SME

Honda Accord 2006

Športový sedan a priestranné kombi s unikátnym mechanizmom sklápania zadných sedadiel odštartovali v roku 2002 revolúciu, ktorá po období nevýrazných modelov postavila Hondu opäť na nohy. Odvtedy akoby chytila druhý dych a chŕli jeden atraktívny model za

Športový sedan a priestranné kombi s unikátnym mechanizmom sklápania zadných sedadiel odštartovali v roku 2002 revolúciu, ktorá po období nevýrazných modelov postavila Hondu opäť na nohy. Odvtedy akoby chytila druhý dych a chŕli jeden atraktívny model za druhým. To sa samozrejme prejavilo aj na predajoch, keď vlani zaznamenala v Európe už druhý za sebou idúci predajný rekord. Tento rok Honda plánuje ísť ešte vyššie, v čom jej má pômocť aj facelift modelového radu Accord, ktorý práve prichádza na náš trh. V rámci neho Accord dostal nový predný i zadný nárazník, modifikovanú prednú kapotu a na maske chladiča pribudla do stredu nová masívna lišta, ktorá mu aspoň podľa nášho názoru na kráse vôbec nepridala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

 

Kombi má prepracované prahové nástavce, nový dizajn zadných koncových svetiel, inak riešený strešný sppjler a nové strešné lyžiny (podstatne dlhšie ako tie predchádzajúce). Malá zmena sa dotkla aj interiéru, kde pôvodný volant nahradil nový, krajší a lepšie tvarovaný.
Pre priaznivcov špičkového naftového motora 2.2 i-CTDi sa najpodstatnejšia zmena udiala pod kapotou, kde pôvodnú 5-stupňovú manuálnu prevodovku konečne nahradila 6-stupňová, čo Accordu pomôže nie ani tak v zrýchlení z 0 na 100 km/h (9,4 s Accord 2004 a 9,3 s Accord 2006) ako v elasticite na jednotlivých prevodových stupňoch. Práve v zrýchlení na 3, 4 i 5 prevodovom stupni pri našom poslednom porovnávacom teste limuzín strednej triedy výrazne zaostával za konkurentmi kvôli absencii 6-rýchlostnej prevodovky, hoci v šprinte z 0 na 100 km/h dokázal s nimi držať krok. Nepatrne sa tiež zlepšila maximálna rýchlosť (210 proti 212 km/h) a spotreba (4,6 proti 4,5 l/100 km). Paleta benzínových motorov ostáva nezmenená. Obe pohonné jednotky (2.0 114 kW/155 k, 2.4 140 kW/190 k) sa dajú teraz kombinovať aj s 5-stupňovou automatickou prevodovkou.

Okrem toho výrobca rozšíril základnú výbavu. Všetky verzie budú odteraz štandardne vybavené aj stabilizačným systémom VSA, elektricky sklopnými vonkajšími zrkadlami, multifunkčným displejom a automatickou reguláciou hlasitosti autorádia. Novinkou je tiež ďalší, najluxusnejší stupeň výbavy Executive-E, ktorý má na rozdiel od klasického Executive naviac ešte adaptívny tempomat a kožou čalúnené sedadlá. Accord 2006 s motorom 2.0 vo výbave Comfort začína od 894.000 Sk (automat + 50.000 Sk). Diesel 2.2 i-CTDi vo výbave Sport si môžete kúpiť od 989.000 Sk a vrchol ponuky predstavuje verzia 2.4 Executive-E za 1.219.000 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 496
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 173
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 786
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 992
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 529
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 772
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 505
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  2. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  3. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  4. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  6. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  7. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  8. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 415
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 636
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 338
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 807
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 544
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 567
  7. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 5 978
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 862
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu