SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Volvo S80 - premiéra v Ženeve

Volvo na ženevskom autosalóne predstaví druhú generáciu svojej najväčšej limuzíny S80. Nový model Volvo vyššej strednej triedy prichádza s dynamickým dizajnom, vyššou mierou komfortu a bezpečnosti.

Volvo na ženevskom autosalóne predstaví druhú generáciu svojej najväčšej limuzíny S80. Nový model Volvo vyššej strednej triedy prichádza s dynamickým dizajnom, vyššou mierou komfortu a bezpečnosti.

V praxi to znamená tradične decentné línie nové technológie a príkladnú ergonómiu. Klasická štvordverová limuzína so stupňovitou zadnou časťou karosérie si ponecháva typický dizajn Volvo. Modernizovaný podvozok môže byť na želanie vybavený tlmičmi s adaptívnou elektronickou reguláciou charakteristiky Four-C, samozrejmosťou je elektronický trakčný a stabilizačný systém DSTC najnovšej generácie.

Úplnú novinku predstavuje benzínový radový šesťvalec s objemom 3,2 litra, ktorý sa bude montovať naprieč v kombinácii s pohonom predných kolies i s pohonom všetkých kolies. Nahrádza doterajší motor s objemom 2,9 litra a prekonáva ho výkonom 175 kW (238 k) i maximálnym krútiacim momentom 320 Nm.
Motor novej konštrukcie vyniká kompaktnými rozmermi – šírka 625 mm je iba o 3 mm väčšia ako šírka radového päťvalca s objemom 2,5 litra. Agregát je vybavený štvorventilovou technikou a ventilovým rozvodom 2xOHC s variabilným časovaním VCT (Variable Cam Timing) a systémom zmeny profilu vačiek CPS (Cam Profile Switching) pre nasávacie ventily. Šesťvalec sa štandardne kombinuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Geartronic, umožňujúcou aj poloautomatické (manuálne radenie).

Po prvý raz v histórii bude pre najväčšiu limuzínu značky Volvo k dispozícii aj osemvalcový motor - benzínový V8 z modelu XC90. Tento motor s objemom 4,4 a výkonom 232 kW (315 k) je vybavený až štyrmi riadenými katalyzátormi a spĺňa nielen emisnú normu Euro IV ale aj prísne kalifornské predpisy ULEV II. Osemvalec poháňa štandardne všetky štyri kolesá a bude sa kombinovať výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Geartronic.

Základnou pohonnou jednotkou pre Volvo S80 bude benzínový päťvalec 2,5 litra s nízkotlakovým prepĺňaním a výkonom 147 kW (200 k). Ako zvlášť úsporné motory budú na výber päťvalcové turbodiesle s výkonom 120 kW (163 k) a 136 kW (185 k).
V rámci súčasnej technickej úrovne vyššej strednej triedy nesmú vo S 80 chýbať adaptívne bi-xenónové reflektory, natáčajúce sa do zákruty, radarový tempomat Adaptive Cruise Control alebo ventilované sedadlá. Unikát predstavuje systém diaľkového ovládania PCC (Personal Car Communicator), ktorý umožňuje na diaľku preskúmať bezpečnostný stav vozidla. Špeciálne pre S80 bola v spolupráci so značkami Alpine, Dynaudio a Dolby Laboratories vyvinutá audiosústava kategórie high-end s multikanálovým priestorovým ozvučením. Nové Volvo S80 bude mať na Slovensku premiéru 21. marca 2006 (Autosalón Bratislava).





Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  2. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  5. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  7. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  8. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  9. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 485
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 059
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 809
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 533
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 363
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 4 560
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 984
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 105
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 416
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

K prevratu by malo podľa Zelenského dôjsť z prvého na druhého decembra.


23 h
Lieky proti covidu od spoločnosti Merck.

Porovnali sme ich v štyroch kategóriách.


28. nov
Novej republike prišiel zablahoželať aj princ Charles.

Barbados získal nezávislosť v roku 1966, od utorka je republikou.


3 h
Mariana Čengel-Solčanská.

Jazyk má strategický význam, obsahuje identitu národa. Môže zaniknúť ľahšie, než by sme predpokladali.


Mariana Čengel Solčanská 28. nov

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


5 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Andy Nosko: Dysfunkcia mozgu Igora Matoviča ako časovaná bomba
  2. Marek Mačuha: Povinná vakcinácia revisited
  3. Jano Richter: § 'Všeobecné ohrozenie' versus Robert F. a antivaxeri
  4. Julius Kravjar: ANTIPLAG systémy: Turnitin sa stáva vysoko dominantným hráčom na trhu
  5. Marián Lukáč: Blog č. 57- Vzdelávanie, školstvo a zelené investície
  6. Jana Hanuliaková: Pol milióna ľudí na Slovensku bez pitnej vody z verejného vodovodu.
  7. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  8. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 184
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 802
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 075
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 942
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 859
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 301
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 018
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 799
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu