Ženeva 2006 - Mazda

Japonský výrobca, ktorému sa v poslednom období na slovenskom trhu akosi nedarí, predstaví na autosalóne v Ženeve súrodenca výkonnej Mazdy6 MPS .

Japonský výrobca, ktorému sa v poslednom období na slovenskom trhu akosi nedarí, predstaví na autosalóne v Ženeve súrodenca výkonnej Mazdy6 MPS . Nadupaná Mazda3 MPS poháňaná preplňovaným benzínovým štvorvalcom 2.3 DISI s priamym vstrekovaním paliva dosahuje len o 6 kW menší výkon (184 kW/ 250 k), ale rovnaký krútiaci moment 380 Nm pri 3000 ot/min ako väčšia Mazda6 MPS, čo znamená, že sa stane jedným z najostrejších kompaktných hatchbackov s pohonom prednej nápravy na trhu. Aby si s takýmto arzenálom sily prenášaným len na prednú nápravu novinka poradila, štandardne bude vybavená samosvorným diferenciálom. O dynamických parametroch novinky zatiaľ nič nevieme. Automobilka zverejnila len maximálnu rýchlosť, ktorá bude elektronicky obmedzená na 250 km/h. V kombinácii s ešte tuhšou karosériou o 60% viac odolnejšou voči krúteniu sľubuje teda nová Mazda3 MPS minimálne dvojnásobný adrenalínový zážitok z jazdy ako doterajšie verzie.
Súčasne s najvýkonnejšou verziou predstaví Mazda v Ženeve aj facelift modelového radu Mazda3, ktorý bude podobne ako v prípade väčšieho súrodenca Mazdy6 spočívať skôr v dotiahnutí niektorých detailov. Benzínové motory predvedú optimalizované priebehy krútiacich momentov. Z nich dvojliter dostane novú 6-stupňovú manuálnu prevodku známu už z faceliftovaného modelu Mazda6. Z nových prvkov výbavy spomeňme napríklad bezkľúčový prístup.


Európska premiéra čaká športový koncept Kabura, predstavený na januárovom autosalóne v Detroite. Kabura s netradične riešeným interiérom a asymetrickým usporiadaním sedadiel 3+1 je zameraná na mladých zákazníkov, hľadajúcich atraktívne ale finačne dostupné športové kupé, a pravdepodobne predstavuje smer, akým sa bude Mazda v nasledujúcom období uberať na poli športových kupé.

V expozícii Mazdy si budete môcť prezrieť aj koncept Mazda5 Hydrogen RE Hybrid s rotačným motorom Renesis (schopný jazdiť na vodík i benzín) a elektromotorom.

Určite sa vo Švajčiarsku ukáže tiež ľahko modernizované SUV Mazda Tribute, ktorú výrobca predstavil na medzinárodnom autosalóne v austrálskom Melbourne. Už na prvý pohľad vidieť, že nové sú predné svetlomety, nárazník i maska chladiča, či vonkajšie spätné zrkadlá s integrovanými smerovými svetlami. Najviac sa ale Mazda pohrala s interiérom. Kompletne prekopala palubnú dosku a stredovú konzolu, ktorá teraz vyzerá o poznanie modernejšie a ponúka lepšiu ergonómiu.
Pod kapotou ostalo všetko bez zmien. Ponuku motorov tvoria zážihový šesťvalec s objemom 3.0 l a výkonom 156 kW/ 207 k, ktorý má teraz o liter menší apetít (10,7 l/100 km). Zážihový 2.3-litrový štvorvalec s výkonom 110 kW/150 k má teraz nižšie položené maximum krútiaceho momentu.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 737
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 730
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 299
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 397
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 955
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 368
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 745
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 657
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 794
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 255

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.