HYBRIDY A EKOLOGICKÉ VOZIDLÁ (2)

Honda Civic Hybrid

Honda už ani zďaleka nepatrí medzi nováčikov v konštrukcii hybridných pohonov. Navyše okrem tejto technológie už neraz ukázala potenciál svojich konštrukčných dielní v oblasti využitia vodíka a solárnych článkov.

Honda už ani zďaleka nepatrí medzi nováčikov v konštrukcii hybridných pohonov. Navyše okrem tejto technológie už neraz ukázala potenciál svojich konštrukčných dielní v oblasti využitia vodíka a solárnych článkov. Ropná kríza je však aktuálny problém a motoristická verejnosť chce vidieť projekty schopné fungovať už teraz. Preto Honda v roku 2001 predstavila Civic IMA s hybridným pohonom určený pre Japonsko a USA. Nový Civic Hybrid mal premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte, čo možno označiť za jeho príchod do Európy. Srdcom druhej generácie hybridného sedanu je nový, výrazne kompaktnejší a účinnejší Honda Hybrid System, ktorý tvorí nový motor i-VTEC so zdvihovým objemom 1,3 litra so zabudovaným elektromotorom systému Integrated Motor Assist (IMA – integrovaná podpora motora). Oproti už používanému systému IMA prvej generácie dosahuje novinka o 20% vyšší výkon a o 5% nižšiu spotrebu. Spaľovací motor využíva trojstupňový systém i-VTEC s trojsmerným riadením ventilov v závislosti na jazdných podmienkach. Napríklad pri spomaľovaní vozidla, kedy valce bežia naprázdno, sa zastaví spaľovanie vo všetkých štyroch valcoch a ventily zostanú tesne uzatvorené. Jednak je v danom momente nulová spotreba a tiež sa znižujú pneumatické straty vznikajúce pri saní motora. V porovnaní so súčasným modelom Civic IMA sa o 10% zlepší využívanie brzdnej energie. Kvôli zníženiu trenia použili konštruktéri tlakovo odlievané hliníkové piesty, ktoré sa vyznačujú nízkou teplotnou rozťažnosťou a teda nižším trením pri vysokých teplotách. Elektromotor dostal cievky s vysokou hustotou vinutia a výkonné magnety na dosiahnutie vyššieho výkonu. Podobne ako Toyota Prius aj Civic hybrid má dynamický regeneračný brzdový systém, ktorý maximálne využíva brzdenie na zachytenie voľnej kinetickej energie do batérií. Hybridný systém si dokonca osvojila klimatizácia vybavená hybridným kompresorom, poháňaným ako motorom tak aj elektromotorom. Systém fungovania hybridného pohonu sa dá vysvetliť aj na vozidle Civic Hybrid : Keď vozidlo stojí v križovatke, spaľovací motor je vypnutý. Pri štarte auto rozbehne elektromotor a za ten čas sa naštartuje spaľovací agregát. Do maximálneho zrýchlenia sú zapojené oba motory podobne ako pri bežnej jazde, akurát s tým rozdielom , že sa mení časovanie ventilov spaľovacieho motora. Pri jazde stálou a nízkou rýchlosťou sú všetky ventily valcov zatvorené a vozidlo poháňa iba elektromotor. Spomaľovanie využíva systém na dobíjanie batérií. Výkon benzínového motora objemu 1,33 l dosahuje až 70 kW (95k), elektromotor poháňaný napätím 158 V zasa pridáva do systému výkon 15 kW a čo je dôležitejšie, dosahuje krútiaci moment až 103 Nm. Výkon sústavy oboch motorov je teda 80 kW (115 k) a spoločný krútiaci moment dosahuje maximum 170 Nm pri 2500 ot./min.

Systém IMA s integrovaným pomocným elektromotorom použila Honda v modeloch Civic IMA a Insight. Druhá generácia IMA je kompaktnejšia, má vyšší výkon a nižšiu spotrebu.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 219
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 536
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 321
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 927
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 178
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 618
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 058
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 986
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 983
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 981

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

SVET

Minúta po minúte: České voľby pokračujú druhým dňom

Česi rozhodnú o smerovaní krajiny.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.