Začiatok tohto roka bude zapísaný v histórii značky Mazda ako čas príchodu najsilnejšej limuzíny, akú kedy automobilka sériovo vyrábala. Mazda 6 MPS teraz prichádza v prevedení, ktoré dokáže konkurovať tak výkonným sedanom ako Mitsubishi Evo IX, prípadne Subaru Impreza Sti.
Dynamické črty karosérie modelového radu Mazda 6 prešli miernou modifikáciou, ktorá vychádza z čisto funkčných požiadaviek. O dynamiku vozidla sa v prevažnej miere stará benzínový štvorvalec objemu 2,3 l s priamym vstrekovaním paliva DISI a turbodúchadlom. Takto vybavený agregát vyvinie maximálny výkon 190 kW (260k) a krútiaci moment 380 Nm pri 3000 ot./ min. Štyri poháňané kolesá ponúknu motoru ďaleko lepšiu oporu než nával výkonu na jednu nápravu , preto Mazda siahla po pohone všetkých kolies Active Torque Split All-Wheel Drive system. V závislosti na povrchu a adhéznych podmienkach si vodič zvolí jeden z troch režimov riadenia diferenciálov a medzinápravovej spojky. Pre dokonalé vyžitie na hranici priľnavosti dostala Mazda MPS zadný diferenciál s limitovanou svornosťou. Športový sedan pokorí stovku za 6,6 s a
dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. Priemerná spotreba 10,2 l vyzerá na pomery vozidla tejto kategórie veľmi vábne, otázne je však jej dosiahnutie v reálnych podmienkach. Vrcholový model značky bude mať v sériovom prevedení šesť airbagov, xenónové svetlomety, DVD navigáciu s čítaním TMC správ, elektricky ovládané sedadlo vodiča s pamäťou a autorádio s pripojeným CD meničom. Mazda 6 MPS je luxusnejšie, pohodlnejšie ale iba o málo pomalšie vozidlo než konkurenčné Subaru Impreza STi a Mitsubishi Evo IX.