Chevrolet Aveo - prvá jazda

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

Ďalší lacný sedan
Podľa prvých kilometrov na cestách Talianska a Slovinska usudzujeme, že Aveo môže za istých okolností miešať karty vo svojom segmente. Spomínané okolnosti sa vzťahujú najmä na cenu a štandardné vybavenie. Aveo má podľa prvých informácií stáť okolo 320 000 Sk. V tejto cene bude jeden airbag, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie, rádio s CD (vrátane MP3) a delené zadné sedadlá. Žiaľ posilňovač riadenia a airbag spolujazdca bude až v 2. stupni výbavy, ABS ešte vyššie. Chevrolet chce Aveo povýšiť na globálny model predávaný v 120 krajinách sveta s dôrazom na strednú a východnú Európu, Áziu a Južnú Ameriku. Štandardná výbava bude zrejme koordinovaná v závislosti od cieľového trhu.

Krásavec
Vplyv koncernu GM na dizajn nových modelov je viac ako osožný, pretože Aveo zaujalo dizajnom už na jessenom autosalóne IAA vo Frakfurte. Malý a fakt pekný sedan je oproti Kalosu dlhší (+7 cm) , vyšší (+1cm) a širší(+4 cm). Ako sa ukázalo na minimálne modifikovaný podvozok je nová karosérie poriadne sústo. Aveo sa v zákrutách dosť nakláňa a lepšie reakcie (presnosť) sme čakali aj od riadenia. V komforte i stabilite sa nám zdá istejšia Dacia Logan (verzia s posilňovačom riadenia). Naopak interiér má Aveo výrazne krajší a prepracovanejší ako konkurenti. Dokonca Aveo je zvon i zvnútra krajšie ako Fabia. Priestorové podmienky zodpovedajú rázvoru náprav 2480 mm (Honda City – 2450 mm, Fabia Sedan – 2460 mm, Dacia Logan – 2630 mm). Nová palubná doska dostala krajšie tvary, lepšie vypracovanie a príjemný povrch plastu. Batožinový priestor objemu 400 l nedokáže konkurovať najlepším, zároveň poskytne výrazne viac ako krátke verzie malých automobilov. Praktické i cenové prednosti Chevroletu Aveo sú už vopred dané, neznámou bola technická úroveň a podvozok. Podvozok so vzperami McPherson vpredu a vlečenými ramenami a torznou priečkou vzadu veľmi dobre znáša všetky nerovností cresty a vďaka rozchodu zadných kolies zväčšenému o 20 mm zaručuje vozidlu o poznanie presvedčivejšie jazdné vlastnosti než predchodca. Stále však patrí skôr medzi priemer svojej triedy.
Benzínový štvorvalec objemu 1,2 l a výkonu 53 kW(72 k) má an svoj objem relatívne slušný výkonn, v praxi bol trochu utlmený čo mohol spôsobiť nízky počtet najazdených kilometrov. Základný motor je kultivovaný a spojený s dobre urobenou prevodovkou. Práve prevodovka sa stala kameňom úrazu celkom dynamického väčšieho motora 1,4 16 V (70 kW/94k). Stará kulisa je nepresná a radenie tým pádom koplikované. Ani tento detail nám však nepokazil dojem z pekného sedanu s veľkým potenciálom. Dúfajme, že budúcnosť prinesie aj naftový motor. Aveo znamená veľký skok oproti predchádzajúcemu modelu Kalos v dizajne, vypracovaní a koncepcii interiéru. Zlepšenie podvozka už nie je také citeľné.

Aveo je meno , na ktoré bude konkurencia v kategórii lacných rodinných sedanov alergická. Konečný úspech nového Chevroletu závisí od ceny, pretože potenciál auta nemožno prehliadnuť.

 

 




Dizajn nepotrebuje komentár , zvlášť keď na testovaných exemplároch boli hliníkové kolesá s nížším profilom pneumatík, než ponúkne základná verzia s motorom 1,2. Nám učarovalo Aveo v žltej farbe (hodí sa k oblohe).

 

 




Typickí Slováci, akonáhle vidíme v zahraničí nápis, ktorý nám niečo pripomína, okamžite tomu venuje pozornosť. Pri pohľade na túto tabuľu sme začali uvažovať nad potenciálom nového Chevroleteu. Ak Aveo nebude mať dobrú cenu, tak svoju šancu na trhu nevyužije. Predchodca – Chevrolet Kalos je však v prvej desiatke najžiadanejších automobilov u nás. Aveo má teda slušný potenciál. Okrem priestranného interiéru ponúka stredne veľký batožinový priestor (400 l) s primeraným vstupným otvorom.

Na rozdiel od iných lacných sedanov, detaily karosérie sú veľmi pôsobivé. Krivky a ich prepracovanie ďaleko prevyšujú Daciu Logan i Fabiu Sedan.

 

 



 

Volant pochádza z Kalosa. Všetko ostatné je nové a hodnotnejšie. Za prevedenie niektorých detailov by sa nemuseli hanbiť ani drahšie vozidlá. Viac priestoru sme čakali v oblasti nôh vodiča.

 



 

Zadné sedadlá sú umiestené vyššie a dobre podopierajú stehná. Operadlá majú príjemnejší sklon, opierky hlavy lepší tvar než v minulosti. Pre nohy a hlavu je tam ale v porovnaní s Daciou menej miesta. Predné sedadlá s mäkkým bočným vedením zodpovedajú našim očakávaniam.

 

 

 

 





Jazdné vlastnosti neprekročili tieň predchádzajúcej generácie, hoci podvozok celkom dobre absorbuje nerovnosti a kmity karosérie pri prudkých manévroch. Aveo sa však v ostrých zákrutách citeľne nakláňa. Ak zoberieme do úvahy účel, na ktorý má Aveo slúžiť, jeho jazdné vlastnosti sú primerané. Riadeniu by prospel priamejší prevod.





Chevrolet Aveo má byť auto do koča aj do voza. Preto sme si s ním odbehli aj na vidiecke cesty, kde nás milo prekvalil komfort a dobre tlmené nerovnosti cesty.

 

 



 

Materiáloví inžinieri použili trik s povrchovou úpravou prístrojovky, ktorá je síce tvrdá, ale jej povrch vyzerá ako v drahších automobiloch s mäkkším plastom.









Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 969
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 622
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 547
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 530
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 144
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 030
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 900
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 687
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.