SME
reklama

Audi Q7 Hybrid Concept

Po Lexuse sa do partie veľkých hybridov pridá aj Audi s modelom Q7 Hybrid. Medzi prevodovkou a silným motorom 4,2 V8 (257 kW/ 440 Nm) je elektromotor, ktorý dokáže nárazovo zväčšiť krútiaci moment o 200 Nm.

Približne osmina z celkových osemdesiat noviniek jesenného autosalónu vo Frankfurte pripadla na svetové a európske premiéry vozidiel s hybridným alebo alternatívnym pohonom. Na prelome rokov nadišiel čas aby sme sa formou seriálu vrátili k hybridným a ekeologickým konceptom roka 2005.

Téma znižovania palivovej spotreby a ohľaduplnosti k životnému prostrediu je stále aktuálnejšia a dáva šancu automobilovým výrobcom chytiť budúcnosť za správny koniec. Všetky popredné automobilky a koncerny si to uvedomujú a volia rôzne cesty i prostriedky k dosiahnutiu rovnakého cieľa : za menej paliva, čo najviac muziky. Hybridný systém pohonu tým pádom nachádza uplatnenie aj v triede luxusných, rýchlych a ťažkých automobilov, ktorým ešte donedávna na spotrebe zdanlivo nezáležalo. Argument, že majiteľ luxusného auta na spotrebu nepozerá, už dnes neobstojí. Automobilky Lexus, BMW a Audi na svojich hybridných systémoch demonštrujú, že úspora paliva nemusí za každú cenu znamenať zhoršenie jazdných parametrov. Enviromentálne sa správajúci zákazník tým pádom nepríde o hlavný benefit športových limuzín alebo SUV – dynamiku zabelenú v luxuse. Témou najbližšších rokov v sériovej výrobe zrejme bude hybridný pohon, bio-ethanol a zemný plyn, teda reálnejšie méty znižovania spotreby paliva, než je využitie vodíka.

Audi Q7 Hybrid Concept

Po Lexuse sa do partie veľkých hybridov pridá aj Audi s modelom Q7 Hybrid. Medzi prevodovkou a silným motorom 4,2 V8 (257 kW/ 440 Nm) je elektromotor, ktorý dokáže nárazovo zväčšiť krútiaci moment o 200 Nm. Pri brzdení a ustálenej rýchlosti funguje elektromotor ako generátor a dobíja batérie umiestnené pod batožinovým priestorom. Zararadením elektromotora do jednej línie s pozdĺžne uloženým motorom a prevodovkou vznikla koncepcia : „dve srdcia bijú ako jedno“. Audi Q7 Hybrid (2140 kg) dosahuje priemernú spotrebu 12 l/100 km, čo je o 13% menej ako model s benzínovým motorom. Z nuly na 100 km/h pritom ekologické Audi zrýchľuje za 6,8 s. V bežnom režime jazdy sa motory navzájom dopĺňajú a každý využíva svoje výhody. Prudký nárast krútiaceho momentu elektromotora má pozitívny vplyv na pružnosť vozidla pri akcelerácii. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h sa zlepšilo o 25 % , konkrétne o 2s. Pridaním Nikel-Metal Hydrid (NiMH) batérií a elektromotora vzrástla hmotnosť verzie Q7 Hybrid iba od 140 kg, čo predstavuje pri tak veľkom aute 7%.

O tom, kedy bijú obe srdcia Audi Q 7 súčastne a kedy nie, informuje vodiča LCD displej. Názorná ukážka činnosti systému má výchovný účinok smerom k ekonomickej jazde.

Batérie sa našťastie vmestili pod batožinový priestor, tým pádom zostalo sedemmiestne usporiadanie interiéru nezmenené.


 

 

Počas jazdy ustálenou rýchlosťou sa motorom roztočený elektromotor mení na generátor. . . .

 

 

 

 

 

 

......pri brzdení a spomaľovaní generátor dobíja batérie z prebytočnej pohybovej energie. Spaľovací motor sa okamžite vypína.

 

 

Elektromotor pomáha spaľovaciemu motoru pri zrýchľovaní, teda v procese, kedy benzínový motor potrebuje najviac paliva...

 

 

 

 

..... do 30 km/h dokáže Q7 Hybrid jazdiť iba s pomocou elektromotora. Dojazd sa pohybuje okolo 2 km. Potom sa automaticky naštartuje benzínový osemvalec, aby dobíjal batérie. Jazda v obytnej zóne je však aj tak úspornejšia a tichšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 24 122
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 754
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 937
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 337
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 273
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 885
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 650
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 170
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 487
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 372
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 303
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu