SME
reklama

Chevrolet Aveo - prvá jazda

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

Ďalší lacný sedan
Podľa prvých kilometrov na cestách Talianska a Slovinska usudzujeme, že Aveo môže za istých okolností miešať karty vo svojom segmente. Spomínané okolnosti sa vzťahujú najmä na cenu a štandardné vybavenie. Aveo má podľa prvých informácií stáť okolo 320 000 Sk. V tejto cene bude jeden airbag, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie, rádio s CD (vrátane MP3) a delené zadné sedadlá. Žiaľ posilňovač riadenia a airbag spolujazdca bude až v 2. stupni výbavy, ABS ešte vyššie. Chevrolet chce Aveo povýšiť na globálny model predávaný v 120 krajinách sveta s dôrazom na strednú a východnú Európu, Áziu a Južnú Ameriku. Štandardná výbava bude zrejme koordinovaná v závislosti od cieľového trhu.

Krásavec
Vplyv koncernu GM na dizajn nových modelov je viac ako osožný, pretože Aveo zaujalo dizajnom už na jessenom autosalóne IAA vo Frakfurte. Malý a fakt pekný sedan je oproti Kalosu dlhší (+7 cm) , vyšší (+1cm) a širší(+4 cm). Ako sa ukázalo na minimálne modifikovaný podvozok je nová karosérie poriadne sústo. Aveo sa v zákrutách dosť nakláňa a lepšie reakcie (presnosť) sme čakali aj od riadenia. V komforte i stabilite sa nám zdá istejšia Dacia Logan (verzia s posilňovačom riadenia). Naopak interiér má Aveo výrazne krajší a prepracovanejší ako konkurenti. Dokonca Aveo je zvon i zvnútra krajšie ako Fabia. Priestorové podmienky zodpovedajú rázvoru náprav 2480 mm (Honda City – 2450 mm, Fabia Sedan – 2460 mm, Dacia Logan – 2630 mm). Nová palubná doska dostala krajšie tvary, lepšie vypracovanie a príjemný povrch plastu. Batožinový priestor objemu 400 l nedokáže konkurovať najlepším, zároveň poskytne výrazne viac ako krátke verzie malých automobilov. Praktické i cenové prednosti Chevroletu Aveo sú už vopred dané, neznámou bola technická úroveň a podvozok. Podvozok so vzperami McPherson vpredu a vlečenými ramenami a torznou priečkou vzadu veľmi dobre znáša všetky nerovností cresty a vďaka rozchodu zadných kolies zväčšenému o 20 mm zaručuje vozidlu o poznanie presvedčivejšie jazdné vlastnosti než predchodca. Stále však patrí skôr medzi priemer svojej triedy.
Benzínový štvorvalec objemu 1,2 l a výkonu 53 kW(72 k) má an svoj objem relatívne slušný výkonn, v praxi bol trochu utlmený čo mohol spôsobiť nízky počtet najazdených kilometrov. Základný motor je kultivovaný a spojený s dobre urobenou prevodovkou. Práve prevodovka sa stala kameňom úrazu celkom dynamického väčšieho motora 1,4 16 V (70 kW/94k). Stará kulisa je nepresná a radenie tým pádom koplikované. Ani tento detail nám však nepokazil dojem z pekného sedanu s veľkým potenciálom. Dúfajme, že budúcnosť prinesie aj naftový motor. Aveo znamená veľký skok oproti predchádzajúcemu modelu Kalos v dizajne, vypracovaní a koncepcii interiéru. Zlepšenie podvozka už nie je také citeľné.

Aveo je meno , na ktoré bude konkurencia v kategórii lacných rodinných sedanov alergická. Konečný úspech nového Chevroletu závisí od ceny, pretože potenciál auta nemožno prehliadnuť.

 

 




Dizajn nepotrebuje komentár , zvlášť keď na testovaných exemplároch boli hliníkové kolesá s nížším profilom pneumatík, než ponúkne základná verzia s motorom 1,2. Nám učarovalo Aveo v žltej farbe (hodí sa k oblohe).

 

 




Typickí Slováci, akonáhle vidíme v zahraničí nápis, ktorý nám niečo pripomína, okamžite tomu venuje pozornosť. Pri pohľade na túto tabuľu sme začali uvažovať nad potenciálom nového Chevroleteu. Ak Aveo nebude mať dobrú cenu, tak svoju šancu na trhu nevyužije. Predchodca – Chevrolet Kalos je však v prvej desiatke najžiadanejších automobilov u nás. Aveo má teda slušný potenciál. Okrem priestranného interiéru ponúka stredne veľký batožinový priestor (400 l) s primeraným vstupným otvorom.

Na rozdiel od iných lacných sedanov, detaily karosérie sú veľmi pôsobivé. Krivky a ich prepracovanie ďaleko prevyšujú Daciu Logan i Fabiu Sedan.

 

 



 

Volant pochádza z Kalosa. Všetko ostatné je nové a hodnotnejšie. Za prevedenie niektorých detailov by sa nemuseli hanbiť ani drahšie vozidlá. Viac priestoru sme čakali v oblasti nôh vodiča.

 



 

Zadné sedadlá sú umiestené vyššie a dobre podopierajú stehná. Operadlá majú príjemnejší sklon, opierky hlavy lepší tvar než v minulosti. Pre nohy a hlavu je tam ale v porovnaní s Daciou menej miesta. Predné sedadlá s mäkkým bočným vedením zodpovedajú našim očakávaniam.

 

 

 

 





Jazdné vlastnosti neprekročili tieň predchádzajúcej generácie, hoci podvozok celkom dobre absorbuje nerovnosti a kmity karosérie pri prudkých manévroch. Aveo sa však v ostrých zákrutách citeľne nakláňa. Ak zoberieme do úvahy účel, na ktorý má Aveo slúžiť, jeho jazdné vlastnosti sú primerané. Riadeniu by prospel priamejší prevod.





Chevrolet Aveo má byť auto do koča aj do voza. Preto sme si s ním odbehli aj na vidiecke cesty, kde nás milo prekvalil komfort a dobre tlmené nerovnosti cesty.

 

 



 

Materiáloví inžinieri použili trik s povrchovou úpravou prístrojovky, ktorá je síce tvrdá, ale jej povrch vyzerá ako v drahších automobiloch s mäkkším plastom.









SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 28 561
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 918
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 288
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 143
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 858
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 735
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 114
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 648
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 774
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 456
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 368
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 272
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu