SME

Mazda CX-7

Mazda už nemieni ďalej odkladať svoj vstup do kategórie športovo úžitkových vozidiel. Nové SUV, lepšie povedané cossover nazvaný CX- 7 bude mať premiéru na autosalóne v Detroite a od dnes sú k dispozícii aj prvé oficiálne fotografie.

Vozidlo je zatiaľ určené pre severoamerický trh a tomu bola prispôsobená jeho konštrukcia. Vodiči v Spojených štátoch milujú kypré tvary aké Mazde CX -7 rozhodne nechýbajú. Dynamicky navrhnutá karoséria korešponduje s interiérom, pričom auto ako celok dokonale zapadá do inovačnej stratégie v štýle Zoom-zoom. Súčasťou vybavenia má byť šesť airbagov, bezkľúčové otváranie a štartovanie vozidla, audiosystém Bose, navigačný systém a dotykový displej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa čísla sedem v názve modelu by sa mohlo zdať, že nový crossover ponúkne miesto pre sedem pasažierov. Namiesto dvoch núdzových sedadiel s obmedzeným priestorom sa Mazda rozhodla pre slušné úžitkové vlastnosti. Batožinový priestor už v základnom usporiadaní ponúka ložnú plochu s dĺžkou viac ako jeden meter. Po sklopení zadných sedadiel je táto plocha dlhá už 1,8m.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľový trh zohral veľkú úlohu aj pri výbere pohonnej jednotky. Namiesto v Európe obľúbených naftových motorov sa bude CX-7 dodávať s prepĺňaným benzínovým motorom 2,3 DISI (Direct Injection Spark Ignition). Agregát bude naladený na výkon 244 k a maximálny krútiaci moment 380 Nm pri 2500 ot./min. Takmer 99% z maximálneho krútiaceho momentu bude k dispozícii od 2000 do 5000 ot./min. Základné dynamické parametre ani hmotnosť vozidla výrobca nezverejnil, v každom prípade možno očakávať veľmi slušnú dynamiku. Inú než šesťstupňovú automatickú prevodovku si k tomuto typu auta ani nemožno predstaviť. Základná verzia bude mať pohon predných kolies a na požiadanie dostane CX-7 pohon všetkých kolies Mazda Active Torque-Split All-Wheel Drive pozostávajúci z počítačom riadenej medzinápravovej spojky pripevnenej k zadnému diferenciálu. V princípe pôjde o elektronicky riadenú „štvorkolku“ s neustálym rozdeľovaním hnacieho momentu medzi nápravy. S riadením pohonu všetkých kolies úzko spolupracujú aj štandardne montované systémy ABS, TCS a DSC (Stabilizačný systém).
Predaj modelu CX 7 v USA začínana jar tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu


                                  Technické údaje (verzia pre USA)

Karoséria
Dĺžka 4675 mm
Šírka 1872 mm
Výška 1645 mm
Rázvor náprav 2750 mm
Počet miest 5
Motor
Typ prepĺňaný benzínový štvorvalec
Objem 2261 cm3
Výkon 180 kW / 244 k pri 5000 ot./min.
Krútiaci moment 380 Nm pri 2500 ot./min.
Prevodovka 6 stup. automatická
Podvozok
Nápravy (predná/zadná) McPherson/Multilink
Brzdy (vpredu/vzadu) kotúčové
Pohon 2WD/ 4WD – Mazda Active Torque - Split

 

 

 

 

 


 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 616
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 556
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 52 764
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 310
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 338
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 634
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 611
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu