SME

Fiat Panda Cross - prvá jazda

„Najtvrdšia“ verzia Pandy 4x4 sa volá Cross a okrem niekoľkých technických vylepšení prináša do sériovej výroby štylistické prvky štúdie Simba, ktorú Fiat prvýkrát ukázal v roku 2003.

Súčasne s SUV Sedici predstavil Fiat na domácej pôde v Bologni aj ďalší automobil s pohonom všetkých kolies. „Najtvrdšia“ verzia Pandy 4x4 sa volá Cross a okrem niekoľkých technických vylepšení prináša do sériovej výroby štylistické prvky štúdie Simba, ktorú Fiat prvýkrát ukázal v roku 2003.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predné aj zadné svetlá obalené masívnym plastom vytvárajú z Pandy Cross skôr hračkárske autíčko než drsné auto do terénu. Už praktickejšie sú prvky ako pozdĺžne strešné nosiče , ochranné kryty pod predným i zadným nárazníkom, či plastové kryty na boku karosérie, chrániace spodnú časť dverí a blatníky pred poškrabaním. Po technickej stránke sa novinka od klasickej Pandy 4x4 odlišuje o 5 mm vyššou svetlou výškou (165 mm) a elektronicky uzatvárateľným stredovým diferenciálom (ELD), ktorý sa v segmente mini vozidiel predstavuje vôbec prvýkrát. Vďaka nemu dokáže Panda teraz v spolupráci so systémami ABS a ASR pribrzdiť koleso, ktoré dočasne stratí adhéziu a výkon plynulo preniesť na druhé koleso tej istej nápravy s lepším záberom (základný model 4x4 tento systém nemá). Systém sa dá aktivovať stlačením tlačidla a funguje len do rýchlosti 30 km/h, po jej prekročení sa automaticky vypne. Za bežných podmienok prenáša Panda Cross výkon medzi prednú a zadnú nápravu prostredníctvom viskóznej spojky, ktorá rozdeľuje silu variabilne podľa potreby. Ak je cesta suchá a adhézne podmienky ideálne, až 98% krútiaceho momentu prechádza dopredu. S týmto technickým vybavením vrátane nájazdových uhlov 24º vpredu a 42º vzadu dokáže toto mini vozidlo prekonať v teréne nie jednu, na prvý pohľad nezdolateľnú prekážku. Brodiť sa s ním dá až do hĺbky 30 cm a problém by mu nemalo robiť ani 55-percentné stúpanie.         

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Panda Cross bude na výber v štyroch farebných kombináciách karosérie s podobne zladeným interiérom. Na pohon jej má slúžiť výhradne turbodiesel 1.3 Multijet s výkonom 51 kW/70 k a maximálnym krútiacim momentom 145 Nm vrcholiacim už pri 1500 ot/min. V kombinácii s jedinou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou s ním Panda Cross zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 18 s a ručička tachometra sa zastaví na hodnote 150 km/h. Žiaden šprintér to teda nie je, ale v teréne sa s ňou dá celkom fajn zabaviť. Jej cena zatiaľ nebola oficiálne stanovená. Neoficiálne by sa mala pohybovať 20% nad klasickou Pandou 4x4.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 644
  2. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 10 888
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 343
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 320
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 175
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 468
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 469
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 1 449
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Monika Chovanová: Život v mŕtvom vzťahu
  2. Miroslav Sabol: Dane a smrť, mesto Košice "Štát v Štáte".
  3. Ida Tittelová: Od Bad Ischlu po Gosausee
  4. Martin Štuller: Najúspešnejšie dynastie v histórii NHL
  5. Diana Fatiková: Waymo od Google dominuje v segmente autonómnych vozidiel, Apple sa definitívne vzdal
  6. Dávid Polák: Ideológia sa nedá odzbrojiť
  7. Táňa Šufliarská: 1,89 milióna za opätovné prekrytie skládky vo Veternej Porube: Bola to nutnosť alebo vyhodené peniaze?
  8. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (10)
  1. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 12 087
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 467
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 9 880
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 591
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 403
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 143
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 872
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 100
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťZatvoriť reklamu