SME

Renault Clio 1,5 dCi Authentique – príjemný a úsporný Francúz

Pôvodný model Clio francúzskej automobilky Renault nahradil ešte v roku 1990 známy R5 a v roku 1991 získal ocenenie Automobilom roku. Zásadne modernizovaný bol v roku 1998, v minulom roku dostal nový facelift a v jeho závere aj nový malý turbodiesel s pri


amym vstrekovaním paliva systémom Common Rail.

Práve model s týmto motorom a so stredným stupňom výbavy Authentique, doplneným o disky z ľahkých zliatin, rádio s prehrávačom s ovládaním pri volante, svetlometmi do hmly a metalizovaným lakom sme mali možnosť testovať. Nový motor je pre automobil dlhý necelých 3,8 m akoby šitý práve pre clio.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jeho kultivovaný beh a dobré odhlučnenie motorového priestoru sú dôvodmi, prečo je v cliu s týmto dieselovým motorom tak príjemne ticho v kabíne, a to nie len počas jazdy s teplým motorom, ale aj hneď po naštartovaní. Nový motor, najmä však facelift dodali cliu nový imidž. Nový štylistický trend Renaultu pripomínajú najmä veľké hlavné zdvojené svetlomety spolu so smerovým svetlom pod spoločným krycím čírym sklom.

SkryťVypnúť reklamu

Práve ony v komplexe s dvojdielnou maskou chladiča, integrovaným nárazníkom a otvormi v spojleri sú znakmi, ktoré pripomínajú štýl Vel Satisu či Avantime a zdanlivo zväčšujú tento vonkajšími rozmermi pomerne malý automobil. Vďaka rázvoru náprav 2,472 m je však vnútorný priestor nielen zdanlivo veľký. Na predných sedadlách je dosť miesta aj pre postavy vyššie ako 180 cm a rovnako aj dostatok pohodlia na rozmerných sedadlách s výrazne vystupujúcimi bokmi a dobrým bočným vedením.


Príjemné, skôr mäkšie, francúzske je čalúnenie i látkový poťah farebne vzorkovaný. Vzadu by pre takto vysokých pasažierov bolo ešte dosť priestoru pre nohy, menej však už nad hlavou. Zaujímavo tvarované opierky hláv vpredu i vzadu s vysokým posuvom nastavenia možno takmer ideálne prispôsobiť postave cestujúceho. Zdravie cestujúcich na predných sedadlách chránia dva čelné nafukovacie vankúše a výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy, vzadu tiež trojbodové, aj pre prostredné sedadlo.

SkryťVypnúť reklamu

Novému prístrojovému štítu dominujú otáčkomer a rýchlomer, doplnené menším palivomerom, teplomerom chladiacej kvapaliny a priestorom pre kontrolné znaky. Estetický stredový panel má v hornej časti displej autorádia, otvory pre prívod vzduchu, autorádio a ovládanie prívodu vzduchu, vo vyšších výbavách ovládanie klimatizácie. Odkladacie priestory sú okrem vo dverách a skrinke s vekom aj nad stredovým panelom a pred radiacou pákou.

Primerane veľký batožinový priestor s objemom 255 litrov možno po sklopení delených operadiel zadných sedadiel zväčšiť až na 1037 litrov a je po vyklopení širokých piatych dverí dobre prístupný. Diesel clia má nielen príjemne kultivovaný a tichý chod, svojim výkonom 65 k a najvyššou rýchlosťou 162 km dostačujúci, ale je aj úsporný. Krútiaci moment 200 Nm vrcholiaci pri otáčkach 2000/min.-1 umožňuje najmä v meste jazdu bez častého preraďovania.

SkryťVypnúť reklamu

Priemerná spotreba počas testu bola len 5,3 l/100 km, bežne sa však dá jazdiť so spotrebou okolo 4 litrov. Dobre odladený, skôr mäkší podvozok je zárukou jazdného komfortu aj na horších cestách a dáva vodičovi pocit istoty a bezpečnosti aj pri rýchlejšom prechádzaní zákrut.
  

TECNICKÉ ÚDAJE
Renault Clio 1,5 dCi Authentique

Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním systémom Commom Rail. Ventilový rozvod OHC poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1461 cm3, vŕtanie a zdvih 76,0/80,5 mm. Kompresný pomer 18,3:1. Najväčší výkon 48 kW/65 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 2000.min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu typ pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Zadné na vlečených ramenách spojených priečkou.  Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným hladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1392/1372 mm. Pohotovostná hmotnosť 980 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 162 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 15,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 5,4/3,7/4,3 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena: 425 900 Sk
testovaný automobil 468 600 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 15,1 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  8,2/9,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 12,6/17,4 s
Max.  rýchlosť 165 km/h
Spotreba počas testu 5,3 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Fiat Punto 1,9 JTD ELX (5 dv.)
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 59 kW/80 k
Krút. mom. 196/1500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,0 l/100 km
kombinovaná 4,9 l/100 km
Cena 537 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot 206 XR Presance 1,4 HDi (5 dv.)
Zdvih. objem 1398 cm³
Výkon 54 kW/70 k
Krút. mom. 150/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 5,5 l/100 km
mimo mesta 3,6 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 469 900 Sk                                   

VW Polo 1,4 TDI Comfortline
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,6 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,2 l/100 km
mimo mesta 3,9 l/100 km
kombinovaná 4,7 l/100 km
Cena 458 200 (480 000) Sk                                 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 436
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 879
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 587
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 363
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 655
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 951
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 625
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 540
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


76
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


29
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


162
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


93
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 726
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 311
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 817
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 662
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 676
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 546
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 493
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu