SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Dacia Logan – kombi verzia a nové motory

Ponuka zo strany Dacie jedinou verziou Loganu s dvomi motormi ani zďaleka nekončí. Začiatkom tohto roka sa pod kapotou Loganu objavia nové motory 1,5 dCi a 1,6 16V. Neskôr pribudne ďalšia verzia karosérie.

Predaj Dacie Logan sa rozbehol už na všetkých cieľových trhoch a zostáva čakať, či sa naplní sen koncernu Renault o mimoriadnom komerčnom úspechu ich cenového a priestorového zázraku. Ponuka zo strany Dacie jedinou verziou Loganu s dvomi motormi ani zďaleka nekončí. Začiatkom tohto roka sa pod kapotou Loganu objaví naftový motor 1,5 dCi a neskôr aj šestnásťventilový benzínový štvorvalec 1,6 16V s výkonom 78 kW (107k). Na vybraných trhoch EU (západná Európa) štandardná výbava obsahuje ABS a dva airbagy a v rámci celej EU sa rozširuje záruka na tri roky alebo 100 000 km. Všetky motory budú postupne pre potreby európskeho trhu upravené tak, aby spĺňali emisnú normu Euro 4. Naftový motor 1,5 dCi je pripravený na dve alternatívy výkonu a emisií. Verzia spĺňajúca normu Euro 3 má výkon 48 kW (65k) a jednoduché turbodúchadlo. Silnejšia verzia 1,5 dCi už spĺňa normu Euro 4 , dosahuje mierne vyšší výkon 50 kW (70k) a okrem modifikovaného vstrekovania má medzichladič stlačeného vzduchu. Dacia Logan s naftovým motorom nebude „trhač asfaltu“, pretože na dosiahnutie sto kilometrovej rýchlosti potrebuje 15,5 s a maximálna rýchlosť nepresiahne 155 km/h. V kombinovanom režime však motor spotrebuje 4,8 l/100 km. Pre ilustráciu dodávame, že Dacia Logan 1,4 i , ktorú máme na dlhodobý test, spotrebuje v priemere 6,8 l/100 km. V súčasnosti máme na tachometri už 46 000 km a test sa blíži ku koncu. V priebehu ostatných 15 000 km spotreba klesla na 6,6 l/100 km.

K najočakávanejším lacným novinkám tohto roka patrí druhá karosárska verzia kombi, ktorú už Renault testuje vo všetkých kútoch sveta. Podľa všetkého počítačová kreácia modelu kombi bude vzdialená od skutočnosti, pretože Logan kombi má byť auto postavené na spôsob Renault Kangoo a Citroen Berlingo. Renault si totiž veľa sľubuje od úžitkovej verzie, ktorá môže mať teoreticky zadné krídlové dvere.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Logan v prvom roku existencie neporazil najpredávanejšie malé automobily segmentu B a zaostal aj za Škodou Octavia, najpredávanejším vozidlom nižšej strednej triedy na Slovensku. Podľa štatistiky Združenia automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR) sa v roku 2005 na slovenskom trhu s novými automobilmi predalo 1137 kusov Dacie Logan, 1260 ks modelov Octavia Tour sedan, 2901 modelov Octavia II. sedan. Logan sa tak stal tretím najpredávanejším modelom nižšej strednej triedy. ZAP SR eviduje Daciu Logan v kategórii malých automobilov, pritom Dacia Logan patrí vonkajšími rozmermi, rázvorom náprav a vnútorným priestorom do nižšej strednej triedy. Podľa odhadov by nástup kombi verzie mohol zlepšiť predaj Loganu o 25 až 30 %.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 906
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 17 948
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 391
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 938
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 819
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 220
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 278
  8. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 2 793
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po rokovaní o zostavení vlády po voľbách vo februári 2020.

Bez SaS môže mať vládna koalícia pri opatreniach problém.


18 h
Poľovnícka chata v obci Čifáre, v ktorej sa stretávali Robert Fico a spol.

Sťažnosť vyšetrovateľa Juhása zamietla prokurátorka, ktorá priťažila aj čurillovcom.


15 h
The Sandman je hitom Netflixu.

Gaiman sa asi nedá adaptovať, ani Netflix to nevedel.


1 h
Pohľad na Záporožskú atómovú elektráreň pri meste Enerhodar na juhovýchode Ukrajiny.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Je suis fan
  2. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  3. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  4. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  5. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  6. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  8. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 383
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 634
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 029
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 419
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 181
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 975
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 942
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 411
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu