HYBRIDY A EKOLOGICKÉ VOZIDLÁ 2005 (3)

Ford Focus Flexi-Fuel

Ford svoje ekologické aktivity sústredil na vývoj vozidiel poháňaných etanolom. Od uvedenia prvého modelu spaľujúceho etanol v roku 2001, predal Ford vo Švédsku viac ako 15,000 Focusov Flexi-Fuel.

Vo Frankfurte predstavil pre vybrané európske trhy novú generáciu vozidiel Focus Flexi-Fuel a Focus C-MAX Flexi-Fuel. Motory spaľujúce bio-etanol ponúkajú 70 percentnú redukciu celkových emisií CO2. Focus a Focus C-MAX Flexi-Fuel sú schopné jazdiť na bio-etanol (E85) a benzín alebo akúkoľvek zmes týchto palív, čím sú flexibilné. Bio-etanol je obnoviteľný zdroj energie vyrobený z rastlín (obilniny, cukrová repa apod.) alebo z biomasy (ako napríklad odpadové drevo). Modely Flexi-Fuel majú minimálny dopad na kvalitu ovzdušia vďaka nižším emisiam oxidov dusíka (NOx). Aby vôbec mohol spaľovací motor fungovať na bio-etanol a dosahovať nízku hladinu CO2 musí prejsť úpravami. V prvom rade ventily a sedlá ventilov motora 1.8-l 16V sú vyrobené zo špeciálne tvrdeného materiálu. V druhom rade zapaľovanie používa niekoľko rôznych máp pre aktuálny pomer bio-ethanolu a benzínu, ktorý je v nádrži. Slabou stránkou pohonu na bio-ethanol sú zatiaľ studené štarty. Preto je najmä v severských krajinách potrebné predhrievanie bloku motora, ktoré sa aktivuje, akonáhle klesne vonkajšia teplota pod 15 stupňov Celzia.

Po úspechu prvej generácie modelu Focus Flexi Fuel sa Ford rozhodol prispôsobiť spaľovaniu bio-etanoulu aj druhú generáciu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 968
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 086
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 935
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 075
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 252
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 853
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 739
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 515
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 379
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 259

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Republiku krstili šampanským, ale mnohí rýchlo vytriezveli

Slovensko zápasilo so starými problémami.

DOMOV

Dobré ráno: Amerika môže odštartovať novú vojnu

Amerika môže v regióne zničiť mierové snahy.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.