SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Ford počíta v roku 2006 s ďalším poklesom predaja

Portland/Frankfurt nad Mohanom 8. januára (TASR) Nový šéf automobilky Ford pre Severnú Ameriku Mark Fields počíta v roku 2006 s poklesom predaja. Uviedol ...

Portland/Frankfurt nad Mohanom 8. januára (TASR) Nový šéf automobilky Ford pre Severnú Ameriku Mark Fields počíta v roku 2006 s poklesom predaja. Uviedol to tento týždeň na autosalóne v Los Angeles.

Pre americké automobilky Ford a General Motors (GM) je zlé, že podiel zákazníkov, ktorí kupujú značku Ford a GM, stále klesá. David Healy, analytik Burnham Securities očakáva, že americkí výrobcovia budú v roku 2006 ďalej strácať podiely na trhu, aj keď v menšej miere ako v minulých rokoch. Nedokázali tomu zabrániť ani obrovské zľavy - priemerne 4 000 USD, v prepočte 124 644 SKK, na jedno auto. Stali sa však príčinou miliardových strát na domácom trhu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Importné značky, predovšetkým z Ázie, ale aj z Európy, získavali v roku 2005 vďaka atraktívnejšiemu konceptu áut a vyššej kvalite stále viac zákazníkov. S takmer 40 % bol trhový podiel zahraničných výrobcov vysoký ako ešte nikdy v histórii amerického automobilového priemyslu. Zatiaľ čo GM a Ford v roku 2005 predali o 4, resp. takmer 5 % menej áut, Toyota o desatinu viac a mohla už v tomto roku odsunúť GM z postu najväčšej automobilky na svete. Nissan zvýšil predaj o 9,1 %.

Hrozivá situácia GM a Fordu vyplýva podľa Dana Ilanyho, analytika Bear Stearns, predovšetkým z nevýhodnej kombinácie áut: Obidve automobilky sa v minulých rokoch koncentrovali na zdanlivo silno ziskové segmenty Van, Pickupy a terénne vozidlá, ktoré však teraz v dôsledku stúpajúcich cien benzínu strácajú obľubu u zákazníkov.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa analytika Fordu Georgea Pipasa sa v roku 2005 opäť po prvý raz od roku 1981 zvýšil trhový podiel osobných áut v USA. Túto časť trhu však veľké americké firmy v uplynulých rokoch prenechali Ázijčanom a Európanom, ktorí tejto oblasti dominujú.

Avšak analytik Ilany vidí svetlo na konci tunela. "Straty spôsobené kolapsom v prípade veľkých terénnych áut prekročili svoj vrchol," konštatoval. Predpokladá, že sa vysoké straty GM a Fordu oproti zahraničným automobilkám nebudú opakovať.

Nemeckí výrobcovia áut vidia situáciu pozitívnejšie. Po dobrom decembrovom výsledku s výraznými mierami rastu v USA chcú získať ďalšie podiely na trhu: "Rastieme v USA proti trendu," uviedol Bernd Gottschalk, prezident Združenia nemeckých automobilových výrobcov, v predvečer Detroitského autosalónu. Aj Ázijčania, v popredí Toyota, chcú automobilkám GM a Ford naďalej sťažovať život. Podľa prognóz by mohla Toyota dokonca vystriedať automobilku Chrysler na 3. priečke v USA.

Skryť Vypnúť reklamu

Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt na svojej internetovej stránke.

(1 USD = 31,161 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 011
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 770
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 444
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 292
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 853
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 797
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 287
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 204
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 074
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

21 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

10 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

OĽaNO stratilo viac ako polovicu preferencií a Sme rodina by asi ani neprešli do parlamentu. Chá-chá!

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan