SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
KONEČNE 6-RÝCHLOSTNÁ PREVODOVKA PRE DIESEL

Honda Accord 2006

Športový sedan a priestranné kombi s unikátnym mechanizmom sklápania zadných sedadiel odštartovali v roku 2002 revolúciu, ktorá po období nevýrazných modelov postavila Hondu opäť na nohy. Odvtedy akoby chytila druhý dych a chŕli jeden atraktívny model za

Športový sedan a priestranné kombi s unikátnym mechanizmom sklápania zadných sedadiel odštartovali v roku 2002 revolúciu, ktorá po období nevýrazných modelov postavila Hondu opäť na nohy. Odvtedy akoby chytila druhý dych a chŕli jeden atraktívny model za druhým. To sa samozrejme prejavilo aj na predajoch, keď vlani zaznamenala v Európe už druhý za sebou idúci predajný rekord. Tento rok Honda plánuje ísť ešte vyššie, v čom jej má pômocť aj facelift modelového radu Accord, ktorý práve prichádza na náš trh. V rámci neho Accord dostal nový predný i zadný nárazník, modifikovanú prednú kapotu a na maske chladiča pribudla do stredu nová masívna lišta, ktorá mu aspoň podľa nášho názoru na kráse vôbec nepridala.

 

Kombi má prepracované prahové nástavce, nový dizajn zadných koncových svetiel, inak riešený strešný sppjler a nové strešné lyžiny (podstatne dlhšie ako tie predchádzajúce). Malá zmena sa dotkla aj interiéru, kde pôvodný volant nahradil nový, krajší a lepšie tvarovaný.
Pre priaznivcov špičkového naftového motora 2.2 i-CTDi sa najpodstatnejšia zmena udiala pod kapotou, kde pôvodnú 5-stupňovú manuálnu prevodovku konečne nahradila 6-stupňová, čo Accordu pomôže nie ani tak v zrýchlení z 0 na 100 km/h (9,4 s Accord 2004 a 9,3 s Accord 2006) ako v elasticite na jednotlivých prevodových stupňoch. Práve v zrýchlení na 3, 4 i 5 prevodovom stupni pri našom poslednom porovnávacom teste limuzín strednej triedy výrazne zaostával za konkurentmi kvôli absencii 6-rýchlostnej prevodovky, hoci v šprinte z 0 na 100 km/h dokázal s nimi držať krok. Nepatrne sa tiež zlepšila maximálna rýchlosť (210 proti 212 km/h) a spotreba (4,6 proti 4,5 l/100 km). Paleta benzínových motorov ostáva nezmenená. Obe pohonné jednotky (2.0 114 kW/155 k, 2.4 140 kW/190 k) sa dajú teraz kombinovať aj s 5-stupňovou automatickou prevodovkou.

Okrem toho výrobca rozšíril základnú výbavu. Všetky verzie budú odteraz štandardne vybavené aj stabilizačným systémom VSA, elektricky sklopnými vonkajšími zrkadlami, multifunkčným displejom a automatickou reguláciou hlasitosti autorádia. Novinkou je tiež ďalší, najluxusnejší stupeň výbavy Executive-E, ktorý má na rozdiel od klasického Executive naviac ešte adaptívny tempomat a kožou čalúnené sedadlá. Accord 2006 s motorom 2.0 vo výbave Comfort začína od 894.000 Sk (automat + 50.000 Sk). Diesel 2.2 i-CTDi vo výbave Sport si môžete kúpiť od 989.000 Sk a vrchol ponuky predstavuje verzia 2.4 Executive-E za 1.219.000 Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 546
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 673
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 461
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 749
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 137
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 827
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 891
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 505
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 235
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 009
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L