Vo Frankfurte predstavil pre vybrané európske trhy novú generáciu vozidiel Focus Flexi-Fuel a Focus C-MAX Flexi-Fuel. Motory spaľujúce bio-etanol ponúkajú 70 percentnú redukciu celkových emisií CO2. Focus a Focus C-MAX Flexi-Fuel sú schopné jazdiť na bio-etanol (E85) a benzín alebo akúkoľvek zmes týchto palív, čím sú flexibilné. Bio-etanol je obnoviteľný zdroj energie vyrobený z rastlín (obilniny, cukrová repa apod.) alebo z biomasy (ako napríklad odpadové drevo). Modely Flexi-Fuel majú minimálny dopad na kvalitu ovzdušia vďaka nižším emisiam oxidov dusíka (NOx). Aby vôbec mohol spaľovací motor fungovať na bio-etanol a dosahovať nízku hladinu CO2 musí prejsť úpravami. V prvom rade ventily a sedlá ventilov motora 1.8-l 16V sú vyrobené zo špeciálne tvrdeného materiálu. V druhom rade zapaľovanie používa niekoľko rôznych máp pre aktuálny pomer bio-ethanolu a benzínu, ktorý je v nádrži. Slabou stránkou pohonu na bio-ethanol sú zatiaľ studené štarty. Preto je najmä v severských krajinách potrebné predhrievanie bloku motora, ktoré sa aktivuje, akonáhle klesne vonkajšia teplota pod 15 stupňov Celzia.
Po úspechu prvej generácie modelu Focus Flexi Fuel sa Ford rozhodol prispôsobiť spaľovaniu bio-etanoulu aj druhú generáciu.