SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Renault Clio 1,5 dCi Authentique – príjemný a úsporný Francúz

Pôvodný model Clio francúzskej automobilky Renault nahradil ešte v roku 1990 známy R5 a v roku 1991 získal ocenenie Automobilom roku. Zásadne modernizovaný bol v roku 1998, v minulom roku dostal nový facelift a v jeho závere aj nový malý turbodiesel s pri


amym vstrekovaním paliva systémom Common Rail.

Práve model s týmto motorom a so stredným stupňom výbavy Authentique, doplneným o disky z ľahkých zliatin, rádio s prehrávačom s ovládaním pri volante, svetlometmi do hmly a metalizovaným lakom sme mali možnosť testovať. Nový motor je pre automobil dlhý necelých 3,8 m akoby šitý práve pre clio.

Jeho kultivovaný beh a dobré odhlučnenie motorového priestoru sú dôvodmi, prečo je v cliu s týmto dieselovým motorom tak príjemne ticho v kabíne, a to nie len počas jazdy s teplým motorom, ale aj hneď po naštartovaní. Nový motor, najmä však facelift dodali cliu nový imidž. Nový štylistický trend Renaultu pripomínajú najmä veľké hlavné zdvojené svetlomety spolu so smerovým svetlom pod spoločným krycím čírym sklom.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Práve ony v komplexe s dvojdielnou maskou chladiča, integrovaným nárazníkom a otvormi v spojleri sú znakmi, ktoré pripomínajú štýl Vel Satisu či Avantime a zdanlivo zväčšujú tento vonkajšími rozmermi pomerne malý automobil. Vďaka rázvoru náprav 2,472 m je však vnútorný priestor nielen zdanlivo veľký. Na predných sedadlách je dosť miesta aj pre postavy vyššie ako 180 cm a rovnako aj dostatok pohodlia na rozmerných sedadlách s výrazne vystupujúcimi bokmi a dobrým bočným vedením.


Príjemné, skôr mäkšie, francúzske je čalúnenie i látkový poťah farebne vzorkovaný. Vzadu by pre takto vysokých pasažierov bolo ešte dosť priestoru pre nohy, menej však už nad hlavou. Zaujímavo tvarované opierky hláv vpredu i vzadu s vysokým posuvom nastavenia možno takmer ideálne prispôsobiť postave cestujúceho. Zdravie cestujúcich na predných sedadlách chránia dva čelné nafukovacie vankúše a výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy, vzadu tiež trojbodové, aj pre prostredné sedadlo.

Skryť Vypnúť reklamu

Novému prístrojovému štítu dominujú otáčkomer a rýchlomer, doplnené menším palivomerom, teplomerom chladiacej kvapaliny a priestorom pre kontrolné znaky. Estetický stredový panel má v hornej časti displej autorádia, otvory pre prívod vzduchu, autorádio a ovládanie prívodu vzduchu, vo vyšších výbavách ovládanie klimatizácie. Odkladacie priestory sú okrem vo dverách a skrinke s vekom aj nad stredovým panelom a pred radiacou pákou.

Primerane veľký batožinový priestor s objemom 255 litrov možno po sklopení delených operadiel zadných sedadiel zväčšiť až na 1037 litrov a je po vyklopení širokých piatych dverí dobre prístupný. Diesel clia má nielen príjemne kultivovaný a tichý chod, svojim výkonom 65 k a najvyššou rýchlosťou 162 km dostačujúci, ale je aj úsporný. Krútiaci moment 200 Nm vrcholiaci pri otáčkach 2000/min.-1 umožňuje najmä v meste jazdu bez častého preraďovania.

Skryť Vypnúť reklamu

Priemerná spotreba počas testu bola len 5,3 l/100 km, bežne sa však dá jazdiť so spotrebou okolo 4 litrov. Dobre odladený, skôr mäkší podvozok je zárukou jazdného komfortu aj na horších cestách a dáva vodičovi pocit istoty a bezpečnosti aj pri rýchlejšom prechádzaní zákrut.
  

TECNICKÉ ÚDAJE
Renault Clio 1,5 dCi Authentique

Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním systémom Commom Rail. Ventilový rozvod OHC poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1461 cm3, vŕtanie a zdvih 76,0/80,5 mm. Kompresný pomer 18,3:1. Najväčší výkon 48 kW/65 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 2000.min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu typ pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Zadné na vlečených ramenách spojených priečkou.  Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným hladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1392/1372 mm. Pohotovostná hmotnosť 980 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 162 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 15,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 5,4/3,7/4,3 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena: 425 900 Sk
testovaný automobil 468 600 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 15,1 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  8,2/9,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 12,6/17,4 s
Max.  rýchlosť 165 km/h
Spotreba počas testu 5,3 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Fiat Punto 1,9 JTD ELX (5 dv.)
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 59 kW/80 k
Krút. mom. 196/1500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,0 l/100 km
kombinovaná 4,9 l/100 km
Cena 537 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Peugeot 206 XR Presance 1,4 HDi (5 dv.)
Zdvih. objem 1398 cm³
Výkon 54 kW/70 k
Krút. mom. 150/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 5,5 l/100 km
mimo mesta 3,6 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 469 900 Sk                                   

VW Polo 1,4 TDI Comfortline
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,6 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,2 l/100 km
mimo mesta 3,9 l/100 km
kombinovaná 4,7 l/100 km
Cena 458 200 (480 000) Sk                                 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 976
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 850
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 890
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 315
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 788
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 11 773
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 258
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 909
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 756
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 094
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na obranu deduškov

Vláda seniorom „odporúča“ zákaz vychádzania.

Peter Tkačenko
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.