DAKAR AJ NAPRIEK TRAGÉDIÁM POKRAČUJE

Karavána sa nezastaví ani v roku 2007

DAKAR 16. januára (SITA, AFP) - Tragické úmrtia dvoch neplnoletých chlapcov v záverečných etapách 28. ročníka Rely Dakar nastolili opäť čierne otázniky nad ďalším pokračovaním slávneho podujatia.

Motoristická karavána križujúca náročné terény afrického kontinentu však ide ďalej a už teraz organizátori premýšľajú nad profilom ročníka 2007.
V kronike pretekov však zostane zapísané, že nad premiérovým triumfom Francúza Luca Alphanda (automobily), či španielskeho motocyklistu Marca Comu sa rozprestrel tieň dvoch detských obetí. V piatok si 13. etapa vypýtala život 10-ročného a v sobotu v 14. etape zahynul 12-ročný chlapec. Nehody so súťažným automobilom resp. sprievodným kamiónom rozšírili počet tohtoročných obetí na tri, pole štartujúcich opustil po tragickej smrti v Mauretánii aj austrálsky motocyklista Andy Caldecott.     
Celkovo už podujatie vo svojej histórii smútilo za mŕtvymi 51-krát. "Žiadne iné preteky by neprežili s takým počtom mŕtvych ako sa to darí Dakaru," napísal v pondelok francúzsky denník "La Liberation". Organizátori sú k tragédiam v krajinách, ktorými prechádza trasa, dosť citliví a otázku väčšej bezpečnosti účastníkov, ale aj divákov riešia takmer každoročne. Vlani po smrteľných haváriach motocyklistov, vrátane dvojnásobného víťaza Fabrizia Meoniho, prišli so znížením rýchlosti pre pretekárov na dvoch kolesách. "Samozrejme, že v roku 2007 sa Rely Dakar vráti, ale s ďalšími bezpečnostnými a preventívnymi opatreniami. Je tu podujatie, ktoré má kolísku v Afrike a za sebou 28-ročnú tradíciu. Sleduje ho celý svet. Má svoju vážnosť a dôležitosť. Myslím si, že Európania stále podceňujú aký význam majú preteky pre africké krajiny, cez ktoré prechádza celý konvoj. V budúcnosti však musíme spraviť všetko pre to, aby sme zabránili ďalším tragickým úmrtiam," uviedol v cieli poslednej etapy súčasný riaditeľ pretekov Etienne Lavigne. Jednotliví účastníci majú viacero návrhov, ako spraviť preteky bezpečnejšími. Jedna z ciest vedie cez zníženie počtu štartujúcich, ďalšia cez zmenu trasy. V tomto roku sa postavilo v Lisabone na štart približne 700 strojov. "Naposledy sme zaznamenali smrť dieťaťa v roku 1996 a odvtedy je štartové pole približne rovnako široké," vyvracia prvú alternatívu Lavigne. Zástancom presunu trasy do menej obývaných častí kontinentu je Francúz Stephane Peterhansel, ktorý by si vedel predstaviť viac času stráveného v púštnych oblastiach. "Do niektorých krajín sa za súčasnej situácie nemôžeme vrátiť," oponuje Lavigne majúc na mysli najmä Alžírsko a Niger, kde pretrváva vysoké bezpečnostné riziko.



to;mj;de

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 729
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 13 314
  3. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 071
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 11 046
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 7 594
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 379
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 410
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 245
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 072
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 656

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Jakuba Fila

Rozhodnú voľby skrytí voliči? Pri čítaní prieskumov sa treba mať na pozore

Ustálila sa štvorica favoritov, súboj môže byť tesný do konca.

Dobré ráno

Dobré ráno: Nachystajte sa na ešte horšieho Roberta Fica

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Za hrsť mýtov o majdane

Rukoväť slovenských ukrajinistov.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

BMW rozširuje ponuku výkonných SUV o modely X3 M a X4 M

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ostrý Ford Focus ST dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST