SME

Brutálny Terranaut a malé Pivo

Nissan na nadchádzajúci ženevský autosalón pripravil dva koncepčné automobily rozdielnych kategórií. Terranaut, ktorého konkrétnu podobu uvidíme až na autosalóne, je navrhnutý ako ťažké terénne vozidlo vhodné pre vedcov, geológov, archeológov a iných do

Nissan na nadchádzajúci ženevský autosalón pripravil dva koncepčné automobily rozdielnych kategórií. Terranaut, ktorého konkrétnu podobu uvidíme až na autosalóne, je navrhnutý ako ťažké terénne vozidlo vhodné pre vedcov, geológov, archeológov a iných dobrodruhov. Nissan Pivo patrí zase do ulíc veľkomesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Mobilné laboratórium
Kabína vozidla poskytne miesto pre troch pasažierov - vodiča, spolucestujúceho a jedného cestujúceho vzadu, kde je priestor s počítačovou konzolou určenou pre vedca alebo špecialistu, ktorý má k dispozícii aj komunikačné a analytické prístroje potrebné na prácu. Na strane spolujazdca sú len jedny dvere a na druhej strane sa nachádza dvoje dverí bez B stĺpika v strede. Vďaka tomuto riešeniu vznikol v kabíne priestor pre laboratórium. Devätnásťpalcové kolesá sú vybavené pneumatikami značky Goodyear vyvinutými špeciálne pre Nissan Terranaut. Na vývoj konceptu bola založená spoločnosť Nissan Design Europe so sídlom v Londýne.

SkryťVypnúť reklamu

 

Zabudnite na cúvanie
Nissan Pivo je z úplne iného súdka, určené na jazdu v meste a jeho blízkom okolí. Nissan sa totiž stále viac zaoberá myšlienkou nasadenia elektromobilu do ulíc mesta. Vozidlo poháňa výkonná lítium-iónová kompaktná batéria, ktorú vyvinul Nissan a elektrický Super Motor, takisto z dielne Nissan. Nissan navrhol pre model Pivo extrémne kompaktnú karosériu s dĺžkou iba 2,7 m. Napriek neveľkým vonkajším rozmerom sa vraj v kabíne odvezú traja cestujúci, pričom vodič sedí v strede pred dvojicou spolucestujúcich. Hlavným znakom modelu Pivo je systém otáčania jeho kabíny, ktorá sa dokáže otočiť o 360 ° a vodič už nikdy nebude musieť cúvať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 499
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 182
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 808
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 993
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 597
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 778
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 496
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  2. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  3. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  4. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  6. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  7. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  8. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 417
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 639
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 401
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 826
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 550
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 047
  7. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 032
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 862
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu