KONEČNE 6-RÝCHLOSTNÁ PREVODOVKA PRE DIESEL

Honda Accord 2006

Športový sedan a priestranné kombi s unikátnym mechanizmom sklápania zadných sedadiel odštartovali v roku 2002 revolúciu, ktorá po období nevýrazných modelov postavila Hondu opäť na nohy. Odvtedy akoby chytila druhý dych a chŕli jeden atraktívny model za

Športový sedan a priestranné kombi s unikátnym mechanizmom sklápania zadných sedadiel odštartovali v roku 2002 revolúciu, ktorá po období nevýrazných modelov postavila Hondu opäť na nohy. Odvtedy akoby chytila druhý dych a chŕli jeden atraktívny model za druhým. To sa samozrejme prejavilo aj na predajoch, keď vlani zaznamenala v Európe už druhý za sebou idúci predajný rekord. Tento rok Honda plánuje ísť ešte vyššie, v čom jej má pômocť aj facelift modelového radu Accord, ktorý práve prichádza na náš trh. V rámci neho Accord dostal nový predný i zadný nárazník, modifikovanú prednú kapotu a na maske chladiča pribudla do stredu nová masívna lišta, ktorá mu aspoň podľa nášho názoru na kráse vôbec nepridala.

 

Kombi má prepracované prahové nástavce, nový dizajn zadných koncových svetiel, inak riešený strešný sppjler a nové strešné lyžiny (podstatne dlhšie ako tie predchádzajúce). Malá zmena sa dotkla aj interiéru, kde pôvodný volant nahradil nový, krajší a lepšie tvarovaný.
Pre priaznivcov špičkového naftového motora 2.2 i-CTDi sa najpodstatnejšia zmena udiala pod kapotou, kde pôvodnú 5-stupňovú manuálnu prevodovku konečne nahradila 6-stupňová, čo Accordu pomôže nie ani tak v zrýchlení z 0 na 100 km/h (9,4 s Accord 2004 a 9,3 s Accord 2006) ako v elasticite na jednotlivých prevodových stupňoch. Práve v zrýchlení na 3, 4 i 5 prevodovom stupni pri našom poslednom porovnávacom teste limuzín strednej triedy výrazne zaostával za konkurentmi kvôli absencii 6-rýchlostnej prevodovky, hoci v šprinte z 0 na 100 km/h dokázal s nimi držať krok. Nepatrne sa tiež zlepšila maximálna rýchlosť (210 proti 212 km/h) a spotreba (4,6 proti 4,5 l/100 km). Paleta benzínových motorov ostáva nezmenená. Obe pohonné jednotky (2.0 114 kW/155 k, 2.4 140 kW/190 k) sa dajú teraz kombinovať aj s 5-stupňovou automatickou prevodovkou.

Okrem toho výrobca rozšíril základnú výbavu. Všetky verzie budú odteraz štandardne vybavené aj stabilizačným systémom VSA, elektricky sklopnými vonkajšími zrkadlami, multifunkčným displejom a automatickou reguláciou hlasitosti autorádia. Novinkou je tiež ďalší, najluxusnejší stupeň výbavy Executive-E, ktorý má na rozdiel od klasického Executive naviac ešte adaptívny tempomat a kožou čalúnené sedadlá. Accord 2006 s motorom 2.0 vo výbave Comfort začína od 894.000 Sk (automat + 50.000 Sk). Diesel 2.2 i-CTDi vo výbave Sport si môžete kúpiť od 989.000 Sk a vrchol ponuky predstavuje verzia 2.4 Executive-E za 1.219.000 Sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 017
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 490
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 788
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 479
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 241
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 994
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 677
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 285

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.