SME
Sobota, 1. apríl, 2023 | Meniny má Hugo
reklama

Volvo V50 2,0 D

Volvo S40 / V50 má za úlohu vrátiť značku do hry o výraznejšie trhové podiely a zlepšiť jej imidž medzi mladými zákazníkmi. Čiastočný úspech už zaznamenala prechádzajúca generácia, zlom však nastal v roku 2004, kedy prišla na trh druhá generácia komp

Volvo S40 / V50 má za úlohu vrátiť značku do hry o výraznejšie trhové podiely a zlepšiť jej imidž medzi mladými zákazníkmi. Čiastočný úspech už zaznamenala prechádzajúca generácia, zlom však nastal v roku 2004, kedy prišla na trh druhá generácia kompaktného vozidla.

Podobne ako každé iné Volvo aj kombi V50 verne kopíruje dizajnovú líniu značky pretransformovanú do modernejšieho a prijateľnejšieho jazyka. Zámer dizajnérov sa podaril, pretože kompaktné Volvo vyzerá byť o triedu väčšie a pritom dokáže osloviť aj mladších zákazníkov, než pánov v najlepších rokoch. Rázvorom 264 cm a dĺžkou karosérie 451,5 cm nám Volvo V50 pripomína technicky veľmi príbuzný Ford Focus kombi. Nižšej strednej triede zodpovedá aj priemerný batožinový priestor základného objemu 417 l (1307 l po sklopení sedadiel). Viac ako objem kufra nás zaujalo prevedenie a doplnky (priestor na dáždniky alebo dlhšie predmety integrovaný v roletovom mechanizme, malý box v dne batožinového priestoru). Pred sklopením samotných zadných operadiel si treba dať námahu s vyklopením zadného sedáka. Po sklopení operadiel vznikne rovná plocha s dnom základného batožinového priestoru. Rozdiel medzi lacnejším kombi nižšej strednej triedy a Volvom V50 je vo vypracovaní detailov a až prekvapujúco praktickom prevedení auta. Nakladacia hrana je o pár centimetrov vyššia než samotné dno batožinového priestoru, čo u kombi vozidiel nevidíme radi. Vstupný otvor zase dobre kopíruje vnútorný profil nákladného priestoru. Masívne nárazníky ako neodmysliteľná časť vozidiel Volvo v tomto prípade trochu prekážajú, pretože aby si človek nezašpinil nohavice od nárazníka, musí stáť takmer 25 cm od nakladacej hrany.

Vnútorný priestor pre posádku patrí k lepšiemu priemeru v takmer všetkých smeroch. Zadné sedadlá sú totiž na úkor batožinového priestoru posunuté dozadu, čím vznikol celkom zaujímavý priestor na nastupovanie. Mimo skutočnej veľkosti interiéru sa o dojem priestranného sedenia zaslúžila bledá farba interiéru a jednoduché tvary prístrojovej dosky. V celkom slušnej ponuke odkladacích priestorov nás sklamali miniatúrne boxy vo dverách a malá skrinka pred spolujazdcom. Veľké plus si zaslúžia predné sedadlá s primeranou tuhosťou i bočným vedením. Po niekoľkých hodinách cesty sa vám z nich nechce vystúpiť. Opäť sa nám v praxi potvrdili slová návrhárov, ktorí už na Frankfurtskom autosalóne v roku 2003 sľubovali komfortné sedenie v modernej obývačke.

Prvotný šok z jednoduchých tvarov interiéru sa postupne a najmä pod vplyvom moderne riešeného stredového panelu postupne rozplynul. Stredová konzola s autorádiom, ovládaním klimatizácie a displejom je totiž hrubá približne tri centimetre a za ňou je voľný priestor. Tento nápad si zatiaľ neprisvojil žiadny konkurent a Volvo V50 tak pôsobí naozaj výnimočne. Navyše usporiadanie tlačidiel je veľmi jednoduché a v súlade s bezpečnostnou stratégiou značky Volvo, podľa ktorej vodič nesmie byť ničím rušený a rozptyľovaný. Zámer sa podaril, pretože jednoduchý strih i samotné Volvo V50 vodiča doslova upokojí a neprovokuje. Za volantom sa pilot stáva imúnny voči agresívnemu správaniu iných vodičov. Jednoduché meracie prístroje a ukazovatele pôsobia ako minuloročný model spoločenských šiat, v ktorých sa človek dobre cíti aj napriek tomu, že pomaly vychádzajú z módy. Mnohé drobnosti v interiéri svedčia o tom, že tvorcovia myslia na potreby vodiča i posádky. Na druhej strane prepínač svetiel, či tlačidlá elektrického spúšťania okien by mohli mať vľúdnejšie tvary.

Modelový rad Volvo V50 s motorom 1,6 i začína pri cene 881 000 Sk, teda približne o dvestotisíc korún vyššie než bežné kombi nižšej strednej triedy. Cenový rozdiel podľa nás zahŕňa výnimočnosť značky, vysoký bezpečnostný štandard, rozsiahlu štandardnú výbavu a kvalitnejšie vypracovanie než bolo zvykom u predchodcu. Pokiaľ ide o bezpečnosť, Volvo V50 si nemožno objednať bez sady šiestich airbagov, ABS, brzdového asistenta a stabilizačného systému DSTC. Ďalšie patentované ochranné prvky (SIPS, WHIPS) sú pre značku samozrejmosťou. Na základnú verziu s naftovým motorom 2,0 D si treba pripraviť už 968 000 Sk. Testovaná verzia Momentum stojí 1 104 000 Sk a spolu s príplatkovými prvkami ešte viac. Možno preto nám digitálna dvojzónová klimatizácia, multifunkčný volant, dažďový senzor a xenónové svetlomety pripadali úplne samozrejmé.

Podvozok sa s výkonom naftového motora 2,0 D nezapotí a zvládol by silnejší diesel, ktorý by človek pod kapotou V50 očakával. Športovo ladeným vodičom bude chýbať citeľnejšia odozva na momentálny kontakt s cestou. V prudkom vyhýbacom manévri sa karoséria príliš nenaklonila a podvozok dobre stlmil aj jej spätný kmit. Vďaka tomu nemal stabilizačný systém veľa práce so zvládaním pretáčavého šmyku. Podvozok iba nadväzuje na pokojný charakter auta, pretože napriek svojim nesporným kvalitám necháva vodiča na pokoji a ohuruje ho skôr komfortom.

Harmóniu dobre zladeného celku mierne narúša naftový motor, ktorý nezaprie svoj pôvod pri studenom štarte a diaľničných rýchlostiach. Nebyť príkladne nízkej úrovne aerodynamického hluku, možno by nám jeho zvuková kulisa vadila menej. Výkon 100 kW (136k) a priebeh krútiaceho momentu s maximom 320 Nm patrí skôr k priemeru v rámci triedy. Oneskorenú reakciu na plynový pedál celkom dobre vyváži rovnomerný ťah a dobré rozloženie krútiaceho momentu. V podmienkach redakčného testu sa spotreba motora ustálila na 6,7 l/100 km, hoci výrobca udáva optimistickejší priemer (5,6 l/100 km). Ako rodinnú alternatívu odporúčame o 36 000 Sk lacnejší motor 1,6 D s výkonom 81 kW (110 k). Naopak v tejto cenovej kategórii by sme privítali o niečo temperamentnejší motor s vyšším výkonom. Použitý motor 2,0 D má svoje nesporné kvality, ale za volantom Volva sme čakali mierny nadštandard kompaktnej triedy. Vonkajší dizajn, interiéru a jazdné vlastnosti však naše očakávania naplnili.

Naše hodnotenie

+ sedadlá
+ komfort
+ prehľadný interiér
+ podvozok

- výkon motora
- cena
- objem bat. Priestoru

Podvozok neprovokuje a netvári sa ako športový, pritom v hraničných situáciách ťahá eso z rukáva a príjemne prekvapí.

Za hranicou bežného používania a v záverečnej fáze losieho testu Volvo V50 inklinuje k pretáčavému šmyku. Mierne vybočenie zadnej časti je v tejto fáze už pod kontrolou stabilizačného systému.

 

Naftový štvorvalec 2,0 D s výkonom 100 kW splní základné požiadavky na úspornú a dynamickú jazdu, ale na špičku v danej kategórii už nestačí. Potreboval by viac výkonu, rýchlejšiu odozvu na stlačenie plynového pedálu a kultivovanejší chod vo vyšších otáčkach.

 

Prístrojovej doske dominuje vzdušné riešenie stredovej konzoly, tzv. „air panel“. Za ním zostáva voľný priestor a polička na peňaženku, či iné drobnosti.

 

Usporiadanie tlačidiel a ovládanie očarí jednoduchosťou.






Bezpečnosť neznamená v podaní značky Volvo hru o hviezdičky v Euro NCAP. Nás zaujal jeden z detailov : Bezpečnostný pás ukotvený v telese sedadla. Ukotvenie má tým pádom stále tú istú polohu voči pasažierovi bez ohľadu na polohu sedadla.


Mať Volvo, znamená mať niečo iné než ostatní. Kľúč môže poslúžiť ako jeden z dôkazov. Žlté tlačidlo je diaľkové zapínanie svetiel.

 

 

 


 Predné sedadlá patria medzi to najlepšie v danej triede. Okrem primeraného držania tela poskytujú komfort na dlhých cestách.

 

Batožinový priestor zaujme skôr vypracovaním a prevedením než objemom.

 

 

 

 

 

Pred sklopením operadiel treba najskôr odklopiť sedák.

 

 

 

 

 

 

Výhody vozidiel kombi sú neoceniteľné a platí to aj v tomto prípade.

 

 

 

 

 

 

Teleso namontované za zadnými operadlami ukrýva roletu, odkladací priestor na dlhé predmety (dáždniky) a deliacu sieť medzi kufrom a priestorom pre posádku. Keď tieto praktické doplnky necháte doma v garáži, využiteľnosť batožinového priestoru sa výrazne zväčší.



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  4. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  5. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  6. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  7. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  8. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. MetLife prináša novinky v skupinovom poistení pre zamestnancov
  3. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  4. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  5. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  6. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  7. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  8. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 30 559
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 135
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur. 14 192
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 11 300
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 5 929
  6. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 4 317
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 4 089
  8. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať? 3 347
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: Umenie Žiť
  2. Anton Kovalčík: Čím je dláždená cesta do Kremľa? 1 - Zopár výbuchov.
  3. Ivan Čáni: Robert a Lucinka.
  4. Peter Svoreň: Erste Group zasiahla banková neistota najsilnejšie, z úderu by sa však mala čoskoro zotaviť
  5. Erika Telekyová : Pomocníčka je svetový bestseller, ktorý vás vtiahne do deja. Na pretras sa dostanú aj tabuizované témy a hra s mysľou
  6. Ľubomír Maretta: Svetlo
  7. Ján Šeďo: Flambované banány už 15 rokov neprestajne lákajú.
  8. Rudolf Trbušek: Nula na účte veriteľa po 6 rokoch nie je poctivý zámer.
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 45 001
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 25 280
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 590
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 9 030
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 807
  6. Ján Šeďo: Medveď s telemetrickým obojkom trhá človeka ohľaduplne ! 4 438
  7. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 4 198
  8. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 4 121
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu