Šiestu generáciu špičkového modelu s typovým označením 997 poháňa preplňovaný zážihový boxer motor objemu 3,6 l s výkonom 353 kW/ 480 k pri 6.000 ot/min., čo v porovnaní s predchodcom 996 predstavuje nárast o 44 kW/ 60 k. Krútiaci moment narástol z 560 na 620 Nm, pričom svoje maximum odovzdáva v širokom rozsahu 1.950 až 5.000 ot/min.
V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou zrýchľuje nová posila modelového radu 911 z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a rýchlosť 200 km/h pokorí za 12,8 s. Zlepšila sa aj elasticita na jednotlivých prevodových stupňoch, špeciálne na päťke mu zrýchlenie z 80 na 120 km/h trvá len 3,8 s. Kombinovaná spotreba má pritom hodnotu 12,8 l/100 km.
Ešte lepšie dynamické parametre dosahuje Turbo s automatickou prevodovkou Tiptronic S, ktorá šprintuje z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a na 200 km/h za 12,2 s. Zrýchlenie na piatom prevodovom stupni z 80 na 120 km/h zvládne za 3,5 sekundy. Len v kombinovanej spotrebe trochu horší (13,6 l/100 km). Maximálna rýchlosť nového Turba s oboma prevodovkami má hodnotu 310 km/h.
Ak by vám ani to nestačilo, súčasťou príplatkového balíka „Sport Chrono Package Turbo“je možnosť krátkodobého zvýšenia plniaceho tlaku turba o 0,2 baru po dobu 10 sekúnd, vďaka čomu krútiaci moment krátkodobo vzrastie zo 620 na 680 Nm. To sa samozrejme pozitívne prejaví aj na elasticite, ktorá sa v prípade manuálnej prevodovky zlepší z rýchlosti 80 na 120 km/h o 0,3 s.
O prenos extrémnej sily na vozovku sa stará elektronicky riadený systém pohonu všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM). Tradičnou prednosťou vozidiel značky Porsche sú tiež brzdy. O adekvátne spomalenie Turba sa štandardne starajú brzdy so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a štvorpiestikovými vzadu a kotúče priemeru 350 mm. Za príplatok si môžete obstarať aj keramické brzdy s kotúčmi priemeru 380 a 350 mm.
V Nemecku sa Turbo začína predávať v júni tohto roku. Cena by mala začínať na sume 133.603 euro.