Japonský výrobca, ktorému sa v poslednom období na slovenskom trhu akosi nedarí, predstaví na autosalóne v Ženeve súrodenca výkonnej Mazdy6 MPS . Nadupaná Mazda3 MPS poháňaná preplňovaným benzínovým štvorvalcom 2.3 DISI s priamym vstrekovaním paliva dosahuje len o 6 kW menší výkon (184 kW/ 250 k), ale rovnaký krútiaci moment 380 Nm pri 3000 ot/min ako väčšia Mazda6 MPS, čo znamená, že sa stane jedným z najostrejších kompaktných hatchbackov s pohonom prednej nápravy na trhu. Aby si s takýmto arzenálom sily prenášaným len na prednú nápravu novinka poradila, štandardne bude vybavená samosvorným diferenciálom. O dynamických parametroch novinky zatiaľ
nič nevieme. Automobilka zverejnila len maximálnu rýchlosť, ktorá bude elektronicky obmedzená na 250 km/h. V kombinácii s ešte tuhšou karosériou o 60% viac odolnejšou voči krúteniu sľubuje teda nová Mazda3 MPS minimálne dvojnásobný adrenalínový zážitok z jazdy ako doterajšie verzie.
Súčasne s najvýkonnejšou verziou predstaví Mazda v Ženeve aj facelift modelového radu Mazda3, ktorý bude podobne ako v prípade väčšieho súrodenca Mazdy6 spočívať skôr v dotiahnutí niektorých detailov. Benzínové motory predvedú optimalizované priebehy krútiacich momentov. Z nich dvojliter dostane novú 6-stupňovú manuálnu prevodku známu už z faceliftovaného modelu Mazda6. Z nových prvkov výbavy spomeňme napríklad bezkľúčový prístup.
Európska premiéra čaká športový koncept Kabura, predstavený na januárovom autosalóne v Detroite. Kabura s netradične riešeným interiérom a asymetrickým usporiadaním sedadiel 3+1 je zameraná na mladých zákazníkov, hľadajúcich atraktívne ale finačne dostupné športové kupé, a pravdepodobne predstavuje smer, akým sa bude Mazda v nasledujúcom období uberať na poli športových kupé.
V expozícii Mazdy si budete môcť prezrieť aj koncept Mazda5 Hydrogen RE Hybrid s rotačným motorom Renesis (schopný jazdiť na vodík i benzín) a elektromotorom.
Určite sa vo Švajčiarsku ukáže tiež ľahko modernizované SUV Mazda Tribute, ktorú výrobca predstavil na medzinárodnom autosalóne v austrálskom Melbourne. Už na prvý pohľad vidieť, že nové sú predné svetlomety, nárazník i maska chladiča, či vonkajšie spätné zrkadlá s integrovanými smerovými svetlami. Najviac sa ale Mazda pohrala s interiérom. Kompletne prekopala palubnú dosku a stredovú konzolu, ktorá teraz vyzerá o poznanie modernejšie a ponúka lepšiu ergonómiu.
Pod kapotou ostalo všetko bez zmien. Ponuku motorov tvoria zážihový šesťvalec s objemom 3.0 l a výkonom 156 kW/ 207 k, ktorý má teraz o liter menší apetít (10,7 l/100 km). Zážihový 2.3-litrový štvorvalec s výkonom 110 kW/150 k má teraz nižšie položené maximum krútiaceho momentu.