. Prvé exempláre tohto výkonného športiaka v len veľmi málo zmenenej „civilnej“ karosérii sa u predajcov Hondy objavili už v druhej polovici januára tohto roku.
Mediálne predstavenie naplánoval slovenský importér na koniec februára. A keďže stroje s takýmto výkonom dokážu takmer lietať, zoznamovacie jazdy s Hondou Civic Type-R sa konali, kde inde ak nie na letisku. Prítomní novinári mali možnosť overiť si jazdné vlastnosti skutočne dravého civica slalomom medzi kolíkmi. Akceleračné a dynamické vlastnosti zasa skúškou akcelerácie.
Honda Civic Type-R presvedčila, že je dôstojným nástupcom Integri Type-R a Accordu Type-R a výnimočne dynamickým automobilom s výbornými jazdnými vlastnosťami. O pohon sa stará nový dvojliter s vyspelou technológiou DOHC i-VTEC a šesťstupňová prevodovka s ručným radením. Má skvelých 200 konských síl pri otáčkach 7600.min-1 a najvyšší krútiaci moment 196 Nm pri 5900.min-1, maximálnu rýchlosť 235 km/h a „stovku“ z nuly dosiahne za 6,8 s. V normálnom režime jazdy by kombinovaná spotreba sa mala ustáliť na 8,9 l/100 km.
Autor: jg