Dacia Logan – kombi verzia a nové motory

Ponuka zo strany Dacie jedinou verziou Loganu s dvomi motormi ani zďaleka nekončí. Začiatkom tohto roka sa pod kapotou Loganu objavia nové motory 1,5 dCi a 1,6 16V. Neskôr pribudne ďalšia verzia karosérie.

Predaj Dacie Logan sa rozbehol už na všetkých cieľových trhoch a zostáva čakať, či sa naplní sen koncernu Renault o mimoriadnom komerčnom úspechu ich cenového a priestorového zázraku. Ponuka zo strany Dacie jedinou verziou Loganu s dvomi motormi ani zďaleka nekončí. Začiatkom tohto roka sa pod kapotou Loganu objaví naftový motor 1,5 dCi a neskôr aj šestnásťventilový benzínový štvorvalec 1,6 16V s výkonom 78 kW (107k). Na vybraných trhoch EU (západná Európa) štandardná výbava obsahuje ABS a dva airbagy a v rámci celej EU sa rozširuje záruka na tri roky alebo 100 000 km. Všetky motory budú postupne pre potreby európskeho trhu upravené tak, aby spĺňali emisnú normu Euro 4. Naftový motor 1,5 dCi je pripravený na dve alternatívy výkonu a emisií. Verzia spĺňajúca normu Euro 3 má výkon 48 kW (65k) a jednoduché turbodúchadlo. Silnejšia verzia 1,5 dCi už spĺňa normu Euro 4 , dosahuje mierne vyšší výkon 50 kW (70k) a okrem modifikovaného vstrekovania má medzichladič stlačeného vzduchu. Dacia Logan s naftovým motorom nebude „trhač asfaltu“, pretože na dosiahnutie sto kilometrovej rýchlosti potrebuje 15,5 s a maximálna rýchlosť nepresiahne 155 km/h. V kombinovanom režime však motor spotrebuje 4,8 l/100 km. Pre ilustráciu dodávame, že Dacia Logan 1,4 i , ktorú máme na dlhodobý test, spotrebuje v priemere 6,8 l/100 km. V súčasnosti máme na tachometri už 46 000 km a test sa blíži ku koncu. V priebehu ostatných 15 000 km spotreba klesla na 6,6 l/100 km.

K najočakávanejším lacným novinkám tohto roka patrí druhá karosárska verzia kombi, ktorú už Renault testuje vo všetkých kútoch sveta. Podľa všetkého počítačová kreácia modelu kombi bude vzdialená od skutočnosti, pretože Logan kombi má byť auto postavené na spôsob Renault Kangoo a Citroen Berlingo. Renault si totiž veľa sľubuje od úžitkovej verzie, ktorá môže mať teoreticky zadné krídlové dvere.

Logan v prvom roku existencie neporazil najpredávanejšie malé automobily segmentu B a zaostal aj za Škodou Octavia, najpredávanejším vozidlom nižšej strednej triedy na Slovensku. Podľa štatistiky Združenia automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR) sa v roku 2005 na slovenskom trhu s novými automobilmi predalo 1137 kusov Dacie Logan, 1260 ks modelov Octavia Tour sedan, 2901 modelov Octavia II. sedan. Logan sa tak stal tretím najpredávanejším modelom nižšej strednej triedy. ZAP SR eviduje Daciu Logan v kategórii malých automobilov, pritom Dacia Logan patrí vonkajšími rozmermi, rázvorom náprav a vnútorným priestorom do nižšej strednej triedy. Podľa odhadov by nástup kombi verzie mohol zlepšiť predaj Loganu o 25 až 30 %.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 136
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 378
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 077
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 334
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 206
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 610
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 835

Blogy SME

  1. Milan Zaťko: Ficoizmus s ľudskou tvárou.
  2. Pavel Pospíšil: (Proti)Ústavný „PUČ“ ?
  3. Tibor Paulen: Kto otáča klimatickým termostatom ? - 4.časť: oceány
  4. Helena Smihulova Laucikova: Nehrám sa
  5. Viera Polakovičová: Jun Märkl výborne dirigoval francúzsku hudbu
  6. Marek Strapko: Posilka v byte - pozor na susedov!
  7. Miro Jankes: Dnešná inverzia
  8. Miroslav Makyta: Odstavte Fica !
  1. Paula Kentošová: Skončila som na psychiatrii 11 743
  2. Monika Nagyova: Bratislavská reality show v MHD 8 103
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zsuzsovú môže spájať s Pentou Lexov človek 6 459
  4. Jana Žilková: Dievča s biliónmi na účte 6 313
  5. Rudolf Pado: Ďakujem, pani Čaputová 5 970
  6. Miroslav Žiak: Raw koláče sú síce zdravšie, ale... 4 986
  7. Martin Balušík: Spoznávanie Ukrajiny - zážitky z cesty 3 471
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kto pomáhal Zsuzsovej? 3 429