SME
Sobota, 24. júl, 2021 | Meniny má VladimírKrížovkyKrížovky
HYBRIDY A EKOLOGICKÉ VOZIDLÁ (2)

Honda Civic Hybrid

Honda už ani zďaleka nepatrí medzi nováčikov v konštrukcii hybridných pohonov. Navyše okrem tejto technológie už neraz ukázala potenciál svojich konštrukčných dielní v oblasti využitia vodíka a solárnych článkov.

Honda už ani zďaleka nepatrí medzi nováčikov v konštrukcii hybridných pohonov. Navyše okrem tejto technológie už neraz ukázala potenciál svojich konštrukčných dielní v oblasti využitia vodíka a solárnych článkov. Ropná kríza je však aktuálny problém a motoristická verejnosť chce vidieť projekty schopné fungovať už teraz. Preto Honda v roku 2001 predstavila Civic IMA s hybridným pohonom určený pre Japonsko a USA. Nový Civic Hybrid mal premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte, čo možno označiť za jeho príchod do Európy. Srdcom druhej generácie hybridného sedanu je nový, výrazne kompaktnejší a účinnejší Honda Hybrid System, ktorý tvorí nový motor i-VTEC so zdvihovým objemom 1,3 litra so zabudovaným elektromotorom systému Integrated Motor Assist (IMA – integrovaná podpora motora). Oproti už používanému systému IMA prvej generácie dosahuje novinka o 20% vyšší výkon a o 5% nižšiu spotrebu. Spaľovací motor využíva trojstupňový systém i-VTEC s trojsmerným riadením ventilov v závislosti na jazdných podmienkach. Napríklad pri spomaľovaní vozidla, kedy valce bežia naprázdno, sa zastaví spaľovanie vo všetkých štyroch valcoch a ventily zostanú tesne uzatvorené. Jednak je v danom momente nulová spotreba a tiež sa znižujú pneumatické straty vznikajúce pri saní motora. V porovnaní so súčasným modelom Civic IMA sa o 10% zlepší využívanie brzdnej energie. Kvôli zníženiu trenia použili konštruktéri tlakovo odlievané hliníkové piesty, ktoré sa vyznačujú nízkou teplotnou rozťažnosťou a teda nižším trením pri vysokých teplotách. Elektromotor dostal cievky s vysokou hustotou vinutia a výkonné magnety na dosiahnutie vyššieho výkonu. Podobne ako Toyota Prius aj Civic hybrid má dynamický regeneračný brzdový systém, ktorý maximálne využíva brzdenie na zachytenie voľnej kinetickej energie do batérií. Hybridný systém si dokonca osvojila klimatizácia vybavená hybridným kompresorom, poháňaným ako motorom tak aj elektromotorom. Systém fungovania hybridného pohonu sa dá vysvetliť aj na vozidle Civic Hybrid : Keď vozidlo stojí v križovatke, spaľovací motor je vypnutý. Pri štarte auto rozbehne elektromotor a za ten čas sa naštartuje spaľovací agregát. Do maximálneho zrýchlenia sú zapojené oba motory podobne ako pri bežnej jazde, akurát s tým rozdielom , že sa mení časovanie ventilov spaľovacieho motora. Pri jazde stálou a nízkou rýchlosťou sú všetky ventily valcov zatvorené a vozidlo poháňa iba elektromotor. Spomaľovanie využíva systém na dobíjanie batérií. Výkon benzínového motora objemu 1,33 l dosahuje až 70 kW (95k), elektromotor poháňaný napätím 158 V zasa pridáva do systému výkon 15 kW a čo je dôležitejšie, dosahuje krútiaci moment až 103 Nm. Výkon sústavy oboch motorov je teda 80 kW (115 k) a spoločný krútiaci moment dosahuje maximum 170 Nm pri 2500 ot./min.

Systém IMA s integrovaným pomocným elektromotorom použila Honda v modeloch Civic IMA a Insight. Druhá generácia IMA je kompaktnejšia, má vyšší výkon a nižšiu spotrebu.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  3. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  4. Od Česka až po Jadran
  5. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  6. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  7. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  8. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  9. Deti často nie sú na letnú škôlku alebo tábor vhodne pobalené
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 11 197
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 7 377
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 205
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 875
  5. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 4 711
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 970
  7. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 547
  8. Od Česka až po Jadran 3 296
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 535
  10. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 2 498
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger.

Pred parlamentom boli stovky ľudí.


5 h
Milan Lasica počas klaňačky na svojom poslednom koncerte so súborom Bratislava Hot Serenaders 18. júla 2021 v Štúdiu L+S.

Teraz by som bol rád, keby sme o Milanovi Lasicovi spolu mlčali, hovorí.


23. júl
Predseda vlády SR Eduard Heger.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 3 ďalší 24 h
Publicista Matúš Ritomský.

Môžeme si povedať pravdu alebo emocionálne vydierať.


22. júl

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl
Mercedes-Benz C 220 d

Vynovený naftový motor nadchol nízkou spotrebou.


22. júl
Kia Stinger

Predajcovia sa skladových zásob zbavujú so zľavami.


21. júl
Audi RS3

Na stovku zrýchli za 3,8 sekundy.


20. júl