Mazda CX-7

Mazda už nemieni ďalej odkladať svoj vstup do kategórie športovo úžitkových vozidiel. Nové SUV, lepšie povedané cossover nazvaný CX- 7 bude mať premiéru na autosalóne v Detroite a od dnes sú k dispozícii aj prvé oficiálne fotografie.

Vozidlo je zatiaľ určené pre severoamerický trh a tomu bola prispôsobená jeho konštrukcia. Vodiči v Spojených štátoch milujú kypré tvary aké Mazde CX -7 rozhodne nechýbajú. Dynamicky navrhnutá karoséria korešponduje s interiérom, pričom auto ako celok dokonale zapadá do inovačnej stratégie v štýle Zoom-zoom. Súčasťou vybavenia má byť šesť airbagov, bezkľúčové otváranie a štartovanie vozidla, audiosystém Bose, navigačný systém a dotykový displej.

Podľa čísla sedem v názve modelu by sa mohlo zdať, že nový crossover ponúkne miesto pre sedem pasažierov. Namiesto dvoch núdzových sedadiel s obmedzeným priestorom sa Mazda rozhodla pre slušné úžitkové vlastnosti. Batožinový priestor už v základnom usporiadaní ponúka ložnú plochu s dĺžkou viac ako jeden meter. Po sklopení zadných sedadiel je táto plocha dlhá už 1,8m.

Cieľový trh zohral veľkú úlohu aj pri výbere pohonnej jednotky. Namiesto v Európe obľúbených naftových motorov sa bude CX-7 dodávať s prepĺňaným benzínovým motorom 2,3 DISI (Direct Injection Spark Ignition). Agregát bude naladený na výkon 244 k a maximálny krútiaci moment 380 Nm pri 2500 ot./min. Takmer 99% z maximálneho krútiaceho momentu bude k dispozícii od 2000 do 5000 ot./min. Základné dynamické parametre ani hmotnosť vozidla výrobca nezverejnil, v každom prípade možno očakávať veľmi slušnú dynamiku. Inú než šesťstupňovú automatickú prevodovku si k tomuto typu auta ani nemožno predstaviť. Základná verzia bude mať pohon predných kolies a na požiadanie dostane CX-7 pohon všetkých kolies Mazda Active Torque-Split All-Wheel Drive pozostávajúci z počítačom riadenej medzinápravovej spojky pripevnenej k zadnému diferenciálu. V princípe pôjde o elektronicky riadenú „štvorkolku“ s neustálym rozdeľovaním hnacieho momentu medzi nápravy. S riadením pohonu všetkých kolies úzko spolupracujú aj štandardne montované systémy ABS, TCS a DSC (Stabilizačný systém).
Predaj modelu CX 7 v USA začínana jar tohto roka.


                                  Technické údaje (verzia pre USA)

Karoséria
Dĺžka 4675 mm
Šírka 1872 mm
Výška 1645 mm
Rázvor náprav 2750 mm
Počet miest 5
Motor
Typ prepĺňaný benzínový štvorvalec
Objem 2261 cm3
Výkon 180 kW / 244 k pri 5000 ot./min.
Krútiaci moment 380 Nm pri 2500 ot./min.
Prevodovka 6 stup. automatická
Podvozok
Nápravy (predná/zadná) McPherson/Multilink
Brzdy (vpredu/vzadu) kotúčové
Pohon 2WD/ 4WD – Mazda Active Torque - Split

 

 

 

 

 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Accessible Urban Living
  2. RPSP – A good intention ruined by execution
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Riešenia pre hnedú planétu
  6. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  7. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 17 412
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 747
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 633
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 142
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 443
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 945
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 774
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 685
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 533
  10. Slováci triedia lepšie 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

DOMOV

Dobré ráno: Ľudstvo prehralo, blíži sa zrod Skynetu?

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

DOMOV

Mužská neplodnosť? Ešte sme nedostali podnet, vraví Drucker

Počet a kvalita spermií môžu naďalej klesať.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.