BMW Z4 coupé – konečne sériová podoba

BMW Z4 Coupé je na svete. Po jesennej premiére štúdie BMW Concept Coupé prichádza na rad predstavenie sériového modelu. BMW s ním vyrukuje na autosalóne v Ženeve.

Mnoho novinárov i priaznivcov modro-bielej vrtule z Mníchova očakávalo na jesennom autosalóne vo Frankfurte premiéru BMW Z4 Coupé v sériovej verzii. Automobilka BMW si však nechala časovú rezervu a do Frankfurtu priviezla iba koncept avizujúci príchod Z4 Coupé. Dokonca sa začalo špekulovať o tom, či Z4 Coupé bude vôbec existovať. Teraz je jasné, že už v Ženeve (marec 2006) uvidíme hotový sériový model.

Základnou pohonnou jednotkou pre výsostne športové kupé bude radový šesťvalec , najľahší a najsilnejší sériový motor vo svojej objemovej kategórii. Riadiaca jednotka motora bude naladená na ten istý výkon 195 kW (265k) ako v BMW 130i. Dvojmiestne kupé s batožinovým priestorom objemu 340 l poskytne poriadnu dávku radosti z jazdy, pretože vodič sedí takmer uprostred vozidla (po dĺžke), rozloženie hmotnosti na nápravy je rovnomerné a BMW Z4 Coupé sa môže pýšiť extrémne nízko položeným ťažiskom. S poháňanou zadnou nápravou zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Okrem dvoch typov prevodoviek, (manuálna a automatická) bude v ponuke aj stabilizačný systém DSC doplnený systémom CBC redukujúcim pretáčavé správanie v zákrutách, najmä v ich úvodnej fáze pri súčasnom brzdení a podraďovaní.

BMW vynechalo vo svojom programe M verziu radu 1 a ponúka „iba“ M Paket pre verziu 130i. V prípade Z4 Coupé zostane úzka skupina zákazníkov i obdivovateľov značky spokojná, pretože neskôr vznikne aj BMW Z4 M Coupé. Verzia M zostane pri šesťvalcových motoroch, konkrétne pri dobre známom agregáte 3,2 s výkonom 252 kW (343 k). Kvôli lepšiemu prenosu sily na cestu bude poháňaná zadná náprava vybavená samosvorným diferenciálom. BMW Z4 M Coupé vďaka použitej technike a kolesám priemeru 18 palcov pokorí stovku za 5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h (limitovanú).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 279
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 387
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 459
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 191
  5. Kam do tepla v januári? 1 763
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 577
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 550
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 433
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 147
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 914

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.