SME
Pondelok, 27. marec, 2023 | Meniny má Alena
reklama

Chevrolet Aveo - prvá jazda

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

V triede malých sedanov, kde ešte pred pár rokmi osamotene kraľovali Renault Thalia a Škoda Fabia sedan, nastáva pomerne rušné obdobie. Starnúce Daewoo Kalos nahradilo nové Aveo pýšiace sa novým dizajnom a hrdou značkou Chevrolet.

Ďalší lacný sedan
Podľa prvých kilometrov na cestách Talianska a Slovinska usudzujeme, že Aveo môže za istých okolností miešať karty vo svojom segmente. Spomínané okolnosti sa vzťahujú najmä na cenu a štandardné vybavenie. Aveo má podľa prvých informácií stáť okolo 320 000 Sk. V tejto cene bude jeden airbag, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie, rádio s CD (vrátane MP3) a delené zadné sedadlá. Žiaľ posilňovač riadenia a airbag spolujazdca bude až v 2. stupni výbavy, ABS ešte vyššie. Chevrolet chce Aveo povýšiť na globálny model predávaný v 120 krajinách sveta s dôrazom na strednú a východnú Európu, Áziu a Južnú Ameriku. Štandardná výbava bude zrejme koordinovaná v závislosti od cieľového trhu.

Krásavec
Vplyv koncernu GM na dizajn nových modelov je viac ako osožný, pretože Aveo zaujalo dizajnom už na jessenom autosalóne IAA vo Frakfurte. Malý a fakt pekný sedan je oproti Kalosu dlhší (+7 cm) , vyšší (+1cm) a širší(+4 cm). Ako sa ukázalo na minimálne modifikovaný podvozok je nová karosérie poriadne sústo. Aveo sa v zákrutách dosť nakláňa a lepšie reakcie (presnosť) sme čakali aj od riadenia. V komforte i stabilite sa nám zdá istejšia Dacia Logan (verzia s posilňovačom riadenia). Naopak interiér má Aveo výrazne krajší a prepracovanejší ako konkurenti. Dokonca Aveo je zvon i zvnútra krajšie ako Fabia. Priestorové podmienky zodpovedajú rázvoru náprav 2480 mm (Honda City – 2450 mm, Fabia Sedan – 2460 mm, Dacia Logan – 2630 mm). Nová palubná doska dostala krajšie tvary, lepšie vypracovanie a príjemný povrch plastu. Batožinový priestor objemu 400 l nedokáže konkurovať najlepším, zároveň poskytne výrazne viac ako krátke verzie malých automobilov. Praktické i cenové prednosti Chevroletu Aveo sú už vopred dané, neznámou bola technická úroveň a podvozok. Podvozok so vzperami McPherson vpredu a vlečenými ramenami a torznou priečkou vzadu veľmi dobre znáša všetky nerovností cresty a vďaka rozchodu zadných kolies zväčšenému o 20 mm zaručuje vozidlu o poznanie presvedčivejšie jazdné vlastnosti než predchodca. Stále však patrí skôr medzi priemer svojej triedy.
Benzínový štvorvalec objemu 1,2 l a výkonu 53 kW(72 k) má an svoj objem relatívne slušný výkonn, v praxi bol trochu utlmený čo mohol spôsobiť nízky počtet najazdených kilometrov. Základný motor je kultivovaný a spojený s dobre urobenou prevodovkou. Práve prevodovka sa stala kameňom úrazu celkom dynamického väčšieho motora 1,4 16 V (70 kW/94k). Stará kulisa je nepresná a radenie tým pádom koplikované. Ani tento detail nám však nepokazil dojem z pekného sedanu s veľkým potenciálom. Dúfajme, že budúcnosť prinesie aj naftový motor. Aveo znamená veľký skok oproti predchádzajúcemu modelu Kalos v dizajne, vypracovaní a koncepcii interiéru. Zlepšenie podvozka už nie je také citeľné.

Aveo je meno , na ktoré bude konkurencia v kategórii lacných rodinných sedanov alergická. Konečný úspech nového Chevroletu závisí od ceny, pretože potenciál auta nemožno prehliadnuť.

 

 




Dizajn nepotrebuje komentár , zvlášť keď na testovaných exemplároch boli hliníkové kolesá s nížším profilom pneumatík, než ponúkne základná verzia s motorom 1,2. Nám učarovalo Aveo v žltej farbe (hodí sa k oblohe).

 

 




Typickí Slováci, akonáhle vidíme v zahraničí nápis, ktorý nám niečo pripomína, okamžite tomu venuje pozornosť. Pri pohľade na túto tabuľu sme začali uvažovať nad potenciálom nového Chevroleteu. Ak Aveo nebude mať dobrú cenu, tak svoju šancu na trhu nevyužije. Predchodca – Chevrolet Kalos je však v prvej desiatke najžiadanejších automobilov u nás. Aveo má teda slušný potenciál. Okrem priestranného interiéru ponúka stredne veľký batožinový priestor (400 l) s primeraným vstupným otvorom.

Na rozdiel od iných lacných sedanov, detaily karosérie sú veľmi pôsobivé. Krivky a ich prepracovanie ďaleko prevyšujú Daciu Logan i Fabiu Sedan.

 

 



 

Volant pochádza z Kalosa. Všetko ostatné je nové a hodnotnejšie. Za prevedenie niektorých detailov by sa nemuseli hanbiť ani drahšie vozidlá. Viac priestoru sme čakali v oblasti nôh vodiča.

 



 

Zadné sedadlá sú umiestené vyššie a dobre podopierajú stehná. Operadlá majú príjemnejší sklon, opierky hlavy lepší tvar než v minulosti. Pre nohy a hlavu je tam ale v porovnaní s Daciou menej miesta. Predné sedadlá s mäkkým bočným vedením zodpovedajú našim očakávaniam.

 

 

 

 





Jazdné vlastnosti neprekročili tieň predchádzajúcej generácie, hoci podvozok celkom dobre absorbuje nerovnosti a kmity karosérie pri prudkých manévroch. Aveo sa však v ostrých zákrutách citeľne nakláňa. Ak zoberieme do úvahy účel, na ktorý má Aveo slúžiť, jeho jazdné vlastnosti sú primerané. Riadeniu by prospel priamejší prevod.





Chevrolet Aveo má byť auto do koča aj do voza. Preto sme si s ním odbehli aj na vidiecke cesty, kde nás milo prekvalil komfort a dobre tlmené nerovnosti cesty.

 

 



 

Materiáloví inžinieri použili trik s povrchovou úpravou prístrojovky, ktorá je síce tvrdá, ale jej povrch vyzerá ako v drahších automobiloch s mäkkším plastom.









SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  5. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  6. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  2. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  6. Sodastream sa mení
  7. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 618
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 598
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 676
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 420
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 668
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 569
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 2 180
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 691
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Andrea Bérešová: Exkurzia v továrni na výrobu tradičnej kosy
  2. Juraj Králik: Na jar sa sneh roztopil
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (212) - Lošonec
  4. Milan Buno: Zmiznutie tínedžerky na chorvátskom pobreží | 7 knižných tipov
  5. Vladimír Zervan: Mám sa báť?
  6. Michael Achberger: 0 potravín s takmer nulovými kalóriami, ktoré môžete bez obmedzení konzumovať a udržať si štíhlu líniu!
  7. Ivan Čáni: Chcem byť poslancom slovenského parlamentu.
  8. Ján Šeďo: Také typické, našské, alebo prečo onemela učiteľka a my tiež.
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 15 676
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 568
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 474
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 787
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 463
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 589
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 249
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 229
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu