BMW Z4 Coupé je na svete. Po jesennej premiére štúdie BMW Concept Coupé prichádza na rad predstavenie sériového modelu. BMW s ním vyrukuje na autosalóne v Ženeve.
Mnoho novinárov i priaznivcov modro-bielej vrtule z Mníchova očakávalo na jesennom autosalóne vo Frankfurte premiéru BMW Z4 Coupé v sériovej verzii. Automobilka BMW si však nechala časovú rezervu a do
Frankfurtu priviezla iba koncept avizujúci príchod Z4 Coupé. Dokonca sa začalo špekulovať o tom, či Z4 Coupé bude vôbec existovať. Teraz je jasné, že už v Ženeve (marec 2006) uvidíme hotový sériový model.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Základnou pohonnou jednotkou pre výsostne športové kupé bude radový šesťvalec , najľahší a najsilnejší sériový motor vo svojej objemovej kategórii. Riadiaca jednotka motora bude naladená na ten istý výkon 195 kW (265k) ako v BMW 130i. Dvojmiestne kupé s batožinovým priestorom objemu 340 l poskytne poriadnu dávku radosti z
jazdy, pretože vodič sedí takmer uprostred vozidla (po dĺžke), rozloženie hmotnosti na nápravy je rovnomerné a BMW Z4 Coupé sa môže pýšiť extrémne nízko položeným ťažiskom. S poháňanou zadnou nápravou zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Okrem dvoch typov prevodoviek, (manuálna a automatická) bude v ponuke aj stabilizačný systém DSC doplnený systémom CBC redukujúcim pretáčavé správanie v zákrutách, najmä v ich úvodnej fáze pri súčasnom brzdení a podraďovaní.
BMW vynechalo vo svojom programe M verziu radu 1 a ponúka „iba“ M Paket pre verziu 130i. V prípade Z4 Coupé zostane úzka skupina zákazníkov i obdivovateľov značky spokojná, pretože neskôr vznikne aj BMW Z4 M Coupé. Verzia M zostane pri šesťvalcových motoroch, konkrétne pri dobre známom agregáte 3,2 s výkonom 252 kW (343 k). Kvôli lepšiemu prenosu sily na cestu bude poháňaná zadná náprava vybavená samosvorným diferenciálom. BMW Z4 M Coupé vďaka použitej technike a kolesám priemeru 18 palcov pokorí stovku za 5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h (limitovanú).