Volvo na ženevskom autosalóne predstaví druhú generáciu svojej najväčšej limuzíny S80. Nový model Volvo vyššej strednej triedy prichádza s dynamickým dizajnom, vyššou mierou komfortu a bezpečnosti.
V praxi to znamená tradične decentné línie nové technológie a príkladnú ergonómiu. Klasická štvordverová limuzína so stupňovitou zadnou časťou karosérie si ponecháva typický dizajn Volvo. Modernizovaný podvozok môže byť na želanie vybavený tlmičmi s adaptívnou elektronickou reguláciou charakteristiky Four-C, samozrejmosťou je elektronický trakčný a stabilizačný systém DSTC najnovšej generácie.
Úplnú novinku predstavuje benzínový radový šesťvalec s objemom 3,2 litra, ktorý sa bude montovať naprieč v kombinácii s pohonom predných kolies i s pohonom všetkých kolies. Nahrádza doterajší motor s objemom 2,9 litra a prekonáva ho výkonom 175 kW (238 k) i maximálnym krútiacim momentom 320 Nm.
Motor novej konštrukcie vyniká kompaktnými rozmermi – šírka 625 mm je iba o 3 mm väčšia ako šírka radového päťvalca s objemom 2,5 litra. Agregát je vybavený štvorventilovou technikou a ventilovým rozvodom 2xOHC s variabilným časovaním VCT (Variable Cam Timing) a systémom zmeny profilu vačiek CPS (Cam Profile Switching) pre nasávacie ventily. Šesťvalec sa štandardne kombinuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Geartronic, umožňujúcou aj poloautomatické (manuálne radenie).
Po prvý raz v histórii bude pre najväčšiu limuzínu značky Volvo k dispozícii aj osemvalcový motor - benzínový V8 z modelu XC90. Tento motor s objemom 4,4 a výkonom 232 kW (315 k) je vybavený až štyrmi riadenými katalyzátormi a spĺňa nielen emisnú normu Euro IV ale aj prísne kalifornské predpisy ULEV II. Osemvalec poháňa štandardne všetky štyri kolesá a bude sa kombinovať výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Geartronic.
Základnou pohonnou jednotkou pre Volvo S80 bude benzínový päťvalec 2,5 litra s nízkotlakovým prepĺňaním a výkonom 147 kW (200 k). Ako zvlášť úsporné motory budú na výber päťvalcové turbodiesle s výkonom 120 kW (163 k) a 136 kW (185 k).
V rámci súčasnej technickej úrovne vyššej strednej triedy nesmú vo S 80 chýbať adaptívne bi-xenónové reflektory, natáčajúce sa do zákruty, radarový tempomat Adaptive Cruise Control alebo ventilované sedadlá. Unikát predstavuje systém diaľkového ovládania PCC (Personal Car Communicator), ktorý umožňuje na diaľku preskúmať bezpečnostný stav vozidla. Špeciálne pre S80 bola v spolupráci so značkami Alpine, Dynaudio a Dolby Laboratories vyvinutá audiosústava kategórie high-end s multikanálovým priestorovým ozvučením. Nové Volvo S80 bude mať na Slovensku premiéru 21. marca 2006 (Autosalón Bratislava).