad nezdolateľnú prekážku. Brodiť sa s ním dá až do hĺbky 30 cm a problém by mu nemalo robiť ani 55-percentné stúpanie.         

Panda Cross bude na výber v štyroch farebných kombináciách karosérie s podobne zladeným interiérom. Na pohon jej má slúžiť výhradne turbodiesel 1.3 Multijet s výkonom 51 kW/70 k a maximálnym krútiacim momentom 145 Nm vrcholiacim už pri 1500 ot/min. V kombinácii s jedinou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou s ním Panda Cross zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 18 s a ručička tachometra sa zastaví na hodnote 150 km/h. Žiaden šprintér to teda nie je, ale v teréne sa s ňou dá celkom fajn zabaviť. Jej cena zatiaľ nebola oficiálne stanovená. Neoficiálne by sa mala pohybovať 20% nad klasickou Pandou 4x4.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  2. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  3. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  5. Move in immediately, if you feel like it
  6. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 765
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 933
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 282
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 960
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 847
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 204
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 645
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 829
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 701
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 473

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kľúčová postava Gorily reportérom SME: Nemôžete sa pýtať

Malchárek je v jednej z akcioviek s finančníkom Siekelom, ktorý je považovaný za sponzora SNS.

SVET

Na trhoch v Štrasburgu zahynuli štyria ľudia, strelec uniká

Prokuratúra vyšetruje streľbu ako teroristický čin.

Dobré ráno

Dobré ráno: V Británii je chaos, brexit sa zasekol

Ako vládni poslanci prestali odporovať vládu.

Neprehliadnite tiež

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.