SME

C30 – malé Volvo na obzore

Na Auto Show v Detroite (11.- 22. januára 2006) predstaví Volvo štúdiu C30 Design Concept, ktorá naznačuje ako bude vyzerať nový model nižšej strednej triedy.

Na Auto Show v Detroite (11.- 22. januára 2006) predstaví Volvo štúdiu C30 Design Concept, ktorá naznačuje ako bude vyzerať nový model nižšej strednej triedy.

Volvo C30 Design Concept konštrukčne vychádza z limuzíny S40, oproti ktorej má však karosériu kratšiu o 23 cm (celková dĺžka 4,23 m). Steve Mattin, riaditeľ designu Volvo Cars, k tomu povedal: „Snažili sme dať štúdii Volvo C30 Design Concept zdravú dávku svalov v športovom a kompaktnom formáte.“
V kabíne sú štyri samostatné sedadlá a s výnimkou ergonomicky tvarovaného športového volantu sa kokpit prakticky nelíši od sériových modelov Volvo S40/V50. Pomerne malý batožinový priestor sa dá v prípade potreby zväčšiť sklopením symetricky deleného operadla zadných sedadiel.
Štúdiu poháňa prepĺňaný benzínový päťvalec 2,4 l s výkonom výkon 191 kW (260 k) Agregát s krútiacim momentom 350 Nm a tak obrovským výkonom udeľuje štúdii zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h.
Športovo vyladený podvozok je opatrený prednými kotúčovými brzdami Brembo s ventilovanými kotúčmi priemeru 330 milimetrov a štvorpiestovými brzdičmi. Použité pneumatiky Pirelli Corsa majú rozmer 225/35 R 19.
Medzi technické prvky, ktoré budú neskôr k dispozícii aj pre sériový model C30 patrí hifi-sústava s dekóderom priestorového ozvučenia Dolby Pro Logic II, vybavená zosilňovačom Alpine s výkonom 5 x 130 W, napájajúcim sústavu 10 reproduktorov od renomovaného dánskeho výrobcu Dynaudio.
Sériové verzia modelu Volvo C30 bude mať svetovú výstavnú premiéru na parížskom autosalóne v októbri tohto roku. Nový kompaktný model má prispieť k celkovému zvýšeniu predaja osobných automobilov Volvo na 600 000 kusov ročne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 346
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 041
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 171
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 195
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 187
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 241
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  2. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  3. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  4. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  5. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  6. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  7. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  8. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 550
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 546
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 56 967
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 596
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 321
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 936
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 569
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu