Bratislava 8. februára (TASR) - Oproti januáru predchádzajúceho roka je to zvýšenie o 7,24 %.
Najžiadanejšou značkou na Slovensku je Škoda s celkovým počtom registrácií 1 270 áut do 3,5 t nadobudnutých z oficiálneho dovozu a s trhovým podielom 26,14 %. Druhý Volkswagen dosiahol 9,28-% a tretí Peugeot 7,2-% podiel na trhu. Na 4. mieste sa umiestnil Citro‰n s trhovým podielom 5,87 %. Piaty bol Renault s 5,47-% a šiesty Seat s 5,02-% podielom na trhu. Siedmy Opel má podiel 4,69 %. So 4,45 % obsadil 8. miesto Ford. Prvú desiatku podľa podielu na trhu uzatváral Fiat s podielom 3,89 % a Suzuki s 3,5 %.
Rozdiely medzi trhovými podielmi najžiadanejších značiek sa neustále zmenšujú. Zatiaľ čo v januári 2005 bol najvyšší rozdiel medzi 10 najžiadanejšími značkami 32,35 %, v rovnakom období tohto roka sa znížil na 22,64 %. Na 10. miesto potrebovala tento rok značka Suzuki trhový podiel 3,5 %, kým v minulom roku bolo na 10. miesto potrebných len 2,25 %.
Rastúci trend pokračoval aj pri nákladných automobiloch. V januári tohto roka bolo zaregistrovaných 53 nových nákladných áut od 3,5 do 12 t, čo je o 12,77 % viac ako v januári roku 2005. Najžiadanejšia značka je Iveco s 30,19-% podielom na trhu, druhý Renault má podiel 13,21 % a tretí Mercedes-Benz 16,98 %.
Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 t vzrástol oproti januáru predchádzajúceho roka o 20,12 % na 203 vozidiel. Vedúcou značkou tejto kategórie je Scania s trhovým podielom 18,72 %, druhé Volvo dosiahlo podiel 17,73 % a tretí Mercedes-Benz 13,79 %.
V januári 2006 bolo zaregistrovaných 8 nových autobusov, čo je o 63,64 % menej ako za rovnaké obdobie vlani. Vedie Karosa so 62,5-% podielom na trhu pred značkami Irisbus, Scania a Renault, z ktorých každá má rovnaký, 12,5-% podiel.