SME

Volvo V50 2,0 D

Volvo S40 / V50 má za úlohu vrátiť značku do hry o výraznejšie trhové podiely a zlepšiť jej imidž medzi mladými zákazníkmi. Čiastočný úspech už zaznamenala prechádzajúca generácia, zlom však nastal v roku 2004, kedy prišla na trh druhá generácia komp

Volvo S40 / V50 má za úlohu vrátiť značku do hry o výraznejšie trhové podiely a zlepšiť jej imidž medzi mladými zákazníkmi. Čiastočný úspech už zaznamenala prechádzajúca generácia, zlom však nastal v roku 2004, kedy prišla na trh druhá generácia kompaktného vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podobne ako každé iné Volvo aj kombi V50 verne kopíruje dizajnovú líniu značky pretransformovanú do modernejšieho a prijateľnejšieho jazyka. Zámer dizajnérov sa podaril, pretože kompaktné Volvo vyzerá byť o triedu väčšie a pritom dokáže osloviť aj mladších zákazníkov, než pánov v najlepších rokoch. Rázvorom 264 cm a dĺžkou karosérie 451,5 cm nám Volvo V50 pripomína technicky veľmi príbuzný Ford Focus kombi. Nižšej strednej triede zodpovedá aj priemerný batožinový priestor základného objemu 417 l (1307 l po sklopení sedadiel). Viac ako objem kufra nás zaujalo prevedenie a doplnky (priestor na dáždniky alebo dlhšie predmety integrovaný v roletovom mechanizme, malý box v dne batožinového priestoru). Pred sklopením samotných zadných operadiel si treba dať námahu s vyklopením zadného sedáka. Po sklopení operadiel vznikne rovná plocha s dnom základného batožinového priestoru. Rozdiel medzi lacnejším kombi nižšej strednej triedy a Volvom V50 je vo vypracovaní detailov a až prekvapujúco praktickom prevedení auta. Nakladacia hrana je o pár centimetrov vyššia než samotné dno batožinového priestoru, čo u kombi vozidiel nevidíme radi. Vstupný otvor zase dobre kopíruje vnútorný profil nákladného priestoru. Masívne nárazníky ako neodmysliteľná časť vozidiel Volvo v tomto prípade trochu prekážajú, pretože aby si človek nezašpinil nohavice od nárazníka, musí stáť takmer 25 cm od nakladacej hrany.

SkryťVypnúť reklamu

Vnútorný priestor pre posádku patrí k lepšiemu priemeru v takmer všetkých smeroch. Zadné sedadlá sú totiž na úkor batožinového priestoru posunuté dozadu, čím vznikol celkom zaujímavý priestor na nastupovanie. Mimo skutočnej veľkosti interiéru sa o dojem priestranného sedenia zaslúžila bledá farba interiéru a jednoduché tvary prístrojovej dosky. V celkom slušnej ponuke odkladacích priestorov nás sklamali miniatúrne boxy vo dverách a malá skrinka pred spolujazdcom. Veľké plus si zaslúžia predné sedadlá s primeranou tuhosťou i bočným vedením. Po niekoľkých hodinách cesty sa vám z nich nechce vystúpiť. Opäť sa nám v praxi potvrdili slová návrhárov, ktorí už na Frankfurtskom autosalóne v roku 2003 sľubovali komfortné sedenie v modernej obývačke.

SkryťVypnúť reklamu

Prvotný šok z jednoduchých tvarov interiéru sa postupne a najmä pod vplyvom moderne riešeného stredového panelu postupne rozplynul. Stredová konzola s autorádiom, ovládaním klimatizácie a displejom je totiž hrubá približne tri centimetre a za ňou je voľný priestor. Tento nápad si zatiaľ neprisvojil žiadny konkurent a Volvo V50 tak pôsobí naozaj výnimočne. Navyše usporiadanie tlačidiel je veľmi jednoduché a v súlade s bezpečnostnou stratégiou značky Volvo, podľa ktorej vodič nesmie byť ničím rušený a rozptyľovaný. Zámer sa podaril, pretože jednoduchý strih i samotné Volvo V50 vodiča doslova upokojí a neprovokuje. Za volantom sa pilot stáva imúnny voči agresívnemu správaniu iných vodičov. Jednoduché meracie prístroje a ukazovatele pôsobia ako minuloročný model spoločenských šiat, v ktorých sa človek dobre cíti aj napriek tomu, že pomaly vychádzajú z módy. Mnohé drobnosti v interiéri svedčia o tom, že tvorcovia myslia na potreby vodiča i posádky. Na druhej strane prepínač svetiel, či tlačidlá elektrického spúšťania okien by mohli mať vľúdnejšie tvary.

SkryťVypnúť reklamu

Modelový rad Volvo V50 s motorom 1,6 i začína pri cene 881 000 Sk, teda približne o dvestotisíc korún vyššie než bežné kombi nižšej strednej triedy. Cenový rozdiel podľa nás zahŕňa výnimočnosť značky, vysoký bezpečnostný štandard, rozsiahlu štandardnú výbavu a kvalitnejšie vypracovanie než bolo zvykom u predchodcu. Pokiaľ ide o bezpečnosť, Volvo V50 si nemožno objednať bez sady šiestich airbagov, ABS, brzdového asistenta a stabilizačného systému DSTC. Ďalšie patentované ochranné prvky (SIPS, WHIPS) sú pre značku samozrejmosťou. Na základnú verziu s naftovým motorom 2,0 D si treba pripraviť už 968 000 Sk. Testovaná verzia Momentum stojí 1 104 000 Sk a spolu s príplatkovými prvkami ešte viac. Možno preto nám digitálna dvojzónová klimatizácia, multifunkčný volant, dažďový senzor a xenónové svetlomety pripadali úplne samozrejmé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok sa s výkonom naftového motora 2,0 D nezapotí a zvládol by silnejší diesel, ktorý by človek pod kapotou V50 očakával. Športovo ladeným vodičom bude chýbať citeľnejšia odozva na momentálny kontakt s cestou. V prudkom vyhýbacom manévri sa karoséria príliš nenaklonila a podvozok dobre stlmil aj jej spätný kmit. Vďaka tomu nemal stabilizačný systém veľa práce so zvládaním pretáčavého šmyku. Podvozok iba nadväzuje na pokojný charakter auta, pretože napriek svojim nesporným kvalitám necháva vodiča na pokoji a ohuruje ho skôr komfortom.

Harmóniu dobre zladeného celku mierne narúša naftový motor, ktorý nezaprie svoj pôvod pri studenom štarte a diaľničných rýchlostiach. Nebyť príkladne nízkej úrovne aerodynamického hluku, možno by nám jeho zvuková kulisa vadila menej. Výkon 100 kW (136k) a priebeh krútiaceho momentu s maximom 320 Nm patrí skôr k priemeru v rámci triedy. Oneskorenú reakciu na plynový pedál celkom dobre vyváži rovnomerný ťah a dobré rozloženie krútiaceho momentu. V podmienkach redakčného testu sa spotreba motora ustálila na 6,7 l/100 km, hoci výrobca udáva optimistickejší priemer (5,6 l/100 km). Ako rodinnú alternatívu odporúčame o 36 000 Sk lacnejší motor 1,6 D s výkonom 81 kW (110 k). Naopak v tejto cenovej kategórii by sme privítali o niečo temperamentnejší motor s vyšším výkonom. Použitý motor 2,0 D má svoje nesporné kvality, ale za volantom Volva sme čakali mierny nadštandard kompaktnej triedy. Vonkajší dizajn, interiéru a jazdné vlastnosti však naše očakávania naplnili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše hodnotenie

+ sedadlá
+ komfort
+ prehľadný interiér
+ podvozok

- výkon motora
- cena
- objem bat. Priestoru

Podvozok neprovokuje a netvári sa ako športový, pritom v hraničných situáciách ťahá eso z rukáva a príjemne prekvapí.

Za hranicou bežného používania a v záverečnej fáze losieho testu Volvo V50 inklinuje k pretáčavému šmyku. Mierne vybočenie zadnej časti je v tejto fáze už pod kontrolou stabilizačného systému.

 

Naftový štvorvalec 2,0 D s výkonom 100 kW splní základné požiadavky na úspornú a dynamickú jazdu, ale na špičku v danej kategórii už nestačí. Potreboval by viac výkonu, rýchlejšiu odozvu na stlačenie plynového pedálu a kultivovanejší chod vo vyšších otáčkach.

 

Prístrojovej doske dominuje vzdušné riešenie stredovej konzoly, tzv. „air panel“. Za ním zostáva voľný priestor a polička na peňaženku, či iné drobnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Usporiadanie tlačidiel a ovládanie očarí jednoduchosťou.






Bezpečnosť neznamená v podaní značky Volvo hru o hviezdičky v Euro NCAP. Nás zaujal jeden z detailov : Bezpečnostný pás ukotvený v telese sedadla. Ukotvenie má tým pádom stále tú istú polohu voči pasažierovi bez ohľadu na polohu sedadla.


Mať Volvo, znamená mať niečo iné než ostatní. Kľúč môže poslúžiť ako jeden z dôkazov. Žlté tlačidlo je diaľkové zapínanie svetiel.

 

 

 


 Predné sedadlá patria medzi to najlepšie v danej triede. Okrem primeraného držania tela poskytujú komfort na dlhých cestách.

 

Batožinový priestor zaujme skôr vypracovaním a prevedením než objemom.

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Pred sklopením operadiel treba najskôr odklopiť sedák.

 

 

 

 

 

 

Výhody vozidiel kombi sú neoceniteľné a platí to aj v tomto prípade.

 

 

 

 

 

 

Teleso namontované za zadnými operadlami ukrýva roletu, odkladací priestor na dlhé predmety (dáždniky) a deliacu sieť medzi kufrom a priestorom pre posádku. Keď tieto praktické doplnky necháte doma v garáži, využiteľnosť batožinového priestoru sa výrazne zväčší.



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 729
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 928
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 311
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 343
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 889
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 855
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 883
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 096
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 851
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 478
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 971
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 276
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu