Automobilka VW chce vyrábať autá prispôsobené špecifikám jednotlivých krajín

Los Angeles 8. januára (TASR) Automobilový koncern Volkswagen (VW) by sa mal v budúcnosti viac orientovať na výrobu áut prispôsobených špecifikám jednotlivých ...

Los Angeles 8. januára (TASR) Automobilový koncern Volkswagen (VW) by sa mal v budúcnosti viac orientovať na výrobu áut prispôsobených špecifikám jednotlivých krajín. Šéf značky VW Wolfgang Bernhard to avizoval na autosalóne v Los Angeles.

V jednotlivých krajinách by sa tak malo upustiť od určitého vybavenia, po ktorom nie je zo strany zákazníkov dopyt, ale musia ho zaplatiť. "Jedna veľkosť pre všetkých sa nedá vo svete vždy presadiť," zdôraznil Bernhard. VW chce vo zvýšenej miere do svojich modelov nasadzovať rovnaké diely a orientuje sa pritom na japonského konkurenta, automobilku Toyota. Táto uplatňuje uvedenú stratégiu perfektne a pýši sa tučnými ziskami.

Želania zákazníkov, ktoré sa v jednotlivých krajinách odlišujú, VW v súčasnosti skúma v rámci projektu "Moonraker". Na tom už v USA spolupracujú experti z výroby, vývoja, dizajnu a odbytu, aby koncipovali budúce modely. Medzitým VW rozšíril projekt na Čínu a Indiu. V Rusku by mala takáto skupina vzniknúť o 3 mesiace.

V obchode v USA chce VW v roku 2006 zásadne znížiť straty. "Rok 2006 musí v USA, minimálne čo sa týka predaja, začať trend obratu," uviedol Bernhard. Počas roka by sa mali aj v USA začať úsporné programy. Za rok 2005 sa pre negatívne menové efekty a v dôsledku chybnej modelovej politiky očakáva operatívna strata v miliardovej výške. Už v roku 2004 zaúčtoval VW v Spojených štátoch vysokú stratu.

Bernhard potvrdil, že VW chce znížiť náklady v Číne o 40 %, aby bol opäť ziskový. Ukazuje sa podľa neho, že tento cieľ sa dá dosiahnuť.

Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 978
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 017
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 746
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 607
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 089
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 028
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 507

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.