DAKAR AJ NAPRIEK TRAGÉDIÁM POKRAČUJE

Karavána sa nezastaví ani v roku 2007

DAKAR 16. januára (SITA, AFP) - Tragické úmrtia dvoch neplnoletých chlapcov v záverečných etapách 28. ročníka Rely Dakar nastolili opäť čierne otázniky nad ďalším pokračovaním slávneho podujatia.

Motoristická karavána križujúca náročné terény afrického kontinentu však ide ďalej a už teraz organizátori premýšľajú nad profilom ročníka 2007.
V kronike pretekov však zostane zapísané, že nad premiérovým triumfom Francúza Luca Alphanda (automobily), či španielskeho motocyklistu Marca Comu sa rozprestrel tieň dvoch detských obetí. V piatok si 13. etapa vypýtala život 10-ročného a v sobotu v 14. etape zahynul 12-ročný chlapec. Nehody so súťažným automobilom resp. sprievodným kamiónom rozšírili počet tohtoročných obetí na tri, pole štartujúcich opustil po tragickej smrti v Mauretánii aj austrálsky motocyklista Andy Caldecott.     
Celkovo už podujatie vo svojej histórii smútilo za mŕtvymi 51-krát. "Žiadne iné preteky by neprežili s takým počtom mŕtvych ako sa to darí Dakaru," napísal v pondelok francúzsky denník "La Liberation". Organizátori sú k tragédiam v krajinách, ktorými prechádza trasa, dosť citliví a otázku väčšej bezpečnosti účastníkov, ale aj divákov riešia takmer každoročne. Vlani po smrteľných haváriach motocyklistov, vrátane dvojnásobného víťaza Fabrizia Meoniho, prišli so znížením rýchlosti pre pretekárov na dvoch kolesách. "Samozrejme, že v roku 2007 sa Rely Dakar vráti, ale s ďalšími bezpečnostnými a preventívnymi opatreniami. Je tu podujatie, ktoré má kolísku v Afrike a za sebou 28-ročnú tradíciu. Sleduje ho celý svet. Má svoju vážnosť a dôležitosť. Myslím si, že Európania stále podceňujú aký význam majú preteky pre africké krajiny, cez ktoré prechádza celý konvoj. V budúcnosti však musíme spraviť všetko pre to, aby sme zabránili ďalším tragickým úmrtiam," uviedol v cieli poslednej etapy súčasný riaditeľ pretekov Etienne Lavigne. Jednotliví účastníci majú viacero návrhov, ako spraviť preteky bezpečnejšími. Jedna z ciest vedie cez zníženie počtu štartujúcich, ďalšia cez zmenu trasy. V tomto roku sa postavilo v Lisabone na štart približne 700 strojov. "Naposledy sme zaznamenali smrť dieťaťa v roku 1996 a odvtedy je štartové pole približne rovnako široké," vyvracia prvú alternatívu Lavigne. Zástancom presunu trasy do menej obývaných častí kontinentu je Francúz Stephane Peterhansel, ktorý by si vedel predstaviť viac času stráveného v púštnych oblastiach. "Do niektorých krajín sa za súčasnej situácie nemôžeme vrátiť," oponuje Lavigne majúc na mysli najmä Alžírsko a Niger, kde pretrváva vysoké bezpečnostné riziko.



to;mj;de

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  2. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  3. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 4 735
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 300
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 475
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 334
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 010
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 333
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 1 948
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 947
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 801
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 561

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková: Kiskov výber ma prekvapil, nečakala som to

Poslankyňa za Smer Jana Laššáková tvrdí, že Maďarič na sneme strany hovoril čiastočne aj z jej srdca.

EKONOMIKA

Šramko: Zásadná reforma? Naposledy pred piatimi rokmi

Vláda v rozpočte vytvára rezervy v stovkách miliónov eur.

ŠPORT

Froome mal počas Vuelty pozitívny dopingový test, hrozí mu aj odobranie titulu

Brit je štvornásobným víťazom Tour de France.

Neprehliadnite tiež

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.