SME
Sobota, 10. jún, 2023 | Meniny má Margaréta
reklama

Renault Clio 1,5 dCi Authentique – príjemný a úsporný Francúz

Pôvodný model Clio francúzskej automobilky Renault nahradil ešte v roku 1990 známy R5 a v roku 1991 získal ocenenie Automobilom roku. Zásadne modernizovaný bol v roku 1998, v minulom roku dostal nový facelift a v jeho závere aj nový malý turbodiesel s pri


amym vstrekovaním paliva systémom Common Rail.

Práve model s týmto motorom a so stredným stupňom výbavy Authentique, doplneným o disky z ľahkých zliatin, rádio s prehrávačom s ovládaním pri volante, svetlometmi do hmly a metalizovaným lakom sme mali možnosť testovať. Nový motor je pre automobil dlhý necelých 3,8 m akoby šitý práve pre clio.

Jeho kultivovaný beh a dobré odhlučnenie motorového priestoru sú dôvodmi, prečo je v cliu s týmto dieselovým motorom tak príjemne ticho v kabíne, a to nie len počas jazdy s teplým motorom, ale aj hneď po naštartovaní. Nový motor, najmä však facelift dodali cliu nový imidž. Nový štylistický trend Renaultu pripomínajú najmä veľké hlavné zdvojené svetlomety spolu so smerovým svetlom pod spoločným krycím čírym sklom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve ony v komplexe s dvojdielnou maskou chladiča, integrovaným nárazníkom a otvormi v spojleri sú znakmi, ktoré pripomínajú štýl Vel Satisu či Avantime a zdanlivo zväčšujú tento vonkajšími rozmermi pomerne malý automobil. Vďaka rázvoru náprav 2,472 m je však vnútorný priestor nielen zdanlivo veľký. Na predných sedadlách je dosť miesta aj pre postavy vyššie ako 180 cm a rovnako aj dostatok pohodlia na rozmerných sedadlách s výrazne vystupujúcimi bokmi a dobrým bočným vedením.


Príjemné, skôr mäkšie, francúzske je čalúnenie i látkový poťah farebne vzorkovaný. Vzadu by pre takto vysokých pasažierov bolo ešte dosť priestoru pre nohy, menej však už nad hlavou. Zaujímavo tvarované opierky hláv vpredu i vzadu s vysokým posuvom nastavenia možno takmer ideálne prispôsobiť postave cestujúceho. Zdravie cestujúcich na predných sedadlách chránia dva čelné nafukovacie vankúše a výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy, vzadu tiež trojbodové, aj pre prostredné sedadlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Novému prístrojovému štítu dominujú otáčkomer a rýchlomer, doplnené menším palivomerom, teplomerom chladiacej kvapaliny a priestorom pre kontrolné znaky. Estetický stredový panel má v hornej časti displej autorádia, otvory pre prívod vzduchu, autorádio a ovládanie prívodu vzduchu, vo vyšších výbavách ovládanie klimatizácie. Odkladacie priestory sú okrem vo dverách a skrinke s vekom aj nad stredovým panelom a pred radiacou pákou.

Primerane veľký batožinový priestor s objemom 255 litrov možno po sklopení delených operadiel zadných sedadiel zväčšiť až na 1037 litrov a je po vyklopení širokých piatych dverí dobre prístupný. Diesel clia má nielen príjemne kultivovaný a tichý chod, svojim výkonom 65 k a najvyššou rýchlosťou 162 km dostačujúci, ale je aj úsporný. Krútiaci moment 200 Nm vrcholiaci pri otáčkach 2000/min.-1 umožňuje najmä v meste jazdu bez častého preraďovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priemerná spotreba počas testu bola len 5,3 l/100 km, bežne sa však dá jazdiť so spotrebou okolo 4 litrov. Dobre odladený, skôr mäkší podvozok je zárukou jazdného komfortu aj na horších cestách a dáva vodičovi pocit istoty a bezpečnosti aj pri rýchlejšom prechádzaní zákrut.
  

TECNICKÉ ÚDAJE
Renault Clio 1,5 dCi Authentique

Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním systémom Commom Rail. Ventilový rozvod OHC poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1461 cm3, vŕtanie a zdvih 76,0/80,5 mm. Kompresný pomer 18,3:1. Najväčší výkon 48 kW/65 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 2000.min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu typ pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Zadné na vlečených ramenách spojených priečkou.  Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným hladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1392/1372 mm. Pohotovostná hmotnosť 980 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 162 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 15,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 5,4/3,7/4,3 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena: 425 900 Sk
testovaný automobil 468 600 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 15,1 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  8,2/9,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 12,6/17,4 s
Max.  rýchlosť 165 km/h
Spotreba počas testu 5,3 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Fiat Punto 1,9 JTD ELX (5 dv.)
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 59 kW/80 k
Krút. mom. 196/1500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,0 l/100 km
kombinovaná 4,9 l/100 km
Cena 537 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot 206 XR Presance 1,4 HDi (5 dv.)
Zdvih. objem 1398 cm³
Výkon 54 kW/70 k
Krút. mom. 150/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 5,5 l/100 km
mimo mesta 3,6 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 469 900 Sk                                   

VW Polo 1,4 TDI Comfortline
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,6 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,2 l/100 km
mimo mesta 3,9 l/100 km
kombinovaná 4,7 l/100 km
Cena 458 200 (480 000) Sk                                 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  3. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  4. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  5. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  8. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  1. Blúdia parazity aj vo vašom tele?
  2. Hráči získali päťtisíc eur a stretnú sa s Ronaldom
  3. Ojazdených elektromobilov je v SR 3x viac než pred covidom
  4. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  5. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  6. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  7. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  8. Super zábava, super deň
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 16 170
  2. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 774
  3. Ako znížiť vysoký cholesterol? 5 417
  4. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 201
  5. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 990
  6. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 4 899
  7. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska? 4 369
  8. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 4 360
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Dávid Kyzek: Top 10 Slovákov pre Draft NHL 2023
  2. Vlasta Sedláková: Ako Slovan Fans zavraždili Daniela Tupého
  3. Ján Šeďo: Záznam z dopravnej nehody : "Poľahčujúca okolnosť - bol opitý".
  4. Jozef Varga: Krkavci / 12. /
  5. Anna Miľanová: Experimenty v modrom...
  6. Jozef Varga: Judas Priest 50 rokov parádna muzička...
  7. Jozef Sitko: Budem voliť Dorotu Nvotovú ...
  8. Jozef Varga: Motorhead boli a sú vždy v mojej TOP 10...
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 23 719
  2. Martin Sukupčák: Barbari aj na Slovensku 10 651
  3. Vlasta Sedláková: Ako je to s naším štátnym dlhom? Je nižší ako za čias Fica a Pellegriniho. 8 591
  4. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 7 538
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 6 514
  6. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 513
  7. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti. 5 052
  8. Rastislav Puchala: Nezakazujme Bibliu! 4 947
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu