Los Angeles 8. januára (TASR) Automobilový koncern Volkswagen (VW) by sa mal v budúcnosti viac orientovať na výrobu áut prispôsobených špecifikám jednotlivých krajín. Šéf značky VW Wolfgang Bernhard to avizoval na autosalóne v Los Angeles.
V jednotlivých krajinách by sa tak malo upustiť od určitého vybavenia, po ktorom nie je zo strany zákazníkov dopyt, ale musia ho zaplatiť. "Jedna veľkosť pre všetkých sa nedá vo svete vždy presadiť," zdôraznil Bernhard. VW chce vo zvýšenej miere do svojich modelov nasadzovať rovnaké diely a orientuje sa pritom na japonského konkurenta, automobilku Toyota. Táto uplatňuje uvedenú stratégiu perfektne a pýši sa tučnými ziskami.
Želania zákazníkov, ktoré sa v jednotlivých krajinách odlišujú, VW v súčasnosti skúma v rámci projektu "Moonraker". Na tom už v USA spolupracujú experti z výroby, vývoja, dizajnu a odbytu, aby koncipovali budúce modely. Medzitým VW rozšíril projekt na Čínu a Indiu. V Rusku by mala takáto skupina vzniknúť o 3 mesiace.
V obchode v USA chce VW v roku 2006 zásadne znížiť straty. "Rok 2006 musí v USA, minimálne čo sa týka predaja, začať trend obratu," uviedol Bernhard. Počas roka by sa mali aj v USA začať úsporné programy. Za rok 2005 sa pre negatívne menové efekty a v dôsledku chybnej modelovej politiky očakáva operatívna strata v miliardovej výške. Už v roku 2004 zaúčtoval VW v Spojených štátoch vysokú stratu.
Bernhard potvrdil, že VW chce znížiť náklady v Číne o 40 %, aby bol opäť ziskový. Ukazuje sa podľa neho, že tento cieľ sa dá dosiahnuť.
Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de