SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Volvo V50 2,0 D

Volvo S40 / V50 má za úlohu vrátiť značku do hry o výraznejšie trhové podiely a zlepšiť jej imidž medzi mladými zákazníkmi. Čiastočný úspech už zaznamenala prechádzajúca generácia, zlom však nastal v roku 2004, kedy prišla na trh druhá generácia komp

Volvo S40 / V50 má za úlohu vrátiť značku do hry o výraznejšie trhové podiely a zlepšiť jej imidž medzi mladými zákazníkmi. Čiastočný úspech už zaznamenala prechádzajúca generácia, zlom však nastal v roku 2004, kedy prišla na trh druhá generácia kompaktného vozidla.

Podobne ako každé iné Volvo aj kombi V50 verne kopíruje dizajnovú líniu značky pretransformovanú do modernejšieho a prijateľnejšieho jazyka. Zámer dizajnérov sa podaril, pretože kompaktné Volvo vyzerá byť o triedu väčšie a pritom dokáže osloviť aj mladších zákazníkov, než pánov v najlepších rokoch. Rázvorom 264 cm a dĺžkou karosérie 451,5 cm nám Volvo V50 pripomína technicky veľmi príbuzný Ford Focus kombi. Nižšej strednej triede zodpovedá aj priemerný batožinový priestor základného objemu 417 l (1307 l po sklopení sedadiel). Viac ako objem kufra nás zaujalo prevedenie a doplnky (priestor na dáždniky alebo dlhšie predmety integrovaný v roletovom mechanizme, malý box v dne batožinového priestoru). Pred sklopením samotných zadných operadiel si treba dať námahu s vyklopením zadného sedáka. Po sklopení operadiel vznikne rovná plocha s dnom základného batožinového priestoru. Rozdiel medzi lacnejším kombi nižšej strednej triedy a Volvom V50 je vo vypracovaní detailov a až prekvapujúco praktickom prevedení auta. Nakladacia hrana je o pár centimetrov vyššia než samotné dno batožinového priestoru, čo u kombi vozidiel nevidíme radi. Vstupný otvor zase dobre kopíruje vnútorný profil nákladného priestoru. Masívne nárazníky ako neodmysliteľná časť vozidiel Volvo v tomto prípade trochu prekážajú, pretože aby si človek nezašpinil nohavice od nárazníka, musí stáť takmer 25 cm od nakladacej hrany.

Vnútorný priestor pre posádku patrí k lepšiemu priemeru v takmer všetkých smeroch. Zadné sedadlá sú totiž na úkor batožinového priestoru posunuté dozadu, čím vznikol celkom zaujímavý priestor na nastupovanie. Mimo skutočnej veľkosti interiéru sa o dojem priestranného sedenia zaslúžila bledá farba interiéru a jednoduché tvary prístrojovej dosky. V celkom slušnej ponuke odkladacích priestorov nás sklamali miniatúrne boxy vo dverách a malá skrinka pred spolujazdcom. Veľké plus si zaslúžia predné sedadlá s primeranou tuhosťou i bočným vedením. Po niekoľkých hodinách cesty sa vám z nich nechce vystúpiť. Opäť sa nám v praxi potvrdili slová návrhárov, ktorí už na Frankfurtskom autosalóne v roku 2003 sľubovali komfortné sedenie v modernej obývačke.

Prvotný šok z jednoduchých tvarov interiéru sa postupne a najmä pod vplyvom moderne riešeného stredového panelu postupne rozplynul. Stredová konzola s autorádiom, ovládaním klimatizácie a displejom je totiž hrubá približne tri centimetre a za ňou je voľný priestor. Tento nápad si zatiaľ neprisvojil žiadny konkurent a Volvo V50 tak pôsobí naozaj výnimočne. Navyše usporiadanie tlačidiel je veľmi jednoduché a v súlade s bezpečnostnou stratégiou značky Volvo, podľa ktorej vodič nesmie byť ničím rušený a rozptyľovaný. Zámer sa podaril, pretože jednoduchý strih i samotné Volvo V50 vodiča doslova upokojí a neprovokuje. Za volantom sa pilot stáva imúnny voči agresívnemu správaniu iných vodičov. Jednoduché meracie prístroje a ukazovatele pôsobia ako minuloročný model spoločenských šiat, v ktorých sa človek dobre cíti aj napriek tomu, že pomaly vychádzajú z módy. Mnohé drobnosti v interiéri svedčia o tom, že tvorcovia myslia na potreby vodiča i posádky. Na druhej strane prepínač svetiel, či tlačidlá elektrického spúšťania okien by mohli mať vľúdnejšie tvary.

Modelový rad Volvo V50 s motorom 1,6 i začína pri cene 881 000 Sk, teda približne o dvestotisíc korún vyššie než bežné kombi nižšej strednej triedy. Cenový rozdiel podľa nás zahŕňa výnimočnosť značky, vysoký bezpečnostný štandard, rozsiahlu štandardnú výbavu a kvalitnejšie vypracovanie než bolo zvykom u predchodcu. Pokiaľ ide o bezpečnosť, Volvo V50 si nemožno objednať bez sady šiestich airbagov, ABS, brzdového asistenta a stabilizačného systému DSTC. Ďalšie patentované ochranné prvky (SIPS, WHIPS) sú pre značku samozrejmosťou. Na základnú verziu s naftovým motorom 2,0 D si treba pripraviť už 968 000 Sk. Testovaná verzia Momentum stojí 1 104 000 Sk a spolu s príplatkovými prvkami ešte viac. Možno preto nám digitálna dvojzónová klimatizácia, multifunkčný volant, dažďový senzor a xenónové svetlomety pripadali úplne samozrejmé.

Podvozok sa s výkonom naftového motora 2,0 D nezapotí a zvládol by silnejší diesel, ktorý by človek pod kapotou V50 očakával. Športovo ladeným vodičom bude chýbať citeľnejšia odozva na momentálny kontakt s cestou. V prudkom vyhýbacom manévri sa karoséria príliš nenaklonila a podvozok dobre stlmil aj jej spätný kmit. Vďaka tomu nemal stabilizačný systém veľa práce so zvládaním pretáčavého šmyku. Podvozok iba nadväzuje na pokojný charakter auta, pretože napriek svojim nesporným kvalitám necháva vodiča na pokoji a ohuruje ho skôr komfortom.

Harmóniu dobre zladeného celku mierne narúša naftový motor, ktorý nezaprie svoj pôvod pri studenom štarte a diaľničných rýchlostiach. Nebyť príkladne nízkej úrovne aerodynamického hluku, možno by nám jeho zvuková kulisa vadila menej. Výkon 100 kW (136k) a priebeh krútiaceho momentu s maximom 320 Nm patrí skôr k priemeru v rámci triedy. Oneskorenú reakciu na plynový pedál celkom dobre vyváži rovnomerný ťah a dobré rozloženie krútiaceho momentu. V podmienkach redakčného testu sa spotreba motora ustálila na 6,7 l/100 km, hoci výrobca udáva optimistickejší priemer (5,6 l/100 km). Ako rodinnú alternatívu odporúčame o 36 000 Sk lacnejší motor 1,6 D s výkonom 81 kW (110 k). Naopak v tejto cenovej kategórii by sme privítali o niečo temperamentnejší motor s vyšším výkonom. Použitý motor 2,0 D má svoje nesporné kvality, ale za volantom Volva sme čakali mierny nadštandard kompaktnej triedy. Vonkajší dizajn, interiéru a jazdné vlastnosti však naše očakávania naplnili.

Naše hodnotenie

+ sedadlá
+ komfort
+ prehľadný interiér
+ podvozok

- výkon motora
- cena
- objem bat. Priestoru

Podvozok neprovokuje a netvári sa ako športový, pritom v hraničných situáciách ťahá eso z rukáva a príjemne prekvapí.

Za hranicou bežného používania a v záverečnej fáze losieho testu Volvo V50 inklinuje k pretáčavému šmyku. Mierne vybočenie zadnej časti je v tejto fáze už pod kontrolou stabilizačného systému.

 

Naftový štvorvalec 2,0 D s výkonom 100 kW splní základné požiadavky na úspornú a dynamickú jazdu, ale na špičku v danej kategórii už nestačí. Potreboval by viac výkonu, rýchlejšiu odozvu na stlačenie plynového pedálu a kultivovanejší chod vo vyšších otáčkach.

 

Prístrojovej doske dominuje vzdušné riešenie stredovej konzoly, tzv. „air panel“. Za ním zostáva voľný priestor a polička na peňaženku, či iné drobnosti.

 

Usporiadanie tlačidiel a ovládanie očarí jednoduchosťou.






Bezpečnosť neznamená v podaní značky Volvo hru o hviezdičky v Euro NCAP. Nás zaujal jeden z detailov : Bezpečnostný pás ukotvený v telese sedadla. Ukotvenie má tým pádom stále tú istú polohu voči pasažierovi bez ohľadu na polohu sedadla.


Mať Volvo, znamená mať niečo iné než ostatní. Kľúč môže poslúžiť ako jeden z dôkazov. Žlté tlačidlo je diaľkové zapínanie svetiel.

 

 

 


 Predné sedadlá patria medzi to najlepšie v danej triede. Okrem primeraného držania tela poskytujú komfort na dlhých cestách.

 

Batožinový priestor zaujme skôr vypracovaním a prevedením než objemom.

 

 

 

 

 

Pred sklopením operadiel treba najskôr odklopiť sedák.

 

 

 

 

 

 

Výhody vozidiel kombi sú neoceniteľné a platí to aj v tomto prípade.

 

 

 

 

 

 

Teleso namontované za zadnými operadlami ukrýva roletu, odkladací priestor na dlhé predmety (dáždniky) a deliacu sieť medzi kufrom a priestorom pre posádku. Keď tieto praktické doplnky necháte doma v garáži, využiteľnosť batožinového priestoru sa výrazne zväčší.



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 154
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 14 706
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 196
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 809
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 821
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 5 000
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 486
  8. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 412
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 234
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 010
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Herec Daniel Brühl.

Nechce si predstaviť, aké je to byť Johnnym Deppom.


22. nov
Peter Schutz.

Prečo by mala byť vakcína nebezpečnejšia ženám v druhom stave než „v prvom“?


3. dec
Ilustračné foto.

Merajte si saturáciu kyslíka.


23 h
Jazda dvoch cyklistov vedľa seba bude povolená v skupinách od šiestich cyklistov

Parkovanie na chodníkoch chce štát ukončiť.


18 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 18 h
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


19 h
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  2. Zuzana Cascino: Živoriaci živnostník versus boj o život.
  3. Adam Puškár: Nový trestný čin šírenia nepravdivej informácie – cesta k totalite
  4. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (19.diel) - Hrad Branč
  5. Vladimír Benčík: Ako Valné zhromaždenie OSN poprelo kresťanské a židovské väzby na Chrámovú horu
  6. Juraj Kumičák: Úvaha o reforme
  7. Anton Kovalčík: Postmodernistický prístup k telesnému postihnutiu.
  8. DagmaRA Sarita Poliaková: V adventnom stíšení ďakujem
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 260
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 065
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 794
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 642
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 268
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 185
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 518
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 174
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu