SME
Utorok, 23. apríl , 2019
HYBRIDY 2005 (1)

Audi Q7 Hybrid Concept

Po Lexuse sa do partie veľkých hybridov pridá aj Audi s modelom Q7 Hybrid. Medzi prevodovkou a silným motorom 4,2 V8 (257 kW/ 440 Nm) je elektromotor, ktorý dokáže nárazovo zväčšiť krútiaci moment o 200 Nm.

Približne osmina z celkových osemdesiat noviniek jesenného autosalónu vo Frankfurte pripadla na svetové a európske premiéry vozidiel s hybridným alebo alternatívnym pohonom. Na prelome rokov nadišiel čas aby sme sa formou seriálu vrátili k hybridným a ekeologickým konceptom roka 2005.

Téma znižovania palivovej spotreby a ohľaduplnosti k životnému prostrediu je stále aktuálnejšia a dáva šancu automobilovým výrobcom chytiť budúcnosť za správny koniec. Všetky popredné automobilky a koncerny si to uvedomujú a volia rôzne cesty i prostriedky k dosiahnutiu rovnakého cieľa : za menej paliva, čo najviac muziky. Hybridný systém pohonu tým pádom nachádza uplatnenie aj v triede luxusných, rýchlych a ťažkých automobilov, ktorým ešte donedávna na spotrebe zdanlivo nezáležalo. Argument, že majiteľ luxusného auta na spotrebu nepozerá, už dnes neobstojí. Automobilky Lexus, BMW a Audi na svojich hybridných systémoch demonštrujú, že úspora paliva nemusí za každú cenu znamenať zhoršenie jazdných parametrov. Enviromentálne sa správajúci zákazník tým pádom nepríde o hlavný benefit športových limuzín alebo SUV – dynamiku zabelenú v luxuse. Témou najbližšších rokov v sériovej výrobe zrejme bude hybridný pohon, bio-ethanol a zemný plyn, teda reálnejšie méty znižovania spotreby paliva, než je využitie vodíka.

Audi Q7 Hybrid Concept

Po Lexuse sa do partie veľkých hybridov pridá aj Audi s modelom Q7 Hybrid. Medzi prevodovkou a silným motorom 4,2 V8 (257 kW/ 440 Nm) je elektromotor, ktorý dokáže nárazovo zväčšiť krútiaci moment o 200 Nm. Pri brzdení a ustálenej rýchlosti funguje elektromotor ako generátor a dobíja batérie umiestnené pod batožinovým priestorom. Zararadením elektromotora do jednej línie s pozdĺžne uloženým motorom a prevodovkou vznikla koncepcia : „dve srdcia bijú ako jedno“. Audi Q7 Hybrid (2140 kg) dosahuje priemernú spotrebu 12 l/100 km, čo je o 13% menej ako model s benzínovým motorom. Z nuly na 100 km/h pritom ekologické Audi zrýchľuje za 6,8 s. V bežnom režime jazdy sa motory navzájom dopĺňajú a každý využíva svoje výhody. Prudký nárast krútiaceho momentu elektromotora má pozitívny vplyv na pružnosť vozidla pri akcelerácii. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h sa zlepšilo o 25 % , konkrétne o 2s. Pridaním Nikel-Metal Hydrid (NiMH) batérií a elektromotora vzrástla hmotnosť verzie Q7 Hybrid iba od 140 kg, čo predstavuje pri tak veľkom aute 7%.

O tom, kedy bijú obe srdcia Audi Q 7 súčastne a kedy nie, informuje vodiča LCD displej. Názorná ukážka činnosti systému má výchovný účinok smerom k ekonomickej jazde.

Batérie sa našťastie vmestili pod batožinový priestor, tým pádom zostalo sedemmiestne usporiadanie interiéru nezmenené.


 

 

Počas jazdy ustálenou rýchlosťou sa motorom roztočený elektromotor mení na generátor. . . .

 

 

 

 

 

 

......pri brzdení a spomaľovaní generátor dobíja batérie z prebytočnej pohybovej energie. Spaľovací motor sa okamžite vypína.

 

 

Elektromotor pomáha spaľovaciemu motoru pri zrýchľovaní, teda v procese, kedy benzínový motor potrebuje najviac paliva...

 

 

 

 

..... do 30 km/h dokáže Q7 Hybrid jazdiť iba s pomocou elektromotora. Dojazd sa pohybuje okolo 2 km. Potom sa automaticky naštartuje benzínový osemvalec, aby dobíjal batérie. Jazda v obytnej zóne je však aj tak úspornejšia a tichšia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  6. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  9. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  1. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Women in business
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Bim Challenge 2019
  6. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  7. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  8. Grilovacia sezóna je zahájená!
  9. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  10. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 21 081
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 11 761
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 853
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 429
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 901
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 373
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 897
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 746
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 973
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 761

Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.