SME

Audi Q7 Hybrid Concept

Po Lexuse sa do partie veľkých hybridov pridá aj Audi s modelom Q7 Hybrid. Medzi prevodovkou a silným motorom 4,2 V8 (257 kW/ 440 Nm) je elektromotor, ktorý dokáže nárazovo zväčšiť krútiaci moment o 200 Nm.

Približne osmina z celkových osemdesiat noviniek jesenného autosalónu vo Frankfurte pripadla na svetové a európske premiéry vozidiel s hybridným alebo alternatívnym pohonom. Na prelome rokov nadišiel čas aby sme sa formou seriálu vrátili k hybridným a ekeologickým konceptom roka 2005.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Téma znižovania palivovej spotreby a ohľaduplnosti k životnému prostrediu je stále aktuálnejšia a dáva šancu automobilovým výrobcom chytiť budúcnosť za správny koniec. Všetky popredné automobilky a koncerny si to uvedomujú a volia rôzne cesty i prostriedky k dosiahnutiu rovnakého cieľa : za menej paliva, čo najviac muziky. Hybridný systém pohonu tým pádom nachádza uplatnenie aj v triede luxusných, rýchlych a ťažkých automobilov, ktorým ešte donedávna na spotrebe zdanlivo nezáležalo. Argument, že majiteľ luxusného auta na spotrebu nepozerá, už dnes neobstojí. Automobilky Lexus, BMW a Audi na svojich hybridných systémoch demonštrujú, že úspora paliva nemusí za každú cenu znamenať zhoršenie jazdných parametrov. Enviromentálne sa správajúci zákazník tým pádom nepríde o hlavný benefit športových limuzín alebo SUV – dynamiku zabelenú v luxuse. Témou najbližšších rokov v sériovej výrobe zrejme bude hybridný pohon, bio-ethanol a zemný plyn, teda reálnejšie méty znižovania spotreby paliva, než je využitie vodíka.

SkryťVypnúť reklamu

Audi Q7 Hybrid Concept

Po Lexuse sa do partie veľkých hybridov pridá aj Audi s modelom Q7 Hybrid. Medzi prevodovkou a silným motorom 4,2 V8 (257 kW/ 440 Nm) je elektromotor, ktorý dokáže nárazovo zväčšiť krútiaci moment o 200 Nm. Pri brzdení a ustálenej rýchlosti funguje elektromotor ako generátor a dobíja batérie umiestnené pod batožinovým priestorom. Zararadením elektromotora do jednej línie s pozdĺžne uloženým motorom a prevodovkou vznikla koncepcia : „dve srdcia bijú ako jedno“. Audi Q7 Hybrid (2140 kg) dosahuje priemernú spotrebu 12 l/100 km, čo je o 13% menej ako model s benzínovým motorom. Z nuly na 100 km/h pritom ekologické Audi zrýchľuje za 6,8 s. V bežnom režime jazdy sa motory navzájom dopĺňajú a každý využíva svoje výhody. Prudký nárast krútiaceho momentu elektromotora má pozitívny vplyv na pružnosť vozidla pri akcelerácii. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h sa zlepšilo o 25 % , konkrétne o 2s. Pridaním Nikel-Metal Hydrid (NiMH) batérií a elektromotora vzrástla hmotnosť verzie Q7 Hybrid iba od 140 kg, čo predstavuje pri tak veľkom aute 7%.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, kedy bijú obe srdcia Audi Q 7 súčastne a kedy nie, informuje vodiča LCD displej. Názorná ukážka činnosti systému má výchovný účinok smerom k ekonomickej jazde.

Batérie sa našťastie vmestili pod batožinový priestor, tým pádom zostalo sedemmiestne usporiadanie interiéru nezmenené.

 

 

Počas jazdy ustálenou rýchlosťou sa motorom roztočený elektromotor mení na generátor. . . .

 

 

 

 

 

 

......pri brzdení a spomaľovaní generátor dobíja batérie z prebytočnej pohybovej energie. Spaľovací motor sa okamžite vypína.

 

 

Elektromotor pomáha spaľovaciemu motoru pri zrýchľovaní, teda v procese, kedy benzínový motor potrebuje najviac paliva...

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

 

..... do 30 km/h dokáže Q7 Hybrid jazdiť iba s pomocou elektromotora. Dojazd sa pohybuje okolo 2 km. Potom sa automaticky naštartuje benzínový osemvalec, aby dobíjal batérie. Jazda v obytnej zóne je však aj tak úspornejšia a tichšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 533
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 836
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 161
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 746
  5. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 2 719
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 2 619
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 101
  8. Bez nich by elektrina netiekla. 1 690
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Roháč: Naozaj nepovažujeme cykloturizmus za dôležitý?
  2. Ernest Klotton: Fico vydáva energetickú závislosť na Rusku za prejav národnej suverenity
  3. Martin Kresák: Ekonomický analfabetizmus košického magistrátu: Zbytočný nákup športového areálu za 1,6 milióna
  4. Martin Zielosko: Jedna bitka za druhou
  5. Štefan Šturdzík: Robo je kráľ a to mu nikto , bohužiaľ nevezme.
  6. Ernest Klotton: Živnostníci sa ocitli na križovatke, kde sa rozhodne o ich prežití po prijatí konsolidačného balíčka
  7. Lukáš Majerčák: Spišské Bystré, okres Poprad : Náučný chodník Stopy histórie a Kubašský náučný chodník
  8. Marek Brezovský: Niečo sa zmenilo. Ale nie, pohlavia to nie sú.
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 461
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 14 842
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 9 980
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 861
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 725
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 410
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 811
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 260
  1. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  2. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  3. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  4. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  5. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  6. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  7. Tupou Ceruzou: Iný
  8. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
SkryťZatvoriť reklamu