SME

BMW Z4 coupé – konečne sériová podoba

BMW Z4 Coupé je na svete. Po jesennej premiére štúdie BMW Concept Coupé prichádza na rad predstavenie sériového modelu. BMW s ním vyrukuje na autosalóne v Ženeve.

Mnoho novinárov i priaznivcov modro-bielej vrtule z Mníchova očakávalo na jesennom autosalóne vo Frankfurte premiéru BMW Z4 Coupé v sériovej verzii. Automobilka BMW si však nechala časovú rezervu a do Frankfurtu priviezla iba koncept avizujúci príchod Z4 Coupé. Dokonca sa začalo špekulovať o tom, či Z4 Coupé bude vôbec existovať. Teraz je jasné, že už v Ženeve (marec 2006) uvidíme hotový sériový model.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Základnou pohonnou jednotkou pre výsostne športové kupé bude radový šesťvalec , najľahší a najsilnejší sériový motor vo svojej objemovej kategórii. Riadiaca jednotka motora bude naladená na ten istý výkon 195 kW (265k) ako v BMW 130i. Dvojmiestne kupé s batožinovým priestorom objemu 340 l poskytne poriadnu dávku radosti z jazdy, pretože vodič sedí takmer uprostred vozidla (po dĺžke), rozloženie hmotnosti na nápravy je rovnomerné a BMW Z4 Coupé sa môže pýšiť extrémne nízko položeným ťažiskom. S poháňanou zadnou nápravou zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Okrem dvoch typov prevodoviek, (manuálna a automatická) bude v ponuke aj stabilizačný systém DSC doplnený systémom CBC redukujúcim pretáčavé správanie v zákrutách, najmä v ich úvodnej fáze pri súčasnom brzdení a podraďovaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

BMW vynechalo vo svojom programe M verziu radu 1 a ponúka „iba“ M Paket pre verziu 130i. V prípade Z4 Coupé zostane úzka skupina zákazníkov i obdivovateľov značky spokojná, pretože neskôr vznikne aj BMW Z4 M Coupé. Verzia M zostane pri šesťvalcových motoroch, konkrétne pri dobre známom agregáte 3,2 s výkonom 252 kW (343 k). Kvôli lepšiemu prenosu sily na cestu bude poháňaná zadná náprava vybavená samosvorným diferenciálom. BMW Z4 M Coupé vďaka použitej technike a kolesám priemeru 18 palcov pokorí stovku za 5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h (limitovanú).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 654
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 259
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 793
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 760
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 963
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 452
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 3 211
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 539
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Kresťania v strednej Európe v boji proti fašizmu. Štvrtá časť - Atentát na Heydricha.
  2. Martin Turčan: Keď stretnete na ulici voliča Smeru, rehumanizujte sa!
  3. Ivan Mlynár: Vyšetrovatelia policajnej inšpekcie – líhať si večer do postele s čistým svedomím neoceníte len vy.
  4. Rado Surovka: Ako poraziť Fica ?
  5. Irena Šimuneková: Vlkolínec, dedinka, kde sa zastavil čas...
  6. Julius Kravjar: Slovenské vody liečivé (2)
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vražda na ostrove Molat: zlato, cudzie DNA a nájdená loď. Podozrivý Slovák ostáva vo väzbe
  8. Katarina Strakova: Obecná kasa v Sklenom sa nekontrolovane otvára - nie pre občanov
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 947
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 598
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 206
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 772
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 5 649
  6. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 5 435
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 371
  8. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 358
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťZatvoriť reklamu