Opel nikdy nepatril medzi popredných výrobcov terénnych automobilov, hoci v jeho modelovej škále nechýbali. Záujem o Fronteru, Monterey či terénny pick up slabol a početná skupina zákazníkov presedlala na iné značky, ktoré mali vo svojom portfóliu aj nové SUV. Opel teda stratil klasické terénne automobily a doposiaľ nezachytil prvú vlnu príchodu SUV. Posledná šanca značky Opel v tomto segmente sa volá Antara GTC (Gran Turismo Crossover). Štúdia si okrem priaznivých reakcií verejnosti stihla vybojovať titul „Koncept roka“ („Concept of the Year“) od uznávaného magazínu Autocar. Na základe konceptu Antara GTC už vo vývojovom centre Opel postavili novodobé SUV, ktoré vyzerá o niečo civilnejšie ako štúdia. Špionážne fotografie modelu sa objavili v tlači a z nich je jasné, že sériový model bude mať päť dverí a klasický interiér. Nevedno však, či Antara zdedí po štúdii GTC pantografické závesy piatych dverí. Pri otváraní sa zadné veko vyklopí dohora a zároveň sa posunie o niekoľko centimetrov dopredu, takže osoba, manipulujúca s ním, nemusí urobiť obvyklý krôčik dozadu, aby sa vyhla vyklápajúcemu sa veku. Po sklopení zadných sedadiel ponúka Antara GTC 2400 l priestoru pre batožinu (podľa metodiky VDA). Pod kapotou konceptu Antara GTC je uložený štvorvalcový turbodiesel 1.9 CDTI, preplňovaný dvojicou turbodúchadiel s výkonom 156 kW/212 k a krútiacim momentom 400 Nm pri 1400 ot./min.
Štúdia Antara GTC dostala panoramatickú presklennú strechu rovnakej koncepcie ako Zafira novej generácie. Interiér a exteriér je prešpikovaný svetelnou technológiou založenou na LED diódach a optických vláknach.
So sklápaním sedadiel do podlahy má Opel skúsenosti, preto systém predstavený v Antare môže mať pokračovanie v sériových modeloch.