SME

Peugeot 207 - premiéra

Na začiatku úspešnej éry malých vozidiel s levom na kapote stál Peugeot 205. Po jeho pätnásťročnom pôsobení prišiel na trh nový a ešte úspešnejší Peugeot 206 s viac ako päť miliónmi predaných kusov. Peugeot 207 má slávnych predkov a o to bude jeho úloha

Na začiatku úspešnej éry malých vozidiel s levom na kapote stál Peugeot 205. Po jeho pätnásťročnom pôsobení prišiel na trh nový a ešte úspešnejší Peugeot 206, s viac ako päť miliónmi predaných kusov. Peugeot 207 má slávnych predkov a o to bude jeho úloha ťažšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dravý vzhľad
Dizajn modelu 207 podľa očakávania neopustil nový trend, dostal veľkú otvorenú papulu a široké predné svetlomety. Ich šírka sa dokonca vyšplhala na 780 mm, preto nečudo, že siahajú takmer od čelnej masky až po stĺpik čelného skla. Verzia Classic má nárazník vo farbe karosérie a hmlovky umiesnené v jeho dolnej časti, mimo veľkého otvoru pred chladičom.  Na prvý pohľad dobre a ľahko rozoznateľná verzia Sport má výraznejšie tvarovanie samotnej prednej časti. Je viac zaoblená a má kruhové hmlové svetlá s chrómovým rámom. Mriežka sacieho otvoru môže byť v niektorých verziách lakovaná vo farbe hliníka.

SkryťVypnúť reklamu

Nafukovanie nových modelov je dnes v móde a nevyhol sa mu ani Peugeot 207, ktorý je o celých 200 mm dlhší ( dĺžka 4030 mm)  ako Peugeot 206. Rázvor náprav narástol na 2540 mm (+ 10 cm). K dominantám karosérie pribudol podobne ako pri modeloch 407 dlhý predný previs (829 mm). Novo štylizovaný zadok zasa poskytne priestor pre batožinový priestor objemu 270 l. Vzhľadom na dlhý zadný previs (661 mm) to mohlo byť aj viac.
Predná náprava zostáva verná zaveseniu typu pseudo-McPherson s prísľubom presnejšieho riadenia. Zadná náprava s deformovateľnou priečkou je úplne nová a má vraj prispieť k lepšej stabilite v zákrutách. 
Elektrický posilňovač riadenia s variabilným účinkom má rozdielne nastavenie pre jednotlivé motory. Vplyvom väčšieho rázvoru (oproti modelu 206 o 20 cm viac), vzrástol aj priemer otočenia sa od 10,40 m do 10,60 m.

SkryťVypnúť reklamu

Aktívna bezpečnosť
Peugeot 207 má v štandardnom vybavení systém ABS, asistent núdzového brzdenia AFU a automatické zapínanie výstražných svetiel pri prudkom spomalení. Systém ESP (Electronic Stability Programme) najnovšej generácie je v ponuke za príplatok vo všetkých verziách. Pre použitie auta v sťažených adhéznych podmienkach možno ESP vypnúť avšak iba do rýchlosti 50 km/h. po jej prekročení sa ESP automaticky zapne tak ako pri ostatných modeloch Peugeot.

Benzínové motory
V prvých mesiacoch po uvedení na trh budú k dispozícii tri benzínové motory s výkonom od 54 kW (75 k) do 80 kW (110 k). Základ motorizácie tvorí štvorvalec s objemom 1.4 l, dvojventilovou technológiou a výkonom 54 kW (75 k).
O niečo vyšší štandard má poskytnúť motor rovnakého objemu (1,4 l) ale so štvorventilovou technikou, variabilným časovaním ventilov (Variable Valve Timing), vyšším výkonom 65 kW (90 k) a najmä lepším priebehom krútiaceho momentu. – priemerná spotreba motora sa pohybuje od 6,2 do 6,4 l /100 km, podľa typu prevodovky. Okrem päťstupňového manuálu bude k dispozícii aj automatizovaná prevodovka 2 Tronic. Na vrchole ponuky benzínových motorov stojí známa „jedna šestka“ 1.6 l s výkonom 80 kW (110 k). Zaujímavosťou je šesťstupňová prevodovka, ktorá sa bude dodávať výlučne k tomuto motoru.

SkryťVypnúť reklamu

Naftové motory
Všetky dieselové motory HDi sú už dobre známe z modelu 206, prípadne iných vozidiel koncernu PSA. Základom je opäť malý diesel 1,4 l HDi dosahujúci výkon 50 kW (70 k) a krútiaci moment 160 NM pri zaujímavej priemernej spotrebe. O niečo atraktívnejší bude väčší diesel 1,6 HDi, ktorú používa niekoľko automobilov. Základná verzia bude mať výkon 66 kW (90 k), maximálny krútiaci moment 215 Nm a spotrebu 4,5 l/100 km. Silnejšia verzia 1.6 HDi ponúkne  80 kW (110 k) a lepšiu dynamiku.

Vnútorný priestor
V čase prvej (statickej)  207-čky  sme dali prednosť dynamickej prezentácii vozidla  Chverolet Aveo, preto nemôžeme hodnotiť vnútorný priestor na základe osobnej skúsenosti. Výrobca však uvádza , že interiér patrí medzi najveľkorysejšie v triede. Špecifikom modelu 207 sú nízko umiestnené zadné sedadlá avšak podstatne vyššie než mal predchádzajúci model. Batožinový priestor narástol iba o 25 (v porovnaní s predchodcom 206) a zaradil sa tak do stredu triedy malých automobilov. Zadná asymetricky delená lavica dokáže po sklopení operadiel vytvoriť rovinu s dnom batožinového priestoru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príplatky
Peugeot 207 ponúkne zákazníkom oveľa viac prvkov príplatkového vybavenia než doterajší model 206, pričom bude zaujímavé sledovať ako sa Peugeot 207 vyrovná s náporom elektroniky. Zákazníci si okrem iného môžu objednať detektor podhustenia pneumatík, autorádio s telefónom a technológiou Bluetooth, diaľkové ovládanie autorádia , asistenčný systém pri parkovaní vzadu či statické smerové osvetlenie nahrádzajúce natáčacie svetlomety. Dva doplnkové svetlomety H7 integrované v hlavných svetlometoch osvetľujú priestor pod uhlom 30° smerom do vnútra zákruty. Toto doplnkové osvetlenie sa pripája k diaľkovým alebo stretávacím svetlám, keď uhlový snímač volantu zaregistruje v závislosti od rýchlosti vozidla hodnotu presahujúcu 50 ° alebo 25° . Aktivácia smerovky spustí smerové osvetlenie nezávisle od rýchlosti vozidla akonáhle uhol volantu dosiahne 20°, čo umožní osvetliť vnútornú časť zákruty a prístup ku križovatke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria 207-čky bola koncipovaná tak, aby sa dosiahlo presvetlenie kabíny. Čelné sklo je posunuté dopredu má veľkú plochu (1,31 m2) a línia bočných okien je veľmi nízko. Celková presklená plocha 3m2 sa tak stará o pocit pohody ale aj prehrievanie interiéru. Determálne sklá by preto mali byť úplne samozrejmé. Napokon klimatizácia sa stáva stále bežnejšou súčasťou vybavenia aj v tejto triede automobilov. Manuálna klimatizácia je spojená s dvomi prieduchmi pod palubnou doskou, z ktorých každý má tri výstupy pre jemné prúdenie vzduchu. V ponuke bude tiež automatická dvojzónová klimatizácia. Odkladacie priestory sú koncipované tak, aby sa do nich mohli dať predmety, ktoré chce mať človek poruke, ako aj veci, ktoré chceme uložiť tak, aby boli chránené, či ukryté. Originálnym vyjadrením francúzkeho štýlu bude systém osviežovania vzduchu podobne ako prezentoval Citroen C4. Osviežovač je diskrétne zabudovaný v palubnej doske. Valcovitá náplň je vsadená do palubnej dosky pred vetrákmi a je spojená s kotúčom umiestneným medzi vetrákmi. Tento kotúč umožňuje uvoľniť vôňu v rôznej intenzite.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bezpečnosť
Výsledky v nárazových testoch sú dnes povýšené nadovšetko a nikto nečaká menej ako 5 hviezdičiek v rámci testov Euro NCAP. Keďže už nemožno dosiahnuť viac v ochrane posádky, konkurenčný boj sa sústreďuje na získanie väčšieho počtu (aspoň troch) hviezdičiek v ochrane chodcov. Predná kapota a v podstate celá predná časť P 207 je prispôsobenáa podriadená  páve ochrane chodcov.
Okrem ABS bude mať každý Peugeot 207 minimálne dva čelné airbagy, ktorých nafukovací tlak sa prispôsobí sile nárazu. Ich kapacita je 60 l na strane vodiča a 90 l na strane pasažiera.

V blízkej budúcnosti
Peugeot 207 bude postupne obohatený o mnohé prvky, či už o nové motory alebo výbavu (Stop and Start) ako aj nové karosérie.
V priebehu tohto roka sa objavia dva motory vyvinuté v spolupráci medzi PSA Peugeot Citroen a BMW Group. Prvý z nich by mal byť štvorvalec s objemom 1598 cm 3 prepĺňaný turbokompresorom Twin-Scroll s nízkym tlakom (0,8 bar).

Motor s výkonom 110 kW (okolo 150 k) a mximálnym krútiacim moment 240 Nm zrejme poskytne zaujímavý základ pre stavbu športovej verzie. Druhý motor s rovnakým objemom valcov, ale neprepĺňaný bude mať takisto  šestnásť ventilov a variabilné zdvíhanie ventilov pri nasávaní a výfuku. Maximálny výkon bude 85 kW pri maximálnom krútiacom momente 160 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  7. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 440
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 855
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 5 657
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 823
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 594
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 3 949
  7. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 288
  8. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké 3 216
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Pellegrini sa od rétoriky Roberta Fica a vládnej koalície odkláňa aj v téme zvyšovania výdavkov na obranu.

V nedeľu 15. júna uplynie rok od Pellegriniho inaugurácie.


4
Hotel Branč ponúka na prenájom 11 izieb.

Hotel mieri do dražby, stratil polovicu hodnoty.


Peter Tkačenko.

Prezident ešte nenašiel zločin, ktorý by bol strašnejší než ohrozenie jeho potrieb.


7
F-35 na palube lietadlovej lode USS Carl Vinson.

Problémom je iránsky jadrový program.


15
reklama
  1. Viera Staviarska: Prečo sa na Slovensku darí množiteľom psov? Dôvody budú asi také typické, Slovenské...
  2. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu
  3. Ján Valchár: Milion, milion, milion alich roz (Staňte sa aj vy milionárom!)
  4. Ivan Mlynár: Chemické šťastie Ficovho voliča.
  5. Anna Miľanová: Moje zátišia s ovocím...2024
  6. František Kukura: Medzi chrámami a človekom
  7. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  8. Ján Chomík: Blahobyt
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 110 788
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 056
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 16 991
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 104
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 10 544
  6. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 9 525
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 9 039
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 8 668
  1. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  2. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  3. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  4. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  6. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  7. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  8. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
SkryťZatvoriť reklamu