Na Auto Show v Detroite (11.- 22. januára 2006) predstaví Volvo štúdiu C30 Design Concept, ktorá naznačuje ako bude vyzerať nový model nižšej strednej triedy.
Volvo C30 Design Concept konštrukčne vychádza z limuzíny S40, oproti ktorej má však karosériu kratšiu o 23 cm (celková dĺžka 4,23 m). Steve Mattin, riaditeľ designu Volvo Cars, k tomu povedal: „Snažili sme dať štúdii Volvo C30 Design Concept zdravú dávku svalov v športovom a kompaktnom formáte.“
V kabíne sú štyri samostatné sedadlá a s výnimkou ergonomicky tvarovaného športového volantu sa kokpit prakticky nelíši od sériových modelov Volvo S40/V50. Pomerne malý batožinový priestor sa dá v prípade potreby zväčšiť sklopením symetricky deleného operadla zadných sedadiel.
Štúdiu poháňa prepĺňaný benzínový päťvalec 2,4 l s výkonom výkon 191 kW (260 k) Agregát s krútiacim momentom 350 Nm a tak obrovským výkonom udeľuje štúdii zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h.
Športovo vyladený podvozok je opatrený prednými kotúčovými brzdami Brembo s ventilovanými kotúčmi priemeru 330 milimetrov a štvorpiestovými brzdičmi. Použité pneumatiky Pirelli Corsa majú rozmer 225/35 R 19.
Medzi technické prvky, ktoré budú neskôr k dispozícii aj pre sériový model C30 patrí hifi-sústava s dekóderom priestorového ozvučenia Dolby Pro Logic II, vybavená zosilňovačom Alpine s výkonom 5 x 130 W, napájajúcim sústavu 10 reproduktorov od renomovaného dánskeho výrobcu Dynaudio.
Sériové verzia modelu Volvo C30 bude mať svetovú výstavnú premiéru na parížskom autosalóne v októbri tohto roku. Nový kompaktný model má prispieť k celkovému zvýšeniu predaja osobných automobilov Volvo na 600 000 kusov ročne.
Autor: rch