Opel Zafira 1,9 CDTI

Zafira prvej generácie pripravila pre svoju nástupkyňu výbornú východziu pozíciu. Konštruktéri túto danosť dokonale využili a rodinný van zveľadili tak ako sa patrí. My sme vyskúšali výkonnú verziu 1,9 CDTI.

Zafira prvej generácie pripravila pre svoju nástupkyňu výbornú východziu pozíciu. Konštruktéri túto danosť dokonale využili a rodinný van zveľadili tak ako sa patrí. My sme vyskúšali výkonnú verziu 1,9 CDTI.
Poteší oko
Nová Zafira používa v boji o zákazníka rovnaké zbrane ako predchádzajúci model. Jednou z najúčinnejších je uržite dizajn, ktorý sa opäť vydaril. Okrem dominantnej prednej časti je asi najvýraznejším prvkom sklenená strecha so stredovým tunelom. Harmóniu tvarov podľa nás rušia chromované lemy koncových svetiel, ktoré pripomínajú skôr lacný tunning než seriózne rodinné vozidlo.
Poteší rodinu
Základný cieľ, vytvorenie čo najväčšieho vnútorného priestoru na kompaktnom podvozku, konštruktéri doviedli k dokonalosti. Ešte pred štartom redakčného testu sme mali možnosť priamo porovnať Zafiru s konkurenčnými minivanmi. Podľa nás je vskutku najväčšia s unikátnym usporiadaním interiéru, kde dve zadné núdzové sedadlá nevyzerajú trápne. Na Zafire (prístrojový panel) vidieť pokrok značky Opel aj v spracovaní plastov a rastúcej kvalite dielenského spracovania. Rezervy sú v obkladoch prahov dverí, plastoch na stredovom tuneli , krytoch mechanizmu posúvania sedadiel a plastoch, ktoré prichádzajú do kontaktu so špinou. Pri slabšej údržbe rýchlo strácajú svoj pôvodný vzhľad a klesá dojem kvality. Z pohľadu vodiča je prístrojový panel navrhnutý pekne a ergonomicky správne, nehovoriac o dobre umiestnenej radiacej páke a príjemnom volante. Zafira technicky vychádza z modelu Astra, a teda sa môže pochváliť vynikajúcim podvozkom, výborným motorom, ale žiaľ aj komplikovaným ovládaním palubného počítača. Rovnako si autori mohli odpustiť „lietadlovú“ páku ručnej brzdy.
Flexibilná
Význam slov ako flexibilný a variabilný dokonale vysvetľuje interiér. Základom jeho predchádzajúceho úspechu bol systém sklápania sedadiel Flex 7. Dvojica zadných sedadiel aj v novej Zafire zmizne do podlahy jednoduchým sklopením. Navyše druhý rad sediel sa dá posúvať a prispôsobiť potrebám pasažierov v zadnom rade. Bolo by prehnané hodnotiť dve zadné sedadlá ako plnohodnotné, hoci deti sa na nich môžu cítiť celkom pohodlne. Podľa nás ide skôr o núdzové a však najlepšie riešenie sedemmiestneho interiéru v danej triede. Pri plnom obsadení treba počítať s minimálnym priestorom na batožinu. Naopak po sklopení zadných sedadiel objem prudko vzrastie (645 litrov).
Šporťák
Od základnej verzie s benzínovým motorom (1,6 Twinport) nemožno očakávať ktovie akú dynamiku, no to, čo predviedla Zafira 1,9 CDTI s výkonom 110 kW/150 k presahuje všetky očakávania. Podvozok dokonale zvládol vyššie ťažisko rozmernej karosérie a tiež výkon motora. Naftový agregát talianskeho pôvodu ťahá ako zmyslov zbavený a keď treba, tak tento rodinný van preženie ktorúkoľvek limuzínu. Otec rodiny tak nebude ukrátený o občasné zašportovanie si za volantom pri priemernej spotrebe 7,9 l/ 100 km. Pri miernom tempe spotreba klesne aj na 6,1 l/100 k, ale to musíte mať vzadu ratolesti a vedľa seba manželku. Rozdiel v dynamike verzií dokonale odzrkadľuje cena. Opel Zafira 1,6 (77 kW) Essentia stojí 673 400 Sk a verzia 1,9 CDTI (110 kW) 963 400 a viac.


Zafira druhej generácie je takmer dokonalé auto, ktoré má potenciál druhý krát prevalcovať konkurenčné kompaktné minivany. Zaspať na vavrínoch však nemôže.


 


Drobné nedostatky, typické pre Opel, prehluší variabilita interiéru a neskutočne dobré jazdné vlastnosti.



Na výborne riešenom pracovisku vodiča nám prekážalo iba komplikované ovládanie palubného počítača a netradične tvarovaná ručná brzda. Prístroje, volant a sedadlá stoja za to.


Pohoda za volantom zafiry sa nevytratila ani na úzkych zasnežených cestách.. Práve tu nám možno k väčšej radosti z jazdy chýbalo vypínateľné ESP. Napokon celkom svižne sa dá jazdiť aj so stabilizačným systémom. Jeho zásahy sú kultivované a pokiaľ vodič nerobí prudké pohyby volantom, ESP mu dovolí aj mierny „powerslide“. Naplnilo sa však základné poslanie – rodinné auto má byť bezpečné.


Presklenné plochy strechy možno zacloniť elektricky vysúvateľnou roletou. Aby mal trik so sklenenou strechou svoje praktické opodstatnenie, stredový tunel strechy ponúka množstvo odkladacích priestorov. Na druhej strane lepšie miesto na zabúdanie ani neexistuje.


Pozorovať nebo nad hlavou cez sklenenú strechu môže byť príjemné . Ak zostane namrznutý sneh v záhyboch strechy, posádka toho veľa ned sebou neuvidí. Obsluha na umyvárke v Brezne tiež  nebola tvarom strechy nadšená.



Použité materiály a vypracovanie palubnej dosky sa nám páčilo. Otázkou vkusu je akurát použitie drevenej výplne. Podobnú kvalitu plastov by mohol Opel rozšíriť aj na kryty prahov dverí, stredový tunel a výplne dverí.






Roleta na všetkých oknách strechy sa ovláda elektricky a podľa očakávania prakticky. Cez svetlú tkaninu  preniká svetlo ale nie slnečné lúče.


K tak jednoduchému panelu by pristalo aj jednoduché ovládanie palubného počítača.








Ručná brzda vyzerá efektne a moderne. Samotné ovládanie nás nepotešilo. Ak by mal zostať tento tvar brzdy, potom navrhujeme odisťovacie tlačidlo priamo v madle a nie na jeho boku.


 



Nastupovanie do tretieho radu musí človek jednoducho akceptovať. Druhý rad sedadiel je posuvný a Zafira má viac miesta ako konkurenti.



Miesto v treťom rade sedadiel je pre dospelých viac-menej núdzové, no nevyzerá tak trápne ako u konkurencie.



 


 


 


Batožinový priestor krásne graduje . Od slabých 140 l v sedemmiestnom usporiadaní cez pekných 645 l (päť miest) až po dodávku 1820 l (2 miesta). Variabilita interiéru naozaj poteší. 22


Deliaca sieť má svoje miesto v malom boxe pod sedákom druhého radu sedadiel.

 

 

 

 

 

 


Opel Zafira 1,9 CDTI

Motor
Typ naftový štvorvalec, Common Rail 2
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1910 cm3
Výkon 110/150 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm
Pri otáčkach 2000 ot./min.
Kilogramový výkon 10,9 kg/k
Litrový výkon 78,5 k/l
Emisná norma EURO III
Karoséria
Typ kompakt. minivan
Počet dverí 5
Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 205/55 R16
Disky 6,5 J x 16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava nezávislé zavesenie, McPherson
Zadná náprava priečne ramená
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 11,2 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením (308 mm)
Brzdy vzadu kotúčové (264 mm)
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2703 mm
Dĺžka 4467 mm
Širka 1801 mm
Výška 1635 mm
Pohotovostná hmotnosť 1628 kg
Užitočná hmotnosť 577 kg
Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel (7/5/2 miest) 140 /645/ 1820 l
Objem palivovej nádrže 58 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 10,4 s
Maximálna rýchlosť 202 km/h
Spotreba
mesto 7,8 l/100 km
mimo mesto 5,3 l/100 km
kombinácia 6,2 l/100 km
Bezpečnosť podľa Euro NCAP
Rok 2005 / body
Celkové hodnotenie / 33
Ochrana detí  /37
Ochrana Chodcov / 16

Cena základného modelu Opel Zafira  1,6 Essentia:    od 673 400  Sk
Cena modelu Opel Zafira 1,9 CDTI (110 kW) Enjoy :   od 963 400 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 834
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 425
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 574
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 715
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 994
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 994
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 798
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 793
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 550
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 519

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.