SME

Audi Q7 Hybrid Concept

Po Lexuse sa do partie veľkých hybridov pridá aj Audi s modelom Q7 Hybrid. Medzi prevodovkou a silným motorom 4,2 V8 (257 kW/ 440 Nm) je elektromotor, ktorý dokáže nárazovo zväčšiť krútiaci moment o 200 Nm.

Približne osmina z celkových osemdesiat noviniek jesenného autosalónu vo Frankfurte pripadla na svetové a európske premiéry vozidiel s hybridným alebo alternatívnym pohonom. Na prelome rokov nadišiel čas aby sme sa formou seriálu vrátili k hybridným a ekeologickým konceptom roka 2005.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Téma znižovania palivovej spotreby a ohľaduplnosti k životnému prostrediu je stále aktuálnejšia a dáva šancu automobilovým výrobcom chytiť budúcnosť za správny koniec. Všetky popredné automobilky a koncerny si to uvedomujú a volia rôzne cesty i prostriedky k dosiahnutiu rovnakého cieľa : za menej paliva, čo najviac muziky. Hybridný systém pohonu tým pádom nachádza uplatnenie aj v triede luxusných, rýchlych a ťažkých automobilov, ktorým ešte donedávna na spotrebe zdanlivo nezáležalo. Argument, že majiteľ luxusného auta na spotrebu nepozerá, už dnes neobstojí. Automobilky Lexus, BMW a Audi na svojich hybridných systémoch demonštrujú, že úspora paliva nemusí za každú cenu znamenať zhoršenie jazdných parametrov. Enviromentálne sa správajúci zákazník tým pádom nepríde o hlavný benefit športových limuzín alebo SUV – dynamiku zabelenú v luxuse. Témou najbližšších rokov v sériovej výrobe zrejme bude hybridný pohon, bio-ethanol a zemný plyn, teda reálnejšie méty znižovania spotreby paliva, než je využitie vodíka.

SkryťVypnúť reklamu

Audi Q7 Hybrid Concept

Po Lexuse sa do partie veľkých hybridov pridá aj Audi s modelom Q7 Hybrid. Medzi prevodovkou a silným motorom 4,2 V8 (257 kW/ 440 Nm) je elektromotor, ktorý dokáže nárazovo zväčšiť krútiaci moment o 200 Nm. Pri brzdení a ustálenej rýchlosti funguje elektromotor ako generátor a dobíja batérie umiestnené pod batožinovým priestorom. Zararadením elektromotora do jednej línie s pozdĺžne uloženým motorom a prevodovkou vznikla koncepcia : „dve srdcia bijú ako jedno“. Audi Q7 Hybrid (2140 kg) dosahuje priemernú spotrebu 12 l/100 km, čo je o 13% menej ako model s benzínovým motorom. Z nuly na 100 km/h pritom ekologické Audi zrýchľuje za 6,8 s. V bežnom režime jazdy sa motory navzájom dopĺňajú a každý využíva svoje výhody. Prudký nárast krútiaceho momentu elektromotora má pozitívny vplyv na pružnosť vozidla pri akcelerácii. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h sa zlepšilo o 25 % , konkrétne o 2s. Pridaním Nikel-Metal Hydrid (NiMH) batérií a elektromotora vzrástla hmotnosť verzie Q7 Hybrid iba od 140 kg, čo predstavuje pri tak veľkom aute 7%.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, kedy bijú obe srdcia Audi Q 7 súčastne a kedy nie, informuje vodiča LCD displej. Názorná ukážka činnosti systému má výchovný účinok smerom k ekonomickej jazde.

Batérie sa našťastie vmestili pod batožinový priestor, tým pádom zostalo sedemmiestne usporiadanie interiéru nezmenené.

 

 

Počas jazdy ustálenou rýchlosťou sa motorom roztočený elektromotor mení na generátor. . . .

 

 

 

 

 

 

......pri brzdení a spomaľovaní generátor dobíja batérie z prebytočnej pohybovej energie. Spaľovací motor sa okamžite vypína.

 

 

Elektromotor pomáha spaľovaciemu motoru pri zrýchľovaní, teda v procese, kedy benzínový motor potrebuje najviac paliva...

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

 

..... do 30 km/h dokáže Q7 Hybrid jazdiť iba s pomocou elektromotora. Dojazd sa pohybuje okolo 2 km. Potom sa automaticky naštartuje benzínový osemvalec, aby dobíjal batérie. Jazda v obytnej zóne je však aj tak úspornejšia a tichšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 649
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 378
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 879
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 738
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 280
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 173
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 979
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 613
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  2. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  3. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  4. Adrian Hadvig: Cigareta
  5. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  6. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  7. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 662
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 583
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 153
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 600
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 841
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 531
  7. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 5 736
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 031
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu