SME

Volvo S80 - premiéra v Ženeve

Volvo na ženevskom autosalóne predstaví druhú generáciu svojej najväčšej limuzíny S80. Nový model Volvo vyššej strednej triedy prichádza s dynamickým dizajnom, vyššou mierou komfortu a bezpečnosti.

Volvo na ženevskom autosalóne predstaví druhú generáciu svojej najväčšej limuzíny S80. Nový model Volvo vyššej strednej triedy prichádza s dynamickým dizajnom, vyššou mierou komfortu a bezpečnosti.

V praxi to znamená tradične decentné línie nové technológie a príkladnú ergonómiu. Klasická štvordverová limuzína so stupňovitou zadnou časťou karosérie si ponecháva typický dizajn Volvo. Modernizovaný podvozok môže byť na želanie vybavený tlmičmi s adaptívnou elektronickou reguláciou charakteristiky Four-C, samozrejmosťou je elektronický trakčný a stabilizačný systém DSTC najnovšej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Úplnú novinku predstavuje benzínový radový šesťvalec s objemom 3,2 litra, ktorý sa bude montovať naprieč v kombinácii s pohonom predných kolies i s pohonom všetkých kolies. Nahrádza doterajší motor s objemom 2,9 litra a prekonáva ho výkonom 175 kW (238 k) i maximálnym krútiacim momentom 320 Nm.
Motor novej konštrukcie vyniká kompaktnými rozmermi – šírka 625 mm je iba o 3 mm väčšia ako šírka radového päťvalca s objemom 2,5 litra. Agregát je vybavený štvorventilovou technikou a ventilovým rozvodom 2xOHC s variabilným časovaním VCT (Variable Cam Timing) a systémom zmeny profilu vačiek CPS (Cam Profile Switching) pre nasávacie ventily. Šesťvalec sa štandardne kombinuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Geartronic, umožňujúcou aj poloautomatické (manuálne radenie).

SkryťVypnúť reklamu

Po prvý raz v histórii bude pre najväčšiu limuzínu značky Volvo k dispozícii aj osemvalcový motor - benzínový V8 z modelu XC90. Tento motor s objemom 4,4 a výkonom 232 kW (315 k) je vybavený až štyrmi riadenými katalyzátormi a spĺňa nielen emisnú normu Euro IV ale aj prísne kalifornské predpisy ULEV II. Osemvalec poháňa štandardne všetky štyri kolesá a bude sa kombinovať výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Geartronic.

Základnou pohonnou jednotkou pre Volvo S80 bude benzínový päťvalec 2,5 litra s nízkotlakovým prepĺňaním a výkonom 147 kW (200 k). Ako zvlášť úsporné motory budú na výber päťvalcové turbodiesle s výkonom 120 kW (163 k) a 136 kW (185 k).
V rámci súčasnej technickej úrovne vyššej strednej triedy nesmú vo S 80 chýbať adaptívne bi-xenónové reflektory, natáčajúce sa do zákruty, radarový tempomat Adaptive Cruise Control alebo ventilované sedadlá. Unikát predstavuje systém diaľkového ovládania PCC (Personal Car Communicator), ktorý umožňuje na diaľku preskúmať bezpečnostný stav vozidla. Špeciálne pre S80 bola v spolupráci so značkami Alpine, Dynaudio a Dolby Laboratories vyvinutá audiosústava kategórie high-end s multikanálovým priestorovým ozvučením. Nové Volvo S80 bude mať na Slovensku premiéru 21. marca 2006 (Autosalón Bratislava).

SkryťVypnúť reklamu




SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 549
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 246
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 010
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 087
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 936
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 828
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 440
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 261
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 730
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 936
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 929
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 666
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 944
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu