Mazda 6 MPS

Začiatok tohto roka bude zapísaný v histórii značky Mazda ako čas príchodu najsilnejšej limuzíny, akú kedy automobilka sériovo vyrábala. Mazda 6 MPS teraz prichádza v prevedení, ktoré dokáže konkurovať tak výkonným sedanom ako Mitsubishi Evo IX, príp

Začiatok tohto roka bude zapísaný v histórii značky Mazda ako čas príchodu najsilnejšej limuzíny, akú kedy automobilka sériovo vyrábala. Mazda 6 MPS teraz prichádza v prevedení, ktoré dokáže konkurovať tak výkonným sedanom ako Mitsubishi Evo IX, prípadne Subaru Impreza Sti.

Dynamické črty karosérie modelového radu Mazda 6 prešli miernou modifikáciou, ktorá vychádza z čisto funkčných požiadaviek. O dynamiku vozidla sa v prevažnej miere stará benzínový štvorvalec objemu 2,3 l s priamym vstrekovaním paliva DISI a turbodúchadlom. Takto vybavený agregát vyvinie maximálny výkon 190 kW (260k) a krútiaci moment 380 Nm pri 3000 ot./ min. Štyri poháňané kolesá ponúknu motoru ďaleko lepšiu oporu než nával výkonu na jednu nápravu , preto Mazda siahla po pohone všetkých kolies Active Torque Split All-Wheel Drive system. V závislosti na povrchu a adhéznych podmienkach si vodič zvolí jeden z troch režimov riadenia diferenciálov a medzinápravovej spojky. Pre dokonalé vyžitie na hranici priľnavosti dostala Mazda MPS zadný diferenciál s limitovanou svornosťou. Športový sedan pokorí stovku za 6,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. Priemerná spotreba 10,2 l vyzerá na pomery vozidla tejto kategórie veľmi vábne, otázne je však jej dosiahnutie v reálnych podmienkach. Vrcholový model značky bude mať v sériovom prevedení šesť airbagov, xenónové svetlomety, DVD navigáciu s čítaním TMC správ, elektricky ovládané sedadlo vodiča s pamäťou a autorádio s pripojeným CD meničom. Mazda 6 MPS je luxusnejšie, pohodlnejšie ale iba o málo pomalšie vozidlo než konkurenčné Subaru Impreza STi a Mitsubishi Evo IX.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Accessible Urban Living
  2. RPSP – A good intention ruined by execution
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Riešenia pre hnedú planétu
  6. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  7. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 17 412
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 747
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 633
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 142
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 443
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 945
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 774
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 685
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 533
  10. Slováci triedia lepšie 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

DOMOV

Dobré ráno: Ľudstvo prehralo, blíži sa zrod Skynetu?

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.