Porsche napriek prepadu v dopyte po aute Cayenne očakáva rekordný predaj

Stuttgart 29. januára (TASR) Výrobca športových automobilov Porsche smeruje napriek prepadu v dopyte po terénnom aute Cayenne k novému rekordu v predaji.

Predstavenstvo si na valnom zhromaždení vyslúžilo od akcionárov pochvalu za vstup do koncernu Volkswagen, ktorý Porsche stál niekoľko miliárd EUR.

"Za celý rok očakávame ďalší rast predaja na viac ako 90 000 áut, ako aj tomu zodpovedajúce zvýšenie obratu," uviedol predseda predstavenstva Wendelin Wiedeking pred 2 900 akcionármi. V 1. polovici fiškálneho roka, ktorý trvá do konca júla, predal vysokoziskový koncern 41 750 áut. Predaj je o 17 % vyšší ako v rovnakom období predchádzajúceho fiškálneho roka vďaka novým generáciám športových áut Carrera 911, Boxster a novému variantu modelu Cayman. Predaj modelu Cayenne však klesol o 12 % na 17 000 kusov.

Trochu slabšie ako rast predaja, ale stále ešte výrazne dvojmiestne sú nárasty obratu a prebytku do konca januára: tržby sa zvýšili o 15 % na 3,25 miliardy EUR, v prepočte 121,28 miliardy SKK, prebytok o 13 % na 167,5 milióna EUR. Vysoká úroveň výnosov by sa mala udržať aj napriek veľkým investíciám do 4. modelového radu (Panamera) a do motora s nízkou úrovňou škodlivých látok. Na trh čoskoro prídu nové drahé varianty modelov.

"Čísla ukazujú, že Porsche je na dobrej ceste," konštatovala Deutsche Bank. Analytici odhadujú, že obrat automobilky by sa do júla mohol zvýšiť na 100 000 áut, pripomenul v sobotňajšom vydaní nemecký denník Die Welt. V minulom roku dodal výrobca automobilov 88 400 športových a terénnych áut. Porsche samotné sa na dosiahnutie 6-miestneho čísla predaja zameria až v roku 2008, hoci koncern už 10 rokov ide od rekordu k rekordu.

K výhľadom na ziskovosť sa Porsche, tak ako obvykle, vyjadrilo neurčito a dalo do pozornosti "opäť vysokú úroveň výnosov." Výnosy by mohli v tomto roku zaťažiť "enormné" náklady na vývoj štvrtého radu modelu Panamera, plánovaného na rok 2009, ako aj na vývoj hybridného motora. Stovky miliónov odôvodnil Wiedeking: "Nemožno chcieť postaviť budúcnosť a nedať na to žiadne peniaze."

Oplatiť by sa mala aj kúpa 18,5 % akcií za 3 miliardy EUR od partnera, koncernu Vokswagen, s ktorým Porsche vyvinulo model Cayenne a ktorý by mal byť aj dodávateľom pre model Panamera. "Nie je dôvod kritizovať vstup do VW," uviedol Peter Maser zo združenia akcionárov DSW.

(1 EUR = 37,318 SKK)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 017
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 490
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 788
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 479
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 241
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 994
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 677
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 285

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.