Takmer každé piate auto predané v strednej a východnej Európe má logo Škoda.Podiel škodoviek na stredoeurópskom trhu vlani podľa mladoboleslavskej automobilky vzrástol.
Mladá Boleslav 19. januára (TASR) - Takmer každé piate auto predané v strednej a východnej Európe má logo Škoda.
Podiel škodoviek na stredoeurópskom trhu vlani podľa mladoboleslavskej automobilky vzrástol. "Zvýšili sme svoj podiel zo 17,8 % na 18,6 %," uviedol hovorca automobilky Evžen Krauskopf s tým, že v mnohých krajinách regiónu je značka lídrom na trhu.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Škode sa v roku 2005 darilo hlavne v Česku, Slovinsku a Maďarsku. Českým zákazníkom sa predalo o 5 % viac škodoviek hlavne vďaka veľmi dobrému odbytu octavií. Odbyt škodoviek rástol vlani rýchlejšie ako celý český trh s osobnými autami.
Najväčší nárast zaznamenala Škoda vlani v Slovinsku, kde sa predalo o 16,4 % áut viac ako v prechádzajúcom roku. "V Poľsku sme prvý raz v histórii značky lídrom trhu," doplnil Krauskopf. Škoda Auto je lídrom tiež v Česku, na Slovensku, v Bulharsku a Bosne a Hercegovine. "Dosiahli sme vlani historicky najlepšie výsledky predaja v Maďarsku, Rumunsku, na Ukrajine, v Srbsku, Bulharsku a Moldavsku," poznamenal Krauskopf. Nové rekordy predajov zaznamenala značka tiež v Litve, Lotyšsku a Estónsku. Škoda si však vlani pohoršila na Slovensku.
Firma zatiaľ nezverejnila výsledky zo všetkých krajín, už dnes je však isté, že pre Škodu bol minulý rok najúspešnejším v histórii - nielen podľa počtu predaných áut, ale aj zisku. "Bol to mimoriadne dobrý rok," povedal predseda predstavenstva Detlef Witting. Z pásov automobilky zišlo spolu 492 000 vozidiel, tržby vzrástli o pätinu.
Automobilka počíta s tým, že tento rok výroba prekročí hranicu pol milióna predaných vozidiel. Pomôcť k tomu má nový model Roomster, ktorý predstaví na začiatku marca na autosalóne v Ženeve. Predávať sa začne na jeseň.
Porastie tiež podiel áut vyrobených v zahraničí, firma oznámila nedávno stavbu nového spoločného závodu s materských koncernom Volkswagen v Rusku. K montážam v Indii, Kazachstane a na Ukrajine pribudne aj továreň v Číne. Do 5 rokov plánuje automobilka výrobu 800 000 áut ročne, zhruba štvrtina by pritom mala byť zhotovená v zahraničných závodoch.
Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.