SME

BMW Z4 coupé – konečne sériová podoba

BMW Z4 Coupé je na svete. Po jesennej premiére štúdie BMW Concept Coupé prichádza na rad predstavenie sériového modelu. BMW s ním vyrukuje na autosalóne v Ženeve.

Mnoho novinárov i priaznivcov modro-bielej vrtule z Mníchova očakávalo na jesennom autosalóne vo Frankfurte premiéru BMW Z4 Coupé v sériovej verzii. Automobilka BMW si však nechala časovú rezervu a do Frankfurtu priviezla iba koncept avizujúci príchod Z4 Coupé. Dokonca sa začalo špekulovať o tom, či Z4 Coupé bude vôbec existovať. Teraz je jasné, že už v Ženeve (marec 2006) uvidíme hotový sériový model.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Základnou pohonnou jednotkou pre výsostne športové kupé bude radový šesťvalec , najľahší a najsilnejší sériový motor vo svojej objemovej kategórii. Riadiaca jednotka motora bude naladená na ten istý výkon 195 kW (265k) ako v BMW 130i. Dvojmiestne kupé s batožinovým priestorom objemu 340 l poskytne poriadnu dávku radosti z jazdy, pretože vodič sedí takmer uprostred vozidla (po dĺžke), rozloženie hmotnosti na nápravy je rovnomerné a BMW Z4 Coupé sa môže pýšiť extrémne nízko položeným ťažiskom. S poháňanou zadnou nápravou zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Okrem dvoch typov prevodoviek, (manuálna a automatická) bude v ponuke aj stabilizačný systém DSC doplnený systémom CBC redukujúcim pretáčavé správanie v zákrutách, najmä v ich úvodnej fáze pri súčasnom brzdení a podraďovaní.

SkryťVypnúť reklamu

BMW vynechalo vo svojom programe M verziu radu 1 a ponúka „iba“ M Paket pre verziu 130i. V prípade Z4 Coupé zostane úzka skupina zákazníkov i obdivovateľov značky spokojná, pretože neskôr vznikne aj BMW Z4 M Coupé. Verzia M zostane pri šesťvalcových motoroch, konkrétne pri dobre známom agregáte 3,2 s výkonom 252 kW (343 k). Kvôli lepšiemu prenosu sily na cestu bude poháňaná zadná náprava vybavená samosvorným diferenciálom. BMW Z4 M Coupé vďaka použitej technike a kolesám priemeru 18 palcov pokorí stovku za 5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h (limitovanú).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 064
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 863
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 066
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 879
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 172
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 793
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 758
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 328
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 745
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 681
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 807
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 373
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 590
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu