SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Renault Clio 1,5 dCi Authentique – príjemný a úsporný Francúz

Pôvodný model Clio francúzskej automobilky Renault nahradil ešte v roku 1990 známy R5 a v roku 1991 získal ocenenie Automobilom roku. Zásadne modernizovaný bol v roku 1998, v minulom roku dostal nový facelift a v jeho závere aj nový malý turbodiesel s pri


amym vstrekovaním paliva systémom Common Rail.

Práve model s týmto motorom a so stredným stupňom výbavy Authentique, doplneným o disky z ľahkých zliatin, rádio s prehrávačom s ovládaním pri volante, svetlometmi do hmly a metalizovaným lakom sme mali možnosť testovať. Nový motor je pre automobil dlhý necelých 3,8 m akoby šitý práve pre clio.

Jeho kultivovaný beh a dobré odhlučnenie motorového priestoru sú dôvodmi, prečo je v cliu s týmto dieselovým motorom tak príjemne ticho v kabíne, a to nie len počas jazdy s teplým motorom, ale aj hneď po naštartovaní. Nový motor, najmä však facelift dodali cliu nový imidž. Nový štylistický trend Renaultu pripomínajú najmä veľké hlavné zdvojené svetlomety spolu so smerovým svetlom pod spoločným krycím čírym sklom.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Práve ony v komplexe s dvojdielnou maskou chladiča, integrovaným nárazníkom a otvormi v spojleri sú znakmi, ktoré pripomínajú štýl Vel Satisu či Avantime a zdanlivo zväčšujú tento vonkajšími rozmermi pomerne malý automobil. Vďaka rázvoru náprav 2,472 m je však vnútorný priestor nielen zdanlivo veľký. Na predných sedadlách je dosť miesta aj pre postavy vyššie ako 180 cm a rovnako aj dostatok pohodlia na rozmerných sedadlách s výrazne vystupujúcimi bokmi a dobrým bočným vedením.


Príjemné, skôr mäkšie, francúzske je čalúnenie i látkový poťah farebne vzorkovaný. Vzadu by pre takto vysokých pasažierov bolo ešte dosť priestoru pre nohy, menej však už nad hlavou. Zaujímavo tvarované opierky hláv vpredu i vzadu s vysokým posuvom nastavenia možno takmer ideálne prispôsobiť postave cestujúceho. Zdravie cestujúcich na predných sedadlách chránia dva čelné nafukovacie vankúše a výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy, vzadu tiež trojbodové, aj pre prostredné sedadlo.

Skryť Vypnúť reklamu

Novému prístrojovému štítu dominujú otáčkomer a rýchlomer, doplnené menším palivomerom, teplomerom chladiacej kvapaliny a priestorom pre kontrolné znaky. Estetický stredový panel má v hornej časti displej autorádia, otvory pre prívod vzduchu, autorádio a ovládanie prívodu vzduchu, vo vyšších výbavách ovládanie klimatizácie. Odkladacie priestory sú okrem vo dverách a skrinke s vekom aj nad stredovým panelom a pred radiacou pákou.

Primerane veľký batožinový priestor s objemom 255 litrov možno po sklopení delených operadiel zadných sedadiel zväčšiť až na 1037 litrov a je po vyklopení širokých piatych dverí dobre prístupný. Diesel clia má nielen príjemne kultivovaný a tichý chod, svojim výkonom 65 k a najvyššou rýchlosťou 162 km dostačujúci, ale je aj úsporný. Krútiaci moment 200 Nm vrcholiaci pri otáčkach 2000/min.-1 umožňuje najmä v meste jazdu bez častého preraďovania.

Skryť Vypnúť reklamu

Priemerná spotreba počas testu bola len 5,3 l/100 km, bežne sa však dá jazdiť so spotrebou okolo 4 litrov. Dobre odladený, skôr mäkší podvozok je zárukou jazdného komfortu aj na horších cestách a dáva vodičovi pocit istoty a bezpečnosti aj pri rýchlejšom prechádzaní zákrut.
  

TECNICKÉ ÚDAJE
Renault Clio 1,5 dCi Authentique

Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním systémom Commom Rail. Ventilový rozvod OHC poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1461 cm3, vŕtanie a zdvih 76,0/80,5 mm. Kompresný pomer 18,3:1. Najväčší výkon 48 kW/65 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 2000.min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu typ pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Zadné na vlečených ramenách spojených priečkou.  Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným hladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1392/1372 mm. Pohotovostná hmotnosť 980 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 162 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 15,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 5,4/3,7/4,3 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena: 425 900 Sk
testovaný automobil 468 600 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 15,1 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  8,2/9,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 12,6/17,4 s
Max.  rýchlosť 165 km/h
Spotreba počas testu 5,3 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Fiat Punto 1,9 JTD ELX (5 dv.)
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 59 kW/80 k
Krút. mom. 196/1500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,0 l/100 km
kombinovaná 4,9 l/100 km
Cena 537 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Peugeot 206 XR Presance 1,4 HDi (5 dv.)
Zdvih. objem 1398 cm³
Výkon 54 kW/70 k
Krút. mom. 150/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 5,5 l/100 km
mimo mesta 3,6 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 469 900 Sk                                   

VW Polo 1,4 TDI Comfortline
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,6 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,2 l/100 km
mimo mesta 3,9 l/100 km
kombinovaná 4,7 l/100 km
Cena 458 200 (480 000) Sk                                 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 945
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 679
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 309
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 206
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 759
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 691
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 404
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 294
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 158
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).

Vôbec ste si nevšimli, ako sa to zmenilo.

24. jan
Odberné miesto na covid.

Pozrite si prehľad dnešného dňa.

35m
Vakcínou proti covidu by sa malo na Slovensku očkovať od 27. decembra.

Protilátky nezneutralizovali vírus dostatočne.

2 h
Peter Kovařík.

Hamran nezískal dostatok hlasov.

10 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

27m
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan