SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Lexus LS 430 – vyššia latka v luxusnej triede

V týchto dňoch uvádza slovenský importér Toyota Slovakia na náš trh nový Lexus LS 430, tretiu generácia vlajkovej lode značky, Lexus GS 300 a Lexus RX 300. Lexus GS 430 nahrádza doterajší LS 400, ktorý sa začal vyrábať pred desiatimi rokmi a už vtedy vyt


voril nový štandard kvality, trvanlivosti, nízkeho hluku a životnosti. Lexus LS 430 ešte viac zvýrazňuje silné stránky predchádzajúceho modelu, poskytuje väčší pôžitok z jazdy, väčší jazdný komfort, vyššiu stabilitu a lepšiu ovládateľnosť. Má tiež najnižší koeficient odporu vzduchu vo svojej triede (Cx 0,25), čoho výsledkom je nižšia hladina aerodynamického hluku a nižšia spotreba paliva. Výrazne sa zväčšila aj veľkosť vnútorného priestoru vďaka zväčšeniu rázvoru, ale i zväčšeniu šírky a výšky vozidla. Nový motor V8 32V VVT-i má objem 4,3 l, výkon 281 k a krútiaci moment 417 Nm pri otáčkach 3600 min.-1. S počítačom riadenou samočinnou päťstupňovou prevodovkou zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h a spĺňa emisné predpisy Euro IV.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Elektronické riadenie motora patrí k najdokonalejším systémom, ktoré boli vyvinuté a kontroluje vstrekovanie a zapaľovanie zmesi 1000-krát za sekundu.
Motor s novou päťstupňovou elektronicky riadenou inteligentnou samočinnou prevodovkou Super ECT (Electronically Controlled Transmission), ktorá dokáže prispôsobiť radenie jednotlivých stupňov štýlu jazdy vodiča a povahe vozovky. Prevodovka navyše spolupracuje s riadiacou jednotkou motora a dokáže tak v čase preraďovania znížiť krútiaci moment, aby bolo preradenie úplne nebadateľné. Rozpozná stúpanie a klesanie. Pri jazde do kopca zbytočne nezaraďuje vyšší prevodový stupeň. Pri jazde z kopca podradí na 3. prevodový stupeň a vozidlo využíva brzdný účinok motora.

Inteligentný systém elektronického riadenia škrtiacej klapky ETCS-i (Electronic Throttle Control System – inteligent) využíva zasa informácie z riadiacej jednotky motora na nastavenie polohy škrtiacej klapky, čím sa zabezpečuje dostatočný krútiaci moment v akejkoľvek situácii. Výsledkom je plynulejšia jazda bez častého preraďovania. Napríklad pri jazde do kopca, keď auto pomaly stráca rýchlosť, štandardná samočinná prevodovka podradí, Lexus LS 430 pomocou systémov ETCS-i a „Torque Activated Powertrain control“ zvýši výkon motora zmenou polohy škrtiacej klapky a vozidlo nemusí podradiť. Oba systémy spolupracujú aj so systémom riadenia jazdy na snehu (snow mode), s tempomatom a so systémami VSC (Vehicle Stability Control) a TRC (Traction Control).

SkryťVypnúť reklamu

Motor je vybavený aj systémom ACIS (Acoustic Control Induction System), ktorý tiež zvyšuje krútiaci moment motora, najmä pri nízkych rýchlostiach. Zmena krútiaceho momentu sa dosahuje zmenou efektívnej dĺžky sacieho potrubia. Systém VVT-i zasa zlepšuje priebeh krútiaceho momentu a výkonu v celom rozsahu otáčok plynulou zmenou časovania otvárania sacích ventilov.

Vďaka spomenutým systémom patrí pohonná jednotka Lexusu LS 430 k tým najdokonalejším na svete. Po úpravách podvozku poskytuje LS 430 vodičovi istotu a stabilitu pri všetkých jazdných podmienkach, zlepšuje manévrovateľnosť a stabilitu. Viacprvkové zavesenie kolies s nízkotlakovými dvojčinnými tlmičmi je základom pre solídne odpruženie. Úplnou novinkou je elektronicky regulovateľné pneumatické odpruženie. Systém udržuje svetlú výšku vozidla na požadovanej úrovni bez ohľadu na počet pasažierov a možno ju zvýšiť až o 20 mm. Pri vyšších rýchlostiach sa svetlá výška vozidla automaticky zníži, aby sa zabezpečila dostatočná úroveň stability a nízka hladina odporu vzduchu. Lexus LS 430 má obuté pneumatiky 225/55 R17 špeciálne vyvinuté pre tento model.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 308
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 10 393
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 412
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 736
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 437
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 942
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 2 877
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 597
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


1 h
Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


4 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 14 h

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Jozef Javurek: Kurátor
  5. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  6. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  7. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  8. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 975
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 607
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 624
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 863
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 596
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 497
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 399
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 227
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu