SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Renault Clio 1,5 dCi Authentique – príjemný a úsporný Francúz

Pôvodný model Clio francúzskej automobilky Renault nahradil ešte v roku 1990 známy R5 a v roku 1991 získal ocenenie Automobilom roku. Zásadne modernizovaný bol v roku 1998, v minulom roku dostal nový facelift a v jeho závere aj nový malý turbodiesel s pri


amym vstrekovaním paliva systémom Common Rail.

Práve model s týmto motorom a so stredným stupňom výbavy Authentique, doplneným o disky z ľahkých zliatin, rádio s prehrávačom s ovládaním pri volante, svetlometmi do hmly a metalizovaným lakom sme mali možnosť testovať. Nový motor je pre automobil dlhý necelých 3,8 m akoby šitý práve pre clio.

Jeho kultivovaný beh a dobré odhlučnenie motorového priestoru sú dôvodmi, prečo je v cliu s týmto dieselovým motorom tak príjemne ticho v kabíne, a to nie len počas jazdy s teplým motorom, ale aj hneď po naštartovaní. Nový motor, najmä však facelift dodali cliu nový imidž. Nový štylistický trend Renaultu pripomínajú najmä veľké hlavné zdvojené svetlomety spolu so smerovým svetlom pod spoločným krycím čírym sklom.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Práve ony v komplexe s dvojdielnou maskou chladiča, integrovaným nárazníkom a otvormi v spojleri sú znakmi, ktoré pripomínajú štýl Vel Satisu či Avantime a zdanlivo zväčšujú tento vonkajšími rozmermi pomerne malý automobil. Vďaka rázvoru náprav 2,472 m je však vnútorný priestor nielen zdanlivo veľký. Na predných sedadlách je dosť miesta aj pre postavy vyššie ako 180 cm a rovnako aj dostatok pohodlia na rozmerných sedadlách s výrazne vystupujúcimi bokmi a dobrým bočným vedením.


Príjemné, skôr mäkšie, francúzske je čalúnenie i látkový poťah farebne vzorkovaný. Vzadu by pre takto vysokých pasažierov bolo ešte dosť priestoru pre nohy, menej však už nad hlavou. Zaujímavo tvarované opierky hláv vpredu i vzadu s vysokým posuvom nastavenia možno takmer ideálne prispôsobiť postave cestujúceho. Zdravie cestujúcich na predných sedadlách chránia dva čelné nafukovacie vankúše a výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy, vzadu tiež trojbodové, aj pre prostredné sedadlo.

Skryť Vypnúť reklamu

Novému prístrojovému štítu dominujú otáčkomer a rýchlomer, doplnené menším palivomerom, teplomerom chladiacej kvapaliny a priestorom pre kontrolné znaky. Estetický stredový panel má v hornej časti displej autorádia, otvory pre prívod vzduchu, autorádio a ovládanie prívodu vzduchu, vo vyšších výbavách ovládanie klimatizácie. Odkladacie priestory sú okrem vo dverách a skrinke s vekom aj nad stredovým panelom a pred radiacou pákou.

Primerane veľký batožinový priestor s objemom 255 litrov možno po sklopení delených operadiel zadných sedadiel zväčšiť až na 1037 litrov a je po vyklopení širokých piatych dverí dobre prístupný. Diesel clia má nielen príjemne kultivovaný a tichý chod, svojim výkonom 65 k a najvyššou rýchlosťou 162 km dostačujúci, ale je aj úsporný. Krútiaci moment 200 Nm vrcholiaci pri otáčkach 2000/min.-1 umožňuje najmä v meste jazdu bez častého preraďovania.

Skryť Vypnúť reklamu

Priemerná spotreba počas testu bola len 5,3 l/100 km, bežne sa však dá jazdiť so spotrebou okolo 4 litrov. Dobre odladený, skôr mäkší podvozok je zárukou jazdného komfortu aj na horších cestách a dáva vodičovi pocit istoty a bezpečnosti aj pri rýchlejšom prechádzaní zákrut.
  

TECNICKÉ ÚDAJE
Renault Clio 1,5 dCi Authentique

Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním systémom Commom Rail. Ventilový rozvod OHC poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1461 cm3, vŕtanie a zdvih 76,0/80,5 mm. Kompresný pomer 18,3:1. Najväčší výkon 48 kW/65 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 2000.min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu typ pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Zadné na vlečených ramenách spojených priečkou.  Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným hladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1392/1372 mm. Pohotovostná hmotnosť 980 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 162 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 15,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 5,4/3,7/4,3 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena: 425 900 Sk
testovaný automobil 468 600 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 15,1 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  8,2/9,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 12,6/17,4 s
Max.  rýchlosť 165 km/h
Spotreba počas testu 5,3 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Fiat Punto 1,9 JTD ELX (5 dv.)
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 59 kW/80 k
Krút. mom. 196/1500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,2 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,0 l/100 km
kombinovaná 4,9 l/100 km
Cena 537 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Peugeot 206 XR Presance 1,4 HDi (5 dv.)
Zdvih. objem 1398 cm³
Výkon 54 kW/70 k
Krút. mom. 150/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 5,5 l/100 km
mimo mesta 3,6 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 469 900 Sk                                   

VW Polo 1,4 TDI Comfortline
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,6 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 6,2 l/100 km
mimo mesta 3,9 l/100 km
kombinovaná 4,7 l/100 km
Cena 458 200 (480 000) Sk                                 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  3. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  4. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  5. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  6. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  9. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  2. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  3. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  4. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  5. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  6. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  9. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 805
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 8 972
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 422
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 348
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 960
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 651
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 605
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 195
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 3 123
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 817
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavol Ďurka prichádza v sprievode polície na Okresný súd.

Uznesenie krajského súdu vidí veľa chýb.


4 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo hovorí uznesenie Krajského súdu o vojne v polícii.


a 2 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


12 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Porekadlá a príslovia zo Súmračnej
  2. Ján Marton: Čo vymyslí hlava dutá - zákon z dielne Vlčan - Karahuta.
  3. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes páté, Olšanské hřbitovy (Memento Mori)
  4. Nina Erneker: Pozrieť sa do zrkadla je „dobrý nápad“
  5. Tupou Ceruzou: Prirodzený habitat chobotnice
  6. Tomáš Tenczer: My weekly pickup's - wk 42
  7. Filip Balint : Cesta do Holandska
  8. Anna Milanová: Dobrý deň...
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 086
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 270
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 764
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 566
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 010
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 563
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 202
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 874
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu