SME
Utorok, 23. apríl , 2019
DAKAR AJ NAPRIEK TRAGÉDIÁM POKRAČUJE

Karavána sa nezastaví ani v roku 2007

DAKAR 16. januára (SITA, AFP) - Tragické úmrtia dvoch neplnoletých chlapcov v záverečných etapách 28. ročníka Rely Dakar nastolili opäť čierne otázniky nad ďalším pokračovaním slávneho podujatia.

Motoristická karavána križujúca náročné terény afrického kontinentu však ide ďalej a už teraz organizátori premýšľajú nad profilom ročníka 2007.
V kronike pretekov však zostane zapísané, že nad premiérovým triumfom Francúza Luca Alphanda (automobily), či španielskeho motocyklistu Marca Comu sa rozprestrel tieň dvoch detských obetí. V piatok si 13. etapa vypýtala život 10-ročného a v sobotu v 14. etape zahynul 12-ročný chlapec. Nehody so súťažným automobilom resp. sprievodným kamiónom rozšírili počet tohtoročných obetí na tri, pole štartujúcich opustil po tragickej smrti v Mauretánii aj austrálsky motocyklista Andy Caldecott.     
Celkovo už podujatie vo svojej histórii smútilo za mŕtvymi 51-krát. "Žiadne iné preteky by neprežili s takým počtom mŕtvych ako sa to darí Dakaru," napísal v pondelok francúzsky denník "La Liberation". Organizátori sú k tragédiam v krajinách, ktorými prechádza trasa, dosť citliví a otázku väčšej bezpečnosti účastníkov, ale aj divákov riešia takmer každoročne. Vlani po smrteľných haváriach motocyklistov, vrátane dvojnásobného víťaza Fabrizia Meoniho, prišli so znížením rýchlosti pre pretekárov na dvoch kolesách. "Samozrejme, že v roku 2007 sa Rely Dakar vráti, ale s ďalšími bezpečnostnými a preventívnymi opatreniami. Je tu podujatie, ktoré má kolísku v Afrike a za sebou 28-ročnú tradíciu. Sleduje ho celý svet. Má svoju vážnosť a dôležitosť. Myslím si, že Európania stále podceňujú aký význam majú preteky pre africké krajiny, cez ktoré prechádza celý konvoj. V budúcnosti však musíme spraviť všetko pre to, aby sme zabránili ďalším tragickým úmrtiam," uviedol v cieli poslednej etapy súčasný riaditeľ pretekov Etienne Lavigne. Jednotliví účastníci majú viacero návrhov, ako spraviť preteky bezpečnejšími. Jedna z ciest vedie cez zníženie počtu štartujúcich, ďalšia cez zmenu trasy. V tomto roku sa postavilo v Lisabone na štart približne 700 strojov. "Naposledy sme zaznamenali smrť dieťaťa v roku 1996 a odvtedy je štartové pole približne rovnako široké," vyvracia prvú alternatívu Lavigne. Zástancom presunu trasy do menej obývaných častí kontinentu je Francúz Stephane Peterhansel, ktorý by si vedel predstaviť viac času stráveného v púštnych oblastiach. "Do niektorých krajín sa za súčasnej situácie nemôžeme vrátiť," oponuje Lavigne majúc na mysli najmä Alžírsko a Niger, kde pretrváva vysoké bezpečnostné riziko.



to;mj;de

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  6. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  9. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  1. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Women in business
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Bim Challenge 2019
  6. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  7. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  8. Grilovacia sezóna je zahájená!
  9. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  10. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 21 081
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 11 761
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 853
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 429
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 901
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 373
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 897
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 746
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 973
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 761

Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.