SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Chevrolet Aveo - prvá jazda

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

Ďalší lacný sedan
Podľa prvých kilometrov na cestách Talianska a Slovinska usudzujeme, že Aveo môže za istých okolností miešať karty vo svojom segmente. Spomínané okolnosti sa vzťahujú najmä na cenu a štandardné vybavenie. Aveo má podľa prvých informácií stáť okolo 320 000 Sk. V tejto cene bude jeden airbag, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie, rádio s CD (vrátane MP3) a delené zadné sedadlá. Žiaľ posilňovač riadenia a airbag spolujazdca bude až v 2. stupni výbavy, ABS ešte vyššie. Chevrolet chce Aveo povýšiť na globálny model predávaný v 120 krajinách sveta s dôrazom na strednú a východnú Európu, Áziu a Južnú Ameriku. Štandardná výbava bude zrejme koordinovaná v závislosti od cieľového trhu.

Krásavec
Vplyv koncernu GM na dizajn nových modelov je viac ako osožný, pretože Aveo zaujalo dizajnom už na jessenom autosalóne IAA vo Frakfurte. Malý a fakt pekný sedan je oproti Kalosu dlhší (+7 cm) , vyšší (+1cm) a širší(+4 cm). Ako sa ukázalo na minimálne modifikovaný podvozok je nová karosérie poriadne sústo. Aveo sa v zákrutách dosť nakláňa a lepšie reakcie (presnosť) sme čakali aj od riadenia. V komforte i stabilite sa nám zdá istejšia Dacia Logan (verzia s posilňovačom riadenia). Naopak interiér má Aveo výrazne krajší a prepracovanejší ako konkurenti. Dokonca Aveo je zvon i zvnútra krajšie ako Fabia. Priestorové podmienky zodpovedajú rázvoru náprav 2480 mm (Honda City – 2450 mm, Fabia Sedan – 2460 mm, Dacia Logan – 2630 mm). Nová palubná doska dostala krajšie tvary, lepšie vypracovanie a príjemný povrch plastu. Batožinový priestor objemu 400 l nedokáže konkurovať najlepším, zároveň poskytne výrazne viac ako krátke verzie malých automobilov. Praktické i cenové prednosti Chevroletu Aveo sú už vopred dané, neznámou bola technická úroveň a podvozok. Podvozok so vzperami McPherson vpredu a vlečenými ramenami a torznou priečkou vzadu veľmi dobre znáša všetky nerovností cresty a vďaka rozchodu zadných kolies zväčšenému o 20 mm zaručuje vozidlu o poznanie presvedčivejšie jazdné vlastnosti než predchodca. Stále však patrí skôr medzi priemer svojej triedy.
Benzínový štvorvalec objemu 1,2 l a výkonu 53 kW(72 k) má an svoj objem relatívne slušný výkonn, v praxi bol trochu utlmený čo mohol spôsobiť nízky počtet najazdených kilometrov. Základný motor je kultivovaný a spojený s dobre urobenou prevodovkou. Práve prevodovka sa stala kameňom úrazu celkom dynamického väčšieho motora 1,4 16 V (70 kW/94k). Stará kulisa je nepresná a radenie tým pádom koplikované. Ani tento detail nám však nepokazil dojem z pekného sedanu s veľkým potenciálom. Dúfajme, že budúcnosť prinesie aj naftový motor. Aveo znamená veľký skok oproti predchádzajúcemu modelu Kalos v dizajne, vypracovaní a koncepcii interiéru. Zlepšenie podvozka už nie je také citeľné.

Aveo je meno , na ktoré bude konkurencia v kategórii lacných rodinných sedanov alergická. Konečný úspech nového Chevroletu závisí od ceny, pretože potenciál auta nemožno prehliadnuť.

 

 




Dizajn nepotrebuje komentár , zvlášť keď na testovaných exemplároch boli hliníkové kolesá s nížším profilom pneumatík, než ponúkne základná verzia s motorom 1,2. Nám učarovalo Aveo v žltej farbe (hodí sa k oblohe).

 

 




Typickí Slováci, akonáhle vidíme v zahraničí nápis, ktorý nám niečo pripomína, okamžite tomu venuje pozornosť. Pri pohľade na túto tabuľu sme začali uvažovať nad potenciálom nového Chevroleteu. Ak Aveo nebude mať dobrú cenu, tak svoju šancu na trhu nevyužije. Predchodca – Chevrolet Kalos je však v prvej desiatke najžiadanejších automobilov u nás. Aveo má teda slušný potenciál. Okrem priestranného interiéru ponúka stredne veľký batožinový priestor (400 l) s primeraným vstupným otvorom.

Na rozdiel od iných lacných sedanov, detaily karosérie sú veľmi pôsobivé. Krivky a ich prepracovanie ďaleko prevyšujú Daciu Logan i Fabiu Sedan.

 

 



 

Volant pochádza z Kalosa. Všetko ostatné je nové a hodnotnejšie. Za prevedenie niektorých detailov by sa nemuseli hanbiť ani drahšie vozidlá. Viac priestoru sme čakali v oblasti nôh vodiča.

 



 

Zadné sedadlá sú umiestené vyššie a dobre podopierajú stehná. Operadlá majú príjemnejší sklon, opierky hlavy lepší tvar než v minulosti. Pre nohy a hlavu je tam ale v porovnaní s Daciou menej miesta. Predné sedadlá s mäkkým bočným vedením zodpovedajú našim očakávaniam.

 

 

 

 





Jazdné vlastnosti neprekročili tieň predchádzajúcej generácie, hoci podvozok celkom dobre absorbuje nerovnosti a kmity karosérie pri prudkých manévroch. Aveo sa však v ostrých zákrutách citeľne nakláňa. Ak zoberieme do úvahy účel, na ktorý má Aveo slúžiť, jeho jazdné vlastnosti sú primerané. Riadeniu by prospel priamejší prevod.





Chevrolet Aveo má byť auto do koča aj do voza. Preto sme si s ním odbehli aj na vidiecke cesty, kde nás milo prekvalil komfort a dobre tlmené nerovnosti cesty.

 

 



 

Materiáloví inžinieri použili trik s povrchovou úpravou prístrojovky, ktorá je síce tvrdá, ale jej povrch vyzerá ako v drahších automobiloch s mäkkším plastom.









Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 765
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 920
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 641
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 004
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 731
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 434
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 831
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 476
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 306
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 152
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N